Willeke: bij de verse tp van mijn oudste dochter had ik acupunctuur in DD zelf (doen ze nu niet meer). Voor een brusje moesten we een nieuwe behandeling doen omdat we geen cryo's hadden. Toen heb ik acupunctuur in Nederland gehad. De verse tp mislukte, evenals de eerste cryo tp. De tweede en tevens laatste cryo tp was succesvol. Zowel bij de verse tp als de cryo's heb ik acupunctuur gehad. Bij mijn eerdere (niet succesvolle) behandeling in Nederland heb ik ook acupunctuur gehad, maar dat heeft dus niet geholpen. Het is natuurlijk geen garantie op succes, maar kan er wel een klein steentje aan bijdragen. Ik persoonlijk geloof er wel in. En het geeft ook een gevoel van rust als je er alles aan gedaan hebt.
@haai ik weet zo niet hoe ik dat lijstje hier kan posten maar schrijf het wel ff voor je uit: Vitamine B6 vrouw: zie bijsluiter man: zie bijsluiter Vitamine B12 "" "" "" """ Foliumzuur "" 400 microgram " 400 microgr. Vitamine C "" 50 milligram " 50-100 milli. Vitamine D3 "" 2000 ie "" 2000 ie Vitamine E "" 250 milligram "" 250 milligr. Zink "" - "" 25-40 milligr Selenium "" Als sporenelement " Als sporenel Omega 3 "" 1000 milligram "" 1000 millig. Hoop dat zo beetje overzichtelijk is? @Stiertje, heel graag!! Stuur je me anders ff pb? Dan betaal ik je in elk geval de verzendkosten, super bedankt alvast!! Denk dat we deze maand zelf nog gaan proberen en anders in elk geval afspraak maken in DD. Weet iemand of er nog een wachttijd is? Wij hebben natuurlijk al enige ervaring daar en zou nu dan gaan om een cryo dus verwacht eerlijk gezegd dat het niet zo heel lang zou duren voor we terecht kunnen. En zouden we dan na het gesprek ook meteen kunnen beginnen?
Nou, niet echt duidelijk zie ik nu . In elk geval de eerst genoemde hoeveelheid is voor de vrouw, daarna voor de man.
Willeke; hoe gaat het? Alweer begonnen? Ff vraagje; was de scratching pijnlijk? Tassie; hoe is het met jou? Gaan jullie aankomende cyclus ook weer beginnen?
Gein, ja hier al begonnen met de progynova. Menstruatie brak afgelopen donderdag door. Nee hoor scratching is echt niet pijnlijk. Het is even een apart gevoel van binnen, soort zenuwpijn heel kort. Is echt binnen 5 min gepiept. Daarvoor hoef je het iig niet te laten! Wanneer gaan jullie beginnen? Eerst een wachtmaand?
Willeke; nee wij starten aankomende menstruatie maar heel misschien van de week nog pipelle. Morgen telefonisch gesprek met dr Cuypers. Het is allemaal beetje last minute maar ik heb zelf naar de pipelle gevraagd (nav klaasje haar verhaal). Ben benieuwd morgen. Als dr Cuypers het niet adviseerd dan doen we uiteraard evengoed een cryo tp aankomende cyclus. Heb jij al uitslag van de scratching?
Gein, moet geloof ik wel op bepaalde dag van je cyclus, bij mij was dat dag 21. Maar hij kan je dat precies uitleggen. Misschien bij jou niet nodig. Gaan jullie iom arts gelijk door? Of wil je dat zelf? Omdat bij mij een wachtmaand (2/3 wkn) werd geadviseerd door C. Nee nog geen uitslag binnen! 10 tot 14 dgn na pipelle gaf hij aan, dus hoop eind deze week anders begin volgende week. Ben heel benieuwd of er wat uitkomt!
Willeke; ja dat weet ik. Dat zou nog kunnen. Nee wij zitten nu in de wachtmaand. Ben benieuwd wat er uit komt.
Heb jij een korte cyclus Willeke? Je hebt toch 5 jan de scratching gehad? Begrijp ff niet wat je bedoeld met wachtmaand (2/3 wkn)?
Ja sorry ik ben niet helemaal duidelijk. Ik kreeg het advies om vanwege mijn endo aam de pil te gaan na de mk en dat hoefde dan maar 14 dgn (was lang genoeg volgens C) maar als ik de scratching wilde dan Moest ik wel de hele strip afmaken (21 dgn) dus dat heb ik gedaan. Afgelopen dinsdag de scratching gehad en donderdag begon mn menstruatie. Dus nu in mn cryo cyclus. Gaan jullie weer ah doen? En een of twee cryos laten terugplaatsen?
Hoi allemaal, fijn dat er een Dusseldorf topic is. Ik ben hier vrij nieuw. Althans nooit gereageerd. Ik ben Petra, 35 jaar. Mijn vriend is aangewezen op TESE omdat het er op de gewone manier (0,0) niet uitkomt. Wij hebben al 3 x ICSI gehad in Nijmegen en daarna overgestapt naar Dusseldorf. In juni 2015 daar de 4e Icsi gehad en scratching en was toen heel eventjes zwanger. Helaas VMK. Na bloedprikken bleek dat ik een AMH waarde van 0,8 heb dus dat is niet zo heel best. Maar daar krijg ik DHEA voor. Mijn dhea gehalte was ook veel te laag (3,6) . Allemaal dingen wat niet meewerkt. In november poging 5 gehad, helaas ook mislukt en daarvan nog 1 Cryo over. Ik heb uitgebreid immunologisch onderzoek laten doen en daaruit is gekomen dat mijn afweer te hard werkt omdat de cellen die dat horen te remmen bij mij te weinig in mn bloed zitten (regulatorische T-cellen) . Erg ingewikkeld allemaal haha. Maar goed ik ga daarvoor 5 mg prednison krijgen. En donderdag a.s. opnieuw scratching, en omdat ik er dan toch al lig ook hysteroscopie. Iemand ervaring met de prednison hier? Zijn teveel pagina's om terug te lezen hihi.. Kreeg je er last van? En positieve afloop? Heb toch wel weer hoop gekregen met dit nieuws na 16 embryos. Erg benieuwd naar jullie ervaringen. Liefs Petra
Willeke; ja morgen scratching en dan volgende menstruatie beginnen met progynova en dan dag 3 ah cryo tp. Wanneer heb jij ongeveer je tp?
Hoi Petra, welkom hier! Jeetje jullie hebben ook al behoorlijk wat voor jullie kiezen gehad! Kwamen de uitslagen over jouw immuun systeem ook uit de scratching of is dat obv bloed gedaan? Oh bloed lees ik nu haha. Ik heb geen ervaring met prednison dus ik kan je daarin niets over zeggen. Ik kan me voorstellen dat je blij bent dat er echt wat uitkomt en dat er wat aan gedaan kan worden. Denken ze dat dat de reden kan zijn van al je mislukte tp's? Jeetje ik kan me voorstellen dat dan de moed je wel soms in de schoenen zakt (dat heb ik soms al na 3 tp's waarvan 1 mk) Gein, dat schiet dan inderdaad lekker op! Ik heb as maandag een bms meting. Als die goed is dan 5 dgn later de tp dus ik denk zaterdag. Maarrr ik heb in september veeeel langer aan de progynova gezeten omdat de opbouw van mn bms zo lang duurde. Dus het kan zomaar zijn dat het wat langer bij mij duurt.
Meisjes, ik heb nog een aantal potjes met vitaminen/voedingssupplementen staan die ik zelf niet meer gebruik. Kan ik er iemand blij mee maken? Het gaat om: vitamine C-500 time released (eigen merk Kruidvat) vitamine B-100 (eigen merk Kruidvat) vitamine E-200 (eigen merk Kruidvat) selenium/zink (eigen merk Kruidvat) VSM puur mama Ik hoef er geen geld voor, alleen vergoeding van de verzendkosten (je mag ook komen halen, maar ik woon in het hooooooge noorden, dus voor de meeste mensen ver weg denk ik )
Hoi meiden, lees dat sommigen van jullie alweer in de startblokken staan, heel veel succes. Zie ook af en toe scratching voorbij komen. Wij willen ook weer gaan starten en wil ook gaan vragen naar deze methode. Alleen wil ik eerst gaan starten met een accupunctuur behandeling icm kruiden. Heeft iemand hier daar ervaringen mee? Ik zit bij Pno en ben aanvullend verzekerd wordt dit vergoed? Ik heb een goed aangeschreven behandelaar gevonden in Groningen die ook gericht op vruchtbaarheidsproblemen aan de gang gaat. Met het motto: prepare the soil before you plant the seed Ben benieuwd naar jullie ervaringen
@Mariska: ik heb ook accupunctuur met chinese kruiden gedaan en die kruiden moest ik zelfs blijven slikken toen ik zwanger was. Ik zat toen ook bij PNO en uit mijn hoofd dacht ik dat als je aanvullend verzekerd was, dat alternatieve geneeskunde tot 600 euro vergoed werd. En ik ben het met je eens, hoe beter je lichaam in balans is, hoe meer kans op een zwangerschap! Succes!
Mariska, hier ook bij PNO verzekerd en mijn aanvullend pakket vergoed 250 euro. Maarrr Let op dat de praktijk waar je naar toe wilt gaan aangesloten is bij een van de 5 beroepsverenigingen, anders krijg je het niet vergoed! Dus let daar op op de site van pno staat een overzicht welke beroepsverenigingen dat zijn. Ik doe ook acupunctuur alleen niet met kruiden. Ze gaf aan dat ze daar meestal mee begint als enkele tp's niet zijn gelukt.
Mariska, ik ben in Groningen bij Putoshan geweest voor acupunctuur icm kruiden. Prettige ervaring mee. En PNO vergoedde de kosten (uiteraard tot het maximale verzekerde bedrag).