ICSI in Düsseldorf deel 5

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appeltje85

Appeltje85 Bekend lid

22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    @mikka: ik heb geen tips voor je m.b.t. het consult. Mijn ervaring is dat C alles uit zichzelf helder uitlegt, dus daarover zou ik me niet zo'n zorgen maken.

@Willeke: oh nee, jij ook al zo'n verhaal met een oud collega. Niet te geloven, hoe lomp mensen soms kunnen zijn. Ik snap dat het lastig is om het aan iemand te vertellen die een onvervulde kinderwens heeft, maar deze aanpak werkt juist averechts.
    Wat fijn om te lezen dat jullie een positief gesprek hebben gehad in DD. Inderdaad, het ziet eruit alsof alles is omgegooid. Hoe kan het eigenlijk dat je zoveel hormonen moet spuiten? Hangt dat samen met de endometriose? Of is je eicelvoorraad ook lager? Is gewoon een vraag uit interesse hoor.

@Klaasje: Veel succes met de laatste loodjes, het begint nu echt op te schieten bij jou.

@Tassie: wat een lastige situatie. Ik kan me goed voorstellen dat je dankbaar bent voor het feit dat je een dochter hebt, maar dat maakt de wens voor een tweede kindje vast niet minder. Ik hoop dat er nog iets van deze poging te maken is. En dat anders een aangepast programma jullie nog een kindje mag opleveren. Sterkte met deze onzekerheid!

@Gein: Wat fijn dat je een vruchtzakje met vruchtje hebt gezien. Ik heb zelf een echo gehad met 6 weken en 1 dag (midden in de nacht, nadat ik ontzettende krampen in mijn buik had gehad en de HAP had gebeld). Bij mij was toen hetzelfde te zien als bij jou plus het hartje. Maar de gynaecoloog zei vooraf ook tegen mij dat het goed kon zijn dat er nog niks was te zien. Dus jouw echo lijkt me heel normaal nu :) Ik hoop op een mooie echo volgende week.

@unicorn: wat fijn dat je een goede 20 weken echo hebt gehad. Gefeliciteerd daarmee :)

Ik heb afgelopen week een NIPT test laten toen. Toch maar via Gendia, omdat ik dan bloed kon prikken in Nederland dicht bij huis. Scheelt toch weer een hele reis naar Brussel of Antwerpen. Ik kreeg de dag erna al bericht dat het bloed was aangekomen. Ik ben nu in afwachting van de uitslag.

Ik ervaar momenteel wat problemen met P.NO.Zorg ivm mijn ingediende rekening van de ICSI behandeling. Ze hebben de nota afgekeurd omdat hij niet genoeg gespecificeerd is. Ze willen weten uit welke onderdelen de behandeling bestond en wat deze afzonderlijke onderdelen hebben gekost. Dr C gaat nu een begeleidende brief schrijven, het scheen vaker voor te komen dat verzekeringen lastig doen. Iemand van jullie daar toevallig ook ervaring mee?

Ik heb vanavond om 20 uur weer een echo, gewoon in een echo centrum in het dorp op eigen kosten. Ik vind het wel fijn om weer even te kunnen kijken en hopelijk de bevestiging te krijgen dat alles nog goed gaat. Ik blijf het spannend en onwerkelijk vinden.

2. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ach, begint PNO nu ook al moeilijk te doen? Ik kende dat verhaal al van UMC. Ik zit zelf ook bij PNO. Bij mij hebben ze nooit moeilijk gedaan over de nota's (ik vond die nota's ook al über-gespecificeerd trouwens, wat willen ze dan in vredesnaam nog meer weten, denk je dan).
    Ik vond wel dat PNO soms heel lang tijd nodig had om de declaraties uit te betalen. Niet echt fijn, als het om een paar duizend euro gaat ...

@Gein en Liev: fijn van de vruchtzakjes op de goede plaats op de echo! En hopelijk idd volgende week een hartje!
    @Tassie: dikke knuf voor jou!
    @Unicorn: gefeliciteerd met de goede 20-wekenecho.

En verder voor iedereen een dikke knuf. Ben een beetje moe. Mijn energie is altijd wel op na een drukke werkweek met elke nacht een baby (en ook nog weleens een peuter) die wakker wordt.

3. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Steekte stiertje! Kan me voorstellen!

Liev en gein wat een geweldig nieuws meiden!!!
    Hier ook met 5.3 weken een echo met vruchtzak en vricht van 4mm ( net een rijstkorrel), en met 6.3 weer een echo met kloppend hartje!
    Ik zeg goed nieuws dames!

4. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Appeltje, oh echt? Ik heb toevallig vandaag mijn 'grote' nota goedgekeurd gekregen (ook pno). Heeft ca 14 dagen geduurd (vond ik al lang duren want normaal ging het binnen 5 dagen vaak) . Bij mij hebben ze niet gevraagd om extra toelichting, had ook icsi (zonder bijzonderheden, 2450 euro)

5. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    En over de hormonen, om een hogere opbrengst te krijgen is de medicatie omhoog gegaan. De vorige keer viel echt tegen, terwijl er veel kleine follikels zaten.
    Mijn amh was afgelopen oktober goed (wat verhoogd) 4,2.
    Dus ik vind deze hoge dosering ook wel spannend!

Bbibi heb je volgende week een afspraak in dd?

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Gein: wat fijn dat je een goede echo had! Op naar volgende week en op naar het knipperlichtje! Hadden ze een verklaring voor je bloedverlies?
    @Appeltje: geen ervaring meer met PNO. In mijn tijd waren ze nog erg meegaand en heb nooit problemen ondervonden met de rekeningen. Fijn dat dr. C. in ieder geval mee wil helpen met het schrijven van een brief.
    @Stiertje: sterkte en herkenbaar die vermoeidheid. Het is inderdaad pittig met 2 kinderen, borstvoeding, je werk en dan ook nog eens gebroken nachten. Hopelijk krijg je weer een beetje extra energie van het lente-achtig weekend dat we gaan krijgen!

7. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Willeke: die 'grote' facturen moeten langs een speciale afdeling om handmatig goedgekeurd te worden. Kleinere facturen gaan volgens mij gewoon automatisch. Maar natuurlijk wil je het liefst juist die grote bedragen zo snel mogelijk terug.
    @sneeuwmees: ja, het wordt mooi weer! Zin in! Lekker naar buiten.

8. Appeltje85

Appeltje85 Bekend lid

22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Misschien is de argwaan ontstaan omdat ik eerst toevallig de kopie nota had ingediend. Daar stond boven dat het een kopie is, maar daar had ik niet op gelet. Ze denken nu misschien dat ik het woordje "kopie" bik de 2e indiening weggehaald heb. Ja wie weet dames, misschien pleeg ik wel fraude :s

Gisteren een mooie echo gehad. Dit was de eerste keer uitwendig en het viel me wel op dat het beeld daardoor minder is. Maar er was een levendig vruchtje te zien dat met de beentjes schopte. Ze kwamen met de meting 4 dagen verder uit dan ik ben. Heeft dit gevolgen voor mijn uitgerekende datum? De mevrouw in het echo centrum dacht dat ik vooruit gezet zou worden, maar dat kan toch niet bij ivf en icsi?
    Ook de hartslag kunnen horen trouwens, wat ontzettend bijzonder!

9. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Bij IVF/ICSI kan de uitgerekende datum volgens mij niet verschuiven. Want je weet precies wanneer wat gebeurd is.
    Mooi he, zo'n spartelend wezentje met zo'n razendsnel hartslagje! Uitwendig is natuurlijk van iets grotere afstand dan inwendig.

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Appeltje: bij mijn oudste werd ik tijdens de echo ook zes dagen vooruit gezet, alhoewel dat niet kon ivm eisprong die ik zeker wist. Bij mijn oudste wilde de vk de uitgerekende datum (ondanks 6 dgn verschil) niet aanpassen, want deden ze als er een week verschil in zat ;). Bij de jongste vier dagen verschil en toen wilden ze wel de uitgerekende datum aanpassen.
    Wanneer heb je de volgende echo? Met 12 wkn? Iedere echo blijft bijzonder. Zo'n klein mensje waar dan al alles op en aanzit. Bij de 12 wkn echo 'zwaaide' onze oudste zelfs. Heel bijzonder.

11. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Sn; nee ze zijn er niet achter wat het bloedverlies is, maar voor ons is het wel duidelijk. Gisteren na de echo bloedverlies gehad. Ze zei dat dat kon hoor dus moest niet schrikken dus waarschijnlijk een gevoelige baarmoedermond. Ik geloof dat dat het minst erge bloedverlies is. Heb ik bij onze tweede ook gehad en toen ik stopte met de utrogestan ging het beter. Hoe is het bij jullie? Je jongens kunnen van het weekend lekker genieten van het mooie weer.

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Gein: ik had zelf geen bloedverlies van de utro, maar wel altijd een heel schrijnend gevoel van binnen. Bij mij maakte die utro de baarmoederhals dus blijkbaar ook heel gevoelig. Als je inderdaad na de echo ook wat bloedverlies hebt gehad, is het wel duidelijk dat je een heel gevoelige bm-mond hebt. Heb je ook al last van kwaaltjes?
    Het is inderdaad heerlijk weer. De oudste heeft vrij ivm een studiedag, dus net al lekker naar het bos geweest met ze. Even de energie kwijt, want ze braken thuis de tent af.
    Afgelopen woensdag ging ik met de oudste voor het eerst naar de bibliotheek. Was erg gezellig en de vrouw van de bibliotheek legde alles goed uit. We konden nog niet ingeschreven worden en toen gingen we alvast even rondkijken bij de boeken. Maar mijn zoontje struikelde, heel dom en ongelukkig waarschijnlijk over zijn eigen voeten heen en viel recht voorover met zijn wang vol op een opstaande rand rondom een kast. Een enorme gapende snee op zijn wang en wang/oog wat al gelijk dikker werd.:$:(
    Dus vanaf de bibliotheek gelijk door naar de huisarts die twee hechtingen gezet heeft. Dus hij is nu bont en blauw met 2 hechtingen op zijn wang. Gisteren was hij daardoor ook al thuis. Dus hij heeft een lekker lang weekend. Vanmiddag overigens nieuwe poging om weer naar de bibliotheek te gaan.;)
    @Tassie: succes vandaag! Hopelijk een betere fm dan de vorige! Ik denk aan je!

13. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Sn; ah wat zielig! Heeft hij er veel last van? Met twee jongens zal het lekker druk zijn. Ja ben met vlagen heel erg misselijk en af en toe last van mijn borsten en darmen. Verder eigenlijk niet veel dus mag niet klagen.

Tassie; succes vandaag!

14. Xan00

Xan00 Lid

23 mrt 2016
    55
    0
    6
    Hallo Meiden,

Ik ben nieuw hier op het forum. Ik heb al vaker meegelezen en nu toch besloten om te gaan schrijven. Wij hebben in Ned 1 Icsi gehad. 23 eicellen en 11 bevruchtingen. Na twijfelen ivm overstimulatie toch 1 verse terugplaatsing op dag 3 Helaas niet gelukt. Maar ook geen cryo's. Daar schrokken we toch wel van. In Ned niet zo fijn verlopen allemaal. We hebben in april een afspraak in DD om het behandelplan te bespreken. Erg spannend of we nu wel embryo's gaan krijgen die dag 5 halen. Begreep dat ze in DD altijd pas op dag 5 terugplaatsing doen. Vroeg me af of iemand dit ook al eens heeft gehad, alles gestopt met delen op dag 3..en ging de volgende poging beter?

15. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Sneeuwmees, oh jeetje wat zielig voor je mannetje! Hij zal wel behoorlijk geschrokken zijn! (En jij waarschijnlijk ook 😉) Hopelijk durft hij nog naar de bieb de volgende keer!

Tassie, hoe is het gegaan vandaag??

Xan, welkom hier! Wat vervelend dat er zoveel afgevallen waren.. kan me voorstellen dat dat even een domper was.. het klopt inderdaad dat ze in DD voornamelijk dag 5 blastocystes terugplaatsing aangezien deze de grootste kans van slagen hebben. Wanneer hebben jullie de afspraak? Bij dr C of S? Hebben jullie al wel de intake gehad of krijgen jullie dat dan?

16. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.327
    681
    113
    Utrecht
    @; meiden, dank jullie voor jullie lieve woorden en meeleven!

@Gein; wat ontzettend fijn dat de echo positief was! Dat had je wel nodig natuurlijk na het bloedverlies. Nu op naar de volgende echo......althans zo voelde dat bij mij in het begin totdat ik de kleine ging voelen.

@Appeltje; ook jij gefeliciteerd met je zwangerschap!

@Sneeuwmees; och jee, wat een nare val van je zoontje. Het gaat zo snel, ook al ben je dichtbij als er iets gebeurt. En helemaal gehecht ook nog.

@Xan00; Welkom hier! Ik kies eigenlijk het liefst voor een tp op dag 3 met assisted hatching.

@ego; Gisteren weer geweest. Ditmaal bij dr. S. Hij werkt echt heel anders dan dr. C. Even wennen weer. Hij vond zowaar 3 eitjes en was redelijk optimistisch. Ik moest wel bloed prikken om te kijken hoe het met mijn hormoonhuishouding zit. Gelukkig was de uitslag goed en heb ik dinsdag de punctie. Dan heb ik als alles goed gaat, vrijdag de terugplaatsing. We moesten nog Menopur ophalen aangezien het op was.
    Vandaag nog prikken en morgenochtend en dan morgenavond de Pregnyl zetten.

17. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    Even snel echoberichtje, gisteren telefonisch contact gehad met dr C. Hij gaf aan dat we gezien mijn korte cyclus (24/25 dagen) bij een tp toch gaan voor ondersteuning met hormonen. Dit zijn dan tabletten en de utro. Ik heb 3 x gevraagd naar de naam van de tabletten maar kon het gewoon niet verstaan, iemand die weet welke hormonen je moet slikken?
    En hij had het erover dat ik dan maar 1 x een echo zou moeten laten maken om te zien of slijmvlies dik genoeg is voor tp maar zou ik dan geen uitgangsecho moeten laten maken?
    Heb het er ook met manlief over gehad en denk dat we niet aankomende menstruatie maar die daarop gaan aanmelden! Spannend weer.

Zal later nog ff uitgebreid reageren op iedereen!

18. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hey we zijn weer online! 😆

Mikka, dat is progynova wat dr C bedoeld. Uitgangsecho is denk ik dan niet nodig. Maar als je de afgelopen tijd helemaal geen echo's hebt gehad kan ik me voorstellen omdat je het prettig vind om een uitgangsecho te hebben om te checken of alles er rustig uit ziet.

19. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Zo eindelijkkkkk idd weer online!! :)

Gein hoe issie nu? Bloedverlies achterwegen geboeven?

Klaasje hoeissie met jou meid? Einde al bijna in zicht!

Tassie jeeeeej was jij er dinsdag? Dan hadden we elkaar zomaar kunnen zien! Alles goed gegaan?

Mikka grappig jij dus ook gister overleg gehad? Wij hadden gisteren een gesprek bij Dr S weer. Voelde wel vertrouwd daar weer te zijn en zijn gezicht weer te zien hihi
    Spannend dat jullie er alweer bijna voor gaan!

Willeke jij deze maand ook weer starten met een nieiwe icsi?

Sm lijkt me idd ook wel erg vermoeiend zo twee kids. Zeker als de een al naar school moet en de ander nog bij je thuis is.
    Ondanks de gezelligheid!

Stiertje hoe oud is jullie tweede meisje nu inmiddels?

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Inderdaad, we zijn er weer (gewoon met de oude site).

@Mikka: de naam van de tabletten kon ik je niet aan helpen, maar Willeke gelukkig wel. Ik weet dat sommigen hier ook wel de suprefact neusspray ná de tp moesten blijven gebruiken. Schijnt ook de lf te verlengen. Ikzelf heb daar 3x pregnyl voor nagespoten, omdat ik altijd dwars door de utro heen ongesteld werd. Spannend dat jullie ook al weer bijna er voor gaan!
    @Willeke: hoe is het nu met jou?
    @Gein: paar dagen niet op ZP gekund, maar ben ook heel benieuwd hoe het nu met jou gaat?

Deel Deze Pagina