@Do: wat geweldig. Mijn ervaring is meestal dat zo'n overgebleven embryo meestal overstuur gaat. Dus heel mooi dat die toch ingevroren kan worden (voor een brusje t.z.t., positive thinking, hè?). @Mikka: jemig, alweer werken. Ja, dat is zeker even wennen om het ritme weer te pakken te krijgen. Mijn zoontje ligt nu ook nog met zijn kleertjes in bed. Ik dacht dat we de oudste vanaf een maand of 8-9 zo'n beetje een pyama met slaapzak aandeden (omdat hij vanaf die leeftijd ook door het hele bed begon te woelen). Wij hebben de luxe dat de kleine man thuis blijft (mijn man of ik zijn thuis), dus dat is wel handig omdat we dan niet met haasten en wegbrengen zitten. @Tassie: onze zoontjes zijn compleet verschillend. Onze oudste heeft blauwe ogen en een enorme bos haar (was met 5 maanden al naar de kapper geweest). De jongste krijgt (net als ik) bruine ogen en heeft heel dun vlas haar. Dus de jongetjes op de canvassen zijn dus ook heeel verschillend van elkaar. Ik zal vanavond de foto's ervan eens in mijn album zetten. En bedankt voor de tip van het matrasje. Moet eens even kijken welk merk wij hebben. We hebben het toen van mijn ouders (nieuw) gekregen en weet niet welk merk het is, maar wel dat het geen goedkope was. @Stiertje: ach, meid, wat naar dat je nu een cyclus over moet slaan.:x Je had al zo lang gewacht en was er helemaal klaar voor. Enorm balen. En het is wel prettig dat er nog een NL arts naast dr. S. is. Het loopt die man zo over zijn schoenen (lijkt mij), dat enige hulp wel prettig is (en wie weet komt het de lange wachttijden ten goede).
Super Do!! Stiertje....balen. Maar ja, aan een cyste die vervelend gaat doen heb je ook niks (dooddoener, ja ik weet het). Je wilt zo graag nu! Mikka, spannende dag morgen. Vroeg wakker waarschijnlijk, maar dan kun je lekker rustig aan doen. Ik heb de luxe dat mijn vriend mijn dochter altijd wegbrengt dus ik hoef alleen maar de tas klaar te zetten (anders vergeet hij de helft...). Maar de oppas of kdv is wel gewend dat kleine baby's snel weer moeten slapen en ook veel slapen. Komt vast helemaal goed. Ik zou wel gewoon de kleertjes aan doen als hij wakker is. Ego: vandaag de 12-weken echo gehad. Alles was weer goed! Wat een verschil met 3 weken geleden. Nu echt een baby'tje die druk aan het spartelen was. Kunnen jullie ook zien wat het wordt aan de NUB of skull?? Hoor hier vaak wat over, maar geen idee of dat betrouwbaar is. Foto staat in mn album.
Ons manneke gaat morgen naar mijn schoonmoeder, en donderdag naar mijn ouders. Denk dat ik hem maar gewoon aankleed en dan weg breng. Hij ligt nu overdag in bed in zijn kleertjes (zonder broekje) soms in de slaapzak omdat hij elke keer de dekens weg trapt. Rond de fles van 19.00 trekken we hem een romper met lange mouwen aan, dat is op dit moment zijn pyama en dan in de slaapzak. Heb dus ook niet echt een pyama die hij aan doet. Heb wel 2 boxpakjes van Z8 en Beebylove dus die kan hij eventueel ook aanhouden en dan zo in de maxicosi. Ik heb ook maar 1 slaapzak die in de autostoel/maxicosi kan, iemand daar toevallig een tip voor? 1 slaapzak is van prenatal en andere 2 van Hema maar die kunnen dus niet van onder open ritsen, die van prenatal wel. @Do, wat een goed nieuws!! Super fijn dat hij toch ingevroren is. Ik heb vanmorgen ook voor de zekerheid naar DD gebeld omdat wij nog geen rekening hadden gehad voor onze blasto die daar nog in de vriezer ligt, maar hoefde me niet ongerust te maken, hij ligt er nog . Rekening volgt vanzelf zei de assistente. Ben er bang voor dat als we niet op tijd betalen ze hem vernietigen maar dit mag absoluut niet zonder onze toestemming. @Stiertje, balen dat je nog niet kunt beginnen. Je stelt je er toch op in dat je er weer voor kunt gaan en dan begint het zo. Hoop dat de cyste snel verdwenen is en jullie opnieuw kunnen gaan beginnen.
@NTP: wat een mooi mini-mensje! Gefeliciteerd met de mooie echo! @Mikka: als het toch bij 'eigen' is, zou ik even kijken hoe alles loopt. Denk dat je (schoon)ouders geen probleem hebben om hem in de loop van de dag kleertjes aan te trekken. Ik zou eerst even proberen een ritme op te bouwen (zal morgen toch al genoeg wennen zijn) en dan kun je dat in de loop van de dagen veranderen op een manier wat voor jou (en de oppasoma's en opa's fijn voelt).
Mooie echo, maar zullen we dat niet via prive berichten/albums doen? Kan ontzettend confronterend zijn om zo overheen te scrollen in dit topic.
Oh sorry....was ook de bedoeling hoor. Heb het verkeerd gedaan. Niet mijn bedoeling om mensen te kwetsen natuurlijk. Hoe krijg ik het weer weg?? Er staat geen wijzig meer...
Mooie echo ntp! Do, nog een cryo, wat fijn! Pff ik word echt langzaam gek. Nu heb ik me weer in mijn hoofd gehaald dat beebje veel te klein is. Zaterdag was het met 10wk en 1 dag 2,2 cm en ik lees eigenlijk overal dat het groter moet zijn... Hartje klopte natuurlijk wel mooi, het bewoog en kon armen en beentjes zien, maar toch... Iemand ook ervaring met een klein kindje in het begin?? Bloeding is gelukkig gestopt, heb de hele dag platgelegen
@Lets: geen idee hoe groot het kindje met 10 wkn moet zijn. Was het wel gegroeid t.o.v. van de vorige echo? Het lijkt mij belangrijker dat het wel gelijkmatig meegroeit per week. Hebben ze vorige week nog alles opgemeten in DD? Op welke termijn kwamen ze toen uit?
Vorige week dinsdag was het 19mm, volgens de dokter goed. (Vond ik ook al klein maar goed) (week ervoor 15mm) En afgelopen zaterdag dus ong 22mm... Moet het niet harder groeien..?
Lets; ons kindje was met 10 weken 2,3 cm en een week later 3,5 cm dus rustig aan dat komt helemaal goed. Niet te veel lezen op internet ( ook al is het moeilijk) en proberen te genieten hoe moeilijk soms ook. Nu geen reden tot paniek!!!
Ja joh ik had ook overal gelezen dat ukkie groter moest zijn maar een week later was het allemaal bijgetrokken. Niet teveel zorgen maken!!! Goed advies hier van een zenuwpees want ik heb al een tijdje last van blaasontstekingen en dus ook wat buikpijn. Had me vandaag dan ook helemaal gek gemaakt dus zkh gebeld voor een extra echo en ons ukkie lag lekker te slapen met het handje voor het mondje. Wat een spanning zal blij zijn dat ze heerlijk goed en gezond in mijn armen ligt in mei. Maar goed ondanks de spanning proberen we zoveel mogelijk te genieten.
@Lets: ik zat net te googlen en blijkt dat ze rond de 11 wkn een groeispurtje maken. Als de dokter zegt dat het goed is, moet je er vertrouwen in hebben (want dokters aarzelen ook niet om het je te vertellen als het niet goed zou zijn). Het kleintje groeit netjes per week enkele mm door en het hartje klopte goed. Klinkt toch heel positief!
Lets, snap helemaal dat je alles googled. Zou ik ook doen. Hier was de uk de laatste 2,5 verdubbeld qua lengte. Dus idd, rond de 11e week gaat het hard. Wanneer heb je weer een echo?
@NTP: heb geprobeerd iets te ontdekken, maar heb geen flauw idee of het een jongetje of meisje is. Ik heb in het skull of nub topic wel eens mee zitten gokken, maar had het meestal fout. Dus aan mij heb je niet veel. Wat is je eigen voorgevoel? Ik heb beide keren een voorgevoel voor een jongetje gehad en dat klopte. Ook klopte beide keren de chinese kalender.
Ik dacht eerst een jongen, maar nu heel sterk een meisje.... Maar goed het maakt ook niet uit. Ben alleen wel erg nieuwsgierig 😊
Thanx voor jullie lieve reacties, jullie weten me toch altijd weer iets gerust te stellen. Ondanks dat slecht geslapen vannacht. Dacht de hele tijd dat ik bloedde, al waren het maar een paar drupjes. En dat ik kramp had enzo, maar volgens mij is dat ook meer andere kramp Hoe maak je jezelf gek he...haha wat gein zegt, kunnen pas eind mei er echt van genieten ofzo... Gein, hoever ben jij nu?
Lets; ik ben nu net voorbij de 12 weken. Maar het blijft voor ons spannend. Vind het allemaal heel spannend. Ntp; hoe gaat het? Voel je je goed? Ik heb vanaf de tp al heel sterk het idee dat wij een meisje gaan krijgen ben dus best benieuwd.
@Lets: nog een dagje en nachtje en dan mag je je ukkie weer even zien. Ik duim voor een mooie groeispurt. En die dromen had ik ook. Heb in die eerste drie maanden heel wat keren over bloedverlies gedroomd. Toch blijkbaar een diepgewortelde angst. @NTP: grappig dat je voorgevoel zo kan verschillen. Lijkt de zwangerschap op je eerste zwangerschap wat kwaaltjes betreft? @Gein: jij de eerste mijlpaal al weer gehaald. Dat is al weer een opluchting in alle mijlpalen en spannende momenten die jullie nog te wachten staan. Je kunt overigens op een banner klikken van iemand op zp, die je mooi vindt. Dan deze aanpassen met jouw gegevens. Je krijgt dan een link en die kun je in je gebruikersinstellingen in je handtekening zetten.