ICSI in Düsseldorf deel 5

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. do27

do27 Actief lid

6 mrt 2014
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een rust hier vandaag! Ik ga zo mijn laatste spuit klaar maken, om 10 uur de pregnyl zetten!! Best wat nerveus voor maandag eigenlijk, zal het allemaal maar op me af laten komen!!
    Fijn weekend nog dames!

2. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gister een groei echo gehad. Mijn buik was in twee weken niet gegroeid, maar dit hoefde verder niet zo veel te betekenen.
    En idd viel het reuze mee. Uit de metingen die gedaan zijn, kwam naar voren dat onze kleine meid een beetje onder het gemiddelde zit met het gewicht. Het geschatte gewicht zit nu op 2345 gram. Niet schrikbarend klein dus voor deze termijn.

Klaasje, lekker op jezelf dus lees ik wel. Ik vind het trouwens ook erg fijn om lekker thuis te zijn. Voorheen ging ik met plezier even de stad in, maar nu echt alleen voor het hoognodige. En dan nog stel ik het uit.

Bbibi, ik vind het ook fijn om ons meisje lekker bij me te hebben, maar aan de andere kant heb ik best veel last van mijn ribben. Ik kan niet normaal zitten, en ook met slapen heb ik er last van. Dus van mij mag ze wel eerder komen dan 3 december.

Do, je hebt al heel wat voor je kiezen gehad lees ik. Heel begrijpelijk dat je het vertrouwen kwijt bent.
    Ook ik ben het vertrouwen het ZH waar ik eerst in behandeling was kwijt ( UMCG Groningen )
    Bij de eerste poging heb ik overstimulatie gehad. Ik ben van mening dat dit voorkomen had kunnen zijn. Er is nog voor ik pregnyl moest zetten, bloed geprikt om te kijken of de punctie wel door kon gaan , omdat het risico van ohss al op de loer lag. Ook de bloedwaardes waren hoog, en toch is de punctie doorgezet. Tweede poging idem. Toen was het op het randje, en kon er wel een tp plaatsvinden.
    In DD was dokter S hier goed op voorbereidt, en is de dosering van de puregon ook een aantal keer naar beneden bijgesteld. Iets wat ze in het umcg nooit hebben gedaan. Er is in DD veel beter gekeken naar wat er voor mij goed was, en het resultaat mogen we over een aantal weken bewonderen.
    Veel succes maandag en ik ga voor je duimen.

3. NTP

NTP Bekend lid

3 dec 2012
    537
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes Do met het zetten van de pregnyl! Hotelletje gevonden?Knorretje, al een heel mooi gewicht toch. Je kan nog best een groeispurtje maken. Bij mijn zus schatten ze de baby op 3500gr. Eenmaal geboren met 39 weken, bleek hij maar 2350 gram te wegen! Ik vind het altijd maar wat onbetrouwbaar die schattingen.

4. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    NTP, bij de vk op de gewone controle voelde de vk met haar handen ook naar de grootte van de baby.
    En ze vertelde mij daar ook al dat ik me geen zorgen moest maken om het gewicht, omdat de kleine niet als heel klein aanvoelde. Dus ik vertrouw er op dat ze een mooi geboorte gewicht zal hebben.

5. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Als het goed is, zit ie er nu in, do! En dan morgen lekker een spuitvrij dagje. Ik vond de punctie in DD een verademing tov die in Nederland!
    @knorretje: die schattingen van het gewicht lopen idd nogal uiteen. Dus zit er maar niet teveel over in.
    Ik was het vertrouwen in het UMCG ook kwijt hoor. Ik had de eerste keer ook overstimulatie. Toen acuut moeten stoppen en geen punctie. Ze hadden me een veel te hoge dosis gegeven. Dr. S. wijt de overstimulatie aan de lucrin, die mijn cyclus 3 mnd had platgelegd ivm endometriose. Maar dat is zo'n krachtige platlegger, dat je eerst een hoge dosis stimulerende middelen nodig hebt om daar doorheen te breken en vervolgens heb je risico op overstimulatie. In DD beginnen we lekker vanuit m'n eigen cyclus.

6. do27

do27 Actief lid

6 mrt 2014
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha! Bijzonder, mijn eerste poging is gestaakt omdat er meer dan 50 folikels aan het groeien waren, 2e eerste poging dus 22 eicellen! Dr s weet dit aan de platlegger decapeptyl! Daarom nu ook helemaal geen platlegger gehad!
    Over de punctie zelf maak ik me niet zo druk, heb het ook in nl nooit als iets verschrikkelijks ervaren, de narcose vind ik erger haha geen controle vind ik niet zo fijn!!
    De pregnyl is prima gegaan! En idd morgen een heerlijk spuitvrij dagje en dan einde van de middag richting dd op ons gemakje!!

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Do: geniet van je spuitvrije dag morgen. Lekker op je gemak morgen naar DD en alles maar over je heen laten komen. Je bent al vroeg aan de beurt, dus wie weet alsnog na de punctie aan schuiven bij het ontbijtbuffet van je hotel. Succes alvast!
    @Fijn dat alles goed was ondanks de kleinere buik. Bij mijn tweede hadden ze zelfs met echo's in het zkh continu gezegd dat het een flinke baby zou zijn. Toen ik dus ineens natuurlijk moest bevallen was ik dus helemaal in paniek dat dat nooit zou passen. Het bleek achteraf een heel gemiddelde baby te zijn. Voor niets dus zo'n angst gehad.
    @Bbibi: die huilbuien waren echt van ongeloof, lichte paniek. Kan ik het allemaal wel. Afscheid nemen van het leven met z'n tweetjes en het besef dat als de kleine er zou zijn het leven nooit meer hetzelfde zou zijn. Dat was gelijk over toen ik de kleine in mijn armen had. Bij de jongste heb ik het minder gehad, maar dat was meer omdat ik erg druk was met de verbouwing en meneer al besloot te komen terwijl ik er nog helemaal niet zo mee bezig was. Komt allemaal goed.

Hier vandaag naar safaripark beekse bergen geweest en dat was leuker als we verwacht hadden. Vaak ben je na een paar uur wel klaar ergens, maar nu ging de tijd een beetje snel en ging het park al dicht terwijl we nog niet alles gedaan hadden. Nou ja, jammer, maar we waren hoe dan ook total loss allemaal. Dus moe maar voldaan ligt iedereen in bed.

8. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @ knorretje zo ervaar ik het ook: dubbel ! Aan de ene kant veel slapenloze nachten, pijn, de diabetes, ben blij als mijn schildklier weer wat meer functioneerd... Maar toch is het ook "gezellig samen"... :)

@ja zo voelt het idd! Afscheid van het samenzijn in je lichaam , idd afscheid van de kinderwens en hele mmm ( nooit gedacht hier "moeite" mee te hebben zo bizar), en idd van het leven zonder kind! Tuurlijk wik ik niets liever maar het is toch wel heeeel spannend nu het zover is die hele verantwoording! Heel ons leven wordt er straks op aangepast en vind dat best spannend! :)

Jullie een leuk dagje gehad zo te lezen! Zijn jullie naar safaripark geweest of speelland of kun je een kaartje kopen en mag je dan naar beide ? Jullie gaan best geregeld wel naar pretpark of iets dergelijks he? Leuk hoor voor jullie mannetjes! :)

9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bbibi: het is ook allemaal best spannend. Je leven verandert gewoon drastisch en voor de geboorte kan dat allemaal op je afkomen. Maar mijn ervaring is als je kleintje er eenmaal is dat je met de flow meegaat en dat je leven zich automatisch voegt naar de nieuwe situatie. Natuurlijk zullen er momenten zijn dat je onzeker bent of het zwaar vindt en ook dan zullen er nog wel eens traantjes zijn. Maar het komt allemaal goed. Geloof me maar.
    Het klopt dat je die twee dingen kon combineren, gelukkig hebben we dat nu niet gedaan, want we kwamen voor het park zelf al tijd tekort. Morgen mag de oudste weer naar school en dan is het voorlopig weer even gedaan met uitjes. Want het loopt toch aardig in de papieren... Hihi

10. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Do ik had ook nog nooit een punctie met narcose gehad, maar uit je angst tegen de vrouw die de narcose doet en ze stelt je helemaal gerust. Heel lief mens. Je mag je sokken aanhouden en neem wat te eten mee voor na de punctie. Er is daar wel koffie, thee, water en wat koekjes. Maar geen boterhammetje. Veel succes. Het viel mij allemaal erg mee. Als het klaar is trekken ze je onderbroek weer aan met een maandverbandje er in en loop je zelf naar de uitslaap kamer. Hier weet je vaak niks van. In de uitslaapkamer wordt je pas echt wakker.
    Bbibi ik hoop dat je meisje niet te lang meer op zich laat wachten. Ik snap best dat je d'r gauw wilt zien en aan de andere kant nog geen afscheid kan nemen van het intieme in je buik.

11. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Do, even een dagje clean, wel fijn he na al die spuiten. Ik sluit me helemaal aan bij Ddees wbt de punctie. Vond het erg fijn gaan.

En wat een drama verhalen meiden over jullie eerdere pogingen en hyperstimulaties, afgrijselijk! Niet zo vreemd ook dat je dan alle vertrouwen verliest. Ik ben nooit in NL behandeld, was niet nodig zei men want amh zegt niets... Die houding na 2 jaar proberen met zo ongeveer de meest vruchtbare man van NL (120 milj semen per keer) gaf mij het gevoel totaal niet serieus genomen te worden. Toen ik aangaf naar DD te gaan mocht ik ineens wel ivf. Moesten we zelf de geoogste eicellen afgeven bij het lab een stad verder, dat vond ik wel zo amateuristisch klinken dat ik lekker in DD gebleven ben.

Maar wat zijn er toch veel mensen die maar aanrommelen in Nl, omdat ze echt denken dat het goed is. Als je net als ik niet zoveel tijd hebt vanwege de overgang komt het vaker niet goed dan wel.

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    In NL wordt maar gesneden in het aantal pogingen, maar ik denk dat er meer 'winst' te behalen valt als de NL zkh eens meer naar de patiënt kijkt en maatwerk levert zoals in DD. De kansen op succes zijn vele malen hoger en daardoor zijn er minder pogingen en uiteindelijk minder medicijnen nodig. Onvoorstelbaar dat mijn eigen zkh ook, ondanks tegenvallende resultaten bij mij, gewoon door bleef stampen met het vaste protocol. En dan waarschijnlijk, uiteindelijk na 3 pogingen, dan maar had gezegd dat een kindje er helaas niet in zit.

@Do: de punctie is inderdaad een verademing vergeleken met NL. Je bent snel weer bij en alles is dan al achter de rug. Vond ook de napijn heel erg meevallen. Word je vandaag gebeld door de anesthesist? Inderdaad een heel aardige vrouw. Dus mocht je ergens zorgen over hebben, gewoon uiten, hoor! Maar ik denk ook dat je morgen zal zeggen. Goh, was dat alles.

13. do27

do27 Actief lid

6 mrt 2014
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jullie berichtjes stellen me alweer wat gerust! Thnx!!
    Nee wordt niet gebeld, we bespreken morgen ter plekke hoe en wat!

14. do27

do27 Actief lid

6 mrt 2014
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    @klaasje dat transport van de eicellen hebben wij ook gehad! Verschrikkelijk, heb me er de meest vreemde dingen over in het hoofd gehaald!! Dat mijn man een ongeluk zou krijgen, aangehouden worden door de politie enz.!
    Ook voor mijn man was het zeker niet fijn, hij moest mij alleen laten na de punctie en hij was zeker 2,5 uur weg!
    Ze noemen dit transport ziekenhuis, wij hebben de behandelingen in Deventer gehad en het lab gedeelte en de tp gebeurde in Zwolle! Gelukkig kan mijn man morgen gewoon lekker bij mij blijven!!

Oh wordt nu net gebeld door de narcotiseur haha toch wel! Alles is dus al besproken : )

15. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat transport gebeuren in ons ook aangeboden, maar dat wou ik echt niet. Ik had er geen vertrouwen in en ook het idee dat je man je na de punctie alleen moet laten sprak mij niet aan.
    Met de behandeling in DD hebben wij er ook voor gekozen om alle echo's daar te laten doen en niet in nederland. Ook hier had ik geen goed gevoel bij.
    Een communicatie foutje is zo gemaakt, en er kunnen grote gevolgen aan zitten.

16. Vlinderrr

Vlinderrr Actief lid

21 sep 2012
    106
    1
    18
    NULL
    NULL
    even ego...
    Test was vanochtend negatief. Officieel mag ik pas dinsdag testen (dan is het 10 dagen na terugplaatsing), maar ben er bang voor. Had er nog wel een heel goed gevoel bij... :'(

17. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Vlinder wat rot dat je je nu tot dinsdag zo moet voelen. 8 dpo is vroeg hoor, ondanks blasto. Maw, het is nog niet gedaan. Sterkte!

18. Vlinderrr

Vlinderrr Actief lid

21 sep 2012
    106
    1
    18
    NULL
    NULL
    ja ik weet het, baal nu ook zo dat ik niet gewoon gewacht heb...

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Vlinderr: het kan nog, maar snap je gevoel wel, dat als je er een goed gevoel over had, dat het dan heel ontnuchterend is een witte test te zien. Maar... het kan nog, hè?

20. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oeh vlinder, is nog wel heel vroeg he...hopelijk dinsdag beter nieuws...knuffel!

Do succes morgen! Blijft toch spannend de punctie, ook al weet je wat er gaat gebeuren!

Heb verder ff geen puf overal op te reageren...de spanning tot dinsdag begint alweer aan de opbouw...pff blijft dat iedere echo zo?

Deel Deze Pagina