ICSI in Düsseldorf deel 5

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Je wil niet weten wat voor discussies ik hierover met mijn (vorige) leidinggevende heb moeten voeren ('Jij wilt toch kinderen, dat is toch jouw keuze?', 'Als ik mijn ogen wil laten laseren, neem ik daar toch ook vrije dagen voor op?'). Maar goed, ik ben mondig en uiteindelijk zijn we na gesprek met de arbo in het midden uitgekomen: elk de helft qua uren. Voelde voor mij nog onrechtvaardig, maar was het hoogst haalbare. Nu gelukkig een hele fijne leidinggevende, dus het zal wel loslopen deze keer.
    Ik zou het anders ook in eigen tijd gedaan hebben hoor. Maar je voelt je zo klote als mensen zo naar tegen je doen. En al helemaal onder invloed van hormonen :$

2. do27

do27 Actief lid

6 mrt 2014
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    De narcose moest toch direct betaald worden na de punctie ?? Vroeg net aan mijn man of hij wel betaald had, dacht dat ik het gewoon niet mee had gekregen, maar hij heeft helemaal niet betaald!

3. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Poeh, ik denk dat inderdaad veel afhankelijk is van hoe coulant de werkgever en collega's zijn. Ik heb ontzettend geboft met mijn leidinggevende en collega's. Ik werkte al parttime en gelukkig mocht ik wanneer het nodig was mijn vrije dagen ruilen met mijn werkdagen. Het is ook maar net hoe het gaat qua rijping van de eicellen en natuurlijk om te beginnen met wanneer je menstruatie valt. Ik moest op een gegeven moment 3 keer in de week naar DD (6 uur onderweg) voor 2x een follikelmeting van een paar minuten en eenmaal voor de punctie.
    Niet iedereen kan vrij krijgen en zeker niet zo vaak in de week. Je weet het ook pas heel kort van tevoren wanneer je weer moet komen.

@Bbibi; hoe is met jou? Meldplicht:p

4. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Hoi Do! Ik las net dat je een mooie opbrengst had! Morgen hopen op een positief telefoontje vanuit DD! Dat er maar vele (het liefst allemaal) bevrucht mogen zijn.
    Enneh, ja, inderdaad is het gebruikelijk om de anesthesist direct te betalen na de ingreep. Misschien is het veranderd? Het is voor mij alweer een jaar geleden.

5. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik moest ook altijd meteen afrekenen bij anesthesiste. Ben je niet te snel weggerend;)?

Ja bibi, meldplicht!

Ik heb gelukkig heel wisselend gewerkt dit jaar, weinig uren gehad en verschillende contracten waardoor het allemaal niet echt is opgevallen dat ik steeds wegmoest. Was anders ook lastig geweest want in het onderwijs kun je geen vrije dagen opnemen...
    T is eigenlijk ook maar stom dat je er geen vrij voor krijgt, als je bij wijze van spreke je hele leven superveel rookt en je krijgt het daardoor aan je longen ofzo dan krijg je wel vrij...

6. do27

do27 Actief lid

6 mrt 2014
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha ze heeft ons zelf de uitgang gewezen! Misschien gaat het nu dan toch via een factuur? Vlinder moest jij nog gewoon direct betalen??

7. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Helemaal met je eens Lets. Ik vind dat een werkgever ten minste vrije dagen/uren kan laten opmaken aan de behandeling, nog beter als er wettelijk een regeltje voor komt.

Haha Do, wat suf dat ze jullie zelf zonder te betalen heeft uitgelaten :D

8. NTP

NTP Bekend lid

3 dec 2012
    537
    0
    0
    NULL
    NULL
    Do, goede score! Ben benieuwd hoeveel bevruchtingen eruit komen. Weer spannend..... Zo blijft het altijd spannend hé, heb je het ene gehad zit je weer te stressen over het andere.

Hier ook een meegaande leidinggevende. Heb zelfs haar privénr gekregen, zodat ik zodra ik wist wanneer de TP was alleen even hoefde te appen wanneer ik er niet zou zijn. Kreeg op de dag van de TP zelfs een succes app'je. Alles in de baas z'n tijd, of het viel toevallig op mijn vrije dag.

Denk wel dat vrouwen die op fora als deze meekletsen over het algemeen wel ver gaan en veel weten van de MMM. Er zijn ook veel stellen die uitgaan van de kundigheid van het lokale ziekenhuis. Misschien weten ze niet eens wat er allemaal mogelijk is.

Ja BBibi....?!

9. do27

do27 Actief lid

6 mrt 2014
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ntp, denk dat dat het vervelendste is van dit traject, het constante, in spanning, wachten! Zijn er folikels, groeien ze goed, wat is de score bij de punctie, zijn er, en zo ja, hoeveel bevruchtingen, gaan ze goed delen, en dan het aller aller aller ergste! De wachtweken!!!

De narcose en de punctie zijn me zoals jullie allemaal zeiden mee gevallen! Nu wel behoorlijk napijn , maar lig lekker op de bank en laat me verzorgen door mijn mannetje! Hij is morgen ook nog lekker thuis, dus in ieder geval bij me als Dr S belt!

Lets heel veel succes morgen met de echo!! Hoop dat de hematoom kleiner is geworden en dat je weer een mooie echo van jullie vechtertje hebben!

Vlinder, jij ook heel veel succes morgen met de test!! Ik duim voor je!!

Bibi? Wel erg stil van jou kant vandaag : )

10. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Do Mooie opbrengst. Nu op naar mooie bevruchtingen, mijn duimen draaien
    Lets Heel veel succes morgen. Hele dikke knuffel
    Zwaai naar iedereen

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Do: mooie opbrengst, meid! Vervelend van je napijn. Hopelijk verdwijnt dat snel. En bijzonder dat je 'ontsnapt' bent zonder te betalen. Ik was amper bij en toen kwam ze al bij ons met de rekening...hihi.. Maar geen angst, in DD vergeten ze je niet snel. Dus neem aan dat de rekening alsnog snel op de deurmat ligt.
    @Lets: morgen weer een echo, meid? Hoe is het met de zenuwen?
    @Ddees: zwaai terug! Alles goed thuis?

Ik dacht op mijn werk ook een begripvolle baas te hebben, maar dat viel toch tegen. Toen we naar DD gingen heb ik uit mezelf iedere keer vrij genomen. Daar deed ze niet moeilijk over, maar ze zei ook nooit eens. Goh, dat hoeft niet, je hoeft er geen vrij voor te nemen. Maar ik wilde dat ook voor mezelf omdat ik het 'helder' wilde houden. En zo voelde ik me ook niet verplicht na een afspraak in DD weer terug naar het werk te moeten.
    Waar ik wel van baalde is dat ik in december erachter kwam dat er een fout gemaakt is in de berekening van mijn verlofuren en toen dat gecorrigeerd werd ik behoorlijk in het 'rood' stond met verlofuren. Ik heb toen aangeboden wat werk mee naar huis te nemen ter compensatie van die uren. Ik vond het toen wel heel flauw dat ze me daarin niets tegemoet is gekomen, omdat ik voor alle medische dingen (waar ik wel vrij voor had mogen hebben), steeds mijn verlofdagen heb opgenomen. Maar goed... ik heb mijn uren netjes weer ingehaald en kan iedereen recht in de ogen kijken.

12. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Morgen kom ik ff kletsen! Lange zware dag! Mare meldplkcht ging las in vanaf de. 39weken meiden hahaha :)

13. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Lets; heel veel succes vandaag!!

@Bbibi; Ik ben benieuwd!

@Sneeuwmees; oh ja, dat was inderdaad verschrikkelijk toen dat je leidinggevende niet eens meewerkte toen bleek dat er een fout was gemaakt met je vakantie-uren. Dat was echt helemaal tegen het einde van je zwangerschap, toch? Hoe gaat het trouwens nu op het werk?

@Stiertje; hoe gaat het met je dochtertje? De laatste berichten van een tijd terug waren dat ze zich aan het optrekken was. Hoe gaat het inmiddels met haar? Moet je al achter haar aanrennen?

De rest een knuffel!!!

14. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Bah, wat een gedoe hè, over verlof enzo.
    @Tassie: onze kleine meid kan al heel goed staan en als je haar vasthoudt, vindt ze het geweldig om te stappen. Maar los lopen doet ze nog niet.
    @ego: zit nu in de wachtkamer bij gynaecologie in Heerenveen. Ff intakegesprekje en uitgangsecho. We gaan hier de follikelmetingen doen. Aardige gyn hier. Wel weer ff drempeltje over met inwendige echo's enzo. Brr.

15. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    GRRR, ik heb een cyste in de linker eierstok, ca. 3 cm doorsnee. De gyn uit Heerenveen gaat nu overleggen met Scholtes. Ik moet sowieso terugkomen op dag 2 van de nieuwe cyclus (zondag of zo) voor een nieuwe echo. Kan zijn dat ie dan weg is. Als dat niet zo is, is het even de vraag of het verstandig is om nu te beginnen met stimuleren. Bah!!!

16. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Hier niks te melden hoor meiden! Had alleen heel druk en was gister te moe om te reageren! ;) maar voordat iedereen zenuwachtig wordt of ik aanhet bevallen ben dacht ik ik plaats ff berichtje :D

Lets moest jij niet vandaagweer voor echo naar DD? Spannend !

Stiertje wat balen van je cyste hopelijk mag je toch gewoon beginnen met stimuleren!

Tassie hoe gaatie met jou meid? Nog steeds
    Zoveel meer energie als tijdens de zws? En hoe gaatie met. L.ieke?

Sneeuwmees voor jou weer een werkdagje vandaag? Je oudste zoontje weer naar school sinds gisteren? Moet hij daar altijd aanwennen zo na de vakantie?

Vlinder heb je vandaag nogmaals een keer getest meid *duimduimduim *

Hoe gaatie met de rest vd meiden?

17. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vlinder..? Nog getest..? Duimduimduim...

Do, al het spannende telefoontje gehad, vreselijk om daarop te wachten!

Hier gelukkig alles weer goed, laatste keer Dusseldorf, heel raar...
    Kindje was 2cm en goede hartactiviteit, mooi knipperlichtje!
    Vond het zelf wel weer klein voor de termijn haha maar de dokter zei dat alles goed was. En verschil in echofoto's is toch ook wel groot, volgens mij is het meer in de breedte gegroeid ofzo!

Hematoom was een stuk minder, maar nog niet helemaal weg. Dus nog ff rust houden, maar och na goed nieuws is dat altijd stukken minder erg!

18. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mm stiertje, wat balen van die cyste... Zou je dan weer een hele cyclus moeten wachten of hoe werkt zoiets..?

Bibi, goed dat je meldplicht hebt hoor. ;)

19. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Joepie Lets, wat goed nieuws!
    @ego: het kan zijn dat de cyste weggaat met de menstruatie. Daarom moet ik op dag 2 opnieuw een echo. Mocht ie er dan nog zitten: geen idee wat er dan gaat gebeuren. Als je wel gaat stimuleren, kan het heel lastig zijn om de follikels aan te prikken, de cyste zit dan in de weg, en bovendien heb je een hoger risico op infectie als je de cyste aanprikt. Al met al niet zo gunstig dus.

20. do27

do27 Actief lid

6 mrt 2014
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    jaaa, net gebeld, we hebben 3 embryo's in de embryoscoop!! zaterdag om kwart voor 11 terugplaatsing en dan wordt bepaald of ze er 1 of 2 terugplaatsen. zijn ze alle drie van goede kwaliteit, gaan er 2 ingevroren worden en 1 teruggeplaatst. is er 1 bij die van mindere kwaliteit is plaatsen ze een goede en de mindere terug. zijn ze alle drie van mindere kwaliteit natuurlijk ook 2!!

ik ben blij met de score, 50% is bevrucht, best netjes toch??

Deel Deze Pagina