ICSI in Düsseldorf deel 5

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Volle eierstokken ( veel eitjes) is iets heel anders dan overgestimuleerde eierstokken ( eierstok zelf vergroot). Maak je maar niet teveel zorgen Willeke!

2. Wanda1982

Wanda1982 Lid

15 mei 2014
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Allemaal,

Was even een tijdje afwezig....

Een week geleden had ik de punctie en zaterdag een terugplaatsing van een vroege blastocyste.

Er zijn 16 weggehaald .14 bevrucht en 10 hebben de tweede dag gehaald. 5 zijn er gelijk ingevroren en van de andere 5 dus één terugplaatsing.
    Hiervan is verder niks overgebleven.

Ik ben zó teleurgesteld en heb de hoop opgegeven. Dit had ik niet verwacht!!!

Hoe ging dit.bij jullie???

Groetjes Wanda

3. Appeltje85

Appeltje85 Bekend lid

22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    @ZoWelkom: Gefeliciteerd! Wat moet dat een verrassing zijn geweest zo vroeg, maar gelukkig gaat alles goed. Wanneer mogen jullie naar huis?

@Willeke: hoe gaat het met jou vandaag?

@Wanda: Waarover ben je precies teleurgesteld? Als ik je verhaal goed begrijp dan heb je 1 terugplaatsing gehad en 5 stuks in de vriezer. Dat is toch helemaal niks om ontevreden over te zijn?
    Ik snap dat het rot is dat er zoveel embryo's afvallen, maar dat is vrijwel altijd zo. Per dag valt ongeveer 25% af heb ik eens gelezen. Jouw resultaat is dus helemaal niet zo slecht hoor.
    Ik had zelf 8 eicellen waarvan er maar 2 geschikt / rijp waren. Daarvan was er slechts 1 bevrucht... Ik was ook teleurgesteld, maar deze ene doet het wel uitstekend in mijn buik :)

4. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zowelkom: gefeliciteerd met jullie zoontje! Wat goed dat hij t zo goed doet! Hopelijk mogen jullie hem gauw mee naar huis nemen..

X

5. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Zowelkom; gefeliciteerd met jullie mannetje. Gelukkig gaat alles goed! Hopelijk mogen jullie snel naar huis. Geniet!

6. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    Zowelkom, van harte gefeliciteerd met jullie mannetje!!! Wat super leuk. Zal inderdaad wel even schrikken zijn geweest maar fijn dat hij het goed doet, het is inderdaad een sterk kereltje. Ga lekker genieten en hopelijk mag hij snel mee naar huis!!!

Wanda, snap dat het een beetje tegenvalt maar 5 in de vriezer is toch helemaal niet zo slecht? Ik had in 2013 11 eicellen, 8 bevrucht, 4 in de embryoscoop, uiteindelijk 1 tp en 1 ingevroren.
    Dus wat dat betreft denk ik dat je best een mooi resultaat hebt met 5 stuks in de vriezer.

Hier vandaag de recepten en schema ontvangen voor de tp van de cryo, spannend!!! Bij volgende menstruatie gaan we aanmelden.
    Misschien rare vraag maar heb je tijdens het slikken van de progynova ook zelf nog een eisprong?

7. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Milka; nee als je progynova gebruikt heb je geen eigen eisprong. In de meeste gevallen houd de progynova je menstruatie ook tegen. Good luck meid. Ik hoop voor je snel op een mooie test.

8. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @wanda: mijn eerste poging in DD, 2013: 14 eicellen (of zoiets), 1 tp van 2 embryo's, geen cryo's. Resultaat: een zwangerschap (van 1 kindje). Mijn oudste dochter is inmiddels 2,5 jaar. Uit de tweede poging is dochter nummer 2 ontstaan, gister een halfjaar oud.
    Eerste poging viel mij ontzettend tegen, qua aantal bevruchtingen. Maar het resultaat was uiteindelijk natuurlijk prachtig.
    Toen we voor een tweede kindje gingen, hebben we in overleg met dr. Scholtes besloten om voor ICSI te gaan ipv IVF. Toen had ik 3 goede embryo's als resultaat. Het beste embryo is na 5 dagen teruggeplaatst, de overige 2 zijn als blasto ingevroren. Het laatste cryo van deze serie is blijven zitten en daar is op 27 oktober mijn jongste dochter uit geboren.

9. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Wanda, zit je nog in de ww van deze blasto?

Het lijkt een beetje op mijn 2e ivf. Eerste ivf overleefde alle 6 de embryoscope en werd alles teruggeplaatst. Embryo 5 en 6 was de tweeling.

Daarna poging 2, toen had ik uit 4 blasto's slechts 1 tp die mislukte ( maand erop spontaan zwanger van dit kindje). Nu ook nog 5 cryo's liggen.

Kortom, de ene keer is de andere keer niet qua eicellen, bevruchtingen, tp's. Het blijft maandelijks wisselen en de embryoscope is een ware afvalrace. Al met al heb je wel een mooie poging gehad, al telt natuurlijk alleen het resultaat. Hoop houden hoor!

10. Appeltje85

Appeltje85 Bekend lid

22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Hoe gaat het met jou Willeke?

11. unicornbaby

unicornbaby Bekend lid

15 dec 2014
    759
    1
    18
    ZoWelkom, jeetje meid dat was vast schrikken.. plotseling ook? In ieder geval van harte gefeliciteerd met jullie dappere strijdertje!!! Geboren op mijn verjaardag, wat mooi :) Van harte meis! Hopelijk mag hij gauw mee naar huis!

Wanda, ik had in mijn 2e poging 16 eitjes, 9 bevrucht en uiteindelijk 1 TP en 4 waren direct ingevroren. Ik was zo teleurgesteld. Ik heb aan dr. C toen gevraagd of de ingevroren emmy's mochten ontwikkelen voor ik aan een eventuele cryo TP zou overgaan. Daarvan is er 1 overgebleven en die is wederom ingevroren. Ik snap dus je teleurstelling maar je hebt er echt maar 1 nodig!

Mikka, spannend zeg!! Succes!

Gein, hoe voel je je?

Willeke hoe is het met jou?
    Ik ben overigens in 1 week wel eens 5 kg aangekomen. Daar was dr. C toen ook niet van onder de indruk. Het hangt allemaal af van jouw hormonen, de gespoten hormonen, de reactie van je eierstokken, enz.enz. Je raakt het wel weer kwijt.

Hier alles ok. Ik voel sinds een week eindelijk de baby af en toe bewegen. Nog ruim 1 week en ik ben eindelijk (!) de arts-grens over van die 26 weken.... ik denk dat ik dan feest ga vieren haha.

12. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    unicorn vanwaar de 26 weken grens? kindje is vanaf week 24 levensvatbaar toch?

zowelkom proficiat met jullie zoontje! wat schrikken zo vroeg maar wat een bikkel dat hij het zo super doet. :)

willeke in je handtekening te zien vandaag weer echo. Hoe was het? Wat een geweldig nieuws zoveel eitjes, super!
    hier ook heeeeel veel aangekomen van hormone. Gelukkig er ook alles weer af. Ik ben echt heel erg slank en was door de hormone jaren lang vrij stevig. Mensen schrikken opens dat ik zo dun ben terwijl ik altijd voor die jaren hormone zo was maar dat vergeet iedereen zo snel hihi. Hoe gaatie verder?

Sneeuwmees operatie? heb ik iets gemist? hoe was je tel consult met dokter?

Stiertje hoe gaatie met je meisjes?

Mikka wooow wat spannend weer! volgende maand gewoon weer beginnen. aftellen.

wanda, idd vanwaar de teleurstelling? Is toch een prachtig resultaat? Nu een topper in je buik en dan nog 5 cryos.
    Als snap ik de teleurstelling van de embryos uit de scoop wel. Ik had hetzelfde. Mijn eerste tp was een top blasto maar alles wat daarbij zat kon niets van worden ingevroren. Terwijl een andere dag 5 ook had overleefd en toch was die niet in te vriezen, toen ging hij kapot, ook heel vreemd... prober je hoop te vestige op deze topper! wie weet heb je de cryos helemaal niet nodig :)

mona hoe gaatie met je dochtertje?

Klaasje jij houd het wel spannend zeg! wooow echt aftellen.

Appeltje wat fijn dat je je alweer wat beter voelt. Toch idd weer mooi steeds iedere echo. Het zal steeds iets echter worden en zeker als je het straks nog gaat voelen ook...

Gein hoe gaat het met je zwangerschap?

13. Vlinderrr

Vlinderrr Actief lid

21 sep 2012
    106
    1
    18
    NULL
    NULL
    Zowelkom gefeliciteerd met jullie mannetje!! Fijn dat hij het zo goed doet.

Klaasje, spannend zeg bij jou, de allerlaatste loodjes nu voordat jullie meisje er is.

Willeke, ik heb je een pb gestuurd.

Ik ben 2 weken geleden, met 38 weken bevallen van onze tweeling, een jongen en een meisje. Ben verliefd!! De lange weg er naar toe is het zo waard geweest. Hoop zo dat de meiden die nog met lege handen staan snel volgen.

14. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hey meiden, ah sommigen van jullie herkennen die gewichtstoename dus wel! Hopelijk gaat het er na de punctie weer af. Had het bij de vorige stimulatie nl helemaal niet..

Echo vandaag was goed vandaag, in ieder geval 10 boven de 15 mm nu. Toen Is Dr C gestopt met tellen ;) groeit echt veel meer (vergeleken met de vorige keer) nu even afwachten wat er uit de punctie komt, as zaterdag! Spannend weer maar hoop toch wel een iets betere score dan de vorige keer.
    Hij gaf wel aan dat het dus ff spannend wordt of er een verse tp plaats gaat vinden (nu dat weer :$) maar ik ga uiteraard daarvoor strijden ;)

Hoe gaat het met jullie allemaal? Liefs!

15. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Dat is allemaal mooi nieuws Willeke, fijn!

Vlinderrr van harte, wat een geweldige prestatie 38 weken in je buik. Geniet van elkaar <3

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Vlinderr: van harte met de geboorte van je zoontje en dochtertje! Geniet lekker van elkaar!
    @Willeke: ben heel benieuwd wat uiteindelijk de opbrengst zal worden als ze al gestopt zijn met tellen! Op naar zaterdag!!
    @Unicorn: wat fijn dat je je meisje nu kunt voelen. Dat vond ik persoonlijk het meest bijzondere van de zwangerschap. En weer een bijzondere mijlpaal gehaald. Al hopen we dat de kleine meid nog lang mag blijven zitten. Ik vond dat toen stiekem toch ook best een hele geruststelling die grens gehaald te hebben.
    @Bbibi: ik krijg dit najaar een nieuwe heup. En heb de huisarts gesproken. Mijn tsh was nu 3,8, maar dat was goed (dat kwam omdat de referentiewaardes ineens veranderd waren van 3,5 naar 4,2). Zij vond het ook apart dat de referentiewaardes weer veranderd waren (zonder dat zij het wist) en ze zou er navraag over doen bij het lab en me terugbellen. Moet alleen nog gebeuren. :(. Ze zou ook nadenken of ik evt. als proef al wel medicatie kon krijgen.

17. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Unicorn, wat heerlijk dat je de kleine steeds beter gaat voelen! Lijkt me heel bijzonder..

Sneeuwmees, goed dat je iig niet meer in de gevaren zone zit dan!

Vlinderr, nogmaals gefeliciteerd :)

Bbibi, oh echt joh? Nou zoals nu heb ik nog nooit meegemaakt! Hoop echt dat het na de punctie minder wordt. Bij jullie al zicht op wanneer je wilt starten?

Mikka, als het goed is krijg je geen eisprong door de progynova. (Ik had het wel 1 x, dus moest extra ovitrelle zetten toen. Maar eigenlijk is het haast nooit)

Appeltje, kun jij al een beetje genieten van je zwangerschap?

Klaasje, nog rustig bij jou meid? Je houdt het spannend!

18. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Vlinderrr: gefeliciteerd!!
    Klaasje: nu echt de laatste loodjes he!

19. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vlinder: gefelicuteerd met de geboorte van jullie tweeling! Heerlijk genieten nu..

Bibbi: t gaat goed met ons meisje! T is wel druk hoor 2 kids maar we genieten zo enorm van deze wonders!! Krijg ook niet veel bijgelezen hier...

Klaasje: succes met de laatste loodjes..
    Willeke: mooi aantal zeg! Ik duim dat de verse tp straks doorgaat! Ik had bij mijn poging 17 eicellen en toch een verse tp..

Hier wordt er 1 wakker! Sorry dat ik zo weinig kan reageren maar weet dat ik aan jullie allemaal denk..

Liefs

20. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hey meiden, ik ben weer thuis! Alles goed gegaan! Hij heeft 15 eicellen gevonden! Erg blij mee! Maandag hoor ik dan hoeveel er bevrucht zijn. Dus dat blijft nog even spannend.
    Nu veel drinken en krijg ook een middeltje dat ik iedere dag moet nemen wat ervoor zorgt dat er geen vocht in de buik komt. Hij heeft ook de endometriose cyste aan de rechter kan leeg gehaald. Ik dacht dat dat helemaal niet kon tijdens een punctie maar dat heeft hij dus wel gedaan.
    Nu lekker in mn bedje bijkomen :)

Deel Deze Pagina