ICSI in Düsseldorf deel 5

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stiertje73

    Stiertje73 VIP lid

    27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Mikka: ik heb wel altijd de supplementen geslikt bij m'n cry-tp's. (En ook nog acupunctuur + kruiden erbij gedaan.)
     
  2. Willeke86

    Willeke86 Fanatiek lid

    16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hoi allemaal! Vandaag de tweede echo gehad en het zag er goed uit! Rechts (mn mindere kant) zitten er 2 en links een stuk of 11. Ze zijn nog wel allemaal klein (grootste is 11 mm) maar mn gyn vind het er goed uit zien. Hij vond ze meer gelijkmatiger groeien dan de voorgaande poging. Hopelijk groeien ze netjes door!
    As maandag weer een echo. Helaas niet bij mn eigen gyn want die is op vakantie.

    Hoe is het met jullie?

    Klaasje kunnen we al beschuit met roze muisjes gaan eten??
     
  3. Appeltje85

    Appeltje85 Bekend lid

    22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Wat fijn dat de follikels goed en gelijkmatig groeien. Ik hoop dat dat een voorteken is voor een goede oogst. Weet je ook nog hoe het beeld op de echo er vorige keren ongeveer uitzag op deze dag? En heb je al een verwachte datum voor de punctie (ongeveer)?

    Hier gaat alles goed en ons meisje doet het goed. Afgelopen week weer echo gehad en wat blijft het toch bijzonder, ik kan het niet beschrijven. Mijn onzekerheid wordt de laatste week ook steeds minder en de misselijkheid gelukkig ook. Voor mijn gevoel bloei ik echt weer een beetje op.
     
  4. Sneeuwmees

    Sneeuwmees VIP lid

    11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Willeke: wat fijn dat je eitjes goed groeien (en mooi gelijk)! Een mooi aantal ook al weer. Jammer dat je eigen gyn met vakantie is. Ik hecht zelf ook altijd aan een vaste arts. Maar goed, het is (hopelijk) maar voor een keer. Hoe is het nu met de blauwe plekken?
    @Appeltje: fijn dat je weer een goede echo hebt gehad en dat jullie meisje het lekker doet. Ik bleef iedere echo ook altijd weer een wonder vinden. Vooral die periode dat je het kindje nog niet voelt, dan is zo'n echo steeds weer een prettige bevestiging. Ik durfde vanaf de nekplooimeting en de 12 wkn grens ook pas voor het eerst een beetje te ontspannen (en te geloven dat ik echt zwanger was).
     
  5. mikka

    mikka Actief lid

    31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    Willeke, wat een fijn bericht, hopelijk blijven ze allemaal lekker doorgroeien, spannend!!!

    Vandaag weer ongesteld geworden (cyclus van 23 dagen :)) en denk dus dat we bij de volgende ongesteldheid gaan aanmelden. Spannend ook weer!
    Iemand nog tips om de behandeling zo optimaal mogelijk te laten verlopen? Ik heb inmiddels granaatappelsap in huis, dat dronk ik een paar jaar geleden ook, twijfel alleen of ik toen nog die tarwekiem capsules slikte. Ik ga denk ik maar trouw door met het slikken van de supplementen, zal maandag nog ff bellen met DD. Verder ga ik weer een beetje gezonder leven en laat de wijntjes denk ik voorlopig ook weer heel even staan. Moet mezelf er wel weer echt even op voorbereiden en vind nu ook wel weer spannend worden.
    Maar tips zijn natuurlijk altijd van harte welkom!!

    Fijn weekend nog allemaal!
     
  6. Willeke86

    Willeke86 Fanatiek lid

    16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Meiden ff ego, ik ging vanmorgen op de weegschaal staan en ik ben nu 3 kg zwaarder dan vorige week :$
    Hoe kan dit?! Ik eet echt niet heel veel meer dan normaal? Zou dat nu al van de prednison kunnen zijn? (Gebruik ik nu ook 1 week)
    Voel mn eierstokken ook onwijs, gebruik af en toe paracetamol...
    Wat vinden jullie?
     
  7. Sneeuwmees

    Sneeuwmees VIP lid

    11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Willeke: geen idee. Toename van gewicht kan ook van overstimulatie zijn. Kun je niet even naar de huisartsenpost bellen of dit een bijwerking van de prednison kan zijn. Ik weet nog wel van vroeger dat mensen vaak een heel opgeblazen gezicht konden krijgen van prednison. Mijn vader kreeg er ook meer eetlust van en kwam daardoor aan. Maar die slikte wel een hogere dosering dan jij. Wanneer heb je weer je volgende fm?
    @Mikka: ik heb alleen mijn hele waslijst aan vitamines en granaatappelsap gedronken. Verder niet echt iets ingenomen of laten staan. Spannend dat je de volgende poging gaat beginnen!
     
  8. Willeke86

    Willeke86 Fanatiek lid

    16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Sneeuwmees, ja dat van het opgeblazen gezicht ken ik ook van mijn opa en oma.. dat heb ik niet, mn gezicht is niet voller. Echt mn buik (en die was mooi strak want ik was veel kwijt geraakt grr). Morgen heb ik weer een fm. Dus dan denk ik, moet ik niet gewoon ff afwachten tot morgen..?
     
  9. Sneeuwmees

    Sneeuwmees VIP lid

    11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Willeke: als je geen andere klachten hebt, dan kun je tot morgen wachten. Is er anders in jouw zkh bij de gynaecoloog geen poli waar je even naartoe kunt bellen?
     
  10. Willeke86

    Willeke86 Fanatiek lid

    16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Nee helaas niet.. echt alleen de dienstdoende gyn. Ik wacht idd ook gewoon maar tot morgen. Tenzij het echt aanzienlijk erger wordt
     
  11. Appeltje85

    Appeltje85 Bekend lid

    22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    @Willeke: ik heb geen ervaring met Prednison. Maar ook ik kwam enkele kilo's aan in de stimulatiefase, ik hield ontzettend veel vocht vast rond mijn buik en kreeg broeken amper dicht. Had ook flink last van mijn stoelgang dus dat speelt ook een rol natuurlijk (ook qua gewicht natuurlijk).
    Dr C zag op de eerst echo niks alarmerends en raadde me aan veel te blijven drinken, maar dat doe ik sowieso altijd al. Bij de 2e follikelmeting hebben we toen wel besloten om de eisprong op te wekken met Decapeptyl ipv Pregnyl om het vasthouden van vocht niet te verergeren.

    Succes morgen en laat ons weten hoe het gegaan is!
     
  12. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik vind 3 kilo wel veel hoor Willeke. Prednison 5 en 10 Mg moeten dat niet veroorzaken. Van prednison stootkuren 60/80 Mg krijg je pas hamsterwangen. Eerder even opletten voor de eierstokken, bij je punctie even goed doorvragen. Is de punctie gepland?

    Hier geen beschuit, wel al dagen onrustig. Nog even afwachten!
     
  13. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Hoi dames,

    Even kort ego berichtje.

    Onze kleine jongen is van zaterdag op zondagnacht geboren met 32.5 weken! Hij doet het erg goed, geen beademing nodig en ze hebben met weeenremmers nig de weeën kunnen rekken tot de spuit is ingewerkt voor een boost te geven voor zijn longen (dan moest hij nog 48u blijven zitten) dat is gelukt.

    Wij zijn ontzettend trots dat hij het nu al zo goed doet. Van alle embryo's was hij de sterkste en nu ook al zo sterk met zijn 33 weken precies vandaag.

    Willeke ik zag dat jij aan het stimuleren bent dat las ik even snel, heel veel succes en let op het aankomen.
    Voor de rest moet ik echt nog even teruglezen, dat ga ik later even doen!
     
  14. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Gefeliciteerd Zowelkom. Dat was even spannend om zoveel te vroeg aan de bevalling te beginnen. Fijn dat jullie zoon het zo goed doet en zo sterk is. Sterkte met de pittige ziekenhuisperiode maar bovenal geniet van je kindje en het feit dat hij er is.
     
  15. Willeke86

    Willeke86 Fanatiek lid

    16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Zowelkom, wow dat was vast even schrikken inderdaad! Maar heel erg gefeliciteerd met jullie zoontje! Wat fijn dat hij het zo goed doet, een echt vechtertje! Ik hoop heel erg dat jullie hem snel mee naar huis mogen nemen.
    Hoe is de bevalling gegaan? Viel het je mee of tegen?

    Hier een echo gehad, er waren een hele hoop follikels bij gekomen, rechts zitten er nu 12 (3 groter dan 10, rest klein) en links 16 (6 groter dan 10) maar de grootste is pas 12,5 dus nog lang niet groot genoeg. Er was gelukkig geen vocht in de buik te zien en mn bloeddruk was 125/80 (gelijk maar even gevraagd te meten)
    Ben echt verbaasd dat er rechts opeens zoveel activiteit te zien is, vorige keer deed hij niet eens mee. Maar zo blij ben ik niet want ze groeien wel maar niet heel hard..

    Klaasje, spannend meid! Kan ieder moment gebeuren dus! Had punctie hier as woensdag verwacht maar dat lijkt me nu niet.
     
  16. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Top nieuws, al die mooie eitjes. Lekker even laten doorrijpen idd.
    Punctie zal idd wel even wachten nu, eerder richting weekend.

    Ik hoop toch zo dat dit je laatste poging is Willeke!
     
  17. Willeke86

    Willeke86 Fanatiek lid

    16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ja denk je goed nieuws Klaasje? Ik weet het niet hoor.. beetje onzeker omdat ze zo klein zijn.
    Ze groeien wel redelijk gelijkmatig ja. Maar hoe voorkom ik dat ik geen verse tp ga krijgen? Ik wil dat koste wat het kost nl wel. De mk's waren nl bij de verse tp's.
     
  18. Sneeuwmees

    Sneeuwmees VIP lid

    11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Zowelkom: van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Dat zal even een verrassing geweest zijn als je dat moment pas over twee maanden had verwacht! Geweldig dat hij het zo goed doet!
    @Willeke: wow, drukte van jewelste in jouw eierstokken! Snap dat je het spannend vindt dat ze wat langzamer groeien, maar ze groeien mooi gelijk op en grote kans dat ze straks ook mooi 'rijp' zijn bij de punctie! Hadden ze nog een verklaring voor je gewichtstoename?
     
  19. Stiertje73

    Stiertje73 VIP lid

    27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    ZoWelkom: gefeliciteerd met jullie dapper zoon! Hopelijk gaat ie lekker snel groeien en mag hij snel mee naar huis.
     
  20. Willeke86

    Willeke86 Fanatiek lid

    16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Donderdag naar DD voor een echo.. Verder gewoon doorgaan met huidige medicijnen. Hoefde me niet druk te maken over gewichtstoename..
    Ik ga gewoon veel drinken uit voorzorg ;)
     

Deel Deze Pagina