@Knorretje: ja, het wordt spannend. Ben jij de eerstvolgende of wordt het Klaasje? En die matjes, waterdichte moltons zijn inderdaad niet prettig. Bij mijn oudste was het hoogzomer. Dus dat was ook nog eens letterlijk drijven in bed. De laatste zwangerschap heb ik een wat duurdere waterdichte molton gekocht en was daar achteraf maar wat blij mee, want de vliezen braken in bed. Ik had zelf geen tijd meer gehad mijn vluchttasje in te pakken. Maar er staan op internet, als je googled, wel lijstjes. In ieder geval ondergoed (waar kraamverband in kan), pyjama/shirt voor jou, sokken, kleertjes voor de kleine, toiletspullen, ponskaartje, verzekeringspasje en niet te vergeten je (opgeladen) fototoestel. Dat zijn zo maar wat dingen die ik kan bedenken.
Wat heftig om te lezen Ddees, het zal ook wel flink tijd nodig hebben voor jullie dochter om weer tot zichzelf te komen. Kun je er met je man goed over praten? Vlinder, hoe is het met je? Ben je met plannetjes bezig? Of even tot het nieuwe jaar complete rust van de mm? Do, wannneer mocht je nu op gesprek in DD? Knorretje, ik heb een leuke en gratis app van mama en zo waar oa de ziekenhuis lijstjes in staan en ook een weeën timer . Ben je bang eerder te bevallen dan de 40 weken? Ik mag sowieso geen 40 weken uitlopen vanwege risico voor de tweeling.
Klaasje, ik ben niet bang eerder te bevallen dan 40 weken. Juist eerder bang om ruim na de 40 te bevallen. Van mij mag ze morgen wel komen. Voor jou is het echt aftellen. Jij weet waar je aan toe bent. Voor mij nog een verassing. Ik heb de app ook geinstalleerd. Dank je voor de tip.
Klaasje, jee wat houd jij het goed vol met die twee van jou! Super zeg! En knorretje ook goed aan het aftellen.. Vandaag hier de eerste mijlpaal! Twaalf weken zwanger! Ik durf nog steeds niet aan de banner, maar ik zei al, we krijgen nu in ieder geval weer drie icsi-pogingen vergoedt maar nu moet t ook maar gewoon goed blijven gaan! Gaan jullie nog wat leuks doen dit weekend?
Lets, wow 12 weken. Het moet nu gewoon goed gaan met jullie kleine vechtertje. Al heb ik die gedachte ook wel gehad hoor, dat je nu in ieder geval weer vergoede pogingen hebt. Maar we gaan er natuurlijk wel van uit dat jullie kleine uk de komende 28 weken lekker warm bij jou blijft zitten. Ik heb niets speciaals gepland dit weekend. Aan de ene kant wil ik er nog wel op uit, maar ik ben snel moe, lopen is niet prettig meer, en als we ergens zijn wil ik het liefste weer naar huis.
@Lets: gefeliciteerd met je eerste mijlpaal! Die kleine vechter laat zich niet meer wegsturen voor de komende 28 wkn, hoor! En die 3 vergoede pogingen bewaar je maar voor een brusje voor als deze kleine uk geboren is! @Knorretje: hoe is het nu met jou en je buik? Is alles nu weer op schema? Nog gelukt met je vluchtkoffertje? Hier een druk ochtendje achter de rug. Mijn man is ziek. Hoest zich al 2 wkn de longen uit zijn lijf en slaapt niet. Gisteren toch maar weer naar de dokter geweest en nu heeft hij vermoedelijk een longontsteking. Dus die is flink beroerd, benauwd e.d. Hopelijk slaat de kuur snel aan. Gelukkig ben ik vandaag en het weekend vrij, zodat hij even kan bijtanken en ik thuis de boel draaiend kan houden.
Owjee sneeuwmees, beterschap voor je man! Ik heb eindelijk wat bloeduitslagen binnen... Natuurlijk weten ze hier niet wat ze ermee moeten dus naar dusseldorf doorgestuurd. Ben nu een beetje aan het googelen, want de normale waarden staan er achter en eentje wijkt af... Nl. Antitrombine, die is volgens mij te laag. Wat ik zo kan vinden kun je dan verhoogde kans op trombose hebben? Argh je kunt ook beter niet googelen haha.. Weet iemand van jullie iets van deze waarde?
Joepie Lets de 12 weken. Die kleine uk heeft zich nu al bewezen dat hij/zij bij jou wil blijven. Dikke knuffel Sneeuwmees beterschap met je man. Succes met het draaiende houden, denk ook aan jezelf. Knorretje en Klaasje nog ff voor jullie. Knorretje elke keer als ik jou zwangerschap zie ben ik blij dat je de stap naar DD gemaakt hebt.
Ddees, ik ben ook nog steeds erg blij dat ik via jou in DD terecht ben gekomen. Ik had alleen voor jou een andere uitkomst gehoopt.
Klaasje, donderdagochtend hebben we een afspraak ben heel benieuwd! Heb het er erg moeilijk mee ik had er zoveel vertrouwen in dat het goed zat dat ik ook eindelijk eens een test met 2 streepjes in mijn handen mocht houden... Nu hebben we weer een oud en nieuw voor de boeg zonder dikke buik, en dit wordt al de 4e oud en nieuw waarbij mijn man en ik tegen elkaar zeggen dat het ons jaar wordt en we het jaar erop papa en mama zullen zijn! Pfff ik weet het even niet meer allemaal, we gaan donderdag afwachten dan in het nieuwe jaar onze cryo terug laten plaatsen als ie het ontdooien overleefd en daarna? Wat als dat ook mis gaat?? Nog een poging? Of moeten wij het boek sluiten?
@Lets: geen idee wat die waarde is en wat er evt aan gedaan moet of kan worden. Wanneer zou je hier meer over horen? @Knorretje: had zelf ook dat ik in mijn hoofd van alles wilde en erop uit wilde gaan. Maar als we ergens naar toe gingen was het altijd zo'n opgave dat ik blij was als we weer naar huis gingen. Nog eventjes doorbijten. @Do: als je er zoveel vertrouwen in had, komt de klap inderdaad hard aan. Had het ook dat ik bij mijn laatste poging op dag 13 nog niet ongesteld was, terwijl ik altijd op dag 8, 9 altijd al ongesteld werd. Ik begon er dus na dag 10 helemaal in te geloven en me stiekem zwanger te voelen. Toen werd ik toch ongesteld en kwam de klap des te harder aan. Ben er helemaal ziek van verdriet van geweest. Hopelijk heb je volgende week een goed gesprek, zodat je weer hoopvol het nieuwe jaar in kan. Knuffel! @Ddees: ik zal goed op mezelf passen, als jij het ook doet. OK?
Ook zoiets Sneeuwmees, ik ben nog steeds niet ongesteld, normaal dwars door de utrogestan heen en nu niets!
Beetje balen hier. Mijn man heeft al een week of twee een vervelende hoest. We proberen allerlij middeltjes om het wat te verlichten. We slapen nu ook al een week appart omdat ik anders helemaal geen oog dicht doe. Want als hij uiteindelijk in slaap valt, snurkt hij nu ook nog eens. Nu dacht ik er wel goed vanaf te komen omdat ik tot nu toe nergens last van had. Maar..... ik krijg nu last van mijn keel en snachts een verstopte neus. Nu maar hopen dat het niet veel erger wordt. Hier zit ik dus niet op te wachten:x
Do, hopelijk kunnen ze je donderdag nog wat verder helpen, of dingen uitsluiten of nog eens onderzoeken... Wat een teleurstelling zeg... Ddees, hoe is het met jou? Knorretje, balen zeg! Kun je nu niet gebruiken natuurlijk. Het eerst wel...ik probeer ook maar een beetje uit de buurt van snotteraars te blijven! Ben gisteravond weer s ff in het ziekenhuis geweest. Had toch weer helderrood bloedverlies en ik had het er nie zo op. Gelukkig mocht ik gewoon komen en toevallig mijn favoriete arts (in opleiding). Die had ik de vorige keren ook toen ik met spoed ging. Mijn vriend is weg voor het werk, dus pap en mam waren mee. Gelukkig was toch weer alles goed. Het kindje zwaaide zelfs alsof het zeggen wilde, 'ja mam, ik ben er nog, maak je nou maar nie zo ongerust'. Leuk was wel dat pap en mam nu ook even hebben gekeken! bloedingen konden ze niet echt verklaren. Baarmoedermond zag er gevoelig uit, daar leken de bloedingen vandaan te komen, maar zeker niet van het kindje of placenta of iets... Weer een opluchting dus Helaas geen foto want het papier van het apparaat was op....haha achja. Wel weer ondanks alles nog een keertje mogen spieken!
Lets gelukkig kunnen ze je nog steeds geruststellen. Hier gaat het z'n gangetje. We hebben wel het gevoel dat onze dochter weer terug is, maar ze heeft nog een lange weg te gaan.
**Ego, breek even in. Vandaag precies een jaar geleden een positieve zwangerschapstest in handen. Eindelijk na 3 jaar teleurstelling en verdriet. Nu ligt er een heerlijk manneke boven te slapen. Die datum blijft me gewoon altijd bij** Tassie, hoeveel weegt jullie meisje eigenlijk? Onze "kleine" man woog afgelopen maandag 7 kilo . Hij was toen net 4 maanden oud. En wij hadden ook poging 1 een topper 4AA en meteen bij de eerste terugplaatsing hiervan een positieve test. Rest zwaai, en fijne avond/weekend nog. Kom snel om terug om op iedereen te reageren!
@Lets; yeah, 12 weken alweer. Wat fijn dat je weer een bevestiging hebt gehad dat het met de baby goed gaat ondanks een bloeding. Zo fijn is dat wanneer je serieus genomen wordt door de artsen en je snel kunt komen voor een echo. @Sneeuwmees; ik had jouw tip ook echt als tip gelezen, hoor!. Ik ben juist heel erg blij wanneer ik tips en/of eigen ervaringen lees van anderen. Daar kan weleens de gouden tip tussen zitten. Ik hoop dat je man alweer wat opgeknapt is. Waarschijnlijk heeft hij te lang rondgelopen met een verkoudheid als ik het goed lees. Balen dat het nu een longontsteking is. Veel rusten en medicijnen nemen. Maar dat betekent wel dat jij een tandje harder moet lopen (nog harder dan anders). Ik hoop dat ook jij toch wat tot rust kunt komen dit weekend. Nog naar de Sinterklaas intocht gekeken? @Ddees; gelukkig lees ik dat jullie dochter weer op de goede weg zit, hoewel dit waarschijnlijk een lange weg is met vallen en opstaan. Sterkte voor jullie! @Do; ach, meis, wat is het ook ongelooflijk k..! En inderdaad alweer de zoveelste feestdagen zonder zwangerschap of zelfs zonder baby. Die feestdagen vond ik zelf het zwaarste en elke keer inderdaad hopen dat het de laatste feestdagen zijn zonder baby of zonder zwangerschap. Wacht in ieder geval het gesprek af van aanstaande donderdag. Dr. S. heeft vast nog wel opties voor jullie! Knuffel, meis! @Knorretje; ik hoop voor je dat de klachten van verkoudheid niet hebben doorgezet, meis. Dat is iets wat je echt kunt missen tijdens de zwangerschap. Je had het je natuurlijk ook heel anders voorgesteld zo tegen het einde van je zwangerschap.......apart slapen was waarschijnlijk wel het laatste waar je rekening mee hield. Hoewel het natuurlijk wel begrijpelijk is. Goed slapen is zo belangrijk tegen het einde van de zwangerschap zeker met het oog op de bevalling en het herstel én natuurlijk het zorgen voor de baby! @Mikka; wij zeiden dat ook tegen elkaar, nu een jaar geleden waren wij bezig met de IVF. Ik vind het eigenlijk ook heel fijn om er bij stil te staan dat het toch echt een wonder is en dat het zo bijzonder is allemaal. Ik ben ontzettend dankbaar voor ons meisje en ik ben echt enorm blij dat ik toen naar DD ben gegaan. Ons meisje heeft woensdag a.s. haar eerstvolgende afspraak bij het CB. Zij krijgt dan één vaccinatie en natuurlijk wordt zij ook gewogen en opgemeten. Ik zal dan wel vertellen hoeveel ze weegt.....ze is in ieder geval flink aangekomen. En jullie kleine man alweer 7 kilo. Wat gaat het trouwens hard, zeg, alweer 4 maanden.
@Knorretje: hoop dat dit virus toch aan je voorbij gaat. Hoogzwanger en griep is geen prettige combi. Overigens is iedereen in huis verkouden en al een paar keer dacht ik dat ik ook aan de beurt zou zijn ivm beginnende keelpijn, maar was toch steeds loos alarm. @Lets: fijn dat je met je ouders kleine uk hebt mogen bewonderen, al was de aanleiding minder leuk. Maar gelukkig gaat het goed met de kleine uk. @Ddees: fijn dat het iets beter gaat met jullie dochter. Nu maar hopen dat ze de positieve vibe blijft vasthouden. Geeft jullie ook wat meer rust. @Mikka: de dagen van mijn positieve testen kan ik me ook nog goed heugen. We hebben vorig jaar vlak voor de positieve test een foto van ons drietjes met de zelfontspanner gemaakt. Twee dagen later testte ik positief. Dus als ik die foto zie, wetend dat ik daar al pril zwanger op was, krijg ik ook nog steeds een bijzonder gevoel. @Tassie: fijn dat je het niet vervelend opvatte. Het is momenteel best even druk. Mijn man is hondsberoerd en ligt veel op bed. Mijn oudste is ook niet fit, dus rommelt veel aan in huis, maar daarmee dus ook een behoorlijke chaos de hele dag. De jongste is ook niet lekker. Hij is verkouden, maar kwijlt ook enorm. Heb steeds het idee dat er nu echt een tandje doorheen komt, maar dat is dus niet zo. Maar vandaag ook. Moe zijn, maar niet willen slapen als je hem in bed legde. Maar als je hem er weer uit haalde was het ook niet goed. Erg vermoeiend dus. We waren van plan om naar de intocht te gaan in een plaats verderop waar een haven is. Maar zag dat alleen niet zitten om naar toe te gaan. Het is er altijd erg druk en dan met parkeren en twee kinderen. Dus lekker de intocht op tv gezien. Ook wel leuk altijd om naar te kijken. Cadeautjes zijn ingepakt en de schoentjes staan klaar. Dit jaar voor het eerst een paar baby schoentjes erbij. Zo schattig, al zeg ik het zelf.
@Sneeuwmees; hihi, inderdaad erg schattig zo'n babyschoentje. Ik had ook al zitten denken om een konijnenslofje van ons meisje neer te zetten. Maar jee, wat vervelend dat je kinderen en man zich niet helemaal goed voelen. Kinderen kunnen dan echt "vervelend" worden in de zin dat ze niets willen. Ik zie je al heen en weer lopen met de jongste, naar bed, uit bed, op schoot, toch maar naar bed enz. Niet echt heel ontspannen voor jou. Enneh, de intocht op televisie is ook leuk. Ik heb gisteren ook gekeken, eigenlijk kijk ik elk jaar. Maar nu met ons dochtertje. Nou ja, half. Ze ging al heel snel naar bed. Ik hoop dat de mannen bij jou thuis zich vandaag alweer wat beter voelen. @Klaasje; hoe is het met jou? Ik ben zo benieuwd wanneer je gaat bevallen. Het kan in ieder geval niet lang meer duren. @Bbibi; hoe is het met jou, meid? Kan je al wat meer nu?
Lets, fijn dat je weer gerusgesteld bent. Ddees, een lichtpunt! Do, een zware tijd. Al die donkerte doet ook geen goed. Hou je van wellness? Misschien jezelf een dagje cadeau doen, hielp hier altijd wel een beetje. Jullie kindjes groeien goed Tassie en Mikka! Knorretje, ik hoop dat je niet ziek wordt... Je kunt maar beter in 'goede' conditie aan je bevalling beginnen, scheelt met het herstel. Beterschap voor je man. En Sneeuwmees ook beterschap....moeders is de sterkste!