ICSI in Düsseldorf deel 5

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Lets, schrikken!!! Doe het rustig aan alsjeblieft.

Ddees wat een afschuwelijke dagen voor jullie. Sterkte en ik hoop vooral op goede begeleiding voor jullie dochter

2. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @NTP; wow, wat gaat het snel, zeg! Ook weer spannend de 12-weken echo morgen! Ik duim voor mooie uitslagen en uiteraard op een mooi gegroeid kindje.

3. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    En sneeuwmees, zijn jullie al aan het smikkelen van de taart..?

Tassie, nog lekker alleen op pad geweest.

Ddees, jee jullie krijgen t ook wel voor je kiezen. Hoe is het nu met haar? Pff wat erg ook voor haarzelf, weet natuurlijk niet wat er aan de hand is maar ze zal zeker niet lekker in haar vel zitten. Een dikke knuffel terug voor jou!

Ntp, veel succes morgen!

Bibi, hoe gaat het?

Hier is het bloeden weer wat gestopt, nog wat druppeltjes maar niet noemenswaardig. Maar de spanning is alleen maar weer opgehoogd, heb er echt zo'n hoofdpijn van..en durf niks in te nemen...

Woensdag onze eerste afspraak in het Nederlandse ziekenhuis, maar goed daar zijn we gisteren nu dus ook al geweest. Die er was, was dezelfde die ook na de miskraam de zwangerschap weer ontdekte, echt een supervrouw. Helaas geen gynaecoloog maar soort assistente, maar ze was echt geweldig. Zo lief en meelevend...helaas gaat ze in een ander ziekenhuis werken...

Gein, jij kreeg toch progesteroninjecties om te baarmoeder rustig te houden ofzo he? Enig idee of dat ook iets voor mij is?
    Ik weet het ook niet, ik vind het maar irritant dat ze niks kunnen doen nl. Neem aan dat mijn baarmoeder ook ontzettend onrustig is nu!
    Iig ikzelf wel;)

4. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Och Lets, wat zenuwslopend allemaal! Ik weet eigenlijk niet veel zinnigs te zeggen, maar het zit jou zo niet mee. Mag je niet eerder terug voor een echo? Het is haast niet te doen zo op deze manier. Al dat wachten.....zo komt er van rustig aan doen ook niet veel terecht, ik bedoel daarmee dat stress juist ook vermeden moet worden.
    Och meis, ik wou dat ik iets voor je kon doen......
    Knuffel, meis en misschien toch proberen te bellen met ziekenhuis voor een eerdere echo? Of in DD?

5. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Lets Misschien kan je vragen of je voorlopig elke week een echo mag hebben net als Bbibi gehad heeft. Dan is je stress elke keer maar een week, langer wachten op een nieuwe echo is helemaal niet goed voor je op dit moment. Succes

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lets: ik zou ook aandringen op wekelijkse echo's. Je hebt de angst van de vorige keer van je mk nog in de benen en nu ook nog eens die hematoom. Dat begrijpen ze echt wel, hoor.
    @NTP: wow, spannend morgen de twaalf weken echo. Heel veel succes!! Willen jullie over een paar weekjes ook weten wat het wordt?

Heb straks voor de derde keer in twee dagen boodschappen gedaan. Gisteren een paar dingen vergeten of niet kunnen krijgen. Dus vanmiddag wilde ik dat alsnog gaan halen. Bleken ze ook niet alles te hebben wat ik zocht, maar heb daar wel weer andere dingen meegenomen. Aan het eind van de middag nog een keer naar een andere supermarkt en als het goed is, is nu alles in huis.
    De kwarktaart was lekker en het was lekker knus dat samen met mijn zoontje te kunnen doen.
    Verder een begin gemaakt met het uitmesten van zijn speelgoed kast. Vijf van de acht lades zijn klaar. We gaan vooruit!

7. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mm kwarktaart;)!!!
    Jammer dat je zover weg woont anders kwam ik een stukje eten!

Ik heb deze week al twee echo's gehad. Dinsdag nog in dusseldorf en gisteren dus wegens die bloeding. Ga zeker om meer echo's vragen. Maar ik denk dat ze dat vanzelf al wel doen met bloedingen in de baarmoeder? Heb vandaag zoveel mogelijk gelegen en gelukkig bijna geen bloed meer gezien. Dat lijkt me verder een goed teken.

Mag je eigenlijk iets tegen hoofdpijn innemen als je zwanger bent?

8. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Lets; wat een schrikken. Je zou het ff aan een gyn moeten vragen. Als je zolang blijft bloeden kan dat nadelige gevolgen hebben, hoeft natuurlijk niet maar hou het aub goed in de gaten. Beter paar keer teveel naar het zkh dan te weinig. Die spuiten zorgen er ook voor dat het zwangerschapshormoon op peil blijft dus wellicht zou het iets voor je kunnen zijn. Gaat wel vanaf 16 weken pas in dacht ik. Of misschien een cerclage als je baarmoedermond week begint te worden.

Ddees; wat afschuwelijk van je dochter. Hoop dat het snel beter gaat. Knuffel.

Sneeuwmees; ik zou niet weten hoe ik zon tijdlijn moet plaatsen! Hoe gaat het met je zoontjes??

9. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lets, je mag tijdens de zwangerschap paracetamol nemen. Hoeveel weet ik niet precies, maar zo nu en dan kan geen kwaad.
    Zit je trouwens nog aan de utrogestan ? Dat is namelijk ook progesteron. Als ik jou was, zou ik dat dan net als bbibi wat langer gebruiken dan gewoonlijk.
    Als je een mailtje naar DD stuurt, krijg je wel een mailtje terug met het recept.

10. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Lets, je mag gewone paracetamol slikken als er maar geen caffeïne in zit.

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lets: gewoon paracetamol nemen, hoor. Dacht dat je zelfs de normale dosis van 6 per dag mocht hebben (als het maar niet te lang achter elkaar is). En gewoon meedenken met de gyn en alles voorstellen. Al denk ik dat als die hematoom weg is, het verder een normale zwangerschap zal zijn. En als we ooit nog eens een date gaan hebben trakteer ik je op kwarktaart!

Ik had me vanavond verheugd op een nieuwe aflevering van Nieuwe Buren. Maar mijn zoontje kwam uit bed en wilde niet alleen slapen. Ben toen bij hem gaan liggen, maar werd zelf om elf uur wakker.
    Ik lig nu in bed onder een nieuwe canvas foto die ik mezelf cadeau gedaan heb. Ik heb ooit bij onze oudste een foto gemaakt toen hij net uit bad op ons bed lag. Hij was toen 15 wkn oud. Daar heb ik een grote canvas laten maken die, na eerst in de woonkamer gehangen te hebben, nu op onze slaapkamer hangt. Toen de jongste ook 15 wkn was heb ik op exact dezelfde positie op bed een foto van de jongste gemaakt. En vorige week was dat formaat canvas in de aanbieding en heb ik die ook laten afdrukken. Ben er erg blij mee.
    Verder slaapt onze jongste sinds kort op z'n buik. Had bij het cb al gevraagd of dat erg was. Ze stelde voor dat we hem dan konden proberen terug te draaien, maar dat is lastig omdat je hem dan wakker maakt en hij toch zo hardnekkig is om vrij snel toch weer op de buik terug te draaien. Stom is dat dat dit vroeger de standaard houding was en je er nu bang gemaakt voor wordt.

12. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Hihi, kwarktaart, hmm, heerlijk!
    Sneeuwmees, wat ontzettend leuk dat jullie 2 haast identieke foto's op canvas hebben hangen van jullie 2 jongens. Lijken de jongens een beetje op elkaar? Op een grote(re) foto kan je het misschien wat beter zien?
    De jongste slaapt nu vaak op zijn buik? Misschien een idee....wij hebben een topmatras van Aerosleep in gebruik. Wanneer een kindje op zijn/haar buik ligt kan hij/zij door blijven ademen. Wij hadden dat in 2010 gekocht voor ons pleegkindje. Hij sliep ook op zijn buik en door het hele bed:). Hij was echt behoorlijk ziek (RS-virus en vele malen bronchitis en zelfs longontsteking), maar nooit problemen gehad met zijn buikslapen.
    Het enige "nadeel" van een Aerosleep is dat je speciale overtrekken nodig hebt waar ook gaatjes in zitten.

13. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    He, heel verhaal getypt is alles weer weg....:x

@Do, volgens mij hadden wij 2 dagen na de tp van een blasto al de innesteling. Heb toen heel licht bloedverlies gehad, echt minimaal en weet nog dat ik me afvroeg of ik zo snel na de tp al ongesteld kon worden. Was achteraf denk ik dus de innesteling.
    @Ddees, wat heftig zeg met je dochter! pppfff...... Hadden jullie zelf al vermoeden dat ze iets gebruikte of kwam dit echt als een verrassing? Hoop dat er snel een oplossing komt. Lijkt me heel heftig om mee te maken en er achter te komen dat je dochter drugs gebruikt.
    @Sneeuwmees, jij bent ook een bezige bij zeg... Haha..... Geen zitkont :p.
    @Lets, komt overeen met onze eerste keer, ik had toen ook een bloeding gehad. ('t was vrijdag 13-12, vergeet het nooit meer). Aan het einde van de dag konden we in het ziekenhuis terecht en toen ook voor het eerst het hartje gehoord. Heb me daar toch een partij liggen janken:). Maar vond het ook heel mooi om te horen. Tip: de volgende keer dat jullie het hartje gaan luisteren, neem het op met je telefoon! Zo mooi om te horen, en kun je iedere dag ff genieten.

Ego, morgen moet ik er echt aan geloven: WERKEN!!!
    Heb er op zich wel zin in, mezelf weer soort van nuttig maken en ook weer een nieuwe fase in natuurlijk, maar vind het heel spannend om de kleine vent voor het eerst echt de hele dag weg te brengen. Hoe doen jullie dat in de ochtenden? Hij krijgt nu rond 07.15 de fles en gaat dan na een uurtje terug naar bed, dat kan nu dus niet. Zou ik hem gewoon in pyama wegbrengen of al meteen aankleden? Hij moet eigenlijk wel snel nadat ik hem heb afgezet terug naar bed. Ben benieuwd hoe dat gaat morgenvroeg. Zelf opstaan / aankleden / opmaken / flesje geven / alles in de auto..... Ben ik echt niet meer gewend :).

14. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Mikka; Wat gaat zo'n verlof snel voorbij hè!? Spannend, hoor. Ik weet niet waar je kleintje naartoe gaat en hoe lang je onderweg bent? Ik leg sowieso ons meisje met haar kleertjes aan in de box overdag en pas 's avonds krijgt ze haar pyjama en slaapzak aan. Op het kinderdagverblijf deden wij ook geen pyjama aan, maar sliepen de kindjes meestal in hun romper in een slaapzak. Misschien toch maar aankleden en dat ze 'm dan daar (ik weet niet waar hij naartoe gaat) weer uitkleden en in bed leggen? Ik weet niet of het uitkleden ook een rustmomentje is voor je zoontje? Ons meisje is in ieder geval ontspannen bij het aan- en uitkleden. Misschien is dat ook een fijne start bij zijn andere verblijf?
    Lastig, hè? Ik denk dat het echt een kwestie van uitproberen is.

15. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ons meiske gaat nu ook in romper + shirtje in een slaapzak met korte mouwen. Toen ze nog zo klein was, legden we haar gewoon met kleertjes aan in bedje. Dat werkt nu niet meer, ze is veel te beweeglijk :)
    Zal inderdaad uitproberen zijn. Spannend! Succes op deze eerste dag.
    @ego: helaas vandaag niet begonnen met spuiten, want de cyste zit er nog. Advies was om bij alles groter dan 2 cm niet te gaan stimuleren, want die dingen kunnen dan mee gaan groeien en vervelend gaan doen in de eierstok.
    Vanmiddag nog even contact met DD om te overleggen wat nu verder te doen. Misschien even een paar weekjes aan de pil. Maar ik baal er wel van!

16. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Stiertje; jeetje, meid, wat een domper! Dus nu moet je een hele cyclus afwachten tot de cyste uit zichzelf weggaat. Krijg je wel regelmatig echo's om te kijken of de cyste groeit? Bah, wat een vreselijke teleurstelling. Kan een cyste eigenlijk uit zichzelf verdwijnen? En is een cyste pijnlijk? Sorry, hoor voor de vragen:). Heel veel sterkte in ieder geval.

17. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Cyste kan idd vanzelf verdwijnen. Ik had er helemaal geen last van, dus ik had dit ook niet verwacht.
    Ik krijg nu een receptje voor 1 maand pil. Dan tijdens de onttrekkingsbloeding weer een echo en als ie dan significant kleiner is geworden, mag ik beginnen. Tussendoor echo's heeft geen zin, want ze verdwijnen bij menstruatie/onttrekkingsbloeding.
    Er zit trouwens een nieuwe NL arts in DD. Ben ff zijn naam vergeten, maar hij gaat op termijn S.choltes opvolgen.

18. do27

do27 Actief lid

6 mrt 2014
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeej!!!! Nummer 3 is ingevroren!! Helemaal blij!

19. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Do, wow! Wat geweldig! Ben heel blij voor je. Zorg goed voor jezelf in deze wachtweken. Heb er een super goed gevoel bij.

Stiertje, wat balen! Hoop alsnog dat je zsm mag beginnen.

De nieuwe Nederlandse arts in DD was naar mijn weten voor erbij. Dr S. is nog te jong voor pensioen joh. Hij werkt wel vreselijk hard die man.

20. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Do; wat een geweldig goed nieuws! Dat geeft toch een fijn gevoel. Maar nu lekker nog doorgaan met broeden. Hou de boel maar lekker warm, eet soepjes, drink warme dranken (bijvoorbeeld rooibosthee (geen theïne) en hou de voeten ook lekker warm. Hihi, gelukkig is het nu geen hartje zomer.

Deel Deze Pagina