ICSI in Düsseldorf deel 5

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mikka: zet de naam hier liever niet neer maar wie hem weten wil pb me maar..
    Alles gaat goed.. t is een lief tevreden meisje ...

Appeltje: wat super dat de nipt test goed was!

X

2. Appeltje85

Appeltje85 Bekend lid

22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Van harte gefeliciteerd monatoetje :)

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Appeltje: fijn dat de nipt uitslag goed was en nu ook officieel de eerste 12 wkn door! Inderdaad nu toch er maar in gaan geloven. Hebben jullie het al wereldkundig gemaakt? Dat was (voor mij ) ook een moment dat het echt was omdat dan iedereen steeds aan je vraagt hoe het gaat, dus dan kan je er ook niet meer omheen.
    @Mikka: jullie zoontje ook al zo'n lekker buitenkind? Die twee van mij zijn ook het liefst buiten. De jongste heeft inmiddels al door hoe de buitendeur werkt en probeert nu ook al soms te ontsnappen om maar naar buiten te kunnen.:$ En ja, de tijd vliegt met zo'n kleintje. Die van jullie ook al weer op weg naar de 2e verjaardag! Time flies...
    @Xan: klinkt goed wat DD wil. Ik weet dat dr. S. ook vaak combineert met 2 soorten hormonen (menopur met gonal F bijv.), omdat dat de kwaliteit van de eitjes zou kunnen verbeteren.
    @Mona: fijn dat de kleine meid het zo goed doet! Ik moet zeggen dat ik zelf ook veel rustiger (en zelfverzekerder) was bij de tweede en dat daardoor ook alles relaxter voelde. Lekker genieten en het mooie weer komt er weer aan, dus lekker erop uit met de kinderwagen en je zoontje!

4. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @sneeuwmees ik meen me idd nog te herinneren dat jij dat vaker verteld hebt over je oudste zoontje dat hij zo verlegen was dat de juf dat opmerkte. Ik dacht idd dat je toen zei dat het beter met hem ging maar toch nog niet helemaal dus? Wat sneu... :(
    Hopelijk dat de peych iets voor jullie kan doen!

Liev en gein wat een geweldig goede berichten dames!

Mona ook hier proficiat meis met jullie dochtertje!

Tassie ben ook benieuwd naar jou meid!

Mikka 21 maanden alweer jeeeetje!
    Ons mupke ook alweer 18maandjes...
    Ik heb wel hetzelfde als jij... Dit jaar lijkt idd NOG sneller te gaan... En je ziet haar ook echt iedere paar weken zoooooo veel veranderen! Bizar zo snel dat alles gaat!
    Welke maand wil je er weer voor gaan? Dan is jullie manneke dus alweer bijna 2 ? Mooie leeftid om zo voor een tweede te gaan :)

Willeke jij dus weer van start nog deze maand spannend weer meid!
    ging jij nou deze maand proberen in combi met de prednison?
    Wanneer wij gaan starten is nog niet helemaal bekend...
    Ligt even aan bepaalde uitslagen.
    Dr S wilde me dinsdag al direct meteen aan de hormonen hebben en dat we weer zouden Starten... Overviel me enorm dus was wel helemaal in shock en heb dus ook "vriendelijk bedankt"..
    Eerst even wat bloedtesten afwachten en dan denken we er even rustig overna :)

Alpeltje heerlijk nieuws meid! Fijn dat alles goed was! En over de magische grens! Wat een fijn idee! <3

5. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Appeltje heb je een pb van me terug? Kreeg een foutmelding dus weet niet of ie nu verstuurd is&#128522;.

Liefs Mona

6. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Sneeuwmees, ja dan is begeleiding van een diëtist wellicht een idee! Ik wilde ook altijd wel wat kg kwijt, maar nu ben ik de afgelopen maanden vanwege pijn/stress etc 8 kg afgevallen. Nooit meer verwacht dat ik dit gewicht zou bereiken.
    Oh echt joh? Ja als het zijn ontwikkeling inderdaad nu gaat belemmeren dan is zo'n gesprek zeker een goed idee. Wellicht dat zij hem wat meer uit zn schulp kan trekken. Snap idd dat dit vreemde signalen zijn als hij normaal bij jullie gezellig kletst! Speelt hij verder met wel vriendjes enzo? Ben benieuwd naar de ontwikkeling!

Liev en Gein, wat een mooi nieuws zeg!! Heerlijk hoor!

Klaasje, hoe is het met jou meid??

Zowelkom, hoe gaat het met jou?? Schiet ook al flink op he? Ja ik hoop ook zeker snel te volgen! :)

Xan, ja waarschijnlijk inderdaad gonal f icm menopur. Ik had in NL ook alleen gonal f en kreeg er dus ook menopur bij.

Appeltje, wat fijn dat de nipt test goed was!! Kan me voorstellen dat je nu wat meer kunt genieten!

Mikka, heerlijk zo'n kereltje dat lekker actief is, houdt je lekker bezig zeker? :D Wanneer starten jullie nu?

Bbibi, oh echt, hij dacht voortvarend te werk te gaan! Als het je idd te snel gaat moet je het zeker aangeven! Dus voordat jullie starten duurt het nog wel een paar maandjes?
    Ik zie in jouw handtekening dat je 14 tp's hebt gehad? Jeetje dat is ook heftig geweest toen denk ik? Iedere keer weer die moed bij elkaar schrapen en teleurstellingen verwerken.. Gelukkig werd het uiteindelijk beloond!
    Ja wij starten inderdaad met prednison en aspirine erbij. Heel benieuwd of dat ons 'wondermiddel' blijkt!

Hier vandaag weer de lucrin gezet bij mijn gyn, waarvoor ik daar nou voor naar het zh moest is me echt een raadsel want inmiddels lukt een spuitje zetten me wel ;) Volgens mij wilde hij me gewoon goed begeleiden :D
    Vrijdag starten met de stimulatie, Jeeuuj :D

7. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    Ik denk dat we bij mijn volgende menstruatie gaan aanmelden, zal zo eind mei zijn. Moet eerst nog even de berichten van de verzekeraar afwachten en de hormonen gaan bestellen. Zodra ik akkoord heb van de verzekering zal ik contact opnemen met DD en aangeven dat we (waarschijnlijk) weer willen beginnen.

8. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Spannend Mikka!

Willeke waarvoor is die lucurin? Mensen met hevige endo gehruiken dat geloof ik toch? Is dat een platlegger? Hoe ziet jou schema qua hormonen eruit?
    Ik ben echt voorstander van asprine en prednison, echt...
    Ik geloof echt daarwerkelijk dat dat toch echt jou wondermiddel gaat zijn... Hoor bij zovele dat het daarna opeens lukt! Bij nij was dat zo ( daarvoor hydrocortisone gebruikt en geen enkele keer gelukt en met de prednison erbij opeens wel!).
    Dus ik geloof daar echt wel in! Bij Lets was dat ook zo met een wat hogere dosis.. Dus wie weet meid! Ik schat je kansen hoog iig ;)

Hoeissie voor de rest met iedereen? :)

9. unicornbaby

unicornbaby Bekend lid

15 dec 2014
    759
    1
    18
    Wat een boel goede berichten hier!!

Liev en Gein; super gefeliciteerd!! Echt zo blij voor jullie!!!

Appeltje, gefeliciteerd, zie dat je ook een dochter krijgt? Wat leuk! Who run the world!!! ;)

Willeke; spannend, je mag bijna alweer voor de 1e FM! Oh ik ga zoooo hard voor je duimen dat het nu mag lukken! Vaker gelezen dat aspirine met prednison erg goed kan helpen tegen vroege mk's, hoop bij jou ook!!

Monatoetje; van harte met de geboorte van jullie dochter! Hoe voel je je?

Hier alles redelijk. Ik voel nog steeds de baby niet bewegen, ben geen gram aangekomen dus voel me niet echt zwanger nog.. gelukkig doet ze het elke keer goed bij de echo's dus dat gaat goed.. nog heel even dan ben ik ein-de-lijk bij die 26 weken (de arts zei bij 14 weken; gefeliciteerd en nu de 26 weken halen..). Ongelofelijk hoe traag de tijd gaat. Ik dacht dat de 2 weken wacht weken erg waren, maar week na week aftellen is echt een crime. Gelukkig gaan we volgende week een weekje naar een bungalow huisje, wie weet gaat de tijd dan iets sneller.

10. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Bbibi: lucrin legt idd je cyclus helemaal plat en brengt je kunstmatig in de overgang. Wordt in NL veel voorgeschreven bij endometriose. Je wordt dan niet ongesteld en dus kan de endo niet verder z'n verwoestende werk doen. Ik heb het ook gehad. Vond het niet echt fijn. Ik kreeg echt opvliegers enzo. Sommige mensen worden er ook depri van.

11. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Bbibi, ja lucrin is om de cyclus plat te leggen. Ik heb het vaker gebruikt voorafgaand aan de eerst poging in NL. Opvliegers en depri weet ik helaas alles van &#128549; maar je kunt lucrin dus ook gebruiken als platlegger voor ivf. Ik hoef daardoor geen cetrotide of deca te spuiten. Ik ga de eerste 3 dagen 125 gonal f en 150 menopur spuiten en daarna wordt de gonal f verlaagd naar 100.
    Hoe werkt dat schema voor prednison? Moet beginnen met 5 mg en dat moet toch opgebouwd worden?

Vraagje, ik moet nu dus 2 flesjes menopur spuiten, moet ik dan dus twee prikjes zetten? Want neem aan dat twee flesjes niet in 1 spuitje passen?

Unicorn, fijn dat het goed gaat meid!!

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    #4872 Sneeuwmees, 12 apr 2016
    Laatst bewerkt: 12 apr 2016
    @Willeke: ik moest altijd 225 Menopur spuiten en dat ging in een spuit. 3 flesjes poeder op een flesje vloeistof.
    @Unicorn: jammer dat het genieten nog niet erg wil lukken, ondanks dat de kleine het goed doet! Even eruit en je zinnen verzetten is altijd lekker!

13. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    unicorn ohhh jou bericht klinkt zo bekend...
    net of ik een Eigen gelezen bericht aan het lezen ben...
    ik had ook zoooo die angst heel mijn zwangerschap! ondanks 2x per week echo. Iedere keer als ik een echo had gehad voelde ik me even weer 'goed'en had ik weer wat vertrouwen maar de volgende dag was dat gevoel weer weg en overheerste de angst.
    Gelukkig zit je bijna aan de 24 weken grens en kun je wat rustiger adem halen, al hoop ik voor je dat de baby dan nog wel even blijft zitten :)

stiertje, klinkt niet echt als een lekker middeltje. Wat gebruik jij nu voor je endo? ben jij aan de pil om alles plat te leggen?

@willeke voor jou een bekend middel dus om te gebruiken.
    Wat betreft de menopur is het geloof ik net als sneeuwmees zegt, 2x poeder op een keer water. Dus het is dezelfde hoeveelheid vloeistof maar met een sterkere dosering medicament.
    wat betreft de prednisone blijf je dezelfde hoeveelheid gebruiken de gehele maand. Maar bij sommige mensen is 5mg niet goed genoeg en wordt dat verhoogd naar 10mg adhv je immuunwaardes. Worden die bij jou gecontroleerd?

@sneeuwmees hoe is het met je schildklier gesteld? al meer duiedlijkheid?

14. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bbibi: had vanmorgen de huisarts gebeld voor de uitslagen en die krijg je dan altijd via de assistente. Volgens haar was alles goed. Toen ik wat meer doorvroeg naar wat waardes, kwam ze er zelf niet meer uit. Dus moest ze toch eerst overleggen met de huisarts. Ik word dus nog teruggebeld.

15. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    spannend sneeuwmees. Al meer bekend over je waardes? kijk ik wel even mee als je wilt :)
    heb zelf ook te trage schildklier en weet uit ervaring dat je vaak onnodig wordt afgescheept :(

16. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Bbibi: ik gebruik nu helemaal niks. (Ook geen anticonceptie dus :))
    Ik heb periodes gehad dat ik gruwelijke menstruatiepijn had door de endo, maar dat is alweer een paar jaar geleden. Momenteel heb ik trouwens helemaal nog geen cyclus, vanwege de borstvoeding.
    Dus we laten het gewoon een beetje op z'n beloop. Kans dat er een kindje van komt is minimaal, en mocht dat zo zijn, dan is het zeeeer welkom (tot m'n 45e of zo, dan is het ook wel weer klaar).

17. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bbibi: de uitslag van de schildklier was goed. Het was 3,8. Dus ik zei dat dan te hoog was, omdat het maar 3,5 mocht zijn en ik in januari 3,6 had. Maar zij zei dat het goed was. Het in verschillende labs of in verschillende machines verwerkt. De vorige keer was de normaalwaarde 3,5 en had ik 3,6. Nu had ik 3,8, maar de normaalwaarde was 4,2:(. Snap er allemaal niets van. Hoe kun je nu dingen vergelijken zo. Maar goed, er hoefde blijkbaar geen vervolg aan gegeven te worden. De ontstekingswaarden waren nog wel verhoogd, maar flink gezakt. De vorige keer was die 23 en dat mag 20 zijn. Weet niet wat ze onder flink gezakt, maar toch nog iets verhoogd verstaat dan. Zal binnenkort eens een belafspraak met de huisarts maken, dan mag die het mij eens uitleggen.

18. Appeltje85

Appeltje85 Bekend lid

22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Ik reageer later vandaag vanaf mijn laptop even uitgebreider op de laatste reacties hier.

Nu even snel zo, ik ben al een aantal dagen van slag en moet het even kwijt. Enkele dagen geleden vertelden vrienden dat ze zwanger zijn. In eerste instantie vond ik dat erg leuk maar er werd ook bij vermeld dat ze het eigenlijk pas later wilden maar het nu al was gelukt. Ik betrap mezelf erop dat ik er best moeite mee heb en het me bezig blijft houden. Niet omdat ik het hen niet gun hoor, maar het benadrukt weer zo erg hoe oneerlijk het is. Vervolgens voel ik me dan weer schuldig om die gedachten. Want waarom zeur ik, ik ben nu toch ook zwanger? Op de een of andere manier kan ik de MMM periode niet echt achter me laten. Is dit nu normaal? Ik schrik behoorlijk van m'n eigen gevoelens eerlijk gezegd :( Blijft het verdriet om de MMM en de confrontatie altijd bestaan? Of heb ik dit alleen en moet ik hier hulp bij zoeken?

19. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Lieve Appeltje, dit is zo herkenbaar! Zelfs nu ik 2 kinderen heb, kan ik soms nog cynisch reageren op zo'n zwangerschapsbericht. Wees niet te hard voor jezelf. Je hebt veel meegemaakt, en je zwangerschap is nog vrij 'vers'. Maar als je er last van blijft houden, is hulp zoeken natuurlijk niet verkeerd. Anders blijft het in de weg zitten en dat zou natuurlijk jammer zijn, met jullie wondertje op komst.

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Appeltje: sluit me geheel bij Stiertje aan. Je gevoelens mogen er zijn. Het is gewoon pijnlijk en oneerlijk, waar sommige stellen er jaren achter aan moeten jagen en een ander 'met alleen maar naar kijken' zo maar zwanger is (en soms ongewenst/ongepland). Het is inderdaad niet gek hier met iemand over te praten. Of gooi het er hier lekker uit.

Deel Deze Pagina