Was het een goed gesprek SM? Heb je nu wat een duidelijker beeld van wat de juf bedoelde? En zie jij het ook zo? Volgens mij gebeurd het vaker dat kinderen op school wat anders zijn dan thuis. Hier ook een DD fan, maar natuurlijk geen ervaring in Gent. Ken wel ieman die daar gelopen heeft en heel tevreden was. Ze heeft nu drie kids, dus ja het resultaat telt dan ook.
@Bbibi; wat een mooie en lieve foto's! Jullie meisje boft maar met jullie! Ons meisje slaapt overdag in de box. Wij hebben diverse malen geprobeerd om haar in haar eigen bedje te laten slapen overdag, maar helaas wil dat nog niet goed lukken. Ze heeft de eerste week thuis in de co-sleeper geslapen naast ons bed. Ze maakte zoveel geluidjes tijdens het slapen dat wij daardoor geen rust hadden. Zij is toen naar haar eigen kamertje in de co-sleeper gaan slapen en een paar nachten later in de ledikant. De co-sleeper hebben wij dus nauwelijks gebruikt. Mijn ks is nog niet volledig genezen, maar ik kan wel praktisch alles weer. Af en toe heb ik nog wel pijn (hechting/wond van binnen?). Ik heb het meest last van mijn gewrichten. Wat leuk om te lezen dat jullie mupske zo waaks is wat jullie meisje betreft. Ze heeft haar eigen beveiliger. Hihi, wat ontzettend lief ook dat jullie hondje bij haar kruipt. @Sneeuwmees; gelukkig dat het gesprek prettig verliep en de juffen je zoontje graag willen helpen bij zijn onzekerheid/verlegenheid. Het is ook wel goed dat er in ieder geval goed naar hem gekeken wordt en dat ze geen "rare" of vervelende dingen hebben gezegd over hem. Toch is het natuurlijk wel spannend voor jullie. Hoe is je zoontje eronder? Heb je 'm verteld dat er een logopedist op school komt? Bedankt trouwens voor je tips betreffende het in bed slapen overdag. Ze ligt nu weer in bed. Ze huilt nu zachtjes, is gewoon erg moe. Wij doen eigenlijk hetzelfde als wat jij beschrijft. We halen haar er pas uit wanneer ze overstuur is. En we doen altijd een muziekje aan. Nu maar weer wachten of ze in slaap valt en hoe lang dat zal zijn. @Bibi1984; welkom hier. Ik heb geen ervaring met Gent en ook geen ervaring met PNO. Wel weet ik dat hier meerdere meiden verzekerd zijn bij PNO. Ik weet dat ze in DD uitgebreid onderzoek doen (bloedonderzoek). Het duurt helaas wel wat lang voordat de eerste afspraak (intake-gesprek) gemaakt kan worden, maar daarna gaat het heel snel.
Bbibi; ik kan de foto van je meisje helaas niet zien. Maar hoe gaat het? lekker aan het genieten van je meisje? en heb je nog veel last van je ks? sn; Hoe gaat het nu? weer een beetje bijgekomen van het gesprek? Niet een heel slecht gesprek toch? als je wat verlegen bent hoeft dat toch niet gelijk "gevolgen" te hebben? ego; Hier gaat gelukkig nog steeds alles goed. Gisteren dacht ik dat ik wat vruchtwater verloor maar er bleek niets aan de hand (echo gehad). Hoe kun je je gek maken. Nou ben daar inmiddels erg goed in, maar het allerbelangrijkste is dat onze uk het goed doet. Hopelijk blijft dat ook zo.
Hey dames, Gein, voor jou weer even spannend geweest, gelukkig alles goed! Bibi, ik ga zo eens naar je foto's kijken! Sneeuwmees, fijn dat je wat meer uitleg gekregen hebt nu. Ik zou overigens zelf eerder aan een soort SOVAtraining denken dan aan logopedie eigenlijk... Net weer een echo gehad bij een gyn, in opleiding, een jongen haha wat een broekie! Nam wel de tijd hoor dus daar geen klagen over. Kleine spartelde goed, eerst wilde t broekie hem niet opmeten maar dat hadden wij toch wel graag. Bleek lastig te zijn want de kleine bleef niet stilliggen. Was iig wel gegroeid, rond de 3,8 cm. Blijf netjes een week achterlopen haha. Och zolang dat dan maar constant blijft he Helaas geen foto gekregen. Wel weer gerustgesteld. In nederland hadden ze geen idee wat ze met de prednisolon aan moesten dus dusseldorf moet nu een brief schrijven waarom ik dat moet gebruiken. Eerlijk gezegd ben ik daar ook wel benieuwd naar, omdat er bij mij nooit iets v immuunziekte is aangetoond...
Alleen ff een ego berichtje. Onze dochter is weer thuis, ze heeft nu 1 week opgesloten gezeten en de 2e week mocht ze naar buiten en af en toe thuis slapen als ze dat maar besprak. Ze heeft heel erg d'r best gedaan en sinds gisteren is ze nu weer thuis. Nu moet ze een dag besteding gaan zoeken, want ze verveeld zich en gaat dat maar slapen en dat is niet de bedoeling. Erg lastig. Ze is nu met d'r vader mee naar de sportschool, maar ze heeft wel van te voren nog 3 kwartier geslapen. We hadden wel het gevoel dat ze nu de goede kant op gaat, maar als ze niks te doen heeft zal ze snel terugvallen. Ze gebruikt nu ook anti-psychose. Toch nog ff een reactie over het wel of niet rusten en prednison gebruik. Er is iemand die zwanger is van een tweeling en van het weekend opgenomen is met vreselijke buikpijnen die had een arts aan d'r bed die niet vond dat ze hoefde te rusten en prednison dat zijn geen snoepjes dus daar moet je maar mee stoppen. Nou zei heeft meteen contact gezocht met duitse artsen en die adviseren wel prednison en ook nog omega3 verzuur infusen en zoveel mogelijk rusten. Dus doe wat je zelf goed vind, een dokter heeft niet altijd gelijk. Zwaai naar iedereen.
Ow ddees, wat moeilijk met je dochter zeg, pff... Superheftig...hopelijk gaat het nu de goede kant op. Ik vind het zo lastig met die medicatie als ze overal iets anders zeggen... Ben zelf ook geen arts dus ik weet het zelf ook niet... Net als met die hematoom, bij de ene mag je alles doen, bij de ander moet je rusten..jammer dat ze niet wat eensgezinder zijn want dat maakt het alleen maar nog lastiger...
Lets doe waf je gevoel zegt meid! Prednison is idd geen fijn middeltje maar opzich zijn er zooooo veel mensen die het genruiken in dosissen tussen de 60-100mg per dag voor auto immuunziektes dus wat is dan "maar" 20mg? Ik dank mijn dochter aan deze "troep" en zij doet het super! Geboortegewicht was zelfs vrij hoog voor kind nummer. 1, en haar apgarscores wares 9-10 beter kon haast niet dus... Tja ik vind de paniek in nederland vaak onterecht! Dees wat heftig van je dochter! Goed dat ze een dag besteding zoekt! Dikke knuf Ntp wat lief van je meid! Hoe was het winkelen vandaag? Goed volgehouden en een vest gevonden ? Gein als je me een vriendschapsverzoek stuurt kun je ff spieken ! Hoever ben je inmiddels alweer zwanger meid? Sm nou dat was een lang gesprek dan? Hoe was je gevoel erbij ? Vind je je manneke ook echt verlegen? Want thuis is hij datniet en eerder best druk zei jij toch? Enne jaaaaa zeker lang op gewacht! Daar was ze net bij mij gelegd op doe foto <3 Bibi gent en DD zijn beide geweldig! Wij hebben ook lang getwijfeld! DD is iets verder betreft immuunproblemen en gent ists verder wat betreft baarmoederproblemen dus pippele en dat soort zaken ! Is er bij jou al eens immunologisch onderzoek gedaan? Tassie wat balen daf je nog geregeld last hebt van de wond! Hoelang is het bij jou nu geleden? En snachts slaapt jullie meisje dus wel apart in haar kamertje maar overdag niet? Gek dat ze dat snachts danwel zo goed doet! Wij hebben haar vandaag ook weer 3 uurtjes laten slapen op haar kamertje in ledikantje en dat vind ze gelukkig prima! Tis echt zooon makkelijk kind! We boffen echt met haar... Huilt zo weinig en is zo lekker rustig! Alleen lekker kreunen en gelukdjes maken ... Heerlijk haha
@Ddees; jeetje, wat ontzettend moeilijk voor jullie alle drie. Buiten dat het inspannend is, maken jullie je natuurlijk ook zorgen om jullie dochter. Komen jullie ook aan jezelf toe (jij en je man)? @Gein; Oh, wat zul je geschrokken zijn toen je dacht dat je vruchtwater verloor. Gelukkig kreeg je direct een echo waaruit bleek dat er niets aan de hand was en dat jullie baby het goed maakt. Wat fijn, zeg, dat je gerustgesteld bent én natuurlijk dat je je baby hebt gezien. Altijd leuk, toch? @Lets; Wat heerlijk dat je een goede echo had! Hij/zij blijft gestaag groeien en laat daarmee zien dat hij/zij het naar zijn/haar zin heeft bij jou. Het is een klein atleetje, zo lekker druk als hij/zij is. Hihi, leuk om te zien, hè?! @Bbibi; Het is nu 12 weken geleden dat ons meisje geboren is. Ik heb maar af en toe "last" van mijn buik, met name binnenin. Het voelt ook erg raar, het is namelijk hard binnenin boven het litteken. Oh ja, en gevoelloos. Maar ja, dat is allemaal normaal. Vandaag hebben we een topdag met ons meisje. Ze slaapt echt heel goed nu in haar bedje en ze is ook lekker lang wakker geweest waarbij ze echt heel gezellig gespeeld heeft: lekker brabbelen, lachen en heel veel trappelen met de beentjes. Op een gegeven moment kreeg ze hele rode wangen en ja, ze was moe. En nu ligt ze dus weer in haar bedje. Ze heeft heel even geprutteld waarna ze in slaap is gevallen. Jullie meisje komt als heel tevreden op mij over. Wat ontzettend fijn dat het zo goed gaat met haar. Die geluidjes zijn super schattig. Gaat het drinken ook goed? Heeft ze geen last van haar darmpjes? Jij gebruikt ook de co-sleeper niet?
@Bbibi ja wij zijn op alles getest in Gent en er kwam uit een licht vertraagde schildklier. Hiervoor medicatie gehad en nu is die veel en veel te snel geworden. De internist in NL heeft me weer getest op auto immuumziekte dus ik hoop dat dat nog hetzelfde is gebleven omdat die van te traag naar te snel is gegaan.. En dan in zeer korte tijd.. Ik heb 1 miskraam gehad en 2 vroege miskramen. Prof. De Sutter denkt niet dat een pipelle het zal uitmaken bij mij maar het kan ook geen kwaad. Ik heb wel op onverklaarbare wijze een innestelingsprobleem.. Loop nu bij de internist omdat die zo snel is geworden en dat moet nu geholpen worden. Hoop dat het allemaal snel gaat want sta al vanaf maart dit jaar stil! Wat voor baarmoederprobleemmhad jij?
BBibi...fijn dat ze weer thuis is. Hopelijk vindt ze iets wat haar plezier geeft, dat is de beste motivator. Heerlijk die tevreden dametjes! Geniet ervan. Lets, super dat je weer hebt kunnen spieken. En Gein, zenuwslopend als je denkt dat er iets mis is. Gelukkig viel het mee! Dames, jullie moeten echt bijna aan de banner geloven hoor. Die trappelende foetussen doen zo hun best daarbinnen. Hier een leuke shopdag gehad en goed geslaagd! Nu we moe, maar de kleine meid heeft sinds een week bedacht dat ze 's nachts wel weer wakker kan worden...
@NTP: jij ook al lekker geshopt. Ik ben ook even 'losgegaan'. Ging naar huis met allemaal tasjes vol en dat geeft me altijd een heerlijk gevoel (buiten het gevoel dat ik toch weer veel te veel geld uitgegeven heb). Sterkte met je meisje! Heftig als ze ineens 's nachts weer wakker worden. Hopelijk even een sprongetje of fase. @Tassie: was niet belerend bedoeld mijn tips, hoor! Ging er ook al van uit dat je dat zelf ook allemaal geprobeerd had. Maar onze jongste had toevallig ook hetzelfde als je dochtertje. Ik bedacht me nog (maar dat zal je ook al wel uitgeprobeerd hebben) dat de vrouw van het cb nog als tip gaf, om er even naast te blijven zitten tot je kindje slaapt (bijv. een boekje bij haar op de kamer lezen). Om het vertrouwen te geven dat je in de buurt bent. En dan zo steeds meer de afstand vergroten. In het eerste begin zorgden wij ook wel dat als hij wakker was, wij er wel gelijk naar toe gingen om hem ook dat vertrouwen te geven dat we inderdaad in de buurt waren. Nu vindt hij het niet erg om nog 20 min in bed te liggen kakelen als hij wakker is, voordat we hem eruit halen. @Lets: ik zou ook even navragen waarom je het moet slikken. Op zich heb je mensen die het jarenlang dagelijks slikken, dus dan is 8-9 maanden op een mensenleven te overzien, als het voor het goede doel is. Maar ik zou het ook wel willen begrijpen waarom ze het voorschrijven. En dus weer een goede echo gehad? Wat een goed nieuws. Je zal binnenkort wel de termijnecho hebben, of niet? Dan zullen ze de 'definitieve' termijn vaststellen en daarmee ook de (nieuwe) uitgerekende datum. Zou het niet kunnen dat door het hematoom het vruchtje iets later is ingenesteld. Soms weet je het ook niet, het ene vruchtje nestelt nu eenmaal eerder in dan de ander. Bedoel je met SOVA een soort speeltherapie. Daar had ik zelf aan gedacht, en volgens de juffrouwen was dat ook wel wat, maar ze wilden graag zich op een ding richten en dachten met logopedie goede resultaten te kunnen behalen. Ik ben wat bang dat de dame van logopedie voor hem ook weer als een juffrouw (en dus spanning) voelt. Maar goed, neem aan dat ze vaker met het bijltje gehakt hebben. @Bbibi: we hebben ons zoontje niet verteld dat we naar school moesten. Om hem niet de indruk te geven dat we achter zijn rug om over hem gepraat hebben. Hij lag gelukkig al op bed en heeft niet doorgehad dat we weg waren. Op zich herken ik ons zoontje wel in hun beschrijving. Ik weet dat hij extreem verlegen kan zijn in nieuwe situaties, vreemde mensen. Dus voor ons was het ook geen kwestie van welles/nietes met de juffrouwen, omdat we weten dat hij zo kan zijn. Ondanks dat hij thuis (en bij voor hem vertrouwde mensen) echt 180 graden anders is. De 'pijn' voor ons zat meer dat wij dachten dat het juist beter met hem ging op dat gebied, omdat hij zo graag naar school gaat, we hem met sprongen vooruit zien gaan en hij ook blij is met de juffrouwen. Dus het viel rauw op het dak te horen dat dat helemaal niet zo was. Maar goed, positief denken, en zorgen dat hij snel ook op school zo leuk is als hij thuis ook is. @Ddees: jullie hebben ook weer een heftige tijd met jullie dochter achter de rug. Hopelijk lukt het haar nu 'op de rails' te houden. Al moet ze daar zelf ook aan mee (willen) werken. Hopelijk vindt ze een leuke cursus, vrijwilligerswerk of een leuk baantje zodat ze voldoende afleiding heeft. Heel veel sterkte voor jullie, want het lijkt me heftig om steeds bezorgd te zijn dat ze niet weer terugvalt. Knuffel!
Sneeuwmees, sova-training is sociale vaardigheids training.. Logopedie is toch meer op spraak gericht? Speltherapie heb je ook nog maar dat is weer iets anders. Volgens mij krijg ik geen termijnecho?? Niks over gehoord. Volgende echo is volgende week vd combinatietest. Datum gingen ze niet bijstellen omdat t icsi was en dat bleven ze aanhouden. Best raar of niet?
@Lets: had net al even op sova zitten googlen. Ik was ook verbaasd toen ik over logopedie hoorde, maar die blijken ook te (kunnen) helpen bij spreken in het openbaar en het zelfvertrouwen daarin. Ik dacht ook waarom moet hij daar naar toe, want met zijn spraak is niets mis. Maar ze doen dus (blijkbaar) meer. Bij mijn oudste zat er 6 dgn verschil in de echo en de berekende termijn aan de hand van de laatste menstruatie. Toen werd de uitgerekende termijn er ook niet op aangepast, omdat ze vanaf 7 dagen verschil het pas aanpasten. Dus ja, ik vond het toen ook raar, maar blijkbaar hoeft het dus niet uit te maken. Belangrijkste is dat je ukkie het goed doet en mooi volgens de curve meegroeit en ontwikkelt. Op die 40 wkn zwangerschap maken die 5 dagen verschil ook niet meer uit. Hebben jullie het nu al wereldkundig gemaakt, of wacht je daar even mee tot het gedoe met het hematoom achter de rug is?
Ik weet ook niet of sova al voor kleuters is trouwens We hebben t nu wel wereldkundig gemaakt, best onwennig na al die tijd. En we hebben iedereen gewoon erbij verteld dat t niet makkelijk was en met icsi. Vinden dat er in de maatschappij maar eens meer over gesproken moet worden. En stel dat je het heel blij aan iemand vertelt die zelf ook in het traject is dat voor diegene ook prettig om te weten of als ze er wellicht over willen praten. Laat de mensen maar s weten dat het niet allemaal vanzelf gaat toch?
@Lets: Ik ben er zelf ook open over geweest dat wij 3 pogingen hebben gehad en mensen waarderen die openheid toch en hebben vooral bewondering wat we allemaal hebben doorlopen. Laatst sprak ik bij toeval iemand op mijn werk van een andere afdeling. Zij hebben een kleine, die net zo oud als de onze is. Maar zij hebben juist dat niemand mag weten (zeker niet op het werk) dat hun kindjes via ivf zijn verwekt. Respecteer ieders keuze, maar het zou de mijne niet zijn. @Gein: dat was even schrikken dat je dacht vruchtwater te verliezen. Ik verloor ook meer vocht/afscheiding tijdens de zwangerschap (dat ik daar ook bang voor was). Dacht dat je op je hand moest blazen of moest kuchen. Als je dan vocht verliest is de kans groot dat het vruchtwater is. Durf je een banner al aan?
Lets: goed zo!! Voor wereldkundig maken maar ook voor openheid. Ik ben er zelf ook heel open in. Nu nog een mooie banner voor jou
Bijzonder moment Lets. Misschien dat je er nu nog niet van kan genieten door alle angsten maar dat komt echt gedurende je op weg bent. Mooi dat jullie allemaal zo open zijn meiden, waarom niet inderdaad? Wij praten er ook vrij makkelijk over en daardoor komen anderen ook los. Soms nog wel met veel schrijnender verhalen als wij hebben met eindeloze behandelingen, afgebroken pogingen etc. En door ons verhaal ook al 3 stellen waarvan ik weet dat ze zich in Dusseldorf hebben aangemeld. Toen we zelf in de MM zaten voelde het alsof ik de enige was en iedereen maar zwanger werd en nu denk ik vaak; wie lukt het wel op normale wijze??
Do, een dikke knuffel van mij. Ddees, heftig hoor. Ik hoop dat het snel weer wat rustiger wordt in jullie leven. Bbibi, mooi meisje hoor. Lets, knap dat jullie het nu wereldkundig hebben gemaakt. Wel appart dat je geen termijnecho krijgt. Wij zijn trouwens ook heel open over de icsi. Ik vind ook dat er wel wat meer openheid en aandacht aan besteedt mag worden. Het is best nog wel een taboe. Niet dat ieder stelletje het maar van de daken moet schreeuwen, maar wat meer openheid en begrip zou wel prettig zijn. Het kraambed staat al in de kamer en het ritselende zijltje om de matras te beschermen ligt ook al in bed. Ik moet wel zeggen dat het vreemd slaapt. De vluchttas is voor het grootste deel ingepakt. Iemand nog tips voor wat ik mee zal nemen naar het zkh ? Klaasje, nu wordt het spannend wie het eerste bevalt. Ik hoop stiekem dat ik niet tot 40 weken hoef te wachten, maar ja......
Leuk om te lezen dat jullie ook zo open zijn, toch heb ik het nog niet zo vaak gehoord...veel mensen weten ook niet wat icsi is. Knorretje, wauw, nu komt het echt heel dichtbij!! Super zeg! Spannend ja wie het eerst is Weet nog goed dat we toen alledrie tegelijk ongeveer konden testen!
Leuk Lets! Nu wordt het wel echt hé. Begin je ook al wat te groeien? Knorretje, je bent goed voorbereid. Dat kraambed kun je 's middags alvast even testen tijdens een dutje 😉. Ik had een celstofmatje uit het ziekenhuis meegenomen en heb dat onder mijn hoeslaken gedaan. Dat zweette en kraakte niet zo.