ICSI in Düsseldorf deel 5

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Gein, Ja ik ben er eigenlijk van overtuigd dat het een vroege mk is geweest. Als ik niet zwanger ben komt mijn menstruatie nl niet op gang, dan komt het pas echt als ik stop daarmee. En nu ging het eigenlijk exact zoals afgelopen december.. echt flink balen hoor.. Hopelijk heeft dr C nog een oplossing die werkt voor ons.

Tassie, Dank je..! Kruikje ligt al idd op mn buik! Met jou ook alles goed? Wanneer heb je de eerste echo?

2. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Ah Willeke ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Wat een pech heb je. Ik hoop ook dat dr c nog met wat oplossingen komt. Hele dikke knuffel!

3. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Och, Willeke, wat ontzettend rot voor jullie.

Wij gaan maandag weer naar DD. Dan heb ik de uitgangsecho en rijden we daarna naar NijGeertgen voor de medicijnen. Helaas moeten we ze weer voorschieten aangezien het UMC weer maar een machtiging heeft gegeven voor IVF met een einddatum die nu dus al voorbij is. Terwijl ze wel alledrie de IVF's vergoeden. Heel irritant.

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Willeke: dikke knuffel! Zal lastig zijn nu op vakantie te zijn. Je schreef al dat je het vervelend vond te testen op vakantie omdat je bang was voor een slecht humeur als je een negatieve test had. En dan heb je nu zoveel emoties elkaar. Weten de andere mensen met wie jullie op vakantie zijn van je vroege mk?
    @Tassie: voor jullie gaat het dus ook weer beginnen vanaf morgen! Balen dat die verzekering nog steeds zo dwars doet. Het zijn toch behoorlijke bedragen waar het om gaat. Is het met de vergoeding van de vorige poging nu wel goed komen uiteindelijk?

5. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Sneeuwmees, Dank je wel..! Ja mn ouders en zusje weten ervan dus dat is wel 'fijn' (zijn gister thuis gekomen en savonds begon ook het bloeden) Net ook flink wat bloed verloren.. heb een soort morfine pilletje genomen gisteravond (onder de tong moet dat) voor de eerste keer en ik heb gelukkig geen pijn nu alleen echt een duf, duizelig gevoel en misselijk uiteraard 😱

Tassie, wat vervelend van de verzekering zeg! Dit is jullie derde poging toch? Heb je een verzekering voor meer pogingen? Ik baal nu dat ik er maar 3 vergoed krijg.. zelf betalen dan maar.

Hoe lang hebben jullie pauze genomen tussen de verschillende pogingen?

6. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    En weet iemand of je de medicijnen ook zelf moet betalen voor een 4e poging of krijg je die wel vergoed?

7. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    @Willeke, wat een kl*te bericht, sterkte!
    De medicatie bij poging 4 krijg je ook niet vergoed dacht ik.
    Het is echt die 3 pogingen en dat is het. Of je moet aanvullende verzekerd zijn hiervoor.

@Tassie, jouw verhaal zeer herkenbaar voor mij/ons.
    Dat heen en weer rijden / medicijnen spuiten / spanning / wel-niet vrij nemen..... Willen we dat nog allemaal een x beleven.
    We hebben nog 1 blasto ingevroren en daar heb ik nu al mijn hoop op gevestigd. Ik ga in elk geval morgen even bellen met DD hoe een tp in zijn werk gaat en hoe we dat gaan doen, daarna met manlief overleggen en misschien maar binnenkort ritje DD.
    Hoe doen jullie dat met de kids? Nemen jullie die mee met de bezoeken of?? Vond altijd zo "vervelend" als mensen een kindje mee namen maar wil eigenlijk ook nog niemand inlichten hoe/wat en het nog een beetje voor onszelf houden. We moeten ongeveer 1 1/2 uur (enkel) rijden dus voor de kleine man ook niet echt een pretje om dan mee te moeten.

@gein, mijn duimen draaien!!! Hadden jullie ook 2 blasto's ingevroren??

8. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Willeke; bij ons werd helemaal niks vergoed de 4de poging. Oh meid ik denk aan je. Houd moed he? Dr c zei dat je gemiddeld 6 tot 8 blastocyten nodig had. Das gemiddeld dus houd moed!

Mikka; nee dit waren embryo's die op dag 3 waren ingevroren dus nu uitgegroeid naar blasto. Bedankt voor het duimen. Oh man wat hoop ik toch dat het raak is, maar goed dat hoopt iedereen hier. Jullie gingen toch ook weet beginnen?

Klaasje; moest je zusje morgen ook naar Düsseldorf? Succes!

Ego; meiden herkent iemand deze symptomen; heel emotioneel, erg moe en veel afscheiding? Die afscheiding kan ook komen van de medicatie maar dat had ik de vorige keer niet zo erg.

9. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Willeke; hoe gaat het nu met je? Ik hoop zo dat je niet veel pijn hebt.
    Soms is het inderdaad prettig al je naasten er vanaf weten zodat je je kunt uiten. Want je in moeten houden, omdat je je verdriet en pijn niet wil laten merken, is dubbel afzien.

@Mikka; ik hoop dat je niet meer nodig hebt dan de cryo.
    En wij nemen praktisch elke keer onze dochter mee. Het is niet anders.
    Het is een heel gedoe, zeker ook voor haar, maar je moet toch wat. Wij hebben geen oppas. Wij zien ook wel vaker kinderen daar. Iedereen heeft een verhaal en onze dochter en waarschijnlijk ook de kinderen van de anderen, komen uit DD.

@Klaasje; moet je zusje ook morgen naar DD? Spannend voor haar en voor jou.

10. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Mikka, wel aanvullend verzekerd maar niet voor een 4e poging helaas.. ik vind het persoonlijk niet vervelend als men daar met een kindje zit. Ik denk altijd maar zo, die kids zijn er waarschijnlijk ook niet met gemak gekomen en ze zitten niet voor niets daar. Precies wat Tassie zegt eigenlijk.

Gein, Ohja? Nou dat geeft dan wel wat hoop.. heb er nu 4 teruggeplaatst gekregen. Heb jij voor jullie eerste kind ook 4 pogingen gehad?
    Toename in afscheiding (echt anders dan utro-afscheiding) had ik ook! Bij mij een positief teken! (Oké, even niet naar de afloop kijken dan 😉)

Tassie, de pijn is helaas nog steeds pittig maar beheersbaar door dat morfine pilletje. Mn vriend spreekt over een verbetering omdat we ons nog niet in het zh hebben hoeven te melden 😂. Onzin natuurlijk 😉 hing net wel boven de pot maar er kwam niets uit. Hopelijk blijft dat zo! Succes jij morgen met de echo! Spannend weer!

Klaasje, succes morgen met je zusje! Fijn dat je er voor jaar kunt zijn en haar uit ervaring kunt steunen!

11. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Willeke; ons eerste zoontje was met iui maar die is overleden. Bij onze tweede hebben we vier icsi pogingen nodig gehad ja dus ik weet hoe moeilijk het is. Niet opgeven hoor hoe klote het nu ook lijkt!

12. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Mikka: wij waren wel genoodzaakt om onze ouders in te lichten om onze dochter daar uit te besteden. Voor ons is het 3 uur enkele reis naar DD (als het meezit!), dus echt niet te doen voor een toen net 1-jarige.

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Mikka: voor ons was het ook 'maar' 1,5 uur, maar wij namen ons zoontje zoveel mogelijk mee. Moet zeggen dat we daar nooit lang hebben hoeven wachten, maar de weg ernaar toe is voor een kind vaak een hele zit. Voor ons was een dvd-speler in de auto een uitkomst!
    @Willeke: vervelend dat je nog zo'n pijn hebt. Bij mijn mk moest ik toen 2 soorten pijnstillers door elkaar nemen (aleve of iets dergelijsk en paracetamol). Dat hielp mij toen voldoende. Ik was overigens bij PNO verzekerd en had toestemming voor de 4e poging. Dat was de poging, maar ook de medicatie van die 4e poging. Weet niet welke verzekering je zit?
    @Gein: ik herken alle klachtjes. Zowel van toen ik zwanger was, maar ook toen ik het niet bleek te zijn of dacht zwanger te zijn. Gebruik je naast utro nog wat?

14. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Gein; al die klachtjes die je opschrijft heb ik elke keer. Bij mij zegt het in ieder geval niets.

@Willeke; gelukkig maar dat je die morfine-pilletjes hebt. Hopelijk halen die voldoende de scherpe kantjes eraf. Kun je wel een beetje slapen?

15. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Gein, oh jeetje dat wist ik niet.. wat heftig en verdrietig. Is dat al een tijdje geleden? Bedankt voor je bemoedigende woorden. Weet dat het ooit echt goed komt..! Wanneer mag jij testen? Ik vind die wachtweken altijd zo vreselijk snel voorbij gaan! En dan bedoel ik dat ik juist als de dood ben om te testen en teleurgesteld te worden. Was daarom ook zo blij dat ik mijn wachtweken met een week kon verlengen nu, uitstel van executie zeg maar 😉 achteraf had ik dat nu beter niet kunnen doen!

Sneeuwmees, ja aleve feminax gebruikte ik eerst altijd bij een menstruatie op dag 1/2 ging prima. Helaas red ik het daar niet meer mee.. ik zit nu ook bij PNO maar ik heb toen geen toestemming gekregen voor de 4e poging (uitgebreidste pakket) omdat we al in de ivf zaten. Mocht daar wel gewoon verzekerd worden voor basis + aanvullend. Daardoor krijgen we wel 200% vergoedt van de afgelopen poging.
    Hoe gaat het met jou en met je werk?

16. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Willeke: ik heb in 2013 bij mijn 4de poging en dus onze zelfbetaalde poging de medicatie wel vergoed gekregen.. de apotheek deed moeilijk toen over duits recept en ik zou alles zelf moeten voorschieten/betalen.. ik heb toen mijn huisarts zover gekregen om alles over te zetten op zijn naam.. en toen kon de rekening rechtstreeks naar de verzekering.. op eigen risico na alles vergoed gekregen.. ze wisten natuurlijk ook niet dat t voor icsi was omdat er verder niks gedeclareerd werd.. maar geloof dat t nu allemaal wat anders gaat kwa medicatie dan in 2013...

Liefs

17. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Willeke; onze eerste zoon is in 2013 geboren. Hij heeft 2 weken geleefd en is toen overleden. Hij was heel strijdlustig. Heeft ons goed laten zien dat hij graag bij ons was. En natuurlijk was hij erg knap! Ik mag aankomende zaterdag testen. Ik ben benieuwd!

Tassie; hoe is het met jou? Ja ik weet wel dat die klachten niks hoeven te betekenen maar had ze bij de vorige pogingen niet maar goed dat zegt ook niks! Succes morgen!

18. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Grrrr heel verhaal getypt was t weer weg inneens...

Willeke wat verdrietig weer... Hoe kan t toch he...
    Ik weet niet hoe t precies werkt maar ik heb bij de laatste keer prednisolon gekregen en ben er van overtuigd dat het daardoor is blijven zitten.. Maar ik weet niet hoe de nederlandse artsen daar tegenover staan... Die had ik zelf niet...

Gein, ik kende je verhaal al... Blijft verdrietig he... Pff.. Hoe is het met jullie andere moppie? Alweer bijna een he! Dat gaat weer snel!

Tassie, succes morgen! Helaas ben ik niet thuis anders kon je ff een tussenstop maken😉

19. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Wanneer je je kindje mee moet nemen kun je ook een beetje timen dat je geen 30 min in de wachtkamer hoeft te zitten.

Met mijn zwangere buik blijf ik buiten wachten tot m'n zusje appt dat ze de spreekkamer in mag.

Persoonlijk vond ik een buik veel confronterende dan een kind.

20. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    Net even gebeld met DD omtrent de gang van zaken voor tp van cryo. Hiervoor hoeven we in principe niet langs te komen maar kan ik telefonische afspraak maken om een en ander door te nemen.
    Assistente gaf aan dat het in eigen cyclus kan of eventueel met ondersteuning progynova? Iemand daar ervaring mee?
    Ik heb echt een korte cyclus, 24 dagen waarvan eisprong meestal rond dag 11/12 dus vooral lutale fase erg kort.
    Nu gaf ze ook aan dat we eventueel wel een uitgangsecho moeten laten maken, maar dat zou kunnen in een streekziekenhuis.
    Iemand hier ervaring mee? Moet ik dan bv gewoon bellen en vragen of zij voor mij een uitgangsecho kunnen maken??

Deel Deze Pagina