Gein hoe is t nu met je bloedverlies? Stolsel wil niet altijd wat zeggen meis.. kan ook zijn dat t bloed zich op een plek heeft opgehoopt en er als stolsel uitkomt... Ik duim voor je.. Ik heb ook nooit hcg hoeven prikken maar in ons ziekenhuis is t binnen 1-1.5u bekend als ze t met spoed nakijken.. dus zowiezo dezelfde dag nog... Klaasje: Bij jouw begint t ook al op te schieten he... Liefs
Nou meiden de assistente van de huisarts gesproken en die zei dat de uitslag een paar dagen kan duren. De huisarts belt vanmiddag. Ik ben benieuwd maar denk niet dat ik vandaag nog uitslag zal krijgen. Nou na de bloeding gistermiddag nog heel heel minimaal nagebloed (je moest goed kijken of er een puntje bloed zat op het wc papier) en nu helemaal niks te bekennen. Hopelijk blijft het zo. is toch vaag. Mijn man en ik hebben gisterochtend wel zitten flikflooien. Misschien dat er toen wat bloedverlies was maar toch blijft het vaag!
voor de meiden die een miskraam hebben gehad hoelang hadden jullie nog positieve zwangerschapstesten?
Gein, je moet echt op je strepen gaan staan, desnoods naar een gynaecoloog ofzo... T is echt onzin dat het zo lang moet duren. hcg is na een paar uur bekend. Heb het in de middle of nowhere in frankrij laten prikken zelfs en daar wisten ze het na een paar uur al. Overigens hier via de huisarts ook pas een dag later... Sindsdien gingen wij zelfs in dusseldorf bloedprikken omdat ee het daar tenminste dezelfde dag wisten... Bij mij is de oorzaak nooit echt duidelijk geweest, misschien een vanishing twin..iig hematomen en een goede doorbloeding van de baarmoeder... Met ivf en icsis kwamen ook vaker bloedingen voor... Ik duim voor je!
@Gein: heb je inderdaad geen goede connecties meer met de gynaecoloog in je NL zkh? Ze zullen toch wel snappen dat je bezorgd bent en zo de paasdagen niet in wil gaan. Dat het gestopt is, is zeer positief. Klinkt toch als een gesprongen adertje.
Sn; ja heb mailcontact gehad met mijn gyn en moet een verwijzing hebben van de huisarts voor een echo. Ik ben morgen pas 5 weken zwanger en ik vraag me af of er dan wat op de echo te zien is. Lets; ja ga vanmiddag ff de huisarts zeggen dat het met spoed moet! Ga er toch echt geen paar dagen op wachten!
Zou proberen of je nu geen formulier kunt ophalen en bloed kunt prikken....als het vanmiddag nog gedaan moet worden...dan zal t krap worden zo voor pasen? Pfff ik leef met je mee! 😘
@Gein: op die termijn zou er een zwangerschapsring te zien moeten zijn. En misschien toch ook een verklaring voor het bloedverlies (misschien kunnen ze wel wat bloed zien in de bm). Het is te proberen waard. Voor het zelfde geld is er toch al iets te zien, waardoor jij in ieder geval geruster de paasdagen in kan.
Als je smorgens laat prikken kan de huisarts toch smiddags f bellen met t lab.. of op t aanvraagbriefje zetten dat t spoed is en dat hij de uitslag doorgebeld wilt krijgen... Ik heb op laboratoruim gewerkt werd daar heel vaak gedaan . En afwijkende uitslagen worden bij ons in zkhs altijd doorgebeld.. Alles wat boven de marge zit wat t mag zijn komt dan automatisch op een bellijst...
Gein ik had ook met 5 weken de 1ste echo ivm bloedverlies... bij mij zag je toen al de vruchtzak met vruchtje.. t hoeft nog niet maar t kan wel zeker....
Sneeuwmees: wordt wel zwaarder nu maar als t goed is nog maar een paar daagjes... gelukkig heeft mijn man nu lekker paar dagen vrij zodat ik rustig aan kan doen... lief dat je er naar vraagt... X
Monatoetje; nog even een vraagje was jij al ver in de 5 weken of aan het begin. Ik ben morgen pas officieel 5 weken.
Heb t f terug gezocht... ik was 5w en 3 dagen... bij die echo zag ik t hartje al heel langzaam beginnen te kloppen... X
Meiden; net de sehv gebeld en de gyn vond het niet van meerwaarde om hcg te laten prikken omdat ze hoog zal zijn. Verder wilde ze wel een echo doen maar is waarschijnlijk nog niks op te zien en dat zegt dan ook weer niks! Dus het heeft niet veel zin!
@Gein: snap dat ze een slag onder de arm willen houden, omdat er mogelijk nog niets te zien zal zijn. Maar als het jou geruststelt toch even te kijken....