ICSI in Düsseldorf deel 5

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juultje189

24 jul 2012
    70
    25
    18
    Hallo.
    Inmiddels al weer 3.5jaar geleden dat ik hier een berichtje heb geplaatst.
    Ik bedacht me ineens dat ik hier nog een account had.;
    Ook wij zijn naar Düsseldorf geweest voor een micro tese. Poehh als ik er aan terug denk wat een spanning, daarom wil ik iedereen heel veel succes wensen.
    Inmiddels zijn wij trotse ouders van een zoon hij is nu 2.5 jaar .
    En zijn gestart voor een tweede spannend weer :)
    Ik wens jullie alle het beste toe, en dat al jullie wensen uit mogen komen.!
    Gr juul

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Appeltje: goed teken dat je je eierstokken voelt. Teken dat er iets aan het groeien is. Geen prettig gevoel, maar voor het goede doel. Ik heb wel eens op vakantie moeten spuiten en wij hebben toen zo'n koelbox voor in de auto gehad en zodra we aankwamen gelijk in de koelkast. Ik zou ook even een koelbox proberen te regelen of een vriestas met een koelelement erin? Ik vond het toen ook reuze spannend naar DD te gaan en heb me zelfs nog in de wachtkamer afgevraagd of ik daar wel goed aan deed. Maar de intake vond ik ook zo verhelderend. Achteraf bleken onze 2 pogingen die we in NL hadden gehad, geen kans van slagen gehad te hebben door mijn lage amh in combinatie met verkeerde medicijnen die niet geschikt zijn voor personen met een laag amh. Dat vermoeden had ik wel in NL en ook geuit, maar was volgens de artsen niet zo. Ik heb twee kinderen die spontaan gekomen zijn. Na mijn oudste lukte het zwanger worden niet meer en toen hebben we 3 ivf pogingen (waaronder de 3e in DD). Hier ben ik niet zwanger van geraakt, maar had wel veel vertrouwen erin dat het daar wel gelukt zou zijn als we doorgegaan waren. Tussen poging 3 en 4, raakte ik ineens heel onverwacht weer spontaan zwanger van de jongste. Dus ondanks dat ik door DD niet zwanger geraakt ben, raad ik wel iedereen die hier in NL vastloopt aan naar DD te gaan.
    Je kan inderdaad allerlei kwaaltjes krijgen, soms ook die niet op de bijsluiter staan. Hoort er meestal allemaal bij, maar bij twijfel of als het je niet lekker zit, gewoon even navragen, hoor. Ik heb wel meer vrouwen gehoord die aankwamen van een poging en al die hormonen. Ik heb daar ook geen last van gehad, maar het kan dus wel.

3. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.514
    175
    63
    Ik breek even in in jullie topic.

Heeft iemand toevallig het nederlandse nummer van de kliniek.?
    Alvast bedankt.

4. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Unicorn; gefeliciteerd met je zwangerschap. Je moest voor controle toch? Hoe ging het?

Willeke; hoe is het met jou? Mooie tp gehad? En ben je weer helemaal beter?

Klaasje; hoe gaat het met je? Even een vraag; is er destijds bij jou iets uitgekomen uit de pipelle?

5. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Unicorn; wow, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

@Appeltje; welkom hier! Hoe is het met je gegaan? Spannend voor jullie, hoor!

@Sneeuwmees; hoe gaat het met jou en je 2 jongens?

@Willeke; hoe is het gegaan gisteren? Merk je iets van het infuus?
    Spannend weer voor jullie!

@Monatoetje; hoe gaat het met jou?

@Ddees; altijd lieve woorden en tips voor iedereen hier! Veel liefs!

@Juultje; ook bezig voor een tweede! Spannend weer, he.

@Klaasje; hoe gaat het met je? Ik hoop dat je niet meer zo misselijk bent.

@Gein; deze maand de terugplaatsing. Spannend, meis. Laat je ook nu weer dag 3 embryo's met ah terugplaatsen?

@ego; ook ik ben weer van start gegaan. Vanmorgen de eerste spuit gezet. Ik hoop dat het dit keer veel beter gaat. De vorige keer maar 2 eitjes als opbrengst. Erg matig tegenover 12 de eerste keer. Ik heb in overleg met dr. Kuijpers hetzelfde recept. Waarschijnlijk was het de vorige keer gewoon pure pech. Ach ja, we zullen zien.
    Verder heb ik het privé helaas erg zwaar. Gelukkig gaat alles in ons gezinnetje erg goed.

6. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Hey tassie; spannend maar rot dat het privé minder gaat. Dat kun je er nu eigenlijk niet bij gebruiken. Wij zijn met de progynova bezig en ja we gaan dag 3 met ah doen. Wat gaan jullie doen embryoscoop of dag 3 met ah?

7. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Gein; oh, dus jij zit nu ook aan de hormonen. Spannend, hoor.
    Ik wil eigenlijk ook alleen dag 3 met ah. Ik heb daar een beter gevoel bij voor mijzelf. Ik baal alleen dat ik er maar 1 teruggeplaatst mag, omdat ik een keizersnee heb gehad. We hebben het daar al vaker over gehad met dr. C. Helaas ziet hij toch teveel risico's als het dan wel een meerlingzwangerschap wordt. Ik begrijp zijn angst en voorzichtigheid wel, maar ik zou mij toch prettiger voelen bij een tp van 2 embryo's.....
    Jij hebt de andere embryo's laten invriezen op dag 1? En nu laat je er dan 1 of 2 ontdooien en dan ah toepassen met dus de tp. Ik hoop zo dat het allemaal goed gaat!

Oh ja, onze verzekering, UMC, heeft dus iets nieuws. Wij moeten nu dus een nieuwe aanvraag indienen voor IVF 2 en IVF3. Echt idioot. De machtiging die wij blijkbaar hadden gekregen vorig jaar betrof maar 1 IVF (staat helemaal onderaan). De machtiging begint echter met toestemming voor IVF1 tot en met IVF3! Echt belachelijk dus.
    Wij hebben nog een kopie van de verwijzing liggen vanuit DD en die maar weer gebruikt. UMC heeft namelijk het origineel.
    Ik hoop dat we weer toestemming krijgen voor IVF2 (die dus al geweest is) en natuurlijk voor deze keer (IVF3).
    Ik word er echt gespannen van. Het gaat om hele flinke bedragen. Nu moeten wij dus waarschijnlijk de medicijnen voorschieten (1800 Euro!).
    Ik baal echt van het UMC. Wat een rot verzekering.

8. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Tassie wat klinkt dat verdrietig, het is ook zwaar om die in rot molen te zitten. Vind het zo knap dat je toch doorgaat ondanks de belemmering die je hebt met V.

Gein, mijn pipelle was in jan '14. Toen was dat Nk onderzoek nog niet uit biopt. Een pipelle heeft altijd een gunstige invloed op het baarmoeder klimaat en de werking duurt ongeveer 3 cyclussen voort.

9. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Klaasje; wat lief van je! Op zich gaan de echo's best goed....althans het inbrengen gaat heel snel (dr. C. is echt altijd heel aardig en geeft altijd complimenten als het weer gelukt is). Alleen het roeren (het bekijken van de eierstokken) is echt vreselijk pijnlijk en ik hou het niet lang vol. Mijn linker eierstok zit ook nog eens verstopt en is dus met de echo niet in beeld te krijgen. Helaas proberen de artsen dit wel elke keer wat ik ook wel begrijp natuurlijk. Maar ja, het eindigt tot nu toe elke keer weer in een teleurstelling dat het niet gelukt is en ik wel weer tegen het plafond heb gezeten van de pijn met tranen in mijn ogen. Vaak is het dus een verrassing tijdens de punctie wat de linker eierstok gedaan heeft. De laatste keer niet veel (geen één zelfs).

Maar eh, hoe gaat het met jou? Voel je je al wat beter? Ik ben zo nieuwsgierig naar het geslacht van je baby'tje. Hebben jullie al een naam bedacht? En nee, die hoef ik natuurlijk niet te weten:D.
    Hoe gaat het verder met je zoontje en dochtertje? Die worden ook al groot!

10. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik kan me ook indenken dat Dr. C een heel fijne arts is die je goed begrijpen kan met deze extra handicap.
    Hoop ook dat UMC snel over de brug komt. In het PNO formulier vond ik dat ook maar vaag. Daar staan ook 3 behandelingen op inclusief de verschillende stadia stimuluren, puncteren enz en dan staat er ook dat je per behandeling een nieuwe toestemming moet aanvragen. Waarom maak je dan het blaadje niet korter met maar 1 IVF poging erop?

Hier gaat het heel goed! Net voor de 20 weken is de misselijkheid en het overgeven volledig gestopt en sindsdien voel ik me super goed en zijn we meteen op vakantie gegaan met de twins. Ze zijn nu ruim 14 maanden en nog steeds 2 heel gemakkelijke kindjes. Onze derde is een meisje, op de 20 weken echo was alles goed.

Ergens ligt de MM nu echt mijlenver achter me, en anderzijds ook niet. Er liggen nog een 6tal dag 1 cryo's in DD, daarna gaat het boek echt dicht en met of zonder resultaat daaruit ben ik erg gelukkig.

11. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Tassie, wat een gedoe met je zorgverzekering! Hopelijk snel opgelost! Wanneer moet je voor een echo? Waar heb je precies last van?

Hier gister de tp gehad van twee blasto's! Ging allemaal goed, was zo gebeurd. Zat in de mooie kamer dit keer haha ;)
    Cuypers gaf aan dat het goede blastocystes waren en was optimistisch. Hij noemde de letters cc (dacht 3cc) als ik me goed herinner maar dat is toch eigenlijk niet súper goed? Wordt daar nu eigenlijk weer onwijs onzeker van :S

12. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Klaasje; super leuk nog een meisje erbij. Gelukkig gaat alles goed. Had jij vorig jaar ook geen pipelle laten uitvoeren? Of is er toen ook geen kweek afgenomen?

Tassie; wat een ellende met de verzekering zeg. Ja wij laten er 2 ontdooien dus hopelijk ontdooit er daar 1 goed van. Ben benieuwd het blijft spannend! Voor jullie ook een spannende periode. Fingers cross hopelijk komen hier mooie kindjes uit voort.

13. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik heb idd een tweede pipelle laten doen in augustus 2015, toen was ik al zwanger/of was de innesteling aan de gang maar dat wist ik natuurlijk niet. Ik heb het hier in het lokale ziekenhuis laten doen, dus zonder biopt.

Ik ben dus erg pro, maar het kan in mijn geval ook echt geluk geweest zijn. Dat is het altijd een beetje, kansberekening op leeftijd, klasse embryo maar vooral ook een dosis geluk.

14. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Klaasje; bij een zwangerschap is zeker een dosis geluk nodig. Maar ik dacht misschien is er destijds bij jou iets uitgekomen omdat je heel kort aan een infuus moest. Wat goed dat je toen al zwanger was zeg! Lekker van genieten

15. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Weten jullie of het gebruik van paracetamol na de tp kwaad kan?

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tassie: wat belachelijk van die verzekering, zeg! Vraag me af of ze het wel mogen. De eerste 3 pogingen zitten toch gewoon in de basisverzekering en mogen ze toch niet weigeren? Of is dit toestemming omdat het om een behandeling in het buitenland gaat? Hopelijk krijg je snel je toestemming, want extra stress kun je niet gebruiken tijdens een poging. Succes weer, meid en hopelijk liggen er deze maand weer een mooi aantal eitjes klaar!
    @Willeke: volgens mij kan paracetamol na de tp geen kwaad. Ben je nog steeds niet helemaal opgeknapt? En niet over de kwaliteit inzitten. In mijn NL zkh had je altijd kwaliteit A, B of C. A was het beste. Ik had altijd B-kwaliteit en vond dat ook altijd zo 'tweede keus' voelen, maar dat was hoe dan ook gewoon nog steeds een goed kwaliteit embryootje. Ik heb hier zo vaak meegemaakt dat er superkwaliteit (beter bestond er niet) embryo's werden teruggeplaatst en dat meiden daar niet zwanger van raakten. En dan hadden ze een keer in hun ogen 'iets mindere' kwaliteit embryo en dan raakten ze er zwanger van. Dus wie weet bij jou (ondanks dat 3cc nog steeds een goede kwaliteit is, hè).
    @Gein: jij ook weer succes! Je presteert het wel om steeds synchroon met Tassie te lopen. Hopelijk lukt het jullie nu elkaar een keer te ontmoeten.
    @Klaasje: een meisje wat leuk! Onvoorstelbaar hoe je gezin in 2 jaar tijd ineens van kinderloos naar straks een vol huis met 3 kinderen zal veranderen.

17. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Sneeuwmees, ja dat is ook zo.. het zegt echt niet altijd wat over het verloop. Bedankt voor je geruststelling! Maar ben gewoon onzeker en bang voor een teleurstelling.
    Voel me verder stukken beter, wel nog wat moe soms maar dan ik ff rustig aan. Kuurtje is ook afgelopen nu.
    Vertrekken zo naar DD, toch maar een hotelletje geboekt. Morgen krijg ik weer het infuus.

Tassie wanneer heb jij weer een echo?

Gein, en jij ook bijna een bms meting denk ik?

18. Appeltje85

Appeltje85 Bekend lid

22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    @Tassie: Bedankt voor het welkom heten :) Ik lees dat je gisteren de eerste spuit hebt gezet, ik wil je veel succes wensen. Begrijp ik goed dat je voor je 2e IVF bezig bent en dat deze al eerder is afgebroken omdat er maar 2 follikels groeiden?
    Ik kan me de stress omtrent de verzekering heel goed voorstellen. Maar mogen ze je uberhaupt een poging weigeren als je er nog geen 3 hebt gehad?
    Ik wil je verder verder veel sterkte wensen met je prive situatie.

@Klaasje: wat leuk dat jullie er nog een meisje bij krijgen, van harte gefeliciteerd! En een spontaan wonder nog wel, wat fijn!

@Willeke: fijn om te lezen dat de terugplaatsing goed is gegaan en dat dokter C optimistisch was. Ik weet ook niet wat cc betekent, misschien kun je dat nog telefonisch navragen als je er erg onzeker over bent? Maar ik denk dat dokter C niet voor niks zegt dat het een goed embryo was hoor. En m.b.t. je vraag van de paracetamol: daar heb ik echt geen idee van.

Bij mij groeien er momenteel een stuk of 10 follikels en ik heb a.s. zaterdag de punctie. Hebben jullie ook Decapeptyl moeten spuiten 35 uur vooraf ipv pregnyl? Ik geloof dat dit voortkwam uit het feit dat ik momenteel erg veel vocht vasthoudt rondom m'n middel, ik krijg geen broek meer aan!

19. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Verzekering: wij moeten dus echt opnieuw een aanvraag indienen bij UMC voor een machtiging van de IVF. Ik vind het zo raar en ben eigenlijk best woedend. De 2e IVF moeten wij dus nog indienen en nu komt natuurlijk IVF3 er alweer bij. Ik word er ook best zenuwachtig van, het zijn maar geen kleine bedragen ook.

@Willeke; heel veel succes morgen! Ook wel leuk in een hotelletje met z'n tweetjes. Ik heb maandag de eerste fm.

@Appeltje; dit is alweer de 3e IVF. De vorige keer (november) waren er inderdaad maar 2 gepuncteerd waarvan er 1 bevrucht en teruggeplaatst is. Dus die poging is niet afgeblazen. Helaas dus niet gelukt waardoor ik nu alweer begin aan de 3e IVF.
    Jij hebt nu al een mooi aantal follikels groeien. Spannend, hoor. Zaterdag de punctie. Mijn duimen draaien voor mooie resultaten. Ik heb alleen ervaring met Pregnyl. Wel vervelend dat je zoveel vocht vasthoudt. Is dat de eerste keer dat je dat hebt?

@Klaasje; wat leuk, een meisje erbij. Fijn joh, dat je je goed voelt.

@Gein; hoe gaat het met jou? Moet jij ook naar DD voor echo's, want ik denk dat je geen ovulatietests gebruikt omdat je hormonen gebruikt?

20. Appeltje85

Appeltje85 Bekend lid

22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    @Tassie: oh, je had een punctie met 2 follikels, dat had ik niet begrepen. Ik dacht dat de punctie door het lage aantal was afgeblazen. Poeh, dat is dan inderdaad een hele snelle 2e poging geweest, wat erg :x
    Ik heb nooit eerder zoveel vocht vast gehouden. Ik heb hiervoor ook alleen maar IUI gedaan met Clomid 50. 36 uur voor de eisprong zette ik dan Pregnyl en daardoor ging ik wel wat meer vocht vasthouden, maar op dit moment is het echt extreem voor mijn gevoel. Gelukkig zag dokter C via de echo geen vocht op plekken waar het niet hoort, dus dat stelt het gerust. Het is vooral ongemak voor mij dus, maar dat heb ik er graag voor over.

Ik zag trouwens toen we weggingen dat er een nieuw bord voor de kliniek werd geplaatst waar 'V.ivaNeo' opstaat als naam. Zo heette de kliniek toch eerst niet? Het viel me ook op dat bovenaan op het bord niet Dhr S wordt vermeld, maar een andere arts (ben de naam kwijt). Is dat dan veranderd? Ik dacht altijd dat S de hoofdarts in de kliniek was, maar misschien is dat een misverstand.

Deel Deze Pagina