Klaasje; ja heel erg klote die wachtweken. Werd jij ongesteld toen je aan de progynova en utrogestan zat? Ik weet niet of er veel veranderd is maar wat ik wel weet is dat dr S alleen nieuwe intake gesprekken voert. Naar mijn weten doet dr S dat over het algemeen omdat hij eind van het jaar met pensioen gaat. Zowelkom; sorry voor het korte antwoord daarstraks dacht ff snel. Ja zou kunnen maar het punt is ik zit aan de progynova dus misschien word mijn menstruatie wel uitgesteld door de medicatie. Bah stomme weken!
Aha, vandaar dat de wachttijd dus oploopt. Progynova hield bij mij echt alle 2 de keer een menstruatie tegen. En toen ik zwanger bleek, ook met progynova, voelde ik echt 0 symptomen. In de enige verse tp met utro en suprefact werd ik 12 dpo wel ongesteld.
Klaasje, ja klopt, dr S is inderdaad minder gaan werken en ik begreep dat de vrouwelijke dr C langdurig uit de running is. Las op het freya forum dat ze ernstig ziek zou zijn.. of dat echt zo is weet ik niet. De mannelijke dr C staat driedubbel ingepland kreeg ik ook deze week te horen.. loopt allemaal even wat minder lekker daar geloof ik.
Willeke; ja idd ik kreeg paar weken te horen dat dr c vrouwelijk een tijdje uit de running is ivm ernstig ziek zijn. Dr s doet alleen intake gesprekken
Volgens mij moest ik progynova na de tp afbouwen, dus het lijkt me dat dan een van je hormoonwaardes gaat dalen.. Dus of het dan echt je menstruatie tegenhoudt vraag ik me af, maar ja dit is gewoon een beetje mijn eigen theorie.. Utrogestan daar en tegen hoefde ik nooit af te bouwen, altijd 3x2 daags dus je oestregeen ? Blijft dan op hetzelfde niveau.. Bij mij hield utrogestan echt de menstruatie tegen. Bij jou helaas niet, wellicht de progynova dan juist wel.. Het zijn vreselijke weken! Konden ze op deze weken maar iets bedenken, twee weken lang slapen bijv 😉 Sterkte meid!
Zowelkom; oh ja dat zou wel lekker zijn. Er zijn echter heel veel mensen die niet ongesteld worden met progynova. Utrogestan ga ik dwars doorheen dus dat houd bij mij niks tegen. Het is afwachten maar laat geduld nou niet mijn sterkste kant zijn. Heel erg bedankt voor je antwoorden!
Ik weet het niet precies meer Gein van alle kwaaltjes en sympromen. Wel allemaal opgeschreven in een klein notitieboekje maar daar kan ik nu niet bij. We zijn de woonkamer aan het verven en alles staat afgedekt en ingepakt.
Utrogestan = progesteron. Progynova = estradiol (oestrogeen??). Volgens mij moest ik progynova nog wel tot een aantal weken zwangerschap doorgebruiken, wel in lagere dosis.
Klaasje; succes met schilderen. Stiertje; ja ik moest toen ook een tijdje doorgaan met progynova en utrogestan. Volgens mij tot 14 weken.
Ik meen (uit m'n hoofd) dat ik tot 8 weken door moest met de progynova en ik weet zeker dat ik met 12 weken mocht stoppen met de utro.
Vanmiddag de echo gehad en links 2 van 11 mm en 7 kleintjes. Rechts 1 van 11 en 5 kleintjes. Veel activiteit dus en dat voelde ik eigenlijk al een beetje. Dr C was erg tevreden over hoe het eruit zag. Donderdag weer echo bij mijn eigen gyn en afhankelijk daarvan de punctie, zaterdag of maandag (denk maandag). Dat bloedprikken op hiv en hepatitis b&c, deden jullie dat via de ha/streekzh/dd??
@Willeke: mooie opbrengst! Is dat nu ook meer, omdat je nu ook meer spuit? Wij hebben dat hiv bloedprikken volgens mij op de dag van de punctie gedaan in DD, of op de laatste keer dat we een fm hadden voorafgaand aan de punctie. Zowel mijn NL zkh als mijn huisarts wilden niet mee werken aan welke vorm van bloedprikken dan ook wat met DD te maken had. Dus ik moest het het ook wel daar laten doen.
Fijn dat de start goed is Willeke! Lekker in DD prikken, de uitslag mag namelijk maar een week oud zijn. De meeste labs zijn zo traag met verwerken en toezenden per post dat je daar dan ook nog eens stress van krijgt. Je PNO potje dekt deze bloedafname en het mag gewoon op de dag van de punctie.
Heb het hier net laten prikken. Mn eigen arts had toch de bloedprikorder in het systeem gezet. (Hij is nl twee dgn afwezig nu) hij was alleen even vergeten mijn mail daarover te beantwoorden 😜 artsen en communicatie
Meiden, herkennen jullie dit? Heb echt veel last van mijn eierstokken veel meer dan bijv in november. Heb het idee dat het misschien wel té hard gaat...? Hebben jullie dit ook wel eens gehad? Wat zal ik doen, overleggen? Heb morgen echo staan (niet in dd)