ICSI in Düsseldorf deel 5

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NTP

NTP Bekend lid

3 dec 2012
    537
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaah, Lets en gein. Jullie moeten ook zo'n mooie banner nemen. Kunnen we goed in de gaten houden hoe ver jullie zijn. Volgens mij liggen we alledrie dicht bij elkaar.
    Mijn misselijkheid lijkt met de dag minder te worden, dus dat is fijn. Zwangerschap lijkt wel op die van mijn dochter, alleen is de misselijkheid nu heviger en eerder. Bij mijn dochter kreeg ik vanaf de 20e week flinke bekkenpijn....hoop dat dat me nu bespaard blijft.

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @NTP: hoop dat de bekkenpijn je ook bespaard mag blijven deze keer. Ik heb beide keren wel bekkenklachten gehad, maar bij allebei verschillende soort pijn. Heb nu ook weer meer last van mijn bekken, dus moet binnenkort ook maar weer eens naar de fysio.

3. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @NTP: mooie echo ! Ik denk een meisje :)

@Lets: wat een zorgen en spanning.
    Maar ze meten met de echo ook de duur dat je nu ongeveer moet zijn ? Met andere woorden je loopt qua weken gewoon mee ?
    Ik weet nog goed dat ik bij T.ygo blij was met elke echo, maar daarna ook wel weer ergens onzeker over was. Heel vervelend.

@sneeuwmees: heb jullie zoontje 1x gezien, maar zoals de juf hem omschrijft herken ik hem niet.

@rest: zwaai en dikke knuffel voor iedereen die hem kan gebruiken. Ik ga nu snel mijn bed uit !

4. do27

do27 Actief lid

6 mrt 2014
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    hmm de eeuwige wachtweken... went echt nooit he!! voel ook eigenlijk helemaal niets! alleen gisteren wat pijn onderin de buik richting mijn liezen en heel minimaal wat slijm verloren... h
    elder slijm, dus niet van de utrogestan... iemand daar ervaring mee?
    nog 5 lange dagen te gaan...:cool:

@lets, succes met de echo vandaag!!

5. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Do; oh, die vreselijke wachtweken! Ik kan mij niet herinneren dat ik slijm had verloren, maar dat zegt helemaal niets. Ga je ook echt over 5 dagen testen? Ik had zelf ook niet eerder getest dan de testdatum.
    Heel veel sterkte met de komende dagen, meis!

@Loontje; zwaai terug!!

@NTP; ik hoop dat de misselijkheid nog verder afneemt, het is zo niet fijn die misselijkheid. En laten we hopen dat je geen bekkenpijn krijgt ditmaal. Ik gok op een meisje trouwens!

@Lets; heel veel succes vandaag!!! Ik hoop op een mooie echo met een zwaaiende baby! En natuurlijk hoop ik dat het hematoom een heel stuk verder geslonken is of liever helemaal verdwenen is.

@Gein; jeetje, alweer voorbij de 12 weken! Wat ga je hard, meid!

@Sneeuwmees; hoe gaat het met jou?

@Stiertje; Hoe gaat het met jou?

@Bbibi; meis, hoe gaat het met jullie? Ik hoop dat je niet meer zoveel pijn hebt en dat je lekker kunt genieten van jullie meisje. Ik ben zo benieuwd hoe het gaat. Slaapt en eet ze goed? En Mupske, ook een beetje gewend?

6. NTP

NTP Bekend lid

3 dec 2012
    537
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zenuwslopend Do....heel herkenbaar. Ik moet zeggen, bij beide zwangerschappen was ik er van overtuigd dat het mislukt was. Ik voelde helemaal niks anders dan anders. Dus het is echt wachten tot de testdag.

Loontje, vroege vogel! Hoe gaat het met je hummels? Hoe ervaar je het leeftijdsverschil?

Hoe gaat het met Lieke Tassie? Wanneer moet je weer aan het werk? Al denk je daar misschien liever nig niet aan...

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lets: veel succes, meid! Hopelijk kom je ons snel goed nieuws melden! En inderdaad de termijn hanteren die ze rond de 12 wkn aanhouden (ook al klopt die niet). Ik ben toen met de oudste 6 dgn vooruit gezet en met de jongste 4 dgn, terwijl dat eigenlijk absoluut niet kon (ivm eisprong e.d.). Maar dat is toch de meest 'betrouwbare' meting waar ze vanuit gaan.
    @Loontje: het gekke is dat de meesten mijn zoontje niet herkennen in hoe de juf hem omschrijft. Iemand gaf me de suggestie, selectief mutisme. Dat ze dus selectief praten en zwijgen. Maar ik ken een gezin waarin een jongetje dat had en dat was toch wel extremer dan wat mijn zoontje heeft. Dat hij extreem verlegen is in nieuwe situaties, herken ik wel. Maar ook daar geldt dat hij soms honderduit tegen een wildvreemde op straat kan praten of in een winkel, maar op school na een jaar met dezelfde juffrouwen dus nog steeds niet. Hoe gaat het met jou en je mooie kindjes? Zal wel druk zijn met twee handenbinders, werk en je huishouden.

Hier weer mijn dagje vrij. Wel lekker even. Maandag had ik een collega in tranen, die ik moest troosten (door gedoe op het werk). En gisteren nummer 2, die ik ook een tijdlang heb moeten troosten. Indirect neem ik dat toch mee naar huis, omdat ik hun gevoel van onmacht op het werk zo herken, maar er maar niets lijkt te veranderen. Gisterenavond weer last van maagzuur en hartkloppingen. Moet toch een beetje op mezelf passen.
    Mijn oudste was gisterenavond enorm druk en ik stond er alleen voor. Na een paar keer waarschuwen wilde hij nog niet luisteren. Ben toen ook behoorlijk tegen hem uitgevallen, terwijl ik dat normaal niet zo snel doe. Dus vandaag maar even niet aan werk (proberen te) denken.
    Volgende week staat er een gesprek op school over de oudste. Begin hem toch wel te knijpen. Vind het toch wel moeilijk dat ze dan over mijn kind gaan praten en beoordelen (ondanks hun goede bedoelingen). Moet nog een beetje eelt op mijn ziel kweken wat dat betreft. :)

8. do27

do27 Actief lid

6 mrt 2014
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Tassie, ik ga maandag testen das 14 dagen na de punctie! Heb ook bewust nog geen testen in huis, anders ga ik zeker eerder testen hihi

9. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sja, een banner durf ik nog ff niet;) misschien met twaalf weken!

Do, vreselijk die wachtweken! Je gaat overal over nadenken, twijfelen, etc... Succes meid!

Ntp, fijn dat de misselijkheid afneemt!

Sneeuwmees, wat ben je toch altijd lief voor iedereen, op je werk, hier, voor je kindjes.. Succes vast met het gesprek volgende week, komt goed!

Nou ik moet helaas pas vanmiddag om 15.15.
    Heb alle scenario's al gedroomd... Vreselijk, hoop dat ik vannacht beter zal slapen...naja een troost, het is er niet uitgekomen dus het Zit er sowieso nog in, als het hartje nog maar klopt!

10. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Lets, even een dikke knuffel voor jou. Kom op meid! Vanmiddag zal die sterke baby ( ik denk dochter) je eens even wat laten zien!

Do, houdt vol he?! Die stomme ww zijn vooral een achtbaan van emoties. Kwaaltjes of non-kwaaltjes zeggen niks gelukkig!

Gein, super dat het zo goed gaat en het ziekenhuis je zo streng onder controle plaatst. Helemaal terecht! Ondanks dat de reden van high care zwanger zijn erg spannend is mag je ook veel van de echo's genieten. Dat vond ik echt wel bijzonder!

Arie, Imke en andere meiden die ik vergeet. Hoe gaat het?

Ddees, hoe is het bij jullie thuis?

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lets: dat wordt nog een lang dagje voor je. Hopelijk heb je nog nagels op je handen rond een uur of kwart over 3. Maar inderdaad kleine uk is er niet uitgekomen en heeft op verschillende echo's al laten zien een vechtertje te zijn! Heb dus vertrouwen in de kleine uk! Succes met de laatste uurtjes wachten. Als je het even niet trekt, kom je hier nog maar even je hart uitstorten. We weten allemaal hoe ellendig dat wachten op een echo kan zijn (met alle onzekerheden en rampscenario's die door je hoofd spoken). I know, I've been there!
    @Do: inderdaad vreselijk die wachtweken. Je wilt niets voelen of nergens aan denken of wat achter zoeken, maar doet het toch. Hoe vaak ik niet gegoogled heb toen, als ik een steekje links voelde. Of dat een goed of slecht teken was enz. enz. Hopelijk lukt het je wat afleiding te vinden (of onder een steen te kruipen) tot maandag.
    @Tassie: is de groeispurt van je kleine meid nu achter de rug en is ze weer wat rustiger? Vroeg me ook af wanneer je weer moet werken (maar weet hoe gevoelig dat soms kan liggen). Dus heb het maar niet gevraagd. Ben je nu wat geruster wat je werk betreft. Ik weet dat je in je verlof er niet aan moest denken nog daar te werken.

Mijn zoontje slaapt nog steeds, maar hij kan ieder moment komen, dus zit op scherp. ;) Heb al even wat opgeruimd in het huis, voor het geval mijn zoontje weer een speelkameraadje mee naar huis neemt. Daarnaast ook lekker even tijd voor mezelf gehad, met laptopje, reclame-foldertjes en GTST in de herhaling op tv.;)

12. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Lets; oh, wat duurt de dag dan lang, he, wanneer je pas vanmiddag de afspraak hebt. Eigenlijk moeten de ziekenhuizen dit soort afspraken 's morgens vroeg laten plaatsvinden:). Nogmaals, heel veel succes vanmiddag!

@Klaasje; bij jou is het ook superspannend nu je al zo ver bent met je zwangerschap. De kleintjes hebben het echt naar hun zin bij jou. Groeien ze beiden, voor zover dat goed te zien is, evenredig aan elkaar of is er één echt een stuk groter/zwaarder?

@Do; wat zou het toch fijn zijn als je je ogen dicht kon doen en wanneer je ze opent dat het dan de testdatum is. Helaas werkt het niet zo en moet je inderdaad afwachten en vooral aftellen. Heel veel sterkt nog bij het afwachten.

@Sneeuwmees; jouw jongens zijn inderdaad heel verschillend uiterlijk zoals je het beschrijft.
    Ik ben wel een beetje geschrokken van wat je als laatste schreef. Het is echt niet normaal dat je collega's en jij ook gestrest raken door het werk. Pas goed op jezelf, hoor! Je bent zo lief voor je collega's, maar zorg echt voor voldoende ontspanning en rust. Ik heb ook in zo'n situatie gezeten jaren terug waarbij ik ook collega's troostte en zelfs hun werk overnam. Twee collega's zaten thuis met een burn-out en ik kwam niet veel later ook thuis te zitten met een burn-out. Vreselijk. Ik was er echt slecht aan toe, ik kon zelfs niet meer lopen en praten ging ook moeizaam. Mijn karakter heeft er eigenlijk voor gezorgd dat dit kon gebeuren: erg zorgzaam (altijd anderen helpen/ontlasten), kritisch voor mijzelf, niet voor mijzelf durven/kunnen opkomen, laag zelfbeeld enz. Het kostte mij een tijd om hier bovenop te komen en vandaar dat ik nu wat simpel werk doe. Ik vind het totaal niet leuk en krijg er ook echt geen voldoening van. Maar, we hebben nooit werkoverleg, we hebben geen jaargesprekken, er kan heel veel qua vrije dagen of dagen ruilen en ik heb echt geen stress door de werkdruk of zo.
    Ik moet eind november weer beginnen, woensdag en vrijdag, dus nu nog 3 weken vrij.
    Nogmaals, Sneeuwmees, let goed op jezelf! Kunnen jullie niet naar een hoofd of zo stappen? Of naar een bedrijfsarts voor overleg? Het is echt niet normaal, hoor, zoals het gaat.

13. Vlinderrr

Vlinderrr Actief lid

21 sep 2012
    106
    1
    18
    NULL
    NULL
    Lets heel veel succes vanmiddag! Duim voor je.

Ik merk dat ik even tijd voor mezelf moet nemen, vandaar dat ik hier op dit moment niet zo heel veel te vinden ben. De eerste ICSI heeft er toch behoorlijk ingehakt...
    Ik lees wel af en toe maar heb niet altijd de puf om te reageren. Hopelijk komt dat weer snel.

Voor iedereen een dikke knuffel!

14. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Er kampen zo ongelooflijk veel mensen met werkdruk en stress. Verbaas me erover hoe veel sterke mensen ik wel niet heb zien sneuvelen aan burn-outs ed. Pas op jezelf mees!

De tweeling groeit eigenlijk wel evenredig. Het jongetje is iets zwaarder maar uit de echo metingen is dit max 200-250 gram. Jongetjes zijn in de regel iets zwaarder als meisjes wanneer de moeder een 'losse' zoon en dochter krijgt. Geschatte gewichten straks tussen de 37 en 38 weken ligt op 2500 en 2750 gram. Als ik daar voor mocht tekenen doe ik het meteen. Ben al weel heel dichtbij gelukkig. Vanmiddag weer controle, volgende week heb ik al staan en daarna ???

15. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @Do: Spannend en die ww zijn nooit leuk. Ik heb geen ervaring met slijm, maar dat zegt helemaal niets. Ik duim voor je !

@NTP: Hoeveel schelen jullie kindjes straks ongeveer ? Volgens mij een beetje hetzelfde als bij mij. Ik vind het behoorlijk druk met 2 kleintjes. Zeker omdat de oudste ook nog heel veel bij dingen geholpen moet worden. Maar het gaat natuurlijk steeds makkelijker. Ik heb wel echt het gevoel of ik echt de hele dag met de kids bezig ben. Niet erg, maar ik vind het erg lastig om tussendoor nog het huishouden enzo te doen.

@Sneeuwmees: Denk je inderdaad wel een beetje om jezelf. Doe maar lekker rustig aan vandaag.

@Lets: Succes vanmiddag !

@ego: Met ons gaat het lekker. Voor M.iley hebben we fysio, omdat ze haar handjes een beetje vreemd neerzet. Ze is af en toe net een zeehondje zeg maar (even voor de beeldvorming). T.ygo Kan heel goed luisteren, maar z'n oren gaan steeds slechter werken ;). Hij is wel echt dol op zijn zusje. Je kan wel zien dat hij pas 1,5 jaar is, want voorzichtig staat niet in zijn woordenboek haha.

16. Butterfly2405

Butterfly2405 Bekend lid

2 jan 2013
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames, sorry dat ik even inbreek in dit topic maar heb even jullie hulp nodig ;)

Voor een zelfbetaalde en zesde poging.. dus echt wel de allerlaatste gaan we voor een dubbele dosis hormonen nl 225 gonal-f en 225 menopur.

Ik woon in België en ben daar ook in behandeling.. dus deze hoge dosis is daar niet gebruikelijk.

Nu moet ik van de arts zowel de gonal-f als de menopur s' avonds prikken maar dit lijkt me zoveel en het voelt gewoon beter om het ene 's morgens en het andere 's avonds te nemen.

Nu ik wil niet tegen de arts ingaan natuurlijk maar wat zijn jullie ervaringen ? Aangezien in DD vaak met deze hoge dosis gewerkt wordt vraag ik het op dit topic.

En hoe doen jullie dit dan op de dag van de pregnyl ? Gewoon 's morgens nog 1x225 van iets ?

Alvast bedankt voor jullie raad !!

Veel succes aan iedereen in de mmm!

17. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Butterfly: ik moet ook 2 verschillende hormonen spuiten: Puregon en Menopur. Wel in (veel) lagere dosering dan jij (75 Puregon en 150 Menopur), maar ik doe het een 's ochtends vroeg en het ander 12 uur later, als ik thuiskom uit m'n werk. Ik meen dat ik op de dag van de Pregnyl 's ochtends nog wel Puregon heb gespoten. Pregnyl moest dan net na middernacht. Dus toen 's avonds geen Menopur meer gespoten.
    Hoop dat je hier iets aan hebt. Ik ben geen arts natuurlijk, ik deel alleen mijn eigen ervaring.
    Succes!!!

18. Butterfly2405

Butterfly2405 Bekend lid

2 jan 2013
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stiertje, dankjewel..
    Dit lijkt me persoonlijk ook beter om wat te spreiden ..

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Butterfly: ik moest twee keer per dag 225 ie spuiten. Inderdaad 's morgens en 's avonds. Dus om bijv 8 uur 's morgens en de tweede om 8 uur 's avonds. Wat gaf jouw arts als reden aan waarom je dat tegelijk moest doen?
    @Lets: ik kwam even spieken of er al nieuws van je was. Ik moet nog even geduld hebben...hihi
    @Loontje: ik geloof maar al te graag dat jij het vreselijk druk hebt met twee kleintjes. En hoop dat de fysio gaat helpen. Ik hoor altijd goede verhalen van kinderfysio.
    @Tassie: ik pas goed op mezelf, hoor. Ik ben een zelfde type als jou, dus herken mijn valkuilen. Zei laatst nog tegen mijn man dat ik wel eens overwoog een simpel baantje te zoeken, zo een waar je gewoon de deur dicht kan trekken en geen gezeur meer hebt als je vrij bent. Mijn baas rekent mensen af op ze wel buiten kantooruren wat doen, een mail beantwoorden enz. Als iemand 4 dagen werkt en op de vrije dag niet de mail checkt of bereikbaar is, dan 'deugt ' die persoon in haar ogen niet. Sorry, dan spoor je niet helemaal.

Nou, we gaan weer verder. Ik zit in de ikea en moet doorlopen van mijn man. Tot later.

20. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Pff, wat een idioot mens, die baas van jou!
    Lets: hopelijk heb je je ukkie mooi zien bewegen en is ie goed gegroeid! Hoop het zo voor je!

Deel Deze Pagina