@Appeltje; Vivaneo had ik al eerder gezien als je via google zoekt op de kliniek in DD. Dr. S. stopt ermee, gaat met pensioen. Daarom zijn de 2 dr. C's gekomen. Het lijkt mij echt heel vervelend als je broeken niet meer passen vanwege je buik. Jeetje. Voel je trouwens iets in je buik door het groeien van de follikels?
Oh hij gaat met pensioen, dat verklaart de zaak. Het vocht is ook erg vervelend. Ik draag nu leggings om het probleem van de broeken te omzeilen. Ik voel vooral wat steekjes en soms een drukkend gevoel bij m'n eierstokken. En verder voel ik me vooral heel vol zo, haha. Maar voor een mooi doel als dit maakt dat allemaal helemaal niets uit. Overigens vraag ik me wel eens af hoe dames met 30 follikels zich moeten voelen
@Appeltje: wat raar dat je zoveel vocht vasthoudt. Lijkt wel een beetje op overstimulatie-klachten, maar dat zou je niet verwachten met 10 follikels (alhoewel dat een heel mooi aantal is). Hopelijk is het snel weer weg na de punctie. Decapeptyl spuiten ipv Pregnyl heb ik ook nog nooit van gehoord. Zo leer je nog eens wat. Succes! @Tassie: blijf het nog steeds belachelijk vinden die toestemmingen. Onnodig gedoe voor de patiënt en werkverschaffing van de verzekering, want ze moeten er iets mee, maar naar mijn mening kunnen ze het niet weigeren (alleen vertragen of mensen ontmoedigen). Hopelijk is het snel rond, want bij ivf zijn het geen bedragen die je zo maar even kunt blijven voorschieten.
Ik vond dit nog over decapeptyl: Aanvankelijk geeft het een toename van FSH en LH waardoor de eisprong kan plaatsvinden als het follikel groot genoeg is. Pas bij langer gebruik krijg je een downregulatie van alle hormonen. Al gelijk toen ik mijn prikinstructie had, heb ik zowel Pregnyl en Decapeptyl meegekregen. Er werd me toen al uitgelegd dat ik normaal gesproken Pregnyl spuit om de eisprong op te wekken, maar als ik tegen overstimulatie aanzit dan is Decapeptyl beter omdat daar geen HCG in zit. Ik las ook ergens op internet dat Deca de synthetische variant van Pregnyl is. Toen ik tijdens de echo eerder deze week zei dat ik zoveel vocht vast hield, vond Dr C het beter om voor de Deca te gaan om de eisprong op te wekken. Overigens zag hij op de echo zelf niks dat op overstimulatie zou kunnen wijzen, dus volgens mij was de beslissing echt gebaseerd op het vocht vasthouden. Wel apart dat het idee om Deca te geven ipv Pregnyl dus al leefde toen ik nog niet begonnen was. Als ik jullie goed begrijp dan is daar bij jullie dus nooit sprake van geweest en hebben jullie nooit beide middelen in huis gehad om de eisprong op te wekken? Misschien ligt het aan het feit dat het m'n eerste poging is en ze niet wisten hoe ik zou gaan reageren op de hormonen. Ik had natuurlijk zomaar overstimulatie kunnen hebben.
Meiden hellup!!!!! Hoe erg is het dat je progynova een keer verkeerd inneemt? Ik heb gisteravond ipv 1 2 tabletten ingenomen en vanochtend ook 2 pillen ingenomen ipv 1 s'ochtends en 1 s'middags en 1 s'avonds. Wat ontzettend dom van me zeg
@Gein: ik ken dit medicijn niet, want ik heb het zelf nooit gehad. Ik heb zitten googlen, maar kom niet tegen wat het kan betekenen als je teveel hebt ingenomen. Volgens mij zal het dus wel loslopen, zeker als het maar een dag is geweest.
Sneeuwmees; bedankt ja heb dr Cuypers al aan de tel gehad en hij zegt dat het niet zo erg is gelukkig. Ti's wel heel stom zoiets heb ik nog nooit gehad. Ben normaal heel nauwkeurig.
@Gein; jeetje, meis, dat is schrikken als je erachter komt dat je het dus verkeerd hebt gedaan. Ik kan mij voorstellen dat je daardoor erg ongerust bent, zou ik ook zijn. Gelukkig dat dr. C. je heeft kunnen geruststellen. @Ego; nou, wij hebben de medicijnen zelf betaald en hopen uiteraard dat we al snel een reactie van UMC krijgen. De brieven met declaraties zijn in ieder geval verstuurd...nu is het wachten op een reactie. Morgen om 9.15 uur de eerste fm in DD. Om 6.15 uur rijden we weg met z'n drietjes. Gezellig, lekker vroeg opstaan. Ik hoop dat er dit keer wat meer aan het groeien en bloeien is ipv 2. @Willeke; hoe gaat het met jou?? Is alles goed gegaan met de tp?
@hoe is het met iedereen? @ik ben geweest en met de inwendige echo was niets te zien en na lang duwen en trekken had dr. C. besloten om een uitwendige te maken. Hierbij waren in totaal een stuk of 5 te zien, in ieder geval meer dan de vorige keer. Woensdag moet ik weer voor een echo en dan waarschijnlijk vrijdag de punctie. Ik had wel bloedverlies trouwens na de echo en ik heb het gevoel alsof ik ongesteld moet worden. Oh ja......onze dochter had zich ontfermd over mijn kleding tijdens de echo's en toen ik mij mocht aankleden was ik een onderdeel kwijt......haha! Ze had mijn onderbroek over haar hoofd gedaan. Zo grappig! We moesten echt allemaal heel hard lachen.
oh ja, wat minder leuk nieuws. Bij thuiskomst lag onze kat er raar bij. Op het kleed op een plek waar ze normaal nooit ligt. Ze kan vanmiddag bij de dierenarts terecht. Mijn man was vorige week al bij de dierenarts geweest met haar. Toen is ze snel onderzocht, maar kon niets worden gevonden (geen blaasontsteking, geen schildklierproblematiek, geen koorts). Ze ligt nu al een half uur bij mijn man op schoot met een dekentje. Ze heeft nog nooit zo lang stil gelegen. Ze wil, als je haar loslaat, wegkruipen. Ze is al best op leeftijd, zo 18/19 jaar. Ze is zo stilletjes.
Tassie; hoe was je echo? Willeke; hoe gaat het? Kun je het een beetje volhouden? Zware weken. Knuffel
Hoi lieve meiden, nog ontzettend bedankt voor jullie lieve berichtjes en felicitaties. Het is nog steeds onwerkelijk en ik durf er ook niet in te geloven. Vorige week heb ik een medische indicatie gekregen van het ziekenhuis omdat mijn baarmoeder te groot is (25 weekse zwangerschap) terwijl ik toen 11 weken was. Iedere dag is het weer spannend. Ze zeiden dat ik kraamhulp moest gaan regelen maar net toen ik het er gisteren met m'n man over had, en dat het echt werd zo, moest ik naar het toilet. Helderrood bloedverlies. Met spoed naar de triage gegaan. Hartje klopte nog maar gyn was niet echt medelevend en zei 'bloedverlies is altijd een slecht voorteken' en 'het hartje klopt nu nog maar ik weet niet of dit morgenochtend nog zo is'. Zeer ongerust naar huis, slecht geslapen, nog meer helderrood bloedverlies. Vanochtend maar weer gebeld en langsgegaan. Alles ziet er goed uit. Ze kunnen niet achterhalen waar het bloedverlies vandaan komt. Gelukkig zie ik as vrijdag mijn adenomyose arts in bronovo, hopelijk kan hij met wat antwoorden komen. Anders volgende week weer een controle in het haga. Zo blijven we iedere dag ermee bezig. Ik ben ook niet veel op het forum Ik kan op mijn werk niet inloggen omdat alle internetpagina's worden gemonitord en ze weten op m'n werk nog niet dat ik zwanger ben. Thuis ben ik meestal afgepeigerd en kan ik niks behalve op de bank liggen en rond 8 uur in slaap vallen Dus daarom ben ik hier zo weinig. Facebook wel, dus mocht iemand dat leuk vinden, sta ik er voor open om via FB te connecten Ik zal af en toe hier nog wel zijn hoor, jullie blijven toch mijn enige echte groepje XXX Ps Willeke ik ben aan het duimen voor je! En Tassie; wat naar van je kat.. hopelijk knapt-ie snel op!
@Unicorn: wat een stress toch weer, meid! Hopelijk is er een verklaring voor te vinden. Zo heb je eindelijk die lang verwachte positieve test en blijf je nog steeds zo onzeker en gestresst. Hopelijk kun je snel weer die roze wolk op. Knuffel!
Sterkte Unicorn, je bent al op zo'n mooie termijn, ik hoop heel erg dat het een vals alarm was. Gein, ik ben ook wel eens de mist ingegaan met progynova, is niet zo erg idd. Tassie succes met de poging die voor de deur staat. Willeke, focus je vooral op jezelf en rust. Akelige ww ook.
Unicorn; sterkte meis. Ik hoop dat het bloeden gauw stopt en hoop zo dat alles goed blijft gaan. Spannende tijd voor jullie. Sterkte! Tassie; hoe gaat het? Ego; nou wij hebben zaterdag hopelijk een tp. We hadden gevraagd of we de dag 1 ingevroren embryo's mochten gebruiken dag 3 met ah. Dit meerdere malen gevraagd en dit was volgens de dokter geen probleem. We wilde dit heel graag want daar hadden we de vorige keer ook succes mee. Nu werden we vanochtend gebeld dat dit niet kon ivm oudere embryo's ( we hebben nog 2 7 cellig en 3 vier cellige embryo's op dag 3 ingevroren) eerste teruggeplaatst moesten worden. Na een hele discussie toch uiteindelijk nu weer bij het oude plan omdat dit voor ons het beste voelt en ik weinig vertrouwen heb in de vergevorderde embryo's . Dus uiteindelijk er goed uitgekomen met de dokter. Hopelijk pakt het positief uit!
Meiden, ik heb vanmiddag getest... Helaas negatief.. ik ben erg verdrietig, had zo'n goede hoop en het leek allemaal erg op mn korte zwangerschap in december... Morgen mag ik officieel testen maar het zal niet veel anders worden denk ik...