ICSI in Düsseldorf deel 5

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Tassie; nee!!! Veel hoestdrankjes, stomen, neusspray, pijnstillers en slapen en hopelijk voel je je morgen weer wat beter. Wij hebben hier ook een klein mannetje wat ziek is. Zetpil helpt goed, we hebben het hoofdpijn van zijn bed omhoog gezet en uien naast het bed. Daarbij wat otrivin (zoutoplossing) om zijn neusje open te houden. Hiermee gaat het redelijk. Vannacht heeft hij goed geslapen.

2. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    De vorige keer was ik ook al niet fit. Ditmaal wel tot gisteren.....Ik heb op dit moment koorts en voel me echt beroerd. Boven liggen mijn man en dochter nog te slapen. Zoals ik mij nu voel kan ik echt absoluut niet naar DD. Ik moet er niet aan denken om zo te moeten reizen en volgens mij mag je überhaupt geen koorts hebben bij narcose.
    Ik zie wel, ik heb nu geen puf om erbij stil te staan. Het is nu nog rustig beneden.....ik hoop dat mijn man zich wat beter voelt zodat hij met onze dochter beneden kan zitten en ik naar bed kan gaan.

3. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Beterschap meis. Hoop echt dat je je snel weer wat beter voelt!! Knuffel

4. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Gein, succes vandaag met de tp! Hoe laat ben je aan de beurt??

Tassie, ooh nee!! Wat rot dat je je zo ziek voelt! :( Hopelijk knap je gauw op en ben je fit genoeg voor maandag. Je hebt wel een mooi aantal eitjes toch? Zou echt balen zijn als het nu niet door zou gaan!
    Vandaag en morgen je dagen maar even helemaal leeg plannen en cocoonen in je slaapkamer voor zover mogelijk!

Klaasje, jeetje wat een rot opmerking van je schoonmoeder. Dat zou bij mij echt helemaal verkeerd vallen nu. Ik kan me voorstellen dat dat nu wat minder beladen is voor jou omdat je al kids hebt, maar anders zeg je dat toch niet?! omg mensen zijn soms zo dom...
    Hoeveel ivf's hebben jullie eigenlijk gehad toen je zwanger werd van de tweeling?

Sneeuwmees, wat een toestand op je werk! Echt super vervelend zeg! Het is zeker niet goed als je van de stress lichamelijke klachten krijgt en inderdaad, je zoontjes gaan voor alles! Even wat afstand nemen is wellicht een goede, dit lijkt me niet voor je (en je gezin). Wat doe je voor werk?

Unicorn, hoe was het bij je gyn? Bloeden inmiddels gestopt?

Hier wordt vanmorgen mn 'pretpakket' met medicijnen bezorgd. Ga ietsje meer spuiten, 100 eh gonal f en 75 eh menopur. En dan weer later de cetrotide erbij.
    Menstruatie nog niet begonnen, verwacht morgen. Voel al wel mn eierstokken :S dus de paracetamol is al weer ingenomen. Ik hoop iedere keer dat ik het daarmee redt, maar ben bang dat ik toch het sterkere spul nodig ga hebben straks...

5. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Willeke; wij rijden nu naar Düsseldorf. Hebben om 11.00 uur de tp. Spannend dat je morgen weer begint. Mijn duimen draaien voor jou, tassie en mezelf!

6. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Tassie, jeetje, precies nu zo voor de punctie 😔. Ik zou even heel goed navragen of koorts uitmaakt voor de vrouw. Zou toch zonde zijn om deze behandeling te ondergaan en je achteraf terugkijkt wat als....

Willeke, succes meid hoop dat je menstruatie snel komt en je weer mag starten

Gein, spannend!!!
    Mijn duimen draaien voor jullie meiden 🍀

7. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Ego; nou wij hebben om 11.00 uur een terugplaatsing gehad van een 4 cellige embryo gehad. We hadden een Duitse dokter; die gaf aan dat het een mooie embryo was ( andere was bij het ontdooien kapot geknapt). Hij was vanochtend 4 cellig maar ik dacht dat dag 3 8 cellig moest zijn maar ze zei misschien is hij dat nu ook wel. Raar toch dat ze daar niet meer naar gekeken hebben?

8. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Tassie: heel veel beterschap. Wij zijn ook alle 4 snipverkouden. Gister nog met de jongste naar de huisarts geweest omdat haar longetjes zo piepten. Gelukkig niks ernstigs. Maar wel vervelend.
    Hoop dat jullie je snel weer beter voelen!

9. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Gein, fijn dat het goed is gegaan! Jammer van die andere maar als de arts zei dat deze er goed uit zag dan zou ik daar maar vanuit gaan! Hier hebben ze dan ah bij toegepast?
    Ja dr C was gister en vandaag vrij begreep ik (carnavallen denk ik :D) En dr S was ziek en de vrouwelijke dr C is al lange tijd ziek dus volgens mij is er een beetje een Nederlandse arts probleem ;)

10. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Gein; heel veel succes met je embryo aan boord! Spannend weer!

@Willeke; voor jou ook weer spannend....bijna beginnen met een nieuwe poging. Ik hoop dat je weinig klachten hebt van je menstruatie.

@ego; wij zijn alledrie ziek. Bleeeh. Vanmorgen nog naar de HAP geweest voor dochter. Zij was weer zieker dan gisteren. weer koorts, nog steeds veel hoesten en huilen en daardoor nog meer hoesten. Ze moet echt uitzieken. Ze heeft alleen een bovenste luchtweginfectie met koorts. Ze is zo hangerig en wil helemaal niets. Al dagen niets vasts gegeten, gelukkig wil ze wel drinken en eet ze haar pap 's morgens. Het is de hele dag door kijken wat ze wil eten. Er gaat jammer genoeg heel wat eten de prullenbak in. Straks maar een bakje appelmoes proberen....met wat suikers.
    Ik ben echt megaberoerd en als ik denk aan maandag schieten de tranen in mijn ogen. Ik ben echt op. De hele week heb ik voor mijn dochter gezorgd en nu is mijn lijf echt op. Mijn man is ook ziek, maar voelt zich wel iets beter dan mij. Ik heb echt geen zin in maandag, ik moet komende nacht de Pregnyl zetten en ga dat ook doen. Pfff. Om 00.30 uur de wekker zetten. Zo geen zin in. Mijn man is ook
    koortsig.....ook een reden om de punctie niet door te laten gaan volgens mij. Ik zit er zelfs aan te denken om helemaal te stoppen met IVF. Ik ben er eigenlijk klaar mee:(.

11. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Tassie; ah wat zielig, je meisje zo ziekig. Zou je er geen spijt van krijgen als je nu zou stoppen? Hoorde laatst van dr Cuypers dat je gemiddeld 6 tot 8 tp nodig hebt om zwanger te worden. Vond het wel erg veel! Het is een hele stap stoppen. Heel veel beterschap voor jullie drie.

Meiden ik zit me helemaal suf te piekeren of het wel goed is een 4 cellige embryo. Had nu toch 8 cellig moeten zijn?

12. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Tassie, Ooh meid wat rot dat je je zo voelt... je hoofd staat er nu gewoon ff totaal niet naar. Kan me voorstellen dat het nu allemaal even te veel is.. Kun je niet bellen wat verstandig is...? Morgen zijn ze wel dicht natuurlijk. Ik moest ook om half 1 spuiten, idd lekker laat!

Gein, ik heb echt geen idee wat normaal is.. Weet alleen dat bij mijn eerste verse ivf ik op maandag de punctie had en op donderdag een 8cellig embryo teruggeplaatst kreeg.
    Zei Cuypers dat? Dat stelt me wel gerust :)

13. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Gein, normaliter is een embryo op dag 3 ook 8cellig, maar wellicht is deze wat trager in zijn deling maar ziet die er wel goed uit! Weinig fragmentatie ed.
    Ze plaatsen hem niet voor niets terug he 😉
    Succes meid 🍀

14. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Tassie, ook vanuit hier beterschap! Ik vind het niet zo gek hoor dat je je koppie even laat hangen en zelfs denkt aan stoppen als je je zo beroerd voelt. Knap eerst maar eens op, dan komt er ook wat energie en vechtlust terug.

Willeke ik ben uit de eerste IVF zwanger geraakt, 2e cryo poging. Wat Dr Cuypers zegt over het gemiddeld aantal tp´s klopt ongeveer wel. Dr de Sutter (Gent) heeft er in een artikel over geschreven dat de vuistregel ongeveer is; 3 tp's onder de 30 en 6 tp's boven de 30. Ik was precies op statistiek, 30 en 3e tp ( vers, cryo,cryo).

Gein, het embryo wordt in de ochtend om 07.00 voor het laatst bekeken door de embryoscope en dan eruit gehaald en klaar gelegd in dat rokende doosje wat je ziet bij je tp. Dat is dus de allerlaatste meting. Liefste zie je natuurlijk 8 cellig A embryo op dag 3 maar de baarmoeder beslist uiteindelijk, mijne waren beide niet perfect. Het is maar statistiek, iedere behandeling en patient is uniek.

15. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    #4375 Gein, 7 feb 2016
    Laatst bewerkt: 7 feb 2016
    Klaasje; klopt de dokter zei ook dat het van sochtends 7 uur was bekeken. Maar ze hebben ah toegepast moeten ze dan niet nog een keer kijken? Hoe weet jij dit toch allemaal? De dokter zei idd dat het een goede embryo was zonder fragmentatie. Hopelijk groeit hij lekker door in mijn baarmoeder.

16. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Klaasje; weet jij dan ook Hoelaat ze de embryo uit de vriezer halen en hoelang het ontdooien duurt?

17. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Om 7 uur maakt het lab alles klaar. Dus het embryo gaat om 07.00 uur het catheter in en dan het stikstofdoosje dan hebben ze ook de ah toegepast, dat komt ook zo je kamer binnen tijdens de tp.

Na 7'en gaat het lab druk aan de slag met de puncties van die dag; eicellen verzamelen, zaad wassen, fertiliseren etc etc.

En je embryo's worden ontdooid in lijn met hoe 'oud' ze zijn als je ze teruggeplaatst wil hebben. Dus als een 8 cellige ondooid wordt, is dat parallel aan jouw cyclus dag 3. Daarna gaat hij altijd een etmaal op zicht en krijg je het embryo als het goed gaat als murola terug op dag 4. Dan is zowel het embryo als jouw baarmoederslijmvlies in dezelfde conditie. Ontdooien gaat best snel, ik geloof in 8 uur ofzo.

18. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Dus dat zou betekenen dat onze embryo 8 cellig is geworden in de katheter wellicht. Bij ons werd toen gezegd toen dat ah kort van tevoren voor de tp word uitgevoerd. En het ontdooien zou ook niet zolang duren volgens hun. Nou ja het word gewoon afwachten. Ik hoop zo dat het lukt ondanks de 4 cellen. Aan de andere kant hebben we al een blasto's laten terugplaatsen en werd dat ook niks.

19. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Tassie heel veel beterschap. Kan je niet beter deze punctie laten schieten? Dan telt de behandeling niet en ben je je poging niet kwijt. Het is niks als jullie zo ziek dat hele eind naar dd moeten rijden op maandag.
    En dan als je opgeknapt bent met frisse moed er weer tegen aan. Dikke kus

Gein succes met broeden, volgens mij zegt het niks de kwaliteit wat Klaasje ook zegt.

Willeke succes met de volgende ronde. Ik had de eerste ronde na de pipelle helemaal geen bevruchte eicel en de volgende wel zwanger al is die zwangerschap niet verder gegaan bij 7 weken was er niks meer, maar die pipelle had wel gewerkt. Willeke misschien moet je naast je infuusjes ook prednison slikken. Waren je bloed waardes goed na je infuus? Bij mij waren ze toen nog niet goed.

Oh Sneeuwmees wat zit jij jezelf in de weg, dat "nare" mens op je werk ook. Sterkte dikke knuffel. Wees wijs . . . .

Appeltje hoe gaat het?

Unicorn jeetje wat zal jij geschrokken zijn, als je je nog niet goed voelt nog niet gaan werken hoor, je baby gaat voor.

20. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Klaasje, heb jij in DD gewerkt ofzo? :) jij weet veel! Jij hebt dus nooit een poging in NL gehad?

Ddees, ik heb nooit bloed hoeven prikken na het infuus? Ik heb alleen in oktober/november voorafgaand aan de poging bloed geprikt. Maar na de pipelle niet. Cuypers heeft bij mij ook nooit gesproken over prednison. Hij zei, de nk cellen in de bm zijn wat verhoogd (niet sterk of extreem) en dat kunnen we makkelijk oplossen met een intralipid infuus (zo ging dat gesprek een paar weken terug) maar misschien is het wel iets om nog even aan hem te vragen ja.

Zowelkom, hoe gaat het bij jou? Kun je al een beetje genieten?

Appeltje, ik ben ook benieuwd hoe je punctie is gegaan!

Deel Deze Pagina