@Gein: hoe gaat het nu met je? Wanneer mag je testen? @Tassie: de ziekenboeg weer opgeknapt? @Willeke: veel succes a.s. maandag. Altijd even spannend als je begint en de medicatie is iets anders. Maar denk dat je met een gerust hart op de deskundigheid van dr. C. mag vertrouwen.
Sneeuwmees; De vorige keer werd ik precies na een week ongesteld. En ik denk dat ik dit keer weer ongesteld ga worden. Heb de hele tijd zon menstruatiegevoel. Niet echt krampen maar gewoon zon gevoel. Ben ook vrij emotioneel. Gisteren dacht ik dat het door zou zetten. Was overstuur. Ik ben heel erg blij met onze zoontjes maar de wens is er zo. Voel me soms schuldig naar de mensen toe die in het traject zitten die nog geen kindjes hebben. Dan denk ik dat ik me niet moet aanstellen. Hoe is het met jou? En je kindjes?
@Gein: hoop zo dat je gevoel ernaast zit. Vreselijk, hè, al die gekmakende spanning bij alles wat je voelt en dan vooral het gevoel dat het mislukt is. Hou nog even hoop, hè? En het voelt inderdaad misschien wat ongemakkelijk, het verdriet om het niet vervullen van de kinderwens voor een tweede of derde kindje, maar weet inmiddels zelf ook al te goed dat zo'n onvervulde kinderwens ook heel veel pijn kan doen. Met de jongens gaat alles goed, op flinke verkoudheid na. De jongste wordt volgende maand twee en is een echte handenbinder, die de wereld wil ontdekken. Net naar de ikea geweest, maar compleet gesloopt terug gekomen. We hebben de hele tijd achter hem moeten vangen, want in het wagentje zitten is natuurlijk voor kleine kinderen. Gevolg dat we van alles wilden bekijken en uitzoeken, maar geen raad wisten naar de uitgang te komen.
Sneeuwmees; haha leuk zon druktemaker. Zielig dat ze dan zo verkouden zijn. Hier zijn wij vorige week ook ziek geweest. Was zo zielig ons zoontje. Ons zoontje kan ook geen seconden stil zitten dus dat word straks ook nog lachen als hij gaat lopen. Bedankt goor je lieve woorden. Meiden hield de progynova bij jullie de menstruatie tegen?
Gein: bij mij wel. @hier: ook allemaal verkouden (geweest). Nasleepje voor mij is dan vaak dat mijn holtes mij gaan plagen, als de verkoudheid eigenlijk al voorbij is. Nu ook weer een zwaar en pijnlijk hoofd bij voorover buigen. En een dipje in de borstvoeding, dat vind ik best wel spannend. Hopelijk trekt het weer bij. Volgens de lactatiekundige komt het vaker voor rond 3-4 maanden en komt het goed. Hope so.
Gein, ik weet het niet meer. Ik moest er ook altijd utrogestan bij gebruiken en dat hield de menstruatie wel altijd tegen bij mij.. Gebruik je geen utro?
@Gein: ik werd ook altijd te snel ongesteld na een tp (dag 8 of 9), dwars door de utro heen en heb toen in DD daarvoor pregnyl gekregen. Dat werkte bij mij wel beter, want werd toen pas na dag 13 ongesteld. Dus denk dat dat voor mij wel de succesformule had kunnen zijn. Misschien nog een tip als je ooit nog eens een tp moet krijgen (al hoop ik dat niet natuurlijk). Hoe oud is je zoontje nu? Ja, als ze eenmaal gaan lopen is er geen houden meer aan. Die van ons begint het rennen nu onder de knie te krijgen. Pfff..... Onvoorstelbaar hoe snel hij weg is met die kleine beentjes. @Stiertje: las inderdaad dat je jongste ook erg verkouden was. Maar jullie waren dus allemaal aan de beurt. Vervelend als de holtes ook nog mee gaan spelen. Ik had zelf rond die periode ook een dipje in de bv, maar kwam (denk ik) ook omdat ik toen weer ben gaan werken en je toch weer even moet wennen aan het nieuwe ritme. Daarnaast had ik ook altijd een duidelijk dipje rondom mijn menstruatie. Had ik bij mijn oudste niet zoveel last van, als bij mijn jongste, die was dan echt 2 dagen wat zeurderiger omdat hij minder kreeg.
@sneeuwmees: ja, het weer gaan werken speelt natuurlijk ook mee. Dus alles een beetje bij elkaar. Menstruatie is hier nog niet aan de orde gelukkig (bij de oudste werd ik pas weer na 7 mnd ongesteld). Met de jongste ben ik idd een week geleden nog bij de kinderarts in het ziekenhuis geweest. Haar longetjes piepten zo. Inmiddels is ze weer vrolijk, maar hoest nog wel. Oudste had net wel gloeiende wangen vond ik. Hopelijk wordt ze niet ziek. Als ik alleen utrogestan gebruikte (bij een verse tp), werd ik er wel dwars doorheen ongesteld. Maar bij een tp in kunstmatige cyclus met progynova en utrogestan moest ik daar na een negatieve test eerst mee stoppen en werd ik daarna pas ongesteld.
Zowelkom; ja utrogestan gebruik ik wel maar daar word ik altijd dwars doorheen ongesteld. Ik ben benieuwd. Hoe gaat het met jou? Stiertje; ja ik word ook altijd dwars door de utrogestan heen ongesteld. De vorige keer dat we progynova gebruikte was ik zwanger. Ik heb in 2014 toen ook een mail gestuurd en toen gaf Düsseldorf aan dat progynova je menstruatie tegen kan houden maar dat dat niet hoeft. Nou we zien wel. ja je hoort vaak dat als mensen weer beginnen met werken je dat kan merken aan de bv. Wel goed van je dat je bv blijft geven. Er zijn zat mensen die het dan opgeven. Hoop dat je meisjes niet ziek worden is zo zielig altijd. Nog ff een vraagje; testen jullie cryo met 12 of 14 dagen? (Hopelijk haal ik dat)
Sneeuwmees; bedankt voor je tip. Bij een verse tp word in ook altijd na een week ongesteld dus dat is best snel. Hopelijk word ik nu niet ongesteld en is het een goed teken! Fingers crossed
Hoi Gein, met mij gaat het goed hoor 😊 Dank je Ik reken altijd zo: hoe oud is embryo dan 14-'leeftijd embryo'=@ Op dag 11 na punctie of fictieve punctie zag ik altijd een verandering in mijn testen.. Dan us de embryo 3 dagen oud. Dit keer 6 dagen na tp getest (dus weer dag 11 na punctie/fictieve punctie).. Dit is gewoon een berekening die ik aanhield omdat dat 11 voor mij omslag punt is..
Gein, ik word ook pas ongesteld als ik stop met de utro en progynova. Pas 4 dgn na het stoppen zelfs. Alleen bij de mk kwam het bruinverlies er ondanks de utro (geen progynova) doorheen. Duim voor je dat het gelukt is!
Meiden ik stalk jullie nog even vrolijk verder. Hadden jullie wel klachten die op een menstruatie gingen wijzen ondanks de late menstruatie door de progynova.
Ik dacht beide keren dat ik zwanger was, zeker te weten dat ik ongesteld zou worden. Bij mij dus eigenlijk geen verschil tussen zwanger en niet zwanger. Wat betreft testdatum. Ik had altijd blasto's, die zijn 5 dagen oud. Ik mocht dan 10 dagen na tp testen. Maar testte al 1 of 2 dagen daarvoor licht positief. Als ik bij de 2e zwangerschap had gewacht tot de testdatum, had ik het ook zonder testen kunnen weten, ik was toen op de testdag al misselijk.
Ik weet niet wat menstruatiepijn is (gelukkig).. Ik dacht altijd dat het niet gelukt was.. 4/5 dagen na tp altijd zwaar emotioneel, kon dan echt de hele dag huilen. Bij zw gehad en gehad waar het niet bij was gelukt.. Welke dag zit je nu na tp? Hoelang heb je al dat menstruatieachtig gevoel? Als je dat gevoel hebt hoe snel daarna kwam menstruatie dan meestal?
Zowelkom; ik zit nu op wachtdag 9 met utrogestan en progynova. Normaal bij utrogestan word ik vaak op dag 8 ongesteld. Al heel snel dus. Dat wachten daar word je helemaal gek van. Ik zou ook niet weten of ik met progynova ongesteld zou worden want de vorige keer was ik zwanger. Had al heel snel na de tp menstruatie krampen maar vrijdag was het echt heel erg ( wd7) dacht toen dat ik ongesteld zou worden maar nu is het alleen nog met vlagen. Dus niet (ff afkloppen) de hele tijd menstruatie krampen of menstruatiegevoel. Heel raar. Nou ik denk dat ik donderdag wd 12 ga testen of wd 13 ( als ik niet ervoor ongesteld ga worden) ga testen want dan is mijn man nog thuis. Dus hopelijk is het donderdag positief nieuws!
Wat zijn die wachtweken toch een emotionele rollercoaster. Bah! Nog even volhouden Gein. Tassie opgeknapt? Meiden, klopt het dat de wachttijden in DD weer zo hard toenemen? Ik heb een vriendin/collega doorgestuurd en die moet 2 maanden op de intake wachten. Ik moest destijds in 2013 wel 5 maanden wachten maar tussendoor is het een periode mega snel gegaan. Is er iets veranderd?
Gein, zou het geen innesteling kunnen zijn...? We weten het niet maar zo zomaar eens kunnen. Embryo was op wd7 10 dagen 'oud'.. Zolang er geen menstruatie is is er hoop meid! 🍀