Verdrietig is dat Willeke. Ik heb het mijn MM vriendin meteen verteld, in een gesprek aan de telefoon zodat zij wel betrokken werd maar de tijd kreeg om te bezinken en ik heb het ook niet ingepakt met moeilijke teksten. Het gaat goed hoor Bbibi, de kleintjes lopen en met mij gaat het ook goed. Vanaf morgen ga ik terug naar de gynaecoloog totaan de bevalling omdat ik van de twins een sectio gehad heb. Vooralsnog gaan we nu voor natuurlijk, spannend! Loopt jouw kleine meid ook al? Mona, laat je het wel weten he als het zover is? Sterkte voor Tassie, ik hoop dat het er voor jullie ook snel weer van mag komen.
Hoi allemaal! Daar ben ik weer eens. Wij zijn weer begonnen met de 3e ivf. Helaas vandaag weer teleurstellend nieuws. Er groeien maar 2 eitjes die ook nog eens heel erg klein zijn, het is nu dag 10. Nu moet ik vrijdag weer terugkomen voor een nieuwe echo. Dr. C. vermoedt dat mijn eicelvoorraad op begint te raken, omdat het nu achterelkaar wat minder is qua hoeveelheid. Het ligt aan mijn leeftijd. Ik hoop dat ik volgende week wel een punctie kan krijgen. Als het niets wordt, dan doen we nog 1 poging. Dan zullen wij waarschijnlijk kiezen, mede op advies van dr. C., voor Gonal met Menopur. Ik heb echt moeten huilen zodra we daar de deur uitliepen en de terugreis ook nog diverse keren. Pfff, ik vind het heel erg moeilijk om te beseffen dat mijn lichaam "oud" is en dat het heel goed mogelijk is dat er geen 2e zal komen. Natuurlijk ben ik ontzettend dankbaar dat wij onze dochter hebben en erg blij en gelukkig met haar. En natuurlijk besef ik dat er velen zijn die helaas nooit mama zullen worden. Nou, nu even ontspanning en optijd naar bed vanavond. Morgen weer werken.
@bbibi, ik heb een telefonisch consult ja. Hebben nog 1 blasto over dus dat zou in principe met een telefonisch gesprek moeten kunnen. Vind ook wel beetje eng hoor want heb nu een beetje het gevoel van we doen het wel "ff" terwijl het natuurlijk een hele grote stap weer is. Maar ik wacht het gesprek eerst even af en dan beslissen we verder. @tassie, heftig weer meis! Hadden jullie dat bij de poging waar jullie meisje uit is gekomen ook of is dit echt iets van de laatste behandelingen? Onze kindjes zijn bijna even oud toch?! Hoop dat er toch wat positiefs uit komt en je toch een punctie kunt krijgen, spannend!!
@Willeke: kan me voorstellen dat dat even hard binnenkwam van je vriendin. Inderdaad nu maar even pas op de plaats nemen en alleen delen met mensen bij wie je je vertrouwd genoeg voelt. @Tassie: wat een teleurstelling, meid! Logisch dat je dan verdrietig bent. Als je altijd weinig eitjes hebt, dan zul je niet zo verrast zijn. Maar zeker na jouw poging met 12 eitjes, kan ik me voorstellen dat dit hard binnenkomt als je nu al 2 pogingen zo weinig eitjes hebt. Is het ook geen idee, om deze poging dan maar af te breken en dan hopen dat met Gonal en Menopur er een volgende poging misschien meer eitjes groeien? Lastig, hoor! Knuffel, meis. Ik wou dat ik meer voor je kon doen. @Gein: hoe is het nu met jou? Veel aan je gedacht de laatste dagen! Hopelijk de pasen goed doorgekomen?
Tassie, oh meis dat is zeker flink balen!! Snap dat je teleurgesteld bent! Hoeveel spuit je nu? En dan dus alleen menopur? Geeft dr C nog een verklaring voor deze opbrengst? Weet niet wat je leeftijd eigenlijk is?
Tassie; o dat meen je niet. Maar goed bij jullie dochtertje had je ook niet zoveel embryo's toch? Dus ligt het wel aan je leeftijd? Is het niet zo dat je een mindere maand hebt ten opzichte van je opbrengst? O duim voor je dat het nu raak is. Willeke; wat ben je een vechter. Good luck morgen! Sn; ah lief dankje. Ja Pasen redelijk goed doorgekomen. Het bloeden is er nog wel echter alleen met het afvegen. Beetje rozig bloedverlies. Het is voornamelijk als ik wat zwaars getild heb of heel hard heb moeten niezen (aangezien ik altijd hard niest) dis zelf denken wij aan contactbloeding. maar goed het blijft spannend! Hoop zo dat het goed blijft gaan. We laten donderdag een echo maken! Hoe is het met jou jongens? Leuke Pasen gehad?
@Gein: fijn dat je de pasen goed doorgekomen bent. Nu je weet waardoor het erger wordt, maar even rustig aan doen en niets (of zo min mogelijk) tillen. Al is dat lastig met nog een kleine uk. En gelukkig ook al snel een echo! Wij zijn de pasen ook goed doorgekomen. Eerste dag visite gehad, 2e dag rustig aan gedaan, omdat de kinderen toch wat last hadden van de klok verzetten. Dus beetje geprobeerd ze weer in het ritme te krijgen door het klein te houden.
Tassie wat verdrietig Dat is ook geen 'nieuws' wat je wilt horen natuurlijk en moeilijk te verkroppen. Weet niet wat je leeftijd is? Sterkte in ieder geval! Willeke, vandaag weer naar DD toch? Ben benieuwd hoe het is gegaan!! Gein, vast veel succes en plezier morgen bij de echo! Duimen draaien voor je!!! Hier net de 20 weken echo gehad en alles is goed gelukkig! Op naar de 24 weken!
Klaasje, oeh spannend hoor! Het begint al dichterbij te komen allemaal! Fijn dat je goed in de gaten gehouden wordt! Heb je een goed gevoel bij je gyn? Sneeuwmees, ja inderdaad, zo denk ik ook. Ik heb daar op dit moment echt geen behoefte aan. Toch belachelijk dat je zo met iemand omgaat... had meer inlevingsvermogen van haar verwacht.. Gein, spannend morgen de echo! Duim dat alles gewoon goed zit! Hier vandaag de afspraak gehad met dr C, was een goed gesprek! Hij was gewoon erg optimistisch en zeker niet van plan de handdoek in de ring te gooien na afgelopen keer (opzich wel fijn om dat van een arts te horen zeggen) Hij vond het opzich ook goed dat er in ieder geval íets gebeurd is (al 2x) en niet dat er helemaal niets gebeurd is. Ik moest wel lachen want hij begon dat het opzich best lastig is te bepalen wat te doen, alles omgooien of toch kleine nuances aanpassen. Nou, volgens mijn vriend en mij is alles omgegooid nu : - starten vanuit lucrin-depot: hierdoor blijft de endo een stuk rustiger wat zeker bij mij aan te bevelen is. Ik moet dus 11 april een nieuwe injectie lucrin zetten en dan 5 dagen later beginnen met stimuleren (zaterdag over 2 weken dus al!) - gonal f opgehoogd naar 125 (was 100) en menopur naar 150 (was 75!) dus die ophoging is best aanzienlijk - prednison vanaf start stimuleren - aspirine vanaf punctie (niet daarvoor, ivm bloedverdunning en bloeding tijdens punctie. Voor degene die ook aspirine hebben gebruikt: deden jullie dit ook vanaf de punctie gebruiken?) - pregnyl vs utro: mag beiden, echter hangt het af van de hoeveelheid follikels, als dat te veel is is de kans op overstimulatie te groot dus dat wordt even afwachten. Heb het in ieder geval beide nu in huis. - als we willen een calcium shot tijdens de icsi bij het injecteren Spannend en kijk er weer naar uit om te gaan starten!
@Unicorn: gefeliciteerd met de goede echo!!! Een hele belangrijke mijlpaal in de zwangerschap en die heb je toch maar mooi in de pocket. Nu op naar de 24 wkn! @Willeke: nou, als dr. C. dit kleine nuances noemt, vraag ik me af wat hij inderdaad bedoeld met grote aanpassingen...hihi.. Maar het klinkt goed, ook de prednison en de aspirine! Dit moet gewoon de juiste aanpak gaan worden!
Willeke klinkt positief meid! Ik denk echt dat prednison toch wel het verschil kan maken! Zeler in jou geval met miskramen! Ik zeg volgende keer blijvend zwanger meid! Klaasje wat spannend willen jullie nu via de natuurlijk weg ja? Lijkt me toch ook spannend! Ons meiske loopt ook al! In dec haar eerste stapjes en halverwege januari liep ze! Ging opeens zo snel! Mikka snap jou gevoel! Het is idd niet "even" iets wat je doet nee! Hoe oud is jullie manneke nu? Die was wel van de eerste tp toch? Vind het wel weer spannend voor jou hoor meid! Unicorn wat een heerlijk nieuws! Mij gaf dat zoveel rust die 20wkn echo! Hoop dat jij nu ook beetje bij beetje kan genieten ( jij was ook zo onzeker enzo toch of heb ik het nu mis?) hihi Sneeuwmees hoe waren jou paasdagen ? Nog wat leuks gedaan met je knappe mannetjes? Gein fijn te horen dat het weer wat beter gaat! Wanneer heb je echo? Tassie lieverd ik krijg kippenvel bij het lezen van je bericht. Ik vind het zooooo onwijs erg voor jullie. Die teleurstelling en doe slopende onzekerheid. Kon ik maar iets voor je doen... En idd jij had toch altijd best goede opbrengst? Nu opeens niet meer dan? Er hoeft er maar een te zijn lieverd ... Even een hele dikke knuffel voor jou! 'xxx Ga ik nog iemand tegen komen komende dinsdag misschien?
Meiden; ik heb vanmiddag een echo en ben ontzettend zenuwachtig! Ben zo bang dat er niks te zien is. Ben nu ook pas 5 weken en 5 dagen. Wie heeft ook zo vroeg een echo gehad en zag wel wat?
Gein, ik afgelopen dinsdag een echo gehad. Was klein vruchtzakje te zien met echt piepklein stipje erin wat het vruchtje was. Nog geen kloppend hartje maar dat was ook normaal. Er moet nu wel ongeveer iets te zien zijn bij deze termijn. Hoe laat heb je de echo? Super spannend he?! Mijn duimen draaien hoop heel erg voor jou dat het goed zit! In Nederland nu? Liefs liev
Liev; heb net de echo gehad en idd vruchtzakje met vruchtje gezien! So far so good! Ben wel blij. Waarom heb jij zon vroege echo gehad?
Gein, echt fijn he?! Spannend he? Konden ze bij jou ook geen hartje zien nog? Ik had een vroege echo ivm controle voor m'n overstimulatie, er zit nog veel vocht in m'n buik en mijn eierstokken zijn nog erg groot, echt vervelend vind ik dat. Ook had ik steeds klachten aan 1 kant waardoor ik bang was voor een bbz, was ook zoooo opgelucht toen ik zag dat er en iets te zien was en op de goede plek. Ik bekijk tig keer per dag het echo plaatje. Wij woe in DD Echo, jij vrijdag toch? Hoop zo dat het hartje dan klopt, slopende weken zeg. Groetjes liev
Liev; nee hartje was nog niet te zien is ook nog te vroeg. Ja hele spannende weken! Hoop idd volgende week vrijdag een hartje te zien! Oh jeetje wat vervelend al dat vocht nog. Zagen ze bij jullie niet weer een tweeling?
Over een 1 of tweeling durfde die gyn geen uitspraken te doen, ik was nl opgelucht dat ik maar 1 vruchtzakje zag, aangezien ik 1 tweeling pittig genoeg vind en nu in alle rust 1 kindje graag zou willen. Maar die gyn zei dat er alsnog 1 te Voorschijn kon komen dat we dat pas bij een volgende echo konden zien. Bij jou dan?
Liev; wij zagen ook maar 1 vruchtzakje. Ze heeft alles goed nagekeken en zei dat het er maar 1 is. Als die goed groeit ben ik allang heel blij! Hoop zo volgende week kloppend hartje te zien