ICSI in Düsseldorf deel 5

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Hoi Willeke,

Deze poging had ik ook aanzienlijk minder en net zoals jij toch teleurgesteld.. Nu ben ik verre van teleurgesteld want dit heeft bij ons wel dit resultaat gegeven :)
    Kwaliteit gaat voor kwantiteit ;)

Ik heb zo'n huls weleens gebruikt en je voelt vanzelf dat je niet meer verder kan ;)
    Hou ons op de hoogte morgen

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Willeke: dan is het inderdaad een flink stuk minder en kan ik me je gevoel voorstellen. Maar ik heb hier ook wel eens meegemaakt dat iemand heel veel follikels had en er uiteindelijk nog minder dan de helft overbleef of bevrucht werd. Ik had er altijd maar 4 of de laatste keer 5, maar dan waren ze ook altijd wel allemaal bevrucht. Dus vaak heb je wel veel follikels en reken je rijk, maar zijn ze ook niet allemaal rijp genoeg om te bevruchten en vallen er alsnog veel af. Dus dan maar beter 5 goede! Keep positive!
    Bij ons was er niet echt een oorzaak, maar werd het op mijn leeftijd gegooid dat ik verminderd vruchtbaar was (toen 40/41) en stelden ze ivf voor om ons te helpen (IUI werd in ons zkh niet meer boven de 38 gedaan). Voor ons was de mmm daardoor dus niet zo zwaar als voor velen van jullie, omdat we in de tussenliggende maanden altijd nog een kans hadden (hoe klein die ook was).

3. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Zowelkom, dat is zeker wel een geruststellende gedachte Hoe het bij jou nu is gegaan ;) geeft zeker hoop. Heb jij nu nog cryo's? Bij jou ook twee terug geplaatst hè?
    Heb jij naast utro nog andere aanvullende medicijnen gekregen ter ondersteuning? Neusspray hoor ik ook wel eens en noemde dr Cuypers ook nog maandag net als prednison maar dat had nu zijn voorkeur niet omdat je dat ook dan tot 24 wk zwangerschap moet gebruiken.

Sneeuwmees, ja je hebt ook gelijk ik moet gewoon positief blijven denken en 3 x is scheepsrecht toch??
    Lijkt me ook moeilijk als er helemaal geen reden gevonden wordt, aan welke knoppen moet je dan draaien om een succes te krijgen.. maar inderdaad jullie hebben wel nog een spontaan wondertekenen! Dat is bij mij uitgesloten (vind ik soms echt heel lastig..)

4. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Nee wij hebben helaas geen cryos meer. Als alles goed blijft gaan zoals we hopen dat het gaat gaan we in okt/nov starten met supplementen en in nov weer opstart gesprek. Alles moet weer opnieuw helaas. we willen relatief weer snel dan de behandeling in, gewoon met oog op dat het zomaar weer 5 jaar kan duren.
    Ik heb een goedaardig tumortje op mijn hypofyse en waarschijnlijk heeft die icm andere problemen mijn hele hormoonhuishouding op zijn kop gegooid. Op de echo heb ik overduidelijk pcos maar mijn bloedwaarde gaf tegenovergestelde aan. Ik was volgens dr. Scholtes ook echt een puzzel. Ze hebben nu utro+neusspray+bloedverdunners+menopur+gonal f+twee spuiten wat na chemokuur normaliter wordt gegeven. Dat was omdat mijn NK cellen te laag waren. Idd twee laten tp maar weet echt niet of ik dat nog een keer zou doen.. Waren echt vreselijke stress weken toen er eentje helaas gestopt was..

Afgelopen woensdag ineens een bloeding gehad, ben me echt dood geschrokken.. In zh konden ze niks vinden en gelukkig is het inmiddels gestopt.. Denk ader gesprongen ofzo :(

Meid, ik wilde ook echt altijd meer eicellen, maar ben er zeker op teruggekomen! Positief blijven meid, ik duim met je mee 🍀

5. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Willeke; kwaliteit gaat voor kwantiteit. Ik heb nu afgelopen poging veel eicellen gehad waardoor 8 embryo's uit zijn ontstaan maar ik vraag me af of daar de lucky one tussen zit. Heb nu nog 5 cryo's. Hoop echt dat tussen die 5 cryo's nog een mooie embryo zit die wilt blijven plakken. Soms is het beter minder te hebben want dan is de kwaliteit beter. Ik hoop voor je op mooie bevruchtingen.

6. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Slecht nieuws hier... er waren er maar 3 rijp genoeg voor icsi en maar 1 heeft zich door gedeeld... ik ben echt zo verdrietig en heb er echt totaal geen vertrouwen meer in... 😢😢😢
    Die ene zal ook nog wel stoppen... kut zooi.. wat moeten we nou?!

7. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Willeke; niet de moed opgeven misschien is dit de lucky one. Ik snap je wel heel goed maar je hebt er maar 1 nodig!! Wanneer heb je de tp?

8. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Willeke wat enorm verdrietig. Ik snap je radeloosheid, waarom nu? Iig snoeihard hopen, duimen en bidden voor de ene die over is. Ik hoop zo dat je die terug mag krijgen mét resultaat!

9. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ja ik weet het... eentje is genoeg!! Maar de moed is echt ff in mn schoenen gezakt. En als deze gewoon goed doorgaat dan hebben we een reële kans natuurlijk maar het is zo onzeker of deze kans er überhaupt komt..

Ik ga mezelf eens even flink volproppen bij de Mac ;) ben helemaal niet zo'n emo-eter maar heb er toch even flink behoefte aan nu

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Willeke: wat een enorme domper. Ondanks dat het niets zegt en je er maar een nodig hebt, komt dit toch even hard binnen. Maar.... We gaan duimen dat jij die ene snel terug geplaatst krijgt! Knuffel!

11. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Lieve Willeke, wat balen!
    Bij de tp van onze oudste had ik best veel eicellen (Meer dan 10, ik geloof 14 of zo), maar relatief weinig bevruchtingen en uiteindelijk maar 1 tp (wel van 2 embryo's). Toen zakte de moed mij ook in de schoenen. Helemaal gezien mijn leeftijd (toen al bijna 40). Maar ik bleek zwanger! Dat wens ik jou ook toe, meis!

12. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    @gein, wat enorm balen, sterkte!!

@Willeke, ik snap je teleurstelling helemaal maar je moet vertrouwen blijven houden op deze ene topper! Al snap ik je onzekerheid. Als het in elk geval maar vast komt tot een tp, weet je al wanneer die zou zijn? Wij hebben in Nijmegen ooit een punctie gehad met maar 2 follikels die groeide, 1 was leeg en de andere eicel was niet rijp:x. Weg poging 1.... Dat was ook zo verschrikkelijk. Ik had ook altijd zoiets van, als het in elk geval maar tot een tp komt dan gaat het goedkomen. Gelukkig was dat in DD wel het geval en met positief resultaat! Ik heb voor de utro toen ook zo'n inbrenghuls gebruikt maar weet niet of ik hem nog een keer zou gebruiken. Na een positieve test moest ik nog iets van 8 weken de utro gebruiken dacht ik, en zo rond de 7 weken had ik het in de ochtend ingebracht met zo'n huls en daarna een bloeding!! Schrok me natuurlijk helemaal kapot, ziekenhuis gebeld en daar konden we gelukkig aan het einde van die middag nog terecht. Gelukkig was alles gewoon goed, waarschijnlijk met inbrengen van die huls een adertje geraakt. Tijdens zwangerschap is alles schijnbaar erg gevoelig daar beneden en goed doorbloed dus tja.... Wat is wijsheid:). In elk geval heel veel sterkte met de komende spannende dagen!!

13. unicornbaby

unicornbaby Bekend lid

15 dec 2014
    759
    1
    18
    @Gein wat vreselijk balen :( KNuffel!

@Willeke, wat een teleurstelling ook... houd moed. Het gaat om kwaliteit niet om kwantiteit. Ik snap het wel, ik had ook liever zo veel mogelijk want ja, het vergroot je kansen voor je gevoel. Maar dat is niet helemaal waar. En dr. Cuypers zei het zelf ook elke keer tegen mij. Je hebt er maar 1 nodig.... en daar heeft hij bij ons in ieder geval gelijk in gekregen... ik haatte hem als hij dat zei en dacht steeds dat hij uit z'n nek zat te lullen maar echt.. hou nog hoop!

14. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Stiertje, ja ik hoop natuurlijk ook nog heel erg dat het tot een tp.. dan ben ik ook wel weer optimistisch. Want dan hebben we iig een kans uit deze poging gehaald. Maar er moeten nog 3 zenuwslopende dagen komen waarbij het embryo kan stoppen met delen.. ben gewoon heel bang dat het niet eens zover komt..

En eigenlijk ben ik ook gewoon boos omdat ik denk, verdorie waarom hadden we nog niet ietsje langer door gestimuleerd?! Dan waren die twee misschien wel bruikbaar geweest. Nu gewoon heel erg het gevoel dat het te snel is geweest..

Mikka, dat is inderdaad echt rot.. maar jij kon toen nog overstappen naar DD.. ik bén daar nu al onder behandeling.. dan zou je toch hopen dat het nu gewoon een keer goed gaat..
    Die huls is idd even wennen ja.. Weet ook niet of het wat voor mij is.

15. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Unicorn, ja dat is zo je hebt er maar 1 nodig.. maar nú al nog maar 1 over hebben maakt me erg bang en niet echt hoopgevend voor een goede afloop.. hoeveel had jij er je laatste poging?

16. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @inbrenghuls: die heb ik maar kort gebruikt. Vond het een onding. En die moet je dan ook weer afspoelen na gebruik. Vond ik niet zo comfi, in het toilet op mn werk :D Met de vinger diep inbrengen werkt net zo goed.

17. unicornbaby

unicornbaby Bekend lid

15 dec 2014
    759
    1
    18
    Willeke; laatste poging had ik 9 eicellen (een teleurstelling tov poging 2 toen ik er 16 had), waarvan er 5 goed bleken te zijn voor bevruchting, 2 hebben het gered. Beiden zijn toen teruggeplaatst en 1 daarvan zit nu 15 weken in mijn buik...

Ik vond de inbrenghuls wel fijn, dan kon ik de utro net iets dieper inbrengen omdat het bij mij gekanteld is, kom ik met mijn vinger er niet bij. Daardoor had ik minder last van de prut die er weer uitloopt.

18. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Unicorn, hoe gaat het nu met jou? Alle zorgen een beetje voorbij?

19. unicornbaby

unicornbaby Bekend lid

15 dec 2014
    759
    1
    18
    Lief van je Stiertje! Nee helaas zijn de zorgen nog niet echt voorbij. Mijn baarmoeder groeit veel te hard, ze zijn zich in het zkh nog aan het beraden of en zo ja wat eraan gedaan kan worden. Mogelijk een cerclage t.z.t. maar dat is nu nog niet van toepassing. Verder hebben we het maar wel aangekondigd afgelopen weekend. Ik kreeg van iets te veel mensen vragen waar ik geen zin meer in had. Dus dan maar bekend maken en klaar ermee. Het liefst had ik ermee gewacht tot ik 26 weken ben maar goed. Ik probeer wel langzaamaan de knop om te zetten dat ik er ook van MAG genieten. Dat vind ik heeeeeel moeilijk. Mijn lieve schoonouders hebben ons een combi kinderwagen cadeau gedaan en die mochten we zelf uitzoeken. Dus afgelopen weekend voor het eerst van m'n leven een baby winkel in geweest. Ik vermeed die winkels altijd als de pest. Wel geslaagd voor een wagen maar de hele nacht onrustig geslapen en gedroomd dat ik het kind ging verliezen. Zweten, rillen, huilen. Echt genieten.. ik doe m'n best maar het lukt me nog niet echt. Ik heb het gevoel dat ik er niks over mag zeggen omdat ik gewoon blij moet zijn dat het gelukt is.

20. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ach Unicorn, wat erg dat je zo bang bent en deels herkenbaar. Bij de tweeling was ik ook extreem angstig. Ik heb mezelf wat voor mijn kop geslagen met een tp van 2 en dan een high care zwangerschap. Toen ze er gezond en wel waren kwam bij mij ook pas het genieten/ Aankopen heb ik tot wel week 28 uitgesteld. Zonde maar begrijpelijk dat je deze angsten hebt. Krijg je over 2-3 weken een cervixmeting voor een evt cerclage?

Willeke, ik zat aan je te denken. Je verhaal lijkt wat op dat van Lets. Een lieve meid die hier ook meeschreef en uiteindelijk toch de gelukkige afloop mocht meemaken. Jullie aandoening is geloof ik niet hetzelfde maar wel die vreselijke hobbelweg in ICSI-land. Miskraam, ronde met weinig emmy's, weinig cryo's en dus telkens aan de hormonen. Echt heel erg pittig! Ik hoop zo dat het klaar is voor je en dat je door mag naar zwangerland.

Deel Deze Pagina