ICSI in Düsseldorf deel 5

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

    Sneeuwmees VIP lid

    11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Willeke: wat een mooi aantal en fijn dat de cyste ook gelijk even meegepakt is. Nu lekker bijkomen en hopelijk heb je niet al te veel napijn. Ik duim voor een mooi aantal bevruchtingen!

    Meiden, ik moet jullie ook even bijpraten. Ik had een paar vlekjes op mijn borst. Zat me al een paar dagen niet lekker en had gisteren eindelijk moed genoeg verzameld om naar de huisarts te gaan. Mijn huisarts kennende is zij iemand die bij twijfel snel doorverwijst naar het zkh voor verder onderzoek. Mijn cyclus is de laatste tijd vaker wat langer en ik zat alweer op iets meer dan 5 wkn. Ik dacht laat ik voor de zekerheid maar even testen, voor het geval ze me door mocht sturen voor een mammografie.
    Ik heb dus een test gedaan en ging die na een minuut of 7 relaxed bekijken, met het idee om dat weer af te kunnen turven als er naar gevraagd zou worden. Maar tot mijn verbazing en schrik lag daar een knalpositieve test op mij te wachten. Nu dus compleet in shock en in de war. Getwijfeld of ik het hier moest melden, omdat ik weet dat dit soort berichten voor sommigen gevoelig kan liggen. Maar weet ook hoe vervelend het is, als jullie het op een andere manier ergens mochten lezen.
    Ik heb zelf nl. altijd zo'n hekel gehad aan vrouwen die eigenlijk niet zwanger (meer) wilden worden en dan door een toevalstreffer toch zwanger waren geraakt. En nu ben ik dus zelf ook zo'n verschrikkelijke vrouw, waarvan het gezin eigenlijk compleet was. Uiteraard als het ons gegund mag zijn, want ben vanwege mijn leeftijd realistisch genoeg, dan is het van harte welkom, maar moet nog even aan het idee wennen.
     
  2. Stiertje73

    Stiertje73 VIP lid

    27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Willeke: klinkt goed meid. Daar moet toch iets moois tussen zitten ...
    Sneeuwmees: ook op deze plek: gefeliciteerd. Snap dat je hier even aan moet wennen. Maar dat komt vast goed. Ik hoop eigenlijk dat ik zelf ooit ook nog eens zo'n berichtje kan plaatsen. Ik kom niet meer in aanmerking voor een vergoede poging, dus een spontaan wondertje zou mooi zijn. Maar ben in mijn leven nog nooit spontaan zwanger geweest. Dus het zal ook wel niet meer gebeuren.
     
  3. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Unicorn, dat is een prachtige grens die je gepasseerd bent. Heel fijn!

    Willeke, wat ben ik blij met het mooie punctie resultaat voor jou. Dat heb je maar alvast binnen.

    Sneeuwmees, wat een verrassing?! Wel ontzettend leuk zo'n derde frutsel erbij. Een enorm geschenk qua leeftijd, MM. Komt even veel op je af zo.
     
  4. Bbibi

    Bbibi Fanatiek lid

    20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @sneeuwmees waaaaaaaah kei tof ook hier proficiat!
    Ik denk echt oprecht dat het zo moest sijn! Jij had vaak nog twijfel of het wel klaar was zo natuurlijk met twee dus in dit geval was het voor jullie vast gewoon bestemd nog een derde te krijgen! Heerlijk toch zon home made wonder! Al snap ik ook wel ff de schrik als je het toch niet meer verwacht! De nieuwe heup wordt vast even uitgesteld nu hihihi

    Vlinder proficiat meid! Gaat alles goed met de kleintjes!

    Willeke had je nu vandaag de punctie gehad? Zo ja hoe was het en wat was de opbrengst? Spannend meid... En wanneer tp?
    Voor mij nog niks bekend... Zit nog in de wacht fase en watwilik fase ;) hihi
     
  5. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Je hebt de tijd toch Bbibi? De cryo's zijn op he? Dus echt weer aan de spuit. Ik vind zo'n verse poging toch wel stukken heftiger dan cryo. De teleurstelling als het niet lukt is even groot maar zo'n spuitpoging vergt zoveel van je. Als ik dan de meiden zie die nooit cryo's hebben pfff, zwaar!

    Ik vind het een rare gedachte om weer te bevallen. Kijk er naar uit om haar te ontmoeten maar vind het heel erg om afscheid te nemen van het zwanger zijn. Ik zou het nu alweer willen zijn, ik denk omdat ik me realiseer hoe moeilijk het is. Ik kan ook niet zeggen dat het zat ben ofzo, daarvoor koester ik het teveel.
     
  6. Sneeuwmees

    Sneeuwmees VIP lid

    11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Klaasje: had dat zelf ook. Had een zware en pijnlijke zwangerschap. Dus aan de ene kant daar helemaal klaar mee, maar aan de andere kant ook een gevoel dat je juist zo lang mogelijk vast wil houden. Toen bij mij een week voor de geplande keizersnede de vliezen braken en we op weg naar het zkh gingen had ik ook echt zo'n treurig gevoel omdat ik nog niet echt afscheid had kunnen nemen van mijn buik en dat het getrappel snel voorbij zou zijn.
     
  7. Appeltje85

    Appeltje85 Bekend lid

    22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    @Sneeuwmees: namens mij ook gefeliciteerd, wat een geschenk. Ik kan me voorstellen dat je schrok, maar dat trekt vast snel weer weg. Hoe reageerde je man?
    Ik hoop trouwens dat de vlekjes niets ernstigs waren?

    @willeke: mooi resultaat zeg. Ik hoop dat er een aantal mooie blastocystes uit voort mogen komen.

    Ik begin me steeds beter te voelen en echt te genieten van het zwanger zijn. Ik hoop dat dat zo blijft.
     
  8. Sneeuwmees

    Sneeuwmees VIP lid

    11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Appeltje: dank je. Mijn man is erg blij. Een derde is altijd een stille wens van hem geweest, maar leek er gezien onze leeftijd niet meer in te zitten. En fijn dat je je beter voelt. Deze periode is inderdaad de meest goede periode. Dus geniet er nog maar even van. Is het al goed te zien?
    Plek op mijn borst was alleen maar een verkleuring van de huid, dus hoefde geen verder onderzoek (gelukkig).
     
  9. Miekiej88

    Miekiej88 Fanatiek lid

    7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Ik lees hier nog altijd stiekem mee en wat zie ik nu Sneeuwmees zwanger. Wauwww!! Wat een verrassing, voor jullie al helemaal zeg. Wens je prettige en voorspoedige zwangerschap.😙
     
  10. Lafayette

    Lafayette Fanatiek lid

    13 okt 2012
    1.377
    1.562
    113
    Dag dames, sorry voor het inbreken, zou ik jullie heel even iets mogen vragen? Hoe zet ik het in gang om naar Dusseldorf te gaan? Gewoon DD bellen en een afspraak maken, of eerst doorverwijzing van de gyn in NL vragen? En na die intake, dan stuur ik allerlei documentatie op naar de zorgverzekering geloof ik he?

    Achtergrond: Bezig voor een tweede kind. Eerste is drie jaar oud (met hulp van IUI) en nooit meer aan de anticonceptie gegaan. Na weer een paar IUI's advies IVF gekregen. Ik ben echter eind 36 en ik blijk moeilijk te stimuleren. 1e IVF, puregon 150: 5 follikels, 3 eicellen, 2 bevruchtingen (1 vers, 1 cryo). 2e IVF,puregon 225: geen punctie want slechts 3 follikels. 2e doorgaande IVF, menopur 225: 5 follikels, 3 eicellen, geen bevruchtingen. Ons lokale ziekenhuis wil ons nog wel een poging gunnen, maar geven het weinig kans en willen dan ICSI doen met weer puregon want menopur gaf geen voordeel.

    Ik zit bij UMC en heb 4 vergoede pogingen, dus nog 2 tegoed. Geloof niet echt meer in een positief resultaat, maar als je al zoveel moeite hebt gedaan dan kan dit (naar DD rijden en wat extra kosten) er ook nog wel bij. Dan heb ik tenminste alles geprobeerd voor mijn gevoel. Alleen denk ik dat ik het nu wel moet gaan vertellen op mijn werk, want dit kan ik niet meer onopvallend doen helaas.
     
  11. Gein

    Gein Bekend lid

    19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Vlinder; gefeliciteerd met de geboorte van je kindjes! Geniet lekker.

    Willeke; ziet er goed uit! Morgen hoor je meer succes!

    Sn; wahhhhhh gefeliciteerd! Wat gaaf. Leuk hoor. Geniet van het goede nieuws!!!!
     
  12. Sneeuwmees

    Sneeuwmees VIP lid

    11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Gein: dank je, meid. Hoe was de vakantie? Hoe voel je je verder?
    @Miekiej: dank je. Een 'ongelukje' zit in een klein hoekje 😉. Hoe gaat het met jou en je meisje?
    @Lafayette: verstandig besluit naar DD te gaan. Ik denk dat het hormoon niet het probleem is, maar vooral de platlegger. Ik reageerde ook slecht op de hormonen met weinig follikels, maar volgens DD lag dat voor een groot deel ook aan de decapeptyl. Dus groot gelijk dat je geen kansloze pogingen in NL meer laat doen. Ik heb toen zelf een afspraak gemaakt, zonder doorverwijzing, maar weet dat sommige verzekeraars hier wel moeilijk over doen.
     
  13. Miekiej88

    Miekiej88 Fanatiek lid

    7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    @Sneeuwmees inderdaad het heeft zo moeten zijn. 😉Ook wel weer spannend.

    Hier gaat het heel goed. Zoals je ziet is Vera alweer bijna 6mnd. Het gaat zo hard. We genieten volop het is zo'n heerlijk kind.😊
    Het begint soms al een beetje te kriebelen om voor een tweede te gaan maar na KS wordt het afgeraden binnen een jaar zwanger te raken. Hoeveel verschil zit er tussen jouw jongens?
     
  14. Sneeuwmees

    Sneeuwmees VIP lid

    11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Miekiej: tussen de jongens zit 4,5 jaar verschil. Ik was even bang dat dat teveel zou zijn, maar gaat eigenlijk perfect. Als alles nu goed mocht gaan, dan zou er tussen de jongste 2 jaar en 9 maanden zitten en is de oudste 7. Moet zo naar de verloskundige bellen, maar vind het erg spannend. Alsof het dan ineens echt is.
     
  15. Miekiej88

    Miekiej88 Fanatiek lid

    7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Ohh heel erg spannend ja. Kom je zowaar weer in die achtbaan.. Zijn je vorige zwangerschappen altijd wel prettig verlopen? (sorry als je al verteld hebt).
     
  16. Stiertje73

    Stiertje73 VIP lid

    27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Lafayette: verstandig hoor, om naar DD te gaan. Je kunt idd gewoon bellen en een afspraak maken. Van je zorgverzekeraar heb je toestemming nodig. Zij willen, naar aanleiding van de intake, graag een compleet behandelplan zien. Meeste zorgverzekeraars hebben daar speciale formulieren voor, die je samen met de DD-arts kunt invullen. Dus even navragen bij je verzekeraar.
    En de arts in DD wil graag jouw medische dossier zien (althans dat deel dat over de vruchtbaarheidsonderzoeken en -behandelingen gaat). Dus dat moet je dan even opvragen bij het ziekenhuis waar je tot nu toe onder behandeling was.
    Waarschijnlijk willen ze in DD nog een aantal bloedonderzoeken doen. Wees daar dus op voorbereid. Ik kreeg de kosten daarvoor ook vergoed van mijn zorgverzekering (eerst eigen risico opmaken uiteraard).

    @Miekiej: leuk om weer even van je te lezen en fijn dat het goed gaat. Ik heb van mijn eerste ook een keizersnee gehad. Volgens mij doen ze in DD niet zo moeilijk met de tijd tussen de ks en een volgende zwangerschap. En je bent ook nog niet zwanger he? :D Geef je nog borstvoeding? Ik ben uiteindelijk met de behandeling voor nr. 2 begonnen toen de oudste 1 jaar en 2 maanden oud was. Maar dat kwam meer omdat ik nog bv wilde geven. De wens voor een tweede was er al veel eerder. (Bij de tweede trouwens ook weer een ks gehad, ditmaal een geplande, ivm laagliggende placenta.)
     
  17. Willeke86

    Willeke86 Fanatiek lid

    16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Sneeuwmees, wow zeg wat een fantastisch nieuws!! Echt een prachtig wonder! Hopelijk gaat alles voorspoedig verlopen!

    Stiertje, ja ik heb dat ook.. bij mij is een spontane zwangerschap helemaal uitgesloten en daar kan ik het af en toe heel erg moeilijk mee hebben.. die klots endo heeft alles daarbinnen stuk gemaakt..

    Bbibi, oh ik dacht dat jij nog een cryo had! Ja dan kan ik me voorstellen dat je daar heel goed over nadenkt voordat je die stressvolle tijd weer ingaat.

    Appeltje, heerlijk genieten van je zwangerschap meid! Hoop je snel te volgen!

    Klaasje, nog rustig bij jou?? Je houdt ons wel in spanning!

    Er heeft zich een waar slagveld afgespeeld in Dusseldorf 😜 van de 15 waren er maar 7 rijp en hiervan 3 goed genoeg voor de embryoscope. Ik was ff zwaar teleurgesteld vanmorgen, maar laat
    Ik het maar van de zonnige kant bekijken, een verdrievoudiging van het aantal tov de vorige keer 😉. De assistent had vanmiddag nog even bij het lab geïnformeerd en deze liepen alle drie mooi op schema dus hopelijk zit het nu eens even een keertje mee. We vertrekken eind vd middag naar DD (morgen infuus) en donderdag de tp door dr. Petra Hubert, Duitse arts ivm Hemelvaart. Hebben jullie dat wel eens gehad?
     
  18. Sneeuwmees

    Sneeuwmees VIP lid

    11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Willeke: dat zal inderdaad een teleurstelling zijn geweest, maar goed dat je het van de positieve kant bekijkt! Ik heb zelf ook deze arts bij mijn tp gehad. Een hele, aardige en spontane vrouw! En voor DD-begrippen heeft zij een luxe behandelkamer 😉
     
  19. Willeke86

    Willeke86 Fanatiek lid

    16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Sneeuwmees, was jij toen zwanger geworden bij haar? Zij zal het toch ook wel kunnen??? ;)
     
  20. Sneeuwmees

    Sneeuwmees VIP lid

    11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Willeke: ben toen niet zwanger geraakt, maar ken wel meiden (waaronder Monatoetje) die wel zwanger bij haar zijn geraakt. Wie weet brengt verandering van spijs wel geluk 🍀
     

Deel Deze Pagina