ICSI in Düsseldorf deel 5

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    He, wat balen, Do! Ik hoop dat Scholtes nog wat trucs kan verzinnen om jou zwanger te krijgen. Kan ook nog stomme pech zijn he. Verlies niet het vertrouwen in je lichaam (ja, ik weet het, is makkelijk praten). Sterkte!!!

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Do: dikke knuffel. Snap je verdriet, verbazing en teleurstelling helemaal. Hopelijk weet dr. S. raad.

3. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Do; och jee, wat een rot nieuws....en inderdaad wordt het tijd voor een goed gesprek. Meid, heel veel sterkte met het verwerken van de negatieve uitslagen. Knuffel!

@Sneeuwmees; vandaag heb je toch een gesprek op school? Ik ben benieuwd hoe het gesprek zal gaan. Of heb je het al gehad? Ik hoop dat je met een goed gevoel terug naar huis gaat. Ik ben vooral benieuwd naar de argumenten van de juffen, want zoals jij je zoontje beschrijft, dat lijkt in niets op wat de juffen ervaren. Heel veel succes!

@Lets; hmm, wat een onduidelijkheid, meid. Het lijkt mij en dat heb ik eerder gelezen/gehoord, dat je bij een hematoom juist rust houdt zodat het langzaam aan verdwijnt. Ik zou inderdaad nog een paar weken sowieso rustig aan doen en frequent een echo laten verrichten om te kijken hoe het met de baby is:) en ook hoe het met het hematoom is.

@ego; Ik ben op dit moment erg moe en heb zelfs vanmiddag eventjes op de bank geslapen:). We zijn opnieuw aan het proberen om ons meisje in haar bedje te laten slapen overdag. De ene keer gaat het makkelijker dan de andere keer. Ze valt soms gemakkelijk in slaap, maar meestal huilt ze eerst (flink). Vanmorgen lukte het echt totaal niet. Ze was echt enorm aan het huilen en nadat wij verschillende keren bij haar waren geweest, heb ik haar maar uit bed gehaald en nu slaapt ze alweer bijna 3 uurtjes in de box. Ik denk dat ze het gewoon ongezellig vind overdag in haar bedje. Ze heeft vanmorgen voor het eerst bewust naar een rammelding proberen te grijpen met haar handje en een paar keer had ze 'm ook te pakken om er vervolgens wat afwezig mee te rammelen/bewegen.
    Mijn man is weer druk aan het klussen in huis: de plinten beneden aan het plaatsen, de trapleuningen aan het schuren en schilderen.
    Verder heb ik echt ontzettend veel zin om naar Münster te gaan met mijn moeder. Het is zo'n leuke plaats.

4. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Do; wat verdrietig dat het nu 'weer' niet gelukt is. Maar hoop houden je hebt er nog 1 in de vriezer toch? bespreek het eerst rustig met dokter scholtes en misschien brengt de cryo je meer geluk! Wij hadden dat ook dus er is hoop!!!!!

5. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ah lieve do, heb nog veel aan je moeten denken vandaag!

Tassie, wanneer ga je naar munster?

Nou dusseldorf belde net weer, o ik hou van die mensen aan de telefoon. (Zo'n verademing tov die bitches in nederland, waarvan ik er gisteren nog een flink de waarheid verteld heb...)
    Ik moet nu de prednison op gaan hogen tot 20mg, tot wk 24 en dan afbouwen. Vroeg al waar dat voor was, maar dat gaf de immunoloog aan... Dat wisten zij ook niet. Iemand dit ook gehad? Is best een hoge dosis toch?
    Bibi, jij wellicht ervaring? Hoe is het met je mooie meisje met de mooie naam?

Xxx

6. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Is zeker een aardige dosis Lets! Maar goed, niet voor niets lijkt me. Met prednison gebruik moet je wel onder controle bij een gynae ipv een verloskundige. En als je ermee zwanger blijft, doen!

7. NTP

NTP Bekend lid

3 dec 2012
    537
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bah Do, wat een teleurstelling. Kan me goed vooratellen dat je nu alles binnenstebuiten gekeerd wil hebben.... Maar het kan ook stomme pech zijn. Je hebt nog een mooie blasto in de vriezer toch?! Dikke knuffel.

Lets, fijn dat je zoveel ondersteuning uit DD krijgt. Lekker je eigen gevoel volgen qua rust. Die dosis prednison is zeker behoorlijk hoog. Goed je bloedsuikers in de gaten houden!

Tassie, is het misschien koud op haar kamertje? Misschien vindt ze een slaap/inbakerzak wel fijn. Of het is te stil. Nou ja. Beneden slapen is ook niet erg toch, als ze maar slaapt.

8. do27

do27 Actief lid

6 mrt 2014
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klaasje.. Weet jij nog wat de kosten zijn voor immuun onderzoek en de pipelle??
    Dd heeft helaas nog niet gebeld om een afspraak te maken, wil er eigenlijk zo snel mogelijk heen!

9. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Dat weet ik wel Do. Het is E350 voor de hysteroscopie met pipelle en immuunonderzoek E615.

Ik heb de evaluatie niet 'live' gehad maar via een telefonisch consult. Een bezoek heeft ook geen meerwaarde, hij kan alleen handelen vanuit feiten/dossier hij hoeft je niet te onderzoeken alleen een aanbeveling te maken tot nader onderzoek op wellicht innestelen. Tenminste, zo heette dat bij mij.

Vervolgens schrijft hij een aanbevelingsbrief welke onderzoeken hij noodzakelijk acht en deze dien je in bij de verzekeraar voor evt vergoeding. PNO vergoedde mij de volle mep van bovenstaande.

En als laatste maken de assisitentes de afspraak met je wanneer het vervolgonderzoek plaats vindt. Gaat allemaal net zo rap als dat een IVF behandeling gaat.

Nog even inhakend op stomme pech, de theorie is dat een vrouw onder de 30 gemiddeld 3 blasto's nodig heeft om zwanger te raken en een vrouw van boven de dertig gemiddeld 6. Do heeft dus met haar leeftijf en voorgeschiedenis in NL echt wel recht op een vervolgonderzoek. Doodzonde om de 2 resterende cryo-blasto's terug te plaatsen zonder dieper onderzoek.

10. do27

do27 Actief lid

6 mrt 2014
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel Klaasje! Ze belden net toch nog!! Volgende week donderdag de afspraak staan!
    Ik laat mijn cryo ( heb er helaas maar 1) niet terug plaatsen voor er verder onderzoek is gedaan!!! 5 keer domme pech geloof ik simpelweg niet meer in, er moet iets aan de hand zijn al is het iets heel kleins!

11. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Mijn opmerking over stomme pech was niet als dooddoener bedoeld hoor. En verder onderzoek is goed denk ik. Alleen je zegt het zelf: gemiddeld 3 blasto's. Ik was bijna 40 en de eerste blasto ooit was raak. Dus om aan dat gemiddelde te komen, zijn er ook vrouwen die er veel meer nodig hebben. Dat bedoel ik met stomme pech. Er is, ook in DD, niet altijd een oorzaak te vinden.

12. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Do; ik geef je gelijk, hoor, meid. Eerst sowieso het gesprek afwachten en het verdere onderzoek wat volgens mij toch wel zal gaan plaatsvinden met jouw voorgeschiedenis. Die cryo blijft nog wel even zitten:). Meid, ik vind het echt heel rot voor jullie.....

@NTP; dank je wel voor het meedenken....helaas ligt het aan geen van de "dingen" die jij opnoemt. Alles hebben we al uitgeprobeerd. Ik heb echt heel sterk het vermoeden dat ze overdag bij ons wil zijn. Misschien is het wel te stil boven? Nu ligt ze wel net boven in bed zoals we eigenlijk al een hele tijd doen, zo rond het avondeten gaat ze na een flesje en spelen naar haar bed. Nu heeft ze heel kort en zachtjes gehuild en ligt nu te slapen (na 5 minuutjes zacht huilen).
    Volgende week heeft ze weer een afspraak bij de CB-arts, dan zal ik meteen vragen of zij nog tips heeft. Ik voel mij niet prettig om haar te laten huilen totdat ze in slaapt valt aangezien ze heel lang kan huilen en zelfs over haar toeren raakt. Dan heb ik liever dat ze in de box ligt te slapen.

@Lets; Oh, spannend, Lets, het ophogen van de Prednison en dan ook nog eens tot 24 weken. Volgens mij had Bbibi ook een hoge dosis en heeft deze ook lang moeten gebruiken.
    Enneh, wij gaan zaterdag 29 november naar Münster. Zo'n zin in!!

13. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Lets ik heb tot geloof week 30 aan de prednison gezeten 5 mg maar daarnaast slikte ik ook 10 mg hydrocortison ( ook vorm prednison) die slik ik nu nog voor mijn bijnieren! Dis zeg maar 15mg prednison per dag! Ze waren bang voor prematuurtje maar mijn kind woog bijna. 7 pond bij de geboorte met stipt 39weken. ( laat staan als ze tot week. 40 of langer bleef zitten ...) dus niks mis mee hoor! Ik zou het advies opvolgen!

Sneeuwmees hoe gaatie met jou mannekes? En met de oudste op school ? Geen "gezeur" meer van de juf?

Tassie vervelend dat je zo moe bent meis! Waar sliep jullie meisjs tot nu toe overdag? Alleen in de box? En nu dus proberen in bedje ? En snachts in co sleeper? Is jou keizersnede alvolledog genezen! Met N.oa en de beeb gaat het super! Ze is zoooo waaks! Ze valt iedereen aan die maar in de buurt van de beeb komt! En ligt er snachts helemaal tegenaan te slapen ! Zoooo lief gaat echt super! Maar moet wel zeggen dat we ook echt de moeite doen haar nog net zoveel aandacht te geven. :)

Ntp en gein hoe gaatie met de
    Zwangerschap meiden? Aan iedereen bekend gemaakt?

Dees hoe gaatie me jullie stiefdochter? Nog wat meer bekend inmiddels? Hoe is je man eronder? Vreselijk voor jullie...

Do wat balen meissie dikke knuf!

Knorretje helaas borstvoeding is niet gelukt! Uiteindelijk dag. 6 kwam het thuis op gang en ging ik melk lekker maar
    Toen deed ze t al zo super op de
    Fles en raadde de kraamhulp het af met mijn psychisch en lichamelijk gestel het is echt "hard werken" en niet zomaar "even" iets wat je even kunt doen! Zeker om het goed op gsng te helpen liggen ze in het begin fulltime aan de borst ! Ik had een onrustig kind wat echt fulltime honger heeft en niet kon wachten tot er iets uit mijn borsten kwam dus de druk was voor mij te hoog dus besloten het helaas niet meer te doen!

Klaasje had jij nu al een datum voor inleiding meid? Spannend hoor meis !

Rest zwaai en knuf

14. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Ohh Do ik wil je de moed niet in de schoenen schuiven maar toch is "domme pech" wel mogelijk! Ik had 19 eicellen 15 rijp en 14 bevrucht! Mijn verse was een 5AA blasto! Ik kreeg nog complimenten van de embryoloog die had nog weinig zoooooon mooie blasto gezien! Ik was jong 24 jaar en de kans was zooo hoog dat het ging lukken maar helaas! De embryos daarna waren ook van goede kwaliteit en overleefde allemaal het ontdooien en het terugplaatsen toch gingen ze alle stuk voor stuk terug zonder zwangerschsp! Nu nummer 13&14 werden terug geplaats in februari! De kwaliteit was nu stukke minder net zoals bij klaasje ( ik had klaasje ook al moed ingepraat deze poging en Ja hoor ze was zwanger hihi) mijn blasto was een 4B en een morula. ( liep achter in groei maar de kwaliteit was wel goed) en een van beide is ons dochtertje geworden! Al die maanden terugplaatsingen zonder succes en nu niet meer verwacht en toch gelukt en ik was nog wel gestopt met prednison ( later
    Weer eraan gegaan) en gestopt met de utro en geen 2e intralipid infuus meer genomen, en toch goed zwanger gebleven! Echt een heeeeel groot wonder!! Dus houd hoop het kan echt!
    Al is verder onderzoek altijdddd verstandig!

15. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Zo had ik 'm ook niet opgevat hoor Stiertje. Ik was 30 en had 4 blasto's terug maar toen zei Dr. S. dat het met mijn amh waarde eigenlijk hartstikke zonde was om 6 tp's af te wachten.

Dat is dus vaak het funeste aan oudere patienten en/of laag amh. Als er dan nog een immuun of innestelingsprobleem speelt kost het zoveel pogingen en tijd dit te achterhalen. Ik ben uiteraard nog steeds erg blij dat er bij mij zo vlot geschakeld is.

Bbibi, lekker van je meisje aan het genieten dus. Hoe is het met je wond? En ja ik heb een datum maar hou 'm nog even geheim ;)

Do, wat fijn dat je contact hebt gehad en een nieuwe afspraak. Ondanks de ellende van nu en je verdriet, houd hoop meis!

16. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Klaasje groot gelijk meid! Deed ik ook hihi geen zin in "vragende mensen" iedere dag! Alleen ouders wisten het ... :)

Meiden voor die het leuk vinden! Fotos van ons meisje in mn album ! En een foto van mijzelf vandaag 12 dagen na KS!
    Na eindelijk 9. Maanden zijn mijn haren weer geverfd gisteren door de kapper jeej ! En er zijn inmiddels 11 kilo af! Nog 8/9 kilo te gaan pfff

17. NTP

NTP Bekend lid

3 dec 2012
    537
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw, wat zie je er goed uit! Past niet echt bij je handtekening😉. En je meisje is prachtig! Jammer van de borstvoeding, maar met de fles wordt ze ook groot hoor.

Hier haat het goed. Voel me iedere dag beter. Morgen lekker shoppen. Hoop een leuk 'normaal' vest te vinden waar ik dan een basic shirtjeonder kan doen. Al die positiekleding is nog veel te groot. Buikje groeit al wel flink.

18. Bibi1984

Bibi1984 Niet meer actief

Goedenavond dames,

Sorry dat ik zo even kom binnen vallen. Wij zitten in een icsi traject en lopen momenteel in Gent. Het wil allemaal niet vlotten, helaas. Mijn zusje struint hier ook ergens op dit forum en zij gaf aan dat zij goede berichten leest uit dit forum over Dusseldorf.

Kan iemand mij het verschil vertellen tussen Gent en Dusseldorf? Wat de reden is dat meiden prednison krijgen? En hoe de betaling gaat. Ik ben verzekerd bij PNO Compleet.

Is er iemand bekend met PCOS in Dusseldorf en hoe ze er daarmee omgaan?

Alvast bedankt!

groetjes Bibi

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Do:fijn dat er een afspraak staat! Logisch dat je eerst een afspraak wil, voordat je weer voor een tp gaat. Misschien komt er niets uit als 'oorzaak' waarom het niet wil lukken. Maar dan weet je dat ook. En is het blijkbaar een kwestie van de aanhouder wint.
    @Lets: zou ook wel benieuwd zijn waarom je ineens nu meer prednison moet gaan gebruiken. Heb je onlangs bloed moeten laten prikken, waaruit dat gebleken is?
    @Bbibi: wat een schatje van meisje heb je toch! Ook altijd ontroerend zo'n eerste foto op de OK van een moeder met kindje (zeker als je weet hoe lang en hoe intens deze moeder op dit kindje gewacht heeft). En snap dat je gestopt bent met de bv. Het is heel intens en gaat vaak gepaard met veel onzekerheden. Dus de fles is een prima alternatief en je man kan ook lekker meedoen met een flesje geven.
    @Tassie: onze jongste had ook moeite met in zijn eigen bedje slapen. Maar op een gegeven moment lukte het zo maar ineens toch. Dus blijven proberen, hoe vervelend en vermoeiend dat nu dus ook is. Misschien een muziekdoosje aanzetten (een soort van ritueel ervan maken). Wij stelden voor onszelf ook altijd een 'grens' als ons zoontje huilde. Zo van, als hij over 5 min. nog huilt dan halen we hem er weer uit. Of even naar het soort huilen luisteren. Ons zoontje huilt nu ook soms als hij in bed gelegd wordt. En dan is het duidelijk een huiltje van vermoeidheid. Dan durf ik hem ook wel wat langer te laten huilen en merk ik ook dat hij alsnog vrij snel in slaap valt. Soms merk ik dat hij erg overstuur begint te huilen en dan halen we hem er al wel vrij snel uit. Vaak is het dan even een boertje wat hem dwars zat. Ik zou het proberen op te voeren. Iedere keer iets langer in bed. Komt allemaal goed, meid. Al denk je dat soms van niet op dit moment.
    @Klaasje: wij hebben de data van de ks ook geheim gehouden. Ik vond het wel wat hebben dat er toch nog een soort van 'verrassingseffect' zou zijn als ons kindje geboren zou worden en mensen dat (nog) niet verwacht hadden. Ben dus heel benieuwd wanneer je ons komt verrassen. ;)
    @Bibi1984: welkom hier! Er zijn veel verschillende meningen. Sommige mensen zweren bij Gent, anderen bij DD. Ik heb geen ervaring met Gent. Hoor wel eens dat het er erg academisch aan toe gaat, maar dat ze wel erg kundig zijn. Ik heb een poging in DD gedaan en vindt ze erg persoonsgericht. Geeneen behandeling is hetzelfde, er wordt echt naar de persoon en situatie gekeken. Dus maatwerk. Bij aanhoudende vruchtbaarheidsproblemen wordt er evt. immunologisch onderzoek gedaan. Soms komt er uit dat een immuunsysteem overactief is en dus ook een embryo afstoot. Dan kan een infuus of prednison voorgeschreven worden om het immuunsysteem te kalmeren. Er zijn hier voldoende ervaringsdeskundigen (helaas) die je daar nog meer over kunnen vertellen. Ook bij de behandeling zijn er meerdere varianten (IMSI, PICSI enz.). En een voordeel vind ik ook de embryoscope waarin de embryo's tot dag 5 blijven (blasto). Hiermee vergroot je de kans op een zwangerschap aanzienlijk. De wachttijd voor een intake kan erg lang duren, maar als je die gehad hebt, kun je wel direct starten. Het moge duidelijk zijn dat ik een voorstander van DD ben. ;)

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Nog even een update van de ouderavond. We waren pas laat thuis. Het 10 min. gesprek werd er een van 45 min. Ons zoontje is inderdaad erg verlegen. Laat wel al iets meer zien dan vorig jaar. Maar wat hun zorgen baart is dat zijn verlegenheid ook zijn ontwikkeling in de weg staat. Hij vraagt niet om hulp, hij is zo gespannen dat hij de instructies van de juf niet snapt. Dus dat is wat hun zorgen baart, dat hij blijkbaar 'blokkeert'. Over 2 wkn komt er een logopediste die de kleuters screent. Dat is altijd standaard. In overleg met ons zal ons zoontje iets uitgebreider gescreend worden. Die logopediste maakt dan een advies en dat krijgen we dan schriftelijk toegestuurd. Op basis van wat ze nu meemaken, verwacht ze wel dat voor hem logopedie wel een goed iets zou zijn en ook geadviseerd zou worden.
    Verder nog tips gevraagd om evt. thuis te oefenen. Maar op zich zei ze dat we al heel veel met hem doen om te oefenen, dus dat we daar gewoon mee door konden gaan. Dus op zich een goed gesprek gehad, maar dus wel met een vervolgtraject.

Deel Deze Pagina