@Ddees; knuffel, meis! Hoe gaat het aan het thuisfront? Ik hoop dat het voor jullie allemaal snel wat rustiger wordt, vooral voor je dochter. @Lets; Wat fijn is dat, he, dat ze in DD zo snel en fijn reageren. Je wordt daar echt serieus genomen. En nu wachten tot dinsdag, poeh, ik kan mij voorstellen dat je wilde dat het bij wijze van spreken nu al dinsdag was.....En inderdaad, wij willen je hier met alle liefde door die moeilijke periode heen helpen en je zult zien dat je dan al gauw 12 weken zwanger bent! @Sneeuwmees; och, dat klinkt niet echt heel erg leuk dat je man eigenlijk niet in de gaten heeft dat een uitje voor jou niet echt genieten is, omdat jij je met de kinderen bezighoudt. Gelukkig is dat bij ons heel anders.....Misschien moet je het toch maar eens aankaarten bij je man? Het klinkt alsof hij het echt niet weet....Het is belangrijk dat jullie het allebei naar je zin hebben en dat jullie daarom om en om voor de kinderen zorgen, of de één voor de oudste en de andere voor de jongste. Heel veel sterkte met je kat! Ik hoop dat er niets geks uit de foto komt. Dan moet hij toch ook onder narcose/roesje? Och, ik vind het altijd zo erg als een dier iets mankeert. Ik zou niet zonder dieren kunnen, maar oh jee als ze wat gaan mankeren...... Nogmaals heel veel sterkte en ik duim voor goede berichten!!
Ah sneeuwmees, sterkte met je kat! Ach die mannen he..die hebben het niet eens door wat de vrouwen doen soms! Jammer dat je zelf niet van je uitje hebt kunnen genieten... Ik heb hier net met een vd lokale ziekenhuizen gebeld voor de bloeduitslagen van twee wk terug. De hele rits onderzoeken die ik vanuit dusseldorf moest doen, schildklier en immuun enzo. Nou ze had twee uitslagen van de 10 ofzo. Verder moest ik zelf maar bellen voor de andere want ik was niet onder behandeling van een arts daar. Wanneer die uitslagen er waren wist ze ook niet, dat moest ik maar in dd vragen. Oftewel het verliep weer heerlijk niet soepel daar... Ik ga nu als ik naar een nederlandse gynaecoloog moet naar een ander ziekenhuis. Dat is eigenlijk minder goed aangeschreven in de regio, maar daar ben ik vorige week toen ik met spoed moest wel veel beter behandeld. Wat een prutsers ook...zit zelfs te overwegen of ik niet net over de grens naar duitsland ga, (daar zijn wij ook zo) maar dat zal wel heel lastig zijn denk ik met zorgverzekering etc.
@Tassie: ja, mannen hebben niet alles door. Maar het komt misschien wat lulliger over dan ik bedoel, want als we ergens naar toe gaan, ravot hij altijd wel met de oudste en gaat met hem 20 x naar de wc, naar de speeltuin (ook de speeltoestellen in zelfs e.d.). Maar zeker met de jongste komt de zorg veelal op mij neer (komt waarschijnlijk ook door de bv) en vorige keer was dat dus dubbelop tijdens het etentje, wat ik niet zo leuk vond. Bovendien ben ik veel bezorgder dan hij (is het niet te warm, niet te koud, de leuning iets hoger of juist weer platter, zou hij honger of dorst hebben enz.), dus vandaar dat ik er minder van geniet dan hij. Vanavond wilden de kennissen weer pannenkoeken gaan eten, dus heb net maar wel gezegd dat we de tafelschikking wel iets anders gingen doen dan de vorige keer, omdat ik ook een keer wat rustiger wil eten . Hij zei gelijk dat dat goed was (had zich de vorige keer blijkbaar niet gerealiseerd hoe vervelend het voor mij was geweest). @Lets: waarom is dat andere zkh minder goed aangeschreven? Zijn het evt. kritieken waar jij geen last van zult hebben (bijv. andere afdelingen). Mijn NL zkh stond ook niet zo hoog aangeschreven, maar waar ik voor geweest ben (ook met mijn ouders en zoontje), zijn we toch altijd goed geholpen. Dus blijkbaar was het op andere afdelingen of van dingen waar wij geen last van hebben. Maar in veel opzichten kunnen de NL zkh nog wat van de klantgerichtheid van DD leren. Ga je wel onder controle van een zkh, of zou je ook bij een vk terecht kunnen als het hematoom weg is? Hier weer terug met de kat van de dokter. Foto is gemaakt. Inderdaad, zoals gedacht toch bronchitis. Op zich dus dubbel omdat dat al vermoed werd (en zo'n foto toch best prijzig is), maar aan de andere kant ook wel prettig dat het niets ernstiger is, want dat bleef toch ook door mijn kop spoken. Nu weten we in ieder geval ook hoe we het gerichter kunnen behandelen. Dat deden we al wel goed, maar het is nu wel van belang dat we hem op een onderhoudsdosering prednison houden. Nu was het alleen maar een kuur en dan niets meer tot hij weer last kreeg. Zoals nu blijkt zal hij toch aan de prednison moeten blijven voor de rest van zijn leven. Maar ach, als dat alles is....
Nou, nu waren wij 3 kwartier te vroeg in dd lopen hun nog eens 3 kwartier uit!!! Maar goed alles zag er prima uit, 1 is er nog wat achter gebleven in groei dus nu een score van 7 rond de 18mm maandag om 8 uur staat de punctie gepland en moet om half 8 aanwezig zijn!! Dus straks gelijk maar even een hotel boeken : )
@Lets; jeetje wat een gedoe, meid, om de uitslagen van het bloedonderzoek te kunnen krijgen. Ik zou er ook verschrikkelijk geïrriteerd en moedeloos van worden...Aangezien DD de aanvrager is geweest van dat bloedonderzoek, zullen zij toch ook de uitslagen krijgen? Normaliter krijgt namelijk de aanvragend arts altijd de uitslag en deze arts geeft die uitslag dan ook door aan de patiënt. Hoe zit dat bij jou? In ieder geval zorgt dit alles wel voor een onnodige vertraging. @Sneeuwmees; oh, dan had ik het inderdaad anders/verkeerd begrepen. Fijn dat het vanavond in ieder geval beter geregeld is....nu kun jij ook van je pannenkoek gaan smullen. Wel lekker trouwens! Heb jij een favoriete pannenkoek? Ik neem vaak, als ik pannenkoek eet, een pannenkoek spek. Heerlijk! Enneh, gossie, arme kat. Dus hij zit aan de Prednison, ook heftig. Hoe oud is het beestje? Lukt het wel om 'm de medicijnen te geven? Hihi, ik zie mij nog worstelen met ons mannetje, elke dag 2 pilletjes voor zijn schildklier. Wat extra sneu was, was dat hij als enige man met 4 poezen, roze pilletjes kreeg! Hihi, arm beestje.
@Do; Schaam, schaam.....ik ben je helemaal vergeten succes te wensen vandaag, sorry. Maar het klinkt wel goed, hoor, de hoeveelheid en grootte van de eitjes. Wat ontzettend spannend voor jullie. En dan maandag de punctie! Mijn duimen draaien!
Spannend Do ! Even lekker uitrusten het weekend en dan issie zo ver ! Tassie hoe gaatie met je meisje? Nog lekker van haar aan het genieten? Jij nam straks ook een dagje ouderschapsverlof toch ? Heerlijk maar 2 daagjes werken! Ik twijfel daar ook weer steeds meer Over ! Sneeuwmees wat sneu van je kat! Wel fijn te weten dat het "maar" bronchitis is! Kan me voorstellen dat je baalt van de kosten maar aan de andere kant is de bevestiging ook fijn dat er verder niks aan de hand is met je beestje toch @hier snap er niks van iemand ooit wel eens gehoord van kraamtranen VOOR de bevalling!? Vandaag weer de heeeeeele dag een huildag! Ik blijf bezig en vind dat sneu voor de baby die voelt ook mijn verdriet ! Ik en nu al helemaal verdrietig bij het idee dat mijn meisje "direct" niet meer in mijn buik zit! Weer alleen in mijn lichaam niet meer dst gefrummel echt wat een verdriet het stopt gewoon niet! Vorige week had ik dat Ook al zo erg nu het in de buurt komt! Raar toch en dat hoort toch helemaal niet... De bevalling moet zelfs nog beginnen een dezer weken! @vlinder wanneer mocht jij nu testen meid? Spannend hoor! Je had wel een mooie topper he! Hooelijk gauw 2 strepen! @lets kan me voorstellen dat je angstig blijft! Zou ik ook hebben met bloed of bruinverlies! Het is zon onzekere tijd! Maar toch fijn te horen dat duitsland zo positief is!! Zou je willen overstappen naar een normaal duits zkh ?? Daar hebben mijn man en ik ook nog aan gedacht om dat te doen ! Alles is daar Zoveel beter geregeld!
Ps hoop dat ik niemand kwets met mijn verhaal! Snap dat er Nog wat meiden zijn die ook met lege handen staan en dat nog niet ervaren hebben! Ik gun het echt iedereen! Dikke knuffel voor die dames! Xx
@Bbibi; hihi, je hebt "gewoon" last van hormonen. Ik had dat ook zo tijdens de zwangerschap, met name op het eind. Het waren bij mij geen zorgen, maar meer tranen van blijdschap. Ik was en ben zo gelukkig en voel(de) mij echt een bofkont dat ik dikwijls heb zitten huilen en nog steeds komen de tranen. Ik had ook een eigen liedje gemaakt voor haar tijdens de zwangerschap waarin ik zong (ahum) dat ze vooral nog even moest blijven zitten aangezien ik een geplande ks kreeg. Ik was als de dood dat zij eerder wilde komen. Toen ik de datum wist, heb ik dat in het liedje verwerkt. Hihi, en nu nog zing ik dat liedje voor haar. Net na de geboorte (de eerste weken) werd ze echt helemaal rustig van dat liedje. Hihi, misschien ook iets voor jou om te doen? Maar eh, het hoort er echt bij, hoor, die emoties. Het is ook niet niks zo'n zwangerschap met al die hormonen die door je lijf gieren. Het schijnt dat je bij een zwangerschap van een meisje nog meer hormonen aanmaakt waardoor sommige vrouwen ook veel meer kwaaltjes hebben (ik hoorde daar ook bij).
@Bbibi: als je mijn laatste foto's ziet van voor de geboorte van mijn oudste, zie je ook rode oogjes van het huilen erop. Ik zou dinsdag een geplande keizersnee krijgen en het weekend ervoor ook dikke tranen die niet meer te stoppen waren. De avond ervoor nog, omdat ik onverwachts al in het zkh moest blijven en het toch ineens allemaal heeeel dichtbij kwam. En dat is heel dubbel als je zo graag dat kindje wilde en dan zo onzeker en bang bent. En inderdaad het afsluiten van de zwangerschap en je getrappel in je buik. Is ook iets waar je afscheid van moet nemen. Ik mis mijn buik en dat heerlijk gewoel ook nog wel eens. Heel normaal, meisje en geef er maar lekker aan toe. Dikke knuffel! @Tassie: het was toen inderdaad niet tactisch en aardig van mijn man. Dus je had het wel goed begrepen dat dat helemaal niet leuk van hem was. Ik bedoelde alleen dat hij niet altijd zo is, omdat hij normaal altijd heel veel met de oudste doet. Toevallig had ik net na mijn post hier dat tegen hem gezegd dat we het deze keer wat anders gingen doen. En toen vlak erna had hij zijn vriend aan de telefoon en toen zei hij ook nog dat het de vorige keer voor mij niet zo gezellig was geweest en dat hij nu beter daarop moest letten met een plek aan tafel zoeken. Het kwartje is dus gevallen....hihi.. Maar vrees dat ik hem af en toe nog wel eens een beetje moet her-opvoeden. En het is soms inderdaad een heel geworstel met de kat om een pilletje erin te krijgen. Gisterenavond lukte het ook niet en hij tufte ze tot twee maal toe eruit en probeerde wild om zich heen te krabben. Dus ik zie er wel tegenop straks hem dagelijks een pilletje te moeten geven. Overigens had hij een kuurtje met ook roze pilletjes. Maar hij had Synolux (of iets dergelijks) wat een soort ab-kuur is. Hier net terug van de cardioloog met mijn moeder. Wat een arrogante kwal. Het is een goede arts, maar niet vanwege zijn communicatieve vaardigheden. We hadden om half 3 een afspraak. We waren al eerder, want je moet eerst een hartfilmpje laten maken en dan de bloeddruk op meten en dan naar de cardioloog. Maar bij het hartfilmpje maken zaten ze weer aan de koffie blijkbaar, want dat liep vreselijk uit. Mijn moeder is altijd erg van de oude stempel en erg punctueel, dus die zat al te mopperen dat de arts nu op haar moest wachten (en die arts is ook altijd zo stipt op tijd). Zij voelt zich daar dan erg opgelaten over. Een half uur later dan gepland waren we aan de beurt bij de cardioloog. Mijn moeder verontschuldigde zich gelijk ze er niets aan kon doen dat het zo gigantisch was uitgelopen. Die man deed toen heel cynisch over het woord 'gigantisch'. Hij vond dat erg overtrokken om het woord gigantisch te gebruiken, omdat het 'maar' een half uur was uitgelopen. Terwijl mijn moeder het juist voor hem zo vervelend vond te laat te zijn, omdat hij altijd zo keurig op tijd was. Hij zou toch moeten begrijpen dat op tijd komen voor oudere mensen vaak echt een ding is. Toen we klaar waren zei hij dat hij hoopte dat het goed met haar bleef gaan, ondanks dat het zó gígantisch was uitgelopen. Dus weer heel flauw de nadruk erop. Bah, nare kwal. Het is dat het een goede arts is, maar daar houdt het dan ook mee op.
Goed nieuws Do, wat is er afgesproken voor de punctie? Vlinder, je blasto morgen al een week bij jou. Succes met de volgende wachtweken. Over 4/5 dagen testen? Bbibi, het zijn vast de hormonen en iedereen ervaart het anders. Zo wil ik m'n huis niet meer uit en lijk ik wel smetvrees te hebben haha. Bestel m'n boodschappen, trek de deurbel eruit en loop in badjas en zit volledig in mijn eigen wereld. Ook best maf toch?
Er zijn nu 7 grotere te zien, maar ze prikken alles aan, waarschijnlijk krijg ik gewoon een roesje omdat het er niet zo heel gek veel zijn, maar dat bespreken we maandagochtend ter plekke met de narcotiseur! Als er bevruchtingen zijn gaan ze in de embryoscoop en afhankelijk van de kwaliteit van de embryo's worden er 1 of 2 terug geplaatst, dat wordt dus pas in de loop van volgende week besloten!! Vanavond de laatste gonal-f en cetrotide, morgen alleen nog de pregnyl en dan is het al klaar, het is zo ongelofelijk snel gegaan!!
Spannend hoor! Roesje is standaard idd, hartstikke fijn voor ons als patiënt maar ook voor de arts. Die kan tenminste goed zijn gang gaan. Wat is eigenlijk je reden dat je in de MMM zit Do? Uit je onderschrift kan ik het niet opmaken. Ik heb ook een gonal f (300ie)en cetrotide protocol gehad en Suprefact en utrogestan in de wachtweken.
Lets: kwam toch even lezen hoe het nu met jou ging. Wat een supernieuws dat er nu toch een kloppend hartje te zien was. Doe rustig aan, duim voor je dat alles goed blijft gaan. Alle andere dames, sorry, loop weer gigantisch achter, moet eerst weer bijlezen voordat ik persoonlijk op jullie kan reageren. Maar succes, sterkte, etc..
Mijn man heeft veel te weinig en een slechte kwaliteit zaadcellen, daarom nu ook imsi! Dit kan komen door de diabetes bij hem die we ongeveer 3 maand geleden ontdekt hebben, in nl zeggen ze dat het geen invloed heeft maar Dr s was er heel stellig in dat het wel degelijk invloed heeft!! Ik had menopur 75ie en gonal-f 75ie om te stimuleren, sinds woensdag heb ik daar de cetrotide bij die ik straks gelukkig voor het laatst spuit!! Dan in de wachtweken ook utrogestan! Ik mag kiezen om gewoon thuis te testen of om een bloedtest te laten doen na de wachtweken, jullie advies??
Aha, fijn dat Dr S een luisterend oor heeft wbt je man. Hadden jullie in NL wel bevruchtingen? Wbt testen, ik test gewoon zelf, thuis met urine.
Ja hadden in nl wel bevruchtingen, alleen de eerste poging 2 cryo's gehad waarvan 1 het niet gehaald heeft, dus 1 verse en 1 cryo tp gehad uit poging 1 ( van de 22!! Eicellen) Poging 2 en poging 3 alleen maar b - kwaliteit embryo's dus alleen verse tp gehad, bij de 3e poging hebben we wel 2 embryo's terug geplaatst gehad!
Wat een lange reis door de MMM hebben jullie al achter de rug, en vooral wat een enorme teleurstellingen zeg. Je bent in goede handen, hoop zo dat het eindelijk eens resultaat gaat geven!
Dat hebben we, en juist door de grote teleurstellingen ook een lange pauze in gelast! De laatste poging was vorig jaar december! Ik was ook echt het vertrouwen kwijt, in de artsen hier, maar ook in mijn lijf! Wat doe ik fout dat mijn lijf niet zwanger kan worden, in nl blijven ze het gooien op domme pech, daarom de keuze voor dd omdat daar gekeken wordt naar ONS en niet naar wat het boekje zegt!
Wat fijn Do dat je in zon goede handen bent! En slecht zaad kan wel zeker komen van Diabetes! Mijn broer heeft diabetes type -1 , en daar heb ik dat ook al tegen gezegd dat als ze aan kindjes beginnen hij vooraf Goed zijn zaad moet laten nakijken! Is juist nationaal bekend dat je daar slecht zaad van kunt krijgen helaas @klaasje hihi jij bent dus echt een het " coconnen" zoals ze dat Mooi noemen ! Bel eruit en boodschappen bestellen ja ? Hihi... Zo zie je maar wat hormonen met je kunnen doen en je zo kunnen veranderen he? Nou wel lekker als je je daar goed bij voelt meid... Gewoon doen ! Je weet helemaal niet hoelang je hiervan nog mag en kan genieten! @tassie wat lief jou berichtje ! Bij jou waren het dus vooraf meer vreugde tranen? Hmmm dat zijn het bij mij toch niet helaas! Echt dikke tranen van verdriet dat ik haar moet missen bij me! Voelt momenteel zooooo heftig! Maar zijn zeker de hormonen! En hier staat het liedje "take youre time girl" ook vaak op! <3 Mooi dat jij zelf een liedje hebt gemaakt ! Schattig voor je dochtertje. @sm voor jou zo te lezen heeeeel herkenbaar dus? Is dat Toch een soort geestelijke voorbereiding ofzo voor de bevalling? En is dat wel overgegaan na je bevalling? En heb jij der bij de 2e geen last VAn gehad? Wat een verhaal van die arts van je moeder ! Kan me helemaal goed inbeelden! Mijn internist is ook zo! Pffff... Zon arrogante vent gind zichzelf he-le-maal fantastisch en geweldig! Tuurlijk hij mag credits ontvangen omdat hij zon goede Studie heeft gedaan maar om nou daardoor zo ver boven andere uit te stijgen pffff... Was wel alles Goed met je moeder?