Hey klaasje zoals jij het beschreef zo voel ik me ook! Je bent wel sneller over de teleurstelling heen maar het blijft idd raar. Waarom lukt het nu niet in 1 keer terwijl het de vorige keer wel is gelukt. Naja wij zetten maar gewoon weer stug door. Wbt het niet over jezelf hebben. Ik begrijp wat je bedoelt maar vind het ook leuk om te horen hoe het met jou gaat. Daarbij ben jij natuurlijk het wonder dat je spontaan zwanger bent geraakt en misschien dat dat bij sommigen ook weer hoop geeft! Meid geniet van je twin en van je zwangerschap en laat af en toe wat van je horen!!!
Klaasje: zoals jij het verwoordt, voel ik het ook. Wij zijn al zo enorm gezegend met twee gezonde kindjes. Het voelt soms bijna wreed om het uitgebreid over mezelf te hebben. Gebroken nachten, tepelkloven, het zijn dingen die je allemaal zó voor lief zou nemen als je nog zo aan het strijden bent voor überhaupt je eerste kindje. Maar die de realiteit van alledag zijn voor wie die strijd een goed einde heeft gehad. Lieve meisjes, de feestdagen zijn soms confronterend als je in de MMM zit, dat weet ik als geen ander. Ik wens jullie liefdevolle dagen en een goed en beloftevol 2016!! En dat er veel mooi DD-nieuws mag zijn het komende jaar.
Hey lieve allemaal, Allereerst Zo welkom, gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat fijn dat je ziekenhuis zo meedenkend is en je veel echo's krijgt om de spanning weg te nemen! Willeke, wat een verdrietig nieuws las ik net... Sterkte, het is nie niks he... pfff.. voel helemaal met je mee... ik herken je gevoel zo snel mogelijk weer te willen beginnen en verder te willen! De rest; Voor degene die het moeilijk hebben hoop ik dat ze de feestdagen toch een beetje doorkomen... het is niet niks weer met lege handen te staan, en met de feestdagen word je daar vaak weer extra hard mee geconfronteerd... probeer te genieten van elkaar, eet je lekker een keer helemaal vol met alles wat je lekker vindt.. en een dikke knuffel van mij! Hopelijk volgend jaar weer een mooi jaar, waarin er veel wondertjes mogen ontstaan!
Sorry, meiden, even een egobericht.....helaas, ook ik ben ongesteld geworden. Ik ben echt heel erg verdrietig en boos. Echt erg klote ook dat het vandaag is.....net de dag dat wij bij ons thuis Kerst vieren. Met moeite, zeker in het begin, mij groot kunnen houden en gezellig kunnen doen. En nu ben ik even alleen thuis met dochtertje die in bed ligt. Ik voel me leeg en afgemat. Bah...... Totdat morgen komt en overmorgen en ik langzaam weer opkrabbel zoals de voorgaande keren en ik waarschijnlijk weer moed en hoop krijg voor de volgende ronde. Ditmaal weer een nieuwe IVF. Daar zie ik ook tegenop, het heen en weer reizen zo vlak achterelkaar.
Ach meid! Wat ontzettend kl*te voor je! Juist vandaag. En gelijk wetend dat je weer nieuwe behandeling moet doen maakt het misschien nog extra zwaar.. Weer van alles wat er op je af komt.. Heel goed van je dat je hier je steun zoekt meid! Ik heb er eigenlijk geen woorden voor.. Geef het tijd om het weer te moeten verwerken..
Dikke knuf, Tassie! En Gein, ook voor jou! Eigenlijk zijn de feestdagen een waardeloze periode om in een behandeling te zitten. Wij hadden dat vorig jaar ook, vond het niet fijn.
Tassie, knuffel meid!! Hou je taai vandaag!! Klaasje, thnx ik ga even goed naar dat aanvraagformulier dan kijken zodra ik overgestapt ben 👍 bedankt voor de tip!
Jeej Tassie, kippenvel van je bericht. Enorm shit zeg! Kan me voorstellen dat kerst voor jou op dit moment even helemaal gestolen kan worden. Bij onze laatste poging in Mei zouden we met vrienden naar de Toppers. Helaas ook twee dagen ervoor een dikke teleurstelling. Naar de Toppers zijn we niet meer geweest, ik was niet in staat om er iets gezelligs van te maken Rot mmm. Hele dikke knuffel voor jou
@tassie, hele dikke knuffel voor jou!! Wat enorm kl*te. En inderdaad ook met de wetenschap dat je opnieuw het traject in "moet". Lijkt mij ook een hele opgave.... Dat is ook waar ik tegenop zou zien denk ik. Wij hebben nog 1 cryo maar als dat niet lukt, wat dan?? Ga ik nogmaals het hele traject volgen?..... Of moeten we ons gelukkig prijzen dat we 1 lief gezond kindje hebben waar we ontzettend blij mee zijn?.... Voor nu in elk geval sterkte en op naar een positief 2016!!
Meiden,mag ik even een ego berichtje plaatsen en wat info inwinnen. Heeft iemand voor mij het telefoonnummer van DD en weet iemand of ze nu gesloten zijn, zo ja, vanaf wanneer zijn ze weer bereikbaar? Ik heb contact gezocht met mijn verzekeraar omtrent een vergoeding voor een eventuele tp van een cryo. Ben verzekerd bij Delta Lloyd. Nu willen zij dan graag een behandelplan van de gyn. met daarin omschrijving van de indicatie, voorgeschiedenis en behandelplan. Iemand hier ook ervaring mee en hoe gaat DD hier mee om? En iemand gehoord over/van ApotheekZorg? Hier zou ik mijn medicatie kunnen bestellen en zij leveren het dan aan huis af. Delta Lloyd vergoedt dan alle medicatie. (tot 100% nederlands tarief). Stel dat ik voor een tp utro zou gaan gebruiken dan zou ik dat daar kunnen bestellen. Of iemand hier moet toevallig nog medicatie over hebben? #durftevragen. Alvast bedankt weer en voor iedereen een goed uiteinde en een mooi / bijzonder en liefdevol 2016!
@Mikka: voor mijn verzekering (PNO) moest ik een verklaring hebben vanuit DD voor het aanvragen van een vierde poging. Heeft dr. S. toen netjes opgesteld. Lijkt me dus geen probleem en DD zal dit wel gewend zijn. Wel vind ik het raar dat je een behandelplan e.d. aan moet leveren voor een tp van een cryo. Dat hoort toch nog gewoon bij de poging waaruit de cryo is ontstaan? En als ze daar toestemming voor gegeven hebben, dan hoef je volgens mij nu niet weer iets aan te leveren. Met de medicatie heb ik geen ervaring. In mijn tijd (2013 alweer), kon ik nog gewoon met de recepten naar de apotheek, maar daarna is er een hoop veranderd, maar ga ervan uit dat de overige dames en ervaringsdeskundigen hier je daar bij kunnen helpen. @Tassie en Gein: feestdagen een beetje doorgekomen?
Mikka, ik heb ook Delta Lloyd (maar ben voor 2016 overgestapt naar PNO) en je moet ook voor een cryo tp zo'n aanvraagformulier invullen (slaat nergens op). Dat formulier kun je gewoon zelf invullen en laten ondertekenen door de arts in DD. Telefonisch zijn ze nu niet bereikbaar (maandag weer) maar je kunt ze wel mailen, mail lezen ze wel. De assistenten hebben mijn medicatie voorschrijvingen gewoon gefaxt naar Apotheek Zorg en zij bellen je dan om af te stemmen wanneer het bij je thuis bezorgd kan worden (dat is wel handig) Fijne jaarwisseling allemaal meiden!!! Hopelijk voor ons allemaal vol met positief nieuws en veel liefde ❤
Tassie zie nu pas je berichtje! Wat sneu meissie dat het niet gelukt is! Hoeveelste ivf was dit?'poging 2? Jeetje hoe kan dat nu? Dikke knuffel lieverd! Dagen wat overleefd!? Mona hoeissie met jouw zwangere buikje? Nog even... Stiertje hoe gaatie met jou dametjes? Lieve sneeuwmees hoe gaat het met jou knappe mannetjes? Lets hoe was je eerste kerst met jullie mannetje? Lekker van genoten? Gein jullie besig voor een derdelas ik wat leuk!! Klaasje woooow jij alweer over de 20weken! Wat is het hard gegaan! Ben ook wel benieiwd naar het geslacht leuk hoor! Andere dames de bezig zijn heeeeel veel sterkte gewenst! Ik denk ook vaak ( dagelijks) terug aan de duitsland periode met een lach en een traan ... Maar vooral de intense spanning en stress , vreselijk! Die onzekerheid is killing! Heel heel heel veel sterkte knuf! Mikka ohh dat lijkt me heel erg lastig! Jullie hadden nog cryos/blastos toch? Sou je man die zomaar "achter kunnen laten".?? Lijkt me toch best moeilijk... Bij ons is het net andersom.. Mijn man wil graag nog een kindje. Wel echt graag... Ik niet.. Nouja nog niet... Of toch helemaal niet... Ik twijfel zo enorm veel! Als ik gezond was geweest was het een ander verhaal geweest maar in deze Staat absoluut niet mogelijk! Wel moeilijk want merk dat mijn man toch nog wel die hoop heeft... Niet al nu maar als onze dochter naar school gaat bijvoorbeeld.. Ik zie het echt niet zitten.. Die hormonen, ik ondervind blijvende schade daarvan, ook van de narcose, en het meest van de ruggenprik! En toch wel aannemelijk dat die er komt dan met nog een keizersnede! Dan weer de stress en onzekerheid .. Bahhh terwijl ik nu happy ben en weet wat ik heb... Soms heb ik ook wel kriebels en denk ik zo leuk een broertje of zusje voor ons meisje.. Maar teveel negatieve punten waardoor ik niet kan/wil... En dan weer zoveel terugplaatsingen infuzen prednison etc pffff ....wordt al niet goed bij de gedachten
@Bbibi: snap dat in jouw geval de keuze om voor een brusje te gaan met nog veel meer onzekerheid gepaard gaat. Want jij hebt naast alle mmm-stress ook te maken met je eigen gezondheid. Komt tijd, komt raad, meid! Je bent nog jong en je meisje pas ruim een jaar. Dus geniet voor nu wat je hebt en wie weet... ooit.... Met mijn mannetjes gaat het goed. Onze kleine man wordt over 3 maanden al weer 2. Denk nog vaak terug aan de tijd dat ik zwanger het jaar uit ging en zo hoopvol het nieuwe jaar in ging, omdat dat het jaar zou zijn dat ik mijn langverwachte tweede kindje ging krijgen. En nu breekt onze kleine tijger van bijna 2 het hele huis af en is hij niet meer weg te denken. De oudste doet het ook lekker. Gaat steeds beter op school en begint nu belangstelling voor vuurwerk te krijgen. Moeders grootste angst (want ik ben zo bang voor vuurwerk). Kleine jongetjes worden groot. @Mikka: begrijp ik uit jouw post dat jullie toch voor de cryo tp gaan? En je man dus 'akkoord' is? @Ddees: ik wens jou (en natuurlijk ook alle meiden hier) ook een heel gelukkig nieuwjaar. En dat 2016 maar lang gekoesterde wensen uit mag laten komen.
Iedereen een heel mooi 2016 gewenst en dat er maar veel mooie kindjes geboren mogen worden in 2016!!!