ICSI in Düsseldorf deel 5

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik weet niet precies wat het betekent. Wij laten in DD bloed prikken op de dag vd punctie, wel zo makkelijk. Weet je zeker dat ze het goeie prikken.

2. Fireangel

Fireangel Bekend lid

12 mei 2011
    585
    0
    16
    leerkracht speciaal onderwijs
    noord-brabant
    Lets: Dat kleintje van jullie en alle gedoe er omheen houdt het wel spannend voor jullie zeg! pfff. Maar fijn dat de kleine even naar jullie gezwaaid heeft. Hoop dat de hematoom snel verdwijnt.

Do: spannend hoor dat wachten. Idd slim om gewoon nog geen testen in huis te hebben!

3. do27

do27 Actief lid

6 mrt 2014
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik een test in huis heb ga ik hem gebruiken, zelf kennis hè?! Haha
    Wordt nu wel heel spannend, ben eigenlijk heel positief en heb er een goed gevoel over, en juist dat vind ik heel eng!! Nog 4 nachtjes slapen... : )

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Boanan: geen idee waar dat voor staat. Heb het ook in DD laten prikken en geen idee wat ze toen allemaal geprikt hebben. Vast dit ook, maar zonder dat ik er weet van had.;)
    @Lets: hoe reageerde je leidinggevende dat je niet kwam werken? Weten ze nu dat je toch nog steeds zwanger bent?
    @Tassie: heb niet veel bijzonders gekocht, hoor! Mijn ouders zochten een kinderstoeltje voor als mijn zoontje wel eens bij hun eet en wij hebben er eentje van de Ikea waar we heel tevreden over zijn. Dus die hebben we nu ook voor hun gekocht. Verder wat opbergdozen om troep in op te bergen. Natuurlijk even wat gedronken in het restaurant. We zien de Ikea vaak even als een 'uitje', zonder dat we wat nodig hebben. Soms gewoon even om te slenteren en wat ideeën op te doen.
    @Do: oh, meid, het is al vrij snel maandag (al vind jij het vast veel te lang duren). We kunnen wel weer wat roze nieuws erbij gebruiken, dus duim voor goed nieuws!

Hier vanmorgen enorm gehaast. Onze oudste had schoolontbijt en in de nieuwsbrief stond dat ze om 8.30 uur op school moesten zijn. De kleuters starten normaal om 8.45 uur, dus een kwartier eerder. Gisteren kregen we weer een mail dat alle kinderen op de normale tijd op school moesten zijn. Ik was toen even de kluts kwijt.:( Want de 'normale' tijd is dus 8.45 uur. Gisteren nog ge-appt met een andere moeder en die dacht ook dat ze om 8.30 uur moesten komen. Dus vanmorgen op tijd uit bed, mijn jongste wakker moet maken en in no time hem moeten voeden, de oudste aankleden. Mijn man had nachtdienst, dus stond er alleen voor. Uiteindelijk om 8.32 uur met het zweet op mijn rug binnen komen rennen. Ontbijt had ik geen tijd meer voor gehad en had ik dus maar meegenomen om op het werk te gaan eten. Maar het duurde maar en het duurde maar. Er kwamen nog kinderen binnen en om 8.50 uur was de juffrouw nog niet begonnen. :x Voor niets dus gehaast.
    Wil dat toch eens aankaarten als ik het 10 min gesprek heb volgende week. Is niet de eerste keer dat er zo slecht gecommuniceerd wordt als er iets te doen is op school.
    Verder druk geweest op het werk, snel naar huis gehaast en letterlijk mijn man afgelost die moest vertrekken naar zijn werk.
    Maar het lekkerste is dat ik vanaf nu al wel weekend heb! ;)

5. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Boannan; volgens mij inderdaad Hepatitis B antistoffen, maar heel zeker weten doe ik het niet. Ik heb ook mijn bloed laten prikken in DD, was voor mij eigenlijk vanzelfsprekend om dat daar te doen.

@Fireangel; jee, jij gaat ook al hard! Hoe voel je je?

@Do; hihi, weer een nachtje voorbij, meid! Het is echt zenuwslopend dat wachten en wachten......ik duim dat je straks voor niets gewacht hebt en dat je een mooie positieve test in handen hebt!

@Sneeuwmees; die Ikea-stoel is echt populair....ik hoor van veel mensen dat ze die stoel hebben....wij dus ook. Wij hebben 'm voor vakantie en/of visite gekocht.
    Het is inderdaad al de zoveelste keer dat de school slecht communiceert. Hebben ze dat zelf niet in de gaten dat dit reuze vervelend is voor de ouders?! Het lijkt mij in ieder geval een goed idee om dit met hun te bespreken, zeker omdat het niet de eerste keer is.
    Weer gehaast om niets......:(.
    Maar, je hebt nu lekker weekend, meis! Heerlijk!

@Ego; Ik heb mijzelf en mijn moeder getrakteerd op een dagreis met de bus naar Münster naar de kerstmarkt. Nu ben ik daar een paar jaar geleden ook geweest met mijn man en het was toen zo goed bevallen. Alleen de kerstmarkt zelf voel erg tegen, maar het plaatsje zelf met de daarbij behorende winkels was echt ontzettend leuk, mooi en divers.
    Dus.......ik heb er zin in! We gaan 29 november, precies na mij eerste "week" werken (ik werk maar 2 dagen) en na de eerste oppas dag van mijn moeder bij ons thuis. Hihi, we zijn misschien allebei wel gebroken die zaterdag.

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tassie: inderdaad een ideaal stoeltje. Bij onze oudste hadden we ook zo'n houten, degelijke stoel gekocht, die je later als tafeltje en stoeltje kon gebruiken. Tot we ergens een keer deze stoel zagen. Onze oudste zat er gelijk zo fijn in dat we er ook een gekocht hebben. En hij is ook handig schoon te maken. Licht in het gewicht. We sjeesen die stoel door de hele kamer heen waar we ons zoontje neer willen zetten (voor de tv, in de deuropening van de keuken, aan de eethoek). En hij kost in totaal maar 14 euro. De 'oude' kinderstoel doet nu overigens nog steeds dienst. Het tafeltje is mijn laptoptafeltje naast de bank en het stoeltje wordt veel door mijn oudste gebruikt. Dus die heeft zijn geld ook wel opgebracht.;)
    En leuk dat je naar de kerstmarkt gaat. Mijn man en ik hebben er ook wel eens aan gedacht om naar de kerstmarkt in DD te gaan. Tijdens onze behandeling wilden wij iedere keer ook het centrum ingaan, maar meestal gingen wij direct na een bezoekje aan de kliniek naar huis. Ik zei tegen mijn man dat ik nog wel eens 'anders' terug wilde naar DD, omdat als ik nu DD hoor ik het alleen maar associeer met onze poging daar. Past je man dan op je dochtertje als jullie samen weg gaan?
    En de communicatie op school kan zeker beter. We hebben volgende week het 10 min gesprek en wil het dan eigenlijk wel aankaarten. Maar goed, op dat gesprek staat ook de voortgang en het gedoe van mijn zoontje op de 'agenda', dus moet even kijken het allemaal loopt.

Hier een onrustig nachtje gehad. Hoorde van allerlei geluiden buiten en ik ben gelijk zo'n angsthaas.:) Hoorde iets van glas en zelfs de katten vlogen door de kamer heen beneden. Kon niets geks ontdekken en na een uur was het stil en ben ik in slaap gevallen.
    Maar toen kwam even later de oudste naar me toe, rillend van angst. Had een nare droom gehad en durfde niet meer in zijn eigen bed. Dus maar bij me in bed genomen.
    Maar dat is zo'n ongeleid projectiel in zijn slaap, dus heb ongeveer over mijn hele lijf zijn benen gevoeld. Uiteindelijk op een smal randje van het bed beland en in slaap gevallen. Tot mijn man thuis kwam uit zijn werk en ik weer wakker werd. Van mijn man werd de jongste weer wakker, dus op een gegeven moment zaten we met zijn vieren in bed.;) En ja, toen moest ik binnen het uur er weer uit omdat de oudste naar school moest.
    Ik zag overigens, toen ik hem naar school bracht, dat de bak waar we ons glas in bewaren was omgewaaid. Dus dat waren de verontrustende geluiden van vannacht. :)
    Gelukkig vrij vandaag. Heb dus ook niets gedaan, dan lekker op de bank hangen met Koffietijd en de laptop. Mag ook best een keer een luie morgen!;)

7. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Sneeuwmees; hihi, ook al zo'n angsthaas.....Ik schrik ook altijd snel van "vreemde" geluiden en vind ze vaak "verdacht". Meestal ga ik uit bed om op onderzoek uit te gaan. Mijn man slaapt bijna altijd door en hoort echt niets. Dat begrijp ik dan weer niet en soms bij echt nare geluiden wil ik hem toch wakker maken, maar durf dat niet zo goed. Niet dat hij boos wordt, maar omdat ik hem niet wil "storen". Hihi, het eindigt er dan bijna altijd mee dat hij dus vrolijk slaapt en ik de hele tijd wakker lig.
    Enneh, de Ikea eetstoel wordt bij jullie dus echt intensief gebruikt. Wij hebben nog 2 eetstoelen staan van toen wij de pleegkinderen hadden. Dus die willen wij te zijner tijd gaan gebruiken voor ons meisje, althans eentje natuurlijk. Die stoelen die wij hebben zijn ook meegroeistoelen van kunststof (Slex).
    En jullie gezellig vanmorgen met z'n 4-en in bed. Hihi, wat een vrolijke boel. En helaas dus vroeg je bed uit voor je oudste, maar daarna wel nog een ontspannend ochtendje voor jezelf. Heerlijk, meid! Lekker weer opladen met positieve energie.
    Onze madam heeft vannacht om 5.15 uur haar flesje gehad (had geslapen van 23.15 uur) en nu net om 10.00 uur haar laatste flesje gehad. Echt goed! Ik hoop dat ze zo gaat slapen, want ze is alweer geruime tijd wakker.
    Vanmorgen toch weer een soort van mijlpaal gehad: "praten" tegen een filmpje (Uki van Babytv via internet). Zo leuk, haar stemmetje is zo vrolijk.

8. do27

do27 Actief lid

6 mrt 2014
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo haha weer een nachtje voorbij : ) nog maar 3 te gaan! Hebben een lekker vol gepland weekend voor de boeg met allemaal vrienden en gezelligheid dus hoop dat de tijd daardoor snel gaat!!
    Mijn nichtje van 4 was gisteren even bij mij, zegt ze ineens tante iek ( zo noemt ze me: ) ) heb jij een baby in de buik?? Wist even niet wat ik moest zeggen!! :$

9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Do: wie weet heeft je nichtje wel een vermogen...? Lijkt me wel apart om dat zo te horen als je in afwachting van je testdatum bent. Met zo'n druk weekend zal het vast snel maandag zijn.
    @Tassie: inderdaad een heerlijk ontspannen ochtendje. Het oogt buiten ook wat guur, dus niet echt uitnodigend om erop uit te gaan ook. De jongste van mij slaapt de laatste tijd ook vaker door. Maar merk dat ik zelf nog teveel op scherp lig, dus zelf nog wat onrustig slaap, omdat ik hem toch nog steeds 'verwacht'. Denk dat de jongste last van zijn tandjes krijgt. Hele afstandbedieningen verdwijnen in zijn mondje en hij kwijlt ontzettend. Mag ook wel eens tijd worden met bijna 8 maanden. Hopelijk heeft hij er verder weinig last van als ze echt gaan doorkomen. Een wangetje is nu ook wat rood. Alle tekenen zijn er.
    En jouw meisje begint al lekker te kakelen. Dat is zo gezellig. Vaak ligt de kleine hier ook wakker in bed en heeft dan op zijn manier hele verhalen en gilt af en toe van plezier. We hebben laatst nog wat filmpjes van onze oudste zitten kijken en die deed dat ook. Raar dat je dat zo snel weer vergeet.

Ik ga de oudste eens ophalen. Hij zeurt al sinds gisteren dat hij weer wil afspreken, dus vrees dat ik straks weer twee tijgers in huis heb, die de hele boel afbreken. Even moed verzamelen dus.;)

10. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Super hoor Do dat je dat enorme rot punt over bent.

Slim van je om dit weekend volop afleiding te zoeken en idd nog geen testen kopen, kun je ook niet voor de bijl.
    En wat lief van je nichtje, hoop ook ontzettend dat ze gelijk heeft!

11. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Do; wow, wat een verrassende opmerking van je nichtje. Je hoort wel vaker dat kleine kinderen bepaalde "dingen" voelen/zien/weten. Ik hoop dat ze gelijk heeft!!! Gelukkig heb je in ieder geval je weekend volgepland zodat je afleiding genoeg hebt.

@Sneeuwmees; Nog even een zen-moment voordat de boel wordt afgebroken:p? Vraagt je zoontje eigenlijk verschillende vriendjes/vriendinnetjes of heeft hij één beste vriendje/vriendinnetje?
    En je jongste gaat waarschijnlijk zijn eerste tandje krijgen? Zoals je het beschrijft, heeft hij wel de symptomen van een doorkomend tandje. Zie je al een verdikking aan zijn tandvlees? Ergens vind ik het ook wel sneu, omdat ze er echt behoorlijk last van kunnen hebben. Misschien alvast gekoelde bijtringen geven?
    Enneh, ja het is echt heel schattig dat "geklets". Ik hoor het ook vaak als ik in bed lig. Ik weet niet wat ze allemaal aan het doen is, maar ze ligt heerlijk te "kletsen" in haar bedje. Misschien toch wel leuk zo'n beeld-babyfoon. Ze ligt nu voor haar doen lang in de box te slapen...zo'n uur. Joepie!

12. Fireangel

Fireangel Bekend lid

12 mei 2011
    585
    0
    16
    leerkracht speciaal onderwijs
    noord-brabant
    @tassie: hier verplicht heel rustig aan. Afgelopen donderdag en vrijdag aan ctg in het ziekenhuis gelegen ivm harde buiken en omdat de kleine al een paar dagen een stuk rustiger was.

Ook mijn bekken begint het langzaam maar zeker steeds meer op te geven. Afgelopen vrijdag heb ik mij dan ook helemaal ziek gemeld op mijn werk. Ik ga nu op therapeutische basis aan de slag. Zo is de druk een beetje weg. Ochtendje werken en dan verplicht weer plat liggen.

Maar ik mag niet klagen. Geniet nog steeds en ben er nog echt niet klaar mee. Kleine ligt een week voor in groei, dus hoop dat hij wel op tijd komt zodat ik hopelijk deze keer wel natuurlijk kan bevallen. Aan de andere kant mag het voor mij nog wel even duren.

13. NTP

NTP Bekend lid

3 dec 2012
    537
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fireangel, je gaat snel! Gelukkig was de ctg goed. Maar rustig aan doen.
    Do...wie weet heeft je nichtje het goed. Het wordt nu echt spannend. Ik duim hard voor je.
    Lief hé, die kleintjes die geluidjes beginnen te maken.

14. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Fireangel: jij gaat inderdaad al weer de laatste 10 weekjes in. Dan mag je je ook wel ziek melden ivm je bekken, want dan heb je het nog lang genoeg weten te rekken. Inderdaad maar zoveel mogelijk je rust maken als het kan. Ondanks dat ik heel veel bekkenpijn heb, had ik de zwangerschap toch niet willen missen.
    @Tassie: het huis afbreken is meegevallen gisteren. Zijn lievelingsvriendje kon helaas niet, dus hij had afgesproken met een meisje uit zijn klas. En die zijn meestal wat rustiger (met knutselen, tekenen en kleuren). Dus de schade viel mee. Hij heeft dus een favoriet vriendje en het liefst spreekt hij met hem af, maar toch spreekt hij ook met anderen af, dus alleen maar goed.
    @Do: weer een dagje weggesnoept op weg naar maandag. Nog 2 nachtjes slapen.
    @Lets: hoe is het nu met je? Nog veel bloedverlies gehad?

Hier is de dag voorbij gevlogen, eigenlijk met niks. Vanmorgen boodschappen gedaan, maar in de drukte toch wat vergeten. Dus vanmiddag lekker even gewandeld. Mijn man is weer naar zijn werk vertrokken, dus het is weer een rustig avondje (tenminste als ik de oudste straks naar bed heb en zijn puinhoop weer opgeruimd heb).

15. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Dag dames !!

Hoe gaatie met iedereen?

Klaas, datum bekend? Spannend meid!

Knorretje nog niet stiekum aan het bevallen he ;)

Do bijna testen meis? Spannend zeg! Fijn dat je gevoel goed is!

NTP woooow nu alweer 12'wkn? Jij gaatals een speer! Echo was helemaal goed
    Toch?

Lets wat een geweldig nieuws! Jij houd het iedere keer spannend meis! Geeoon je termijnecho al gehaal woooow!

Gein hoe gaatie me jou meid?wanneer weer echo?

Dees wat een vreselijk nieuws bahhh... Hoe komt dit zo "opeens"? Is je stiefdochter ongelukkig of verkeerde vrienden? Heavy knuf!

Tassie hoe gaatie met je mooie l.ieke? Bijna weer werken dis? Pffff wel leuk dat je kerstmarkt geboekt hebt! Gaat L.ieke dan mee?

Sm hoe gaatie met je mannen? En met de oudste op school ? Vandaag dus manloos? Ff lekker avondje voor jezelf :)

@hier gaat opzich goed! Ik nog verl pijn van KS! Je bent zoooo afhankelijk! Met de kleine gaat gelukkig wel goed! Eet goed poept goed alles goed!! Vandaag trots op weegschaal gestaan deze avond ( met kleding)!! Inmiddels is er alweer 10kilk af!!!! En dat in 10 dagen na de bevslling :) super trots! Nog "maar" 10te gaan! Zo gauw de wond van ks geneest wondvocht eruit is zodat baarmoeder
    Gaat krimpen zal er Nog wel wat kilo af gaan! Ik reken op zon 6kilo waar ik nog moeite voor moet doen! :)

16. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bbibi, nee hoor niet aan het bevallen hoor. Mag ook nog niet, ik heb mijn cursus nog niet af :D
    Gekheid natuurlijk, maar nu is het nog wat te vroeg.
    Maandag komt het kraambed en woensdag ben ik dan 37 weken.
    Verder gaat het goed met mij.
    Ik hoop dat je snel hersteld van de ks, en fijn te horen dat het zo goed gaat met jullie meisje. Geef je nu trouwens wel of geen bv ? Ik weet even niet meer of je dat nou wel of niet wou/mocht.

17. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Fireangel; Oeps, dat klinkt niet best, meid. Inderdaad is het goed om voldoende rust te nemen in jouw situatie. Ook zeer vervelend dat je zoveel pijn hebt aan je bekken. Ik hoop dat je je door rust te nemen weer beter zult voelen. Enneh, geweldig gevoel he, het bewegen van je baby in je buik.

@NTP; hoe is het met jou?

@Sneeuwmees; Dus gisteren had je een relaxed middagje met een vriendinnetje van je oudste zoontje. Vind je zoontje het ook leuk om creatief bezig te zijn? En ik lees dat je vandaag (ik hoop ook vanavond) een rustig dagje hebt gehad. Nu hoop ik dat je avond ook rustig is verlopen. Heerlijk!

@Ddees; hoe is het met je dochter? Wordt ze goed geholpen? Ik hoop dat bij jullie de rust snel terugkeert. Al die spanning is niet goed...

@Bbibi; He, meis wat goed om weer wat van je te lezen! Jammer dat je nog zoveel pijn hebt, maar op zich natuurlijk wel begrijpelijk. En dat afhankelijk zijn van anderen is zo herkenbaar en dat voelt zo rot. Maar echt, dat gaat over. Langzaam aan kun je weer wat meer doen, zo lang je maar rustig aan doet en niets overhaast. Blijf vooral goed je rust houden, slapen wanneer je moe bent is ook goed en lekker.
    Verder is het leuk om te lezen dat je meisje het goed doet. Ik ben zo benieuwd naar hoe ze eruit ziet. Hihi, een kleine Bbibi.
    Hoe gaat het eigenlijk met Mupske? Is zij al gewend of verstopt ze zich? Onze poezenbeesten zijn al aardig gewend. Ze vertonen eigenlijk hetzelfde gedrag als voordat ze geboren was. Zelfs als ze huilt blijven ze liggen waar ze liggen. Twee poezen zoeken haar ook weleens op om aan haar te snuffel of kopjes te geven. Zo lief!

18. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bbibi: fijn te horen dat de kleine meid het zo goed doet. Die pijn is niet prettig, maar je zult merken dat dat wel echt met sprongen beter gaat. Die eerste tijd denk je nog wel eens als dat maar goed komt (maar dat komt het echt). En netjes nog maar 6 kilo. Ik moest nog maar een kilo of 5, maar er zijn er toch weer wat kilootjes bij gekomen. Nou ja, zolang ik bv geef, kan ik toch niet zoveel eraan doen. Dus dat komt nog wel.
    @Tassie: mijn zoontje knutselt graag. Het zijn niet echt kunstwerken, maar ach, hij geniet ervan. Verder is hij druk bezig met letters schrijven e.d. Dus je merkt dat hij toch wel erg geprikkeld wordt om van alles te doen.
    Helaas geen rustig avondje gehad, waar ik me zo op verheugd had. De jongste is al 3 keer huilend wakker geworden. Vermoedt de tandjes, al kan ik nog niets zien. Heb hem zelf straks een zetpil gegeven. Zo van, mocht hij pijn hebben, dan is het nu in ieder geval weg of minder. Toen heeft hij ook 2,5 uur geslapen. Nu weer in bed liggen, voor zo lang het duurt. Ga dus zelf ook maar op tijd naar boven. Geen idee hoe de nacht nog gaat lopen. En ben nu al total loss.:(

19. NTP

NTP Bekend lid

3 dec 2012
    537
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha Bbibi, leuk wat van je te horen! Ondertussen geen kraamhulp meer denk ik. Maar vast wel familie en vrienden die eens een handje helpen. Fijn dat de kleine meid het zo goed doet. Ben benieuwd hoe mooi ze is.

20. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Bbibi wat leuk om je even te horen. Sterkte met de revalidatie en tegelijk ook geniet ze met je prachtige gezin!

Do, morgen testen he? Duim gigantisch voor je.

Lets alles ok?

Fireangel, sterkte met rustig aan doen. Het is voor het goede doel!

Deel Deze Pagina