@klaasje logisch meid! Hoop het voor jou ook niet! Mijn vriendin is anderhalve week terug ook ingeleid met haar tweeling ze was ook al ruim 38weken zwanger! Dus heeft het echt tot het einde volgehouden! Echt goed! @sm hahaha meldplicht .. Ja ja... Nou ik heb de ene dag meer tijd als de andere dusse ik kom wel af en toe wat van mijzelf laten horen oke. ... Woonde jou schoonouders nou niet redelijk dichtbij mij? Wel een leuk dagje gehad dus gisteren? Vinden de kindjes het ook leuk bij hun opa en oma?
Dat soort berichten hoor ik graag Bbibi! Trek me daar op de een of andere manier altijd wel aan op. Mensen jagen je soms de stuipen op het lijf met alle horror-tweeling verhalen die ze kennen. Jij alweer 38 weken, mooi he die ronde getallen. Cetrotide was ook niet mijn favoriet, prikspul! Maar goed, ik ben als de dood voor naalden. Nog steeds ja, ongelooflijk he? Heb zelf geen injectie kunnen zetten. Gelukkig mijn vriend en mama wel voor me.
Meiden bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga zeker dusseldorf overwegen. Heb nog 9 cryo's dus die ga ik sowieso eerst gebruiken. Ik ga zo die kant op voor een echo en hoop de tp te kunnen plannen. Ik wens jullie allemaal veel succes in het traject en alle meiden die moeten bevallen, veel succes!
@Klaasje: ja, het lijkt soms wel of als je zwanger bent van een tweeling er zo vroeg mogelijk 'ingegrepen' moet worden, terwijl er inderdaad voorbeelden genoeg zijn van vrouwen die het zo lang mogelijk hebben gered en natuurlijk bevallen zijn op een moment dat de kindjes eraan toe waren geboren te worden. Hoop dat jij ook tot die laatste categorie mag horen. @Bbibi: 38 wkn vandaag, meid! Weet nog dat jij 2 wkn geleden liever al had gehad dat de kleine meid geboren zou gaan worden en nu ben je al weer zover. Hoe gaat het nu met jullie hondje? Is ze nog steeds onrustig? Heb je oppas voor haar geregeld als jullie onverwachts 's nachts naar het zkh zouden moeten? En mijn schoonouders wonen in Tilburg. Daar woonde mijn man ook vandaan toen ik hem leerde kennen.Mijn oudste moet eerst altijd even ontdooien, maar vindt het dan toch wel weer leuk. Maar hij ziet mijn ouders zo vaak dat dat voor hem toch meer opa en oma zijn, dan de ouders van mijn man. De jongste lacht tegen iedereen, dus die maakt het niet zoveel uit wie er voor hem staan...hihi.. @Zon: fijn dat we je hebben kunnen helpen. Ik hoop dat je DD uiteindelijk niet nodig zult hebben, als je maar onthoudt dat het een goed alternatief is als je verder wilt. Ik heb vandaag vrij van mijn werk genomen. Nou ja, vrij is een groot woord, want moet gedurende de dag nog wel regelmatig mijn mail checken. Net belde een collega al met een 'dringende' vraag. Ach ja, het hoort erbij als ik vrij ben, blijkbaar. Maar kon vanmorgen 'uitslapen' tot 8.45 uur. Dus dat was wel lekker. Ben nu vanaf gisteren al vrij en dan t/m zondag. Dus een soort mini-vakantie.
Grappig die verhalen over De Mannen! @Lets; je hebt dus een gezellige middag gehad gisteren. Het maakt denk ik niet zoveel uit op welke bank je zit, als de weg ernaartoe maar niet te druk/inspannend is. @Klaasje; je hebt helemaal gelijk, meid! Je kleintjes kunnen best nog even blijven zitten. Je hoort inderdaad vaak dat mensen denken dat een tweeling eerder gehaald wordt en dan echt al voor de 37 weken. Volgens mij is dat echt iets van vroegah terwijl men er tegenwoordig liever voor kiest om ze zo lang mogelijk te laten zitten. Zo lang alles goed gaat en ze goed groeien is het natuurlijk belangrijk dat de longetjes goed kunnen rijpen. Maar......het blijft superspannend, hoor! Ik ben echt super benieuwd naar hoe het allemaal gaat. @Zon; blij dat we hebben kunnen helpen, maar inderdaad hoop ik ook dat je niet naar DD hoeft. Heel veel succes! @Sneeuwmees; Gezellig bij de kruikenzeikers op bezoek geweest. Leuk, hoor! Zijn je zoontjes nog lekker verwend door opa en oma? En vandaag heb je heerlijk een dagje vrij met als bonus een lang weekend vrij! Heerlijk, meid. Ik hoop niet dat je veel opdrachten krijgt vanuit je werk. Heb je verder nog plannen voor vandaag om te gaan doen met de jongens? @Bbibi; Zo hee, alweer 38 weken! Ik sluit mij ook aan bij Sneeuwmees: je hebt toch wel meldplicht, hoor! Heb je nog oefenweëen gehad? En ook ik ben benieuwd naar je mupske. Oh ja, je vroeg of mijn schoonmoeder en/of schoonzus gaan oppassen straks....neen. Mijn moeder past straks één dag per week op en dan zijn alle dagen gedekt. Mijn moeder komt bij ons thuis oppassen. @ego; gistermiddag op visite geweest, eerst bij schoonmoeder even en daarna zijn we met m'n schoonmoeder naar mijn schoonzus gereden. Ons meisje was wat van streek. Ze had sowieso thuis al slecht geslapen overdag zodat ze oververmoeid was en dan ook nog eens al die indrukken erbij. Bij mijn schoonzus hebben we nog gegeten 's avonds en daarna zijn we naar huis gereden. Ons meisje was echt total loss. Maar ze heeft afgelopen nacht heerlijk geslapen van 22.00 uur tot 04.00 uur. Vandaag maar een lekker rustig dagje......gewoon thuis rommelen en heel veel knuffelen. Hihi, dat heb ik wel gemist gisteren aangezien ze zo van slag was en niet wilde slapen op visite.
@ sm ohh tilburg daar ben ik geboren en woont heel mijn familie! Nouja ... De meeste zijn geemigreerd naar goirle maar dat ligt er pal naast natuurlijk! Jou man dus ook een kruikenzeiker! Hihi En logisch dat je kindjes jou ouders meer als opa en oma zien ! Daar wonen jullie naast toch? Dus die ziet je zoontje ook het vaakst natuurlijk ! Meestal heb je toch altijd wel een voorkeursoma toch hihi ... En idd ergens had ik nog wel liever gehad dat ze wl geboren was! Aan de andere kant ook weer nie en hou ik haar zoxlsng mogelijk bij me! Maar zonder die bloedverdunners nu vind ik het toch wel eng! Vanmiddag nog even een belafspraak of ze niet even mijn trombocytenwaarde kunnen meten @klaasje ohh mijn achterbuurvrouw geloof het of niet die wilde echt eerder ingeleid worden maar daar deden ze heel moeilijk over omdat zij zo iets hadden hoe langer hoe beter en zij is met 40,3 bevwllen van haar zoontjes! Ongoorstelbaar he? Dat had ik absoluut nog nooooit gehoord met een tweeling! Maar het kan dus zomaar @tassie haha nou dan gaat die meldplicht in na mijn comtrole van volgende week goed?dan weer ik hopelijk zelf ook wat meer! Uit haarzelf gaat ze toch niet meer komen! Geloof ik niks van! Geen oefenweeen of niks meer gehad helaas... Dus vreeeees dat ze nog steeds niet verder is ingedaald en er geen ontsluiting is! Net of mijn lichaam niet snapt dat hij het kind ook "los moet Laten"... Ik denk dat mijn baarmoeder haar blijft vasthouden tot ze zoooooveel kilo weegt dat ze er spontaan uit valt straks haha ! En vandaag dus een lekker kroeldagje met je meisje? Heerlijk lekker van genieten! Iemand hier ervaring met hero alergy care voeding? ( roze pakken)?
@ zon succes met je keuze! Hopelijk hoef je er niet overna te denken en raak je gewoon lekker zwanger van een van je 9 cryos meid !
@Tassie: ik houd meestal ook de dag na een uitje wat rustiger. Hoe gezellig het vaak ook is erop uit te gaan, het is voor zo'n kleintje toch een hele opgave. Vaak anders slapen dan ze gewend zijn, veel andere indrukken. Moet toch allemaal even verwerkt worden. Onze jongste slaapt normaal 's middags altijd in zijn bedje, maar dat ging gisteren ook niet. Je zag hem vechten tegen de slaap, maar hij valt gewoon moeilijk bij je op schoot in slaap (bij mijn man wel, bij mij zelfs helemaal niet). Dus toen is mijn man met zijn vader en zoontje naar een speeltuin gegaan en had hem voorgesteld met de kinderwagen te gaan zodat de jongste hopelijk in slaap zou vallen. Maar toen ging het achter elkaar regenen en waren ze binnen no time weer terug. Voel me dan altijd zo ongemakkelijk, omdat je niet thuis bent en je de kleine niet zo maar even in zijn bedje kan leggen. En hij is zo beweeglijk en aan het omrollen dat ik hem liever ook niet zo maar bij iemand op een groot bed leg (zonder er zelf bij te zijn). Dus vandaag mag hij zijn schade weer inhalen en houden we de wereld klein. @Bbibi: ja, het is wel eens genant dat onze oudste mijn man's vader niet echt als zijn opa ziet. Een keer was hij aan de telefoon en toen riep mijn man enthousiast dat opa aan de telefoon was. Mijn zoontje pakte de telefoon uit de hand en reageerde duidelijk teleurgesteld net 'oh', toen het 'die opa' bleek te zijn. Dan is het wel eens genant. Dus ze doen erg hun best, kan niet anders zeggen, maar een opa die ze eens per maand zien is toch wat anders. Het scheelt ook dat mijn schoonvader voor de tweede keer getrouwd is en mijn man niet veel met zijn 'stiefmoeder' heeft. Als zijn eigen moeder nog geleefd had, had hij veel meer moeite gedaan om onze kinderen vaker mee naar zijn ouders te nemen. We proberen mijn schoonvader ook al aan facebook te krijgen, maar hij doet dat niet (ondanks dat hij veel met de computer doet). Dan zou hij veel makkelijker op de hoogte blijven van zijn kleinkinderen, omdat je makkelijk een keer een foto plaats als je ergens naar toe geweest bent. Mijn man heeft familie in Australië die wel op facebook zitten en die zijn soms nog beter op de hoogte van het wel en wee van ons gezin dan zijn eigen vader. Dus ja, een lange afstand familie-relatie vergt ook van beide kanten wat 'investeren'. En afgesproken dat je vanaf volgende afspraak meldplicht hebt.. Maar relax, meid. Je bent 38 wkn zwanger en het gaat hartstikke goed met jou en de kleine meid (zelfs zonder bloedverdunners). De eindstreep is in zicht en je hebt binnen max 2 wkn je kleine meisje eindelijk in je armen!
Klaasje, je houdt het goed vol hoor!!! Ben jij bekend met hematomen trouwens? Bibi, ja meldplicht hoor, al typ je maar... Ik meld me vandaag haha..! Tassie, lekker aan het genieten van je rustige dagje? En sneeuwmees, ook lekker van je vrije dag? Nou, ik had vandaag dat ik voor het eerst vanochtend superdol was. Is dat dan de ochtendmisselijkheid? Was er al blij mee haha! Net nog ff op de bank liggen slapen, t heeft ook zo zijn voordeel dat je nie mag werken Vanavond nog even fijn met vrienden wat afgesproken..
Lets, bij mij begon ook in week 8 het grote-misselijk-zijn-feest . En tot op heden kom ik er niet vanaf, maar nu zijn het slechts vlagen ipv weken dag en nacht aan een stuk. Vaak zat ik met een spoken wit gezicht te lachen op de bank dat ik zo lekker misselijk was. Zo erg is het niet meer hoor. Vriendinnetje van mij heeft een hematoom gehad. Die verdween pas ergens in de 20 weken zwangerschap. Ze heeft ook veel bloedingen gehad maar ook een gezonde dochter. Ze heeft er werktechnisch heel lang uitgelegen. Dat is vervelend, maar de MMM en jaren kinderloos zijn is pas echt vervelend dus mocht je ook rust moeten houden, omarm het! Kan ook zijn dat je hematoom kwijt bent binnen nu en een paar weken. Overleg even met DD of ze willen dat je bij een gynae onder controle gaat zou ik zeggen, mijn vriendinnetje was wel bij een gynae. Mede omdat ze regelmatig een echo kreeg. We moeten met z'n allen een beetje zuinig zijn op jou en kindje he?
Hoi dames, hier ff snel, heb nog niet alles terug gelezen. Tassie, wat een mooi meisje hebben jullie!! 
Bbibi, wat fijn dat je man na de bevalling een paar weken vrij heeft. Vind het zo minimaal wat een man hier in NL vrij krijgt, zou toch minimaal 1 week moeten zijn vind ik. Wauw 38 weken alweer. Klaasje, voor jullie ook nog maar een paar weken, wat bijzonder zeg een tweeling! Is alles in huis af? Stiertje, spannend dat het voor jullie ook weer gaat starten. Lets, hopelijk gaat het bloedverlies snel over en is de hematoom ook weg. Wat ik begrijp kan deze dus vanzelf weg gaan? Knorretje, lekker verlof nu! Heerlijk hoor! Geniet er lekker van. Is alles verder af voor de kleine, of moet je nog veel doen? Do, wat ene goede score heb je, en al bijna de punctie!! Cetrodide ken ik niet Sneeuwmees, jullie dus een dagje bij schoonouders geweest gisteren en nu lekker een mini-vakantie, heerlijk! Ik heb inderdaad toch maar DD gemaild ivm wel/niet verhogen prednison. Ik moet wachten op de bloeduitslagen, ze hebben nl afgelopen week bloed afgenomen (klein immunologisch onderzoek) om te kijken of de medicatie wat doet. Dat heeft volgens mij vooral te maken met de T-cellen. Aan de hand daarvan word bepaald of ik moet ophogen of niet. Volgende week krijg ik de uitslag, ben benieuwd. Hier begint de spanning toch wel te stijgen, ik denk niet dat ik tot dinsdag kan wachten met testen .
Superspannend vlinder!! Klaasje thanx voor de info! Ik schrik me toch af en toe flink op de wc, vind dat er maar veel uit komt. doodeng, maar tot nu toe alles bruin...zou dat dan van die hematoom zijn zodat die langzaam weggaat ofzo? Neem aan dat zolang ik geen rood bloedverlies heb en geen klonters ik me niet teveel zorgen moet mk?? Pff vreselijk dit..
@Lets: kan me voorstellen dat iedere gang naar de wc stress geeft. Gelukkig weet je waar het vandaan komt, maar toch hoop ik dat het snel over is en je meer kunt ontspannen. Merk je ook dat het meer wordt als je je drukker gemaakt hebt? Wanneer heb je nu weer een echo? @NTP: gevalletje van zw.dementie? Ik haalde toen ook alles door elkaar. @Vlinderr: goed dat je even gebeld hebt. Nu weet je toch precies hoe het in elkaar zit. Je wilt toch alles uit je poging halen en geen fouten maken. Hier de jongens weer op bed liggen. De oudste is zo druk. Mist duidelijk de school en het ritme. Vanmiddag was het heerlijk weer en we zijn even het bos in geweest om hem even wat energie kwijt te laten raken en allemaal een frisse neus te halen. Klinkt alleen erg romantisch om lekker in het bos te wandelen met de hele familie. Maar met zo'n kinderwagen is het toch bijna cross country rijden. Maar het was lekker.
Haha sneeuwmees, cross country rijden ik zie het helemaal voor me! Ik heb toch nog maar even naar Dusseldorf gebeld voor het bruin bloedverlies, ik vind het nl. maar niks en best veel ook soms. Ze bellen me nog terug... Pff nog drie weken dan dan zijn de twaalf weken tenminste al s voorbij....
@Lets; Ik begrijp je angst en onrust helemaal, meis. Heel goed dat je contact hebt opgenomen met DD. Ik hoop op een geruststellend advies en/of bericht van hen. Wanneer mag je weer komen voor een echo? Misschien is dat dan een idee om weer opnieuw een echo te laten verrichten. @Vlinderrr; oh, wat spannend, meis! Die wachtweken zijn killing, vooral de 2e wachtweek! Enneh, uiteraard ook spannend wat er uit de bloeduitslagen komt. Hopelijk goed nieuws zodat je de prednison niet hoeft op te hogen want echt lekker spul is het niet. @Sneeuwmees; jij dus ook zo'n gedoe gehad met de jongste tijdens de visite wat het slapen betreft. Ik voelde mij ook best opgelaten op een gegeven moment. Tijdens het eten was ons meisje behoorlijk pittig aan het huilen, omdat ze dus niet wilde/kon slapen. Trouwens dat komt praktisch elke dag voor, dat ze juist rond het avondeten "vervelend" gaat doen zodat één van ons snel eet om haar in slaap te wiegen. Nou ja, dat gebeurde daar dus ook. En jij dus het bos in geweest met de kinders. Ik had mij dat ook anders voorgesteld, ook romantischer......helaas is het inderdaad net cross-country met een wandelwagen. Jemig de pemig, al die boomwortels, onverharde paden, paden met in het midden een bermpje met groen waardoor de wagen dus met één kant daar overheen rijdt en met de andere kant een verdieping lager door het zand. Hihi, we hebben met z'n tweetjes de wagen soms zelfs moeten optillen. Misschien een wagen met 4wd hihi.
Lets Dikke knuffel. We slepen je er wel doorheen (al kunnen we niet de natuur beïnvloeden) Ik blijf voor je duimen dat het goed blijft gaan. Vlinder wanneer ga je testen denk je. Ik durfde nooit eerder te testen, stel dat het hcg nog niet hoog genoeg was . . . .
Thanx lieverds! Ik heb al een reactie van Düsseldorf, wat zijn ze toch altijd heerlijk snel daar en begripvol. Ik moest me echt niet teveel zorgen maken, zolang het bruin bloed was. Het was toch een grote hematoom waar het bloed waarschijnlijk ook vandaan kwam. De dokter was verder vrij positief zei de assistente. Nou dan ga ik dat maar proberen. Dinsdag weer een echo, waarschijnlijk de laatste in Düsseldorf... Jammer zou het liefst de hele zwangerschap daar blijven haha maar dat gaat helaas niet
@Lets: denk dat regelmatig echo's de enige manier is om te kunnen controleren hoe het met je hematoom (en kleintje) gaat. Ik zou bij twijfel en ongerustheid, dus maar om een extra echo vragen. Maar al weer 9 wkn, joh!! Die laatste 3 weken slepen we je wel door! We zijn er voor je! En fijn al zo'n snelle reactie! Hopelijk kun je het het weekend een beetje naast je neerleggen. Blijkbaar hoort het er allemaal bij. @Tassie: ik vind ergens naar toe gaan eerlijk gezegd niet zo relaxed. Je doet het wel, maar ik ben nooit echt ontspannen hierdoor. Laatst gingen we met kennissen pannenkoeken eten. Mijn man zit gezellig te kwebbelen met zijn vriend en zijn vrouw en ik waren met de kinderen bezig. Zij hebben er eentje, maar ik was dus met twee tegelijk bezig. De jongste een groentepotje voeren, de oudste zijn pannenkoek in stukken snijden en blazen. Dan continue de jongste 'bezig' houden met speeltjes, die hij natuurlijk continue laat vallen en ondertussen mijn eigen, bijna koude, pannenkoek naar binnen schrokken. Mijn man zei na afloop dat het zo gezellig was. Ik was alleen maar aan het mokken, want ik had het zweet op mijn rug. De volgende keer ga ik maar eens gezellig babbelen en mag hij 'mijn rol' op zich nemen.....hihi.. Maar dan nog, denk ik, dat ik me er continue mee zit te bemoeien of continue op de kinderen zit te letten. Dus ontspannen is het nooit. Net zoals een dagje uit. Ik zit dan van tevoren al te bedenken hoe het met voeden gaat. Of er een rustig plekje is waar ik dat kan doen. Zit continue in de kinderwagen te kijken of de kleine het nog wel (genoeg) naar zijn zin heeft. Sleep tassen vol mee met van alles en nog wat. Ik ben al bekaf voordat we op weg zijn gegaan. Ik mag straks weer met de kat naar de dierenarts. Hij heeft steeds last van een soort van bronchitis. Dat was eerst elke 4 maanden en daar kon je de klok op gelijk zetten. Dan kreeg hij een kuurtje en was er weer 4 maanden vanaf. Maar nu blijft het vaker terugkomen en al sneller. Twee weken geleden al weer geweest voor een prik en pillen en toen stelde ze toch voor om een keer een foto te laten maken, om eens te zien wat daar nu van binnen gebeurd. Dat is dus vandaag. Ben benieuwd en vind het toch ook wel weer eng wat daaruit komt. Maar misschien valt het mee en kunnen ze het gerichter behandelen dan dat ze nu doen. Wel weer een heel geregel, want mijn man slaapt nog vanwege zijn nachtdienst, de jongste moet dan even naar mijn moeder en ik ga dan met mijn vader en oudste naar de dierenarts.