Ik heb het dekkingsoverzicht van 2014 er even bij gepakt. Hierin staat voor de behandeling in het buitenland : vergoeding tot max. tweemaal het nederlands wettelijk of marktconform tarief. De vergoeding uit de basisverzekering maakt hier onderdeel van uit. Ze hebben dus voor 2015 er dus bijgevoegd: volledige vergoeding bij een PNO erkend ziekenhuis binnen 60 km van de nederlandse grens. Volgens mij halen we twee dingen door elkaar. Volleding vergoeding = binnen 60 km en door pno erkend zkh Tweemaal nederlands tarief = decrest van de behandelingen in buitenland. Ik denk dat ik even een mail naar PNO stuur om te vragen hoe het zit. Ik hou jullie op de hoogte als ik antwoord van pno.
Klaasje! Gefelicteerd!! Jammer dat de bevalling niet zo verlopen is als gewenst, maar wat je zegt: het resultaat telt! Geniet van jullie mooie wondertjes. En wat een mooie gewichten! Kassandra, misschien kun je eens bellen met Nij Barrahûs in Wolvega?
Sneeuwmees, het aanvullende pakket van onvz waar de ruime dekking voor ivf in zit is met medische selectie. Ik ben daar toen afgewezen. Dus daar hebben we hier ook weinig aan.
PNO is van ONVZ, dus verbaast me niks dat die voorwaarden hetzelfde zijn. Ik ben benieuwd naar de antwoorden. Mail is verstandiger dan bellen, want dan heb je het zwart op wit. De kliniek in DD ligt volgens mij binnen 60 km van de Nl grens (Venlo e.o.), dus is het m.i. alleen nog de vraag of PNO de kliniek erkent.
ik heb net gebeld naar Pno Als ik wil overstappen naar Pno zou ik pno compleet moeten aanvragen voor het vergoeden van een 4e poging. Hiervoor kom je door een medische selectie en de mw aan de lijn kon mij al vertellen dat ik hoogstwaarschijnlijk niet door de selectie heen kwam vanwege de strenge eisen:x Heb haar bedankt hiervoor:x:x
@Mariska: wat raar, dan hebben ze die eisen blijkbaar ook gewijzigd. Voor mijn 4e poging moest ik een verklaring van een arts hebben en opsturen naar PNO. Het ging er met name om dat die arts een meerwaarde zag voor een vierde poging. Met die verklaring die dr. S. opgesteld had, kreeg ik die toestemming zonder problemen. Ik zou er morgen toch nog even een mailtje aan wagen wat die eisen dan zijn voor toestemming voor een 4e poging. Maar het vergoeden van uberhaupt een poging in DD is dus geen probleem blijkbaar.
Ik lees net dat ze bij PNO compleet nu ook naar vruchtbaarheidsbehandelingen gaan vragen. Nou, die hoef ik dus ook niet meer te nemen.
Wat een gedoe met die verzekeringen. De pakketten worden alleen maar uitgekleedt, en de premies alleen maar hoger. De eigen risico is volgend jaar 375,- en mijn premie is met ongeveer 11,- omhoog gegaan. Ik ga mijn aanvullende verzekering naar beneden doen. Ik heb nu nog pno compleet, maar dat is mij nu echt te duur.
Ik vroeg haar wat de eisen waren, daar was ze nogal vaag in, had te maken met de medische geschiedenis en aantal pogingen. Ik heb gezegd dat ik het wat vaag vond, nou ja u kunt altijd een aanvraag indienen zegt ze....... Tja ze vergoeden idd nog een poging, maar dan kan ik net zo goed bij menzis blijven omdat ik daar ook via mijn werk korting kan krijgen. Dan moet ik wel een andere basispakket nemen de zorgzo polis. Alleen moet ik dan alles vooraf betalen, maar dat wist ik al. Maar moet ik dan met die polis de tandarts etc ook allemaal vooraf betalen?
@Stiertje: bij jou staat de teller toch weer op 0, dus moet jij ook wel overstappen naar compleet? @Mariska: ik ben ook benieuwd wat die eisen zijn. Ik denk dat ze zeker willen weten dat er een reële kans op een zwangerschap is. En heel lullig om hier in het topic te zeggen, maar je 'kansen' voor toestemming zijn echt veel positiever als je een goed doorlopen zwangerschap hebt gehad. Zit nu zelf ook te zoeken in al die pakketten. Voor ons geen kinderwens meer, maar heb nog wel wat nazorg nodig voor fysio. Hoeveel heb je nodig per jaar? Voor mij is PNO daarom niet zo handig meer (ondanks dat ik over ze wel tevreden was). Wat is wijsheid. Pffff.... gedoe, altijd weer ieder jaar.
Maar als wij weer zo weinig bevruchtingen hebben als vorige keer (geen cryo's) gaat het wel hard met de behandelingen. Vandaar mijn twijfel. Het zou wel ongelofelijk veel mazzel zijn als we nu weer meteen de eerste keer bingo hebben. Ze gaan nu wel ICSI doen ipv IVF, maar wie zegt dat dat helpt, met die oude eieren van mij? Dat is ook mede waarom ik zo graag dit jaar nog wil beginnen, dan kunnen we zien wat ICSI doet met het aantal embryo's.
@Stiertje: ja, dat snap ik die twijfel. Toen ik overstapte had ik 2 pogingen gehad en dus nog 1 tegoed uit de basisverzekering. Maar ja, natuurlijk geen zekerheid dat die 3e poging succesvol zou zijn. Dus ja, was het op safe spelen en inderdaad het duurste pakket..? Terwijl ik misschien de 3e poging zwanger kon raken. Dus toch maar op safe gespeeld, duurste pakket en na de 3e poging spontaan zwanger geraakt. Nou ja, heb dat pakket toen maar goed benut met fysiotherapie.
Ik heb zelf ook nog even naar PNO gemaild. Ben benieuwd hoe snel ze antwoorden, denk dat er wel meer vragen komen ... Ondertussen ben ik in de laatste week van m'n pilstrip beland (as. maandag de laatste). Ik hoop zoooo dat we dan kunnen beginnen!
Was vanavond nog wat voor op 1 vandaag over zorgverzekeringen en dat het loont om eens goed te kijken. Ik heb net eens alles op independer ingevuld en kom dan uit op deltaloyd als goedkoopste. Maar daar durf ik zo niet op af te gaan. Zal me er de komende dagen ook wat meer op gaan storten. Ben er in ieder geval achter dat ik wel een aanvullend pakket naar beneden kan.
Ik ben verzekerd bij Fbto. Ik had ze al gemaild hoe dat gaat met behandeling in t buitenland. Zij vergoeden tot het Nederlandse tarief, dus waarschijnlijk komen er dan wel kosten voor ons bij. Verder heb ik al gelezen dat als er assisted hatching wordt toegepast dat we die factuur niet moeten indienen omdat er anders niks vergoedt wordt. Dit mailde fbto ook al. Is iedereen hier bij PNO? Ik moet me ook echt gaan oriënteren nu we dr overstap naar DD gaan maken..
Dames sorry voor mijn afwezigheid! Ik zie echt af met de voeding voor F.ay... Zwaar koemelkallergie net als ik wss nu over op Neocate obs losse aminozuren en opzich gaat goed maar vanmorgen overgeven en kind hele dsg ziek geweest en niet willen eten pfff... Verder vandaag mijn grote liefde onder het mes ( hond) dus hele dag ziek en valt steeds om... Zo sneu En ik ellende! Ik heb als zws erfenis een dikke aambei overgehouden! Jeetje ik ga kapot van de pijn! Mijn hele keizersnede is peunuts vergeleken deze pijn ik kan niet lopen of niks hij is alleen maar gegroeid ipv gekrompen! Weghalen willen ze tot 6 wkn na bevalling niet omdat het schijnbaar vaak een hormonaal prlbleem is en nog weg trekt nou ik geloof er niks van! Moet t nu doen Met een zalfje yeah right Klaasje proficiat meis met je kids! Toch een spoedkeizersnede ja? Balen, inleiden dus ook niet gelukt begrijp ik? Ben benieiwd wie jou keizersnede heeft gedaan Botala meid wat een verhaal vreselijk. Hele dikke knuffel.. Ik had zo gehoopt dat met de operatie het goed zou komen en dan dit nieuws.. Ik heb er geen woorden voor als alleeen veel kracht en sterkte gewenst. Hopelijk hebben jullie genoeg kracht om door te gaan en ook voor de zorg van bindi... Veel sterkte meis Knorretje wat maak jij het spannend! Ik heb ook een keer in zkh gezeten vanwege minder leven, komt door t indalen schijnbaar! Lets jij maakt t ook spannend meis! Weer veel bloed verlies wat eng iedere keer knuf! Gein en ntp hoe gaatie met de zws meiden? Vlinder en do knuffel meiden! Mariska gestopt met je cursus op t werk? Weer wat rust? Tassie hoe gaatie met je mooie meisje? Weer wat beter geslapen? Wanneer moest je naar t cb? Sm wat balen dat je niet mee kon naar dansvlorstelling Hoe reageerde je zoontje? En hoe gaatie met de jongste? Stiertje spannend laatste pilstrip.. Hopelijk cyste weg! Klaproos hoe gaatie meissie? Hopelijk niemand vergeten? Overige dames zwaai zwaai, hopelijk vergoed pno nog gewoon , wat een stress weer voor jullie! Eerst al met medicatie en nu dit... Knuf!
Goedemorgen allen! Wat een gedoe, hè, met de zorgverzekeringen. Alles wordt inderdaad steeds duurder terwijl er ook nog eens minder vergoed wordt. Ik ben zelf verzekerd bij UMC (via mijn man's werk). Ik ga ook maar eens kijken hoe of wat. Vorig jaar werd alles vergoed tot maximaal het Nederlandse bedrag en ook Assisted Hatching moest je vooral NIET indienen....want dan werd er helemaal niets vergoed. @Bbibi; jeetje, meis, wat vreselijk naar om je meisje zo ziek te zien, vooral omdat ze nog zo klein is. Ik hoop dat het snel beter met haar gaat en dat de nieuwe voeding dus goed te verdragen is. En dan ook nog eens je mupske! Zielig is dat hè, dat ze na de narcose omvallen en dat ook nog vaak de tong eruit hangt wat er ook niet echt heel erg florissant uitziet. En dan heb jij ook nog eens een aambei. Nou, meid, dat kan echt heel erg pijnlijk zijn. Als zitten ook zo'n pijn doet, misschien kun je dan een zwemband opblazen en daarop zitten zodat je niet op de aambei zit. @Gisteren bij het CB geweest en ons meisje weegt: 5470 gram en is 58,5 cm lang. Dus ze is heel mooi gegroeid (nou ja, dat hadden wij al wel door). Verder gaat het met mij wat minder......ik heb nog zo'n last van al mijn gewrichten gedurende de hele dag en dus ook de nacht. Ik kan niet slapen van de pijn en ik kan heel weinig qua gewone dagelijkse "dingen" door de pijn. Lopen is vooral heel pijnlijk en mijn handen doen ook zo'n zeer zodat ik bij pakken en vasthouden van gebruiksvoorwerpen al heel veel pijn heb. Ik kan geen flessen meer opendraaien bijvoorbeeld. En ons meisje uit bed tellen of dragen en verschonen gaat ook altijd gepaard met veel pijn. Ik ga vanmorgen maar de gynaecologie bellen voor overleg en vanmiddag maar een telefonisch consult aanvragen met de huisarts. Ik trek het echt niet meer. Ik ben helemaal op (lichamelijk en geestelijk). Mijn klachten doen op dit moment ook echt denken aan fibromyalgie....zeker ook gezien mijn PDS waar ik nu ook meer last van heb. Ik wil zo graag pijnvrij zijn of in ieder geval dat het draaglijk is. Sorry voor mijn gezeur......Ik moest het even kwijt.
Bbibi, wat zielig dat jullie meisje ziek is. Kleine pop. Een aambei.... au. Mijn man heeft er ook last van door een moeilijke stoelgang. Volgens mij ben je wel iemand die goed op de voeding let, maar probeer zoveel mogelijk eten te nemen wat je stoelgang niet belemmerd. Ook zijn er bij de drogist tissues van sperti te koop. Deze kun je gebruiken als toiletpapier. Ook vochtig toiletpapier is prettiger dan de gewone. Ik hoop dat je er snel vanaf bent. Als het minder leven voelen van het indalen zou komen, was ze er volgens mij al bijna uit. Haha. Waarom ik minder voelde is niet bekend, want er was veel beweging te zien op de monitor en de echo. Tassie, wat vervelend dat je nu zelf zoveel pijn hebt. Hopelijk kunnen ze er snel iets aan doen. En het is geen gezeur hoor. Als je het even van je af moet schrijven, luisteren wij graag. Ik heb de laatste dagen trouwens wel meer harde buiken en een zwaar gevoel onderin. Ik vind het wel prima. Ik denk dan bij mezelf: toe maar rommel maar lekker, maak maar ruimte en kom maar snel. Ik weet dat het niet veel zegt en dat ik ondanks dat nogsteeds dik overtijd kan gaan.
Dames! Ik ben perplex!! Net terug uit dd waar we heen gingen voor een evaluatie met Dr S. Zegt hij oké dus jullie komen voor de eerste echo voor terugplaatsing van jullie cryo?! Euhm nou daar zat ik te kijken dus ik zei dat we eigenlijk kwamen voor een evaluatie en om zijn advies aan te horen aangezien we nu al 5 terugplaatsingen hebben gehad zonder het oh zo gewenste resultaat, nou zegt ie ik zou vandaag nog starten met progynova en adviseer een intralipid infuus, 1 keer voor de tp 2 keer na de tp en bij zwangerschap ook nog na de positieve test! Euhm oké, en dat kan dus nu gelijk allemaal opgestart worden? Ja dat kan, heb je rond 3 december de terugplaatsing! We hebben de papieren getekend een echo laten maken en direct de medicatie opgehaalt bij de apotheek! We mogen ook nog beslissen om het niet te doen en pas in januari verder te gaan, maar ik denk dat we maar gelijk door gaan, en dan misschien toch wel zwanger kerst en oud en nieuw mogen gaan vieren!! Ben echt nog een beetje beduusd en overdonderd even verwerken allemaal weer haha
Do, ik kan me voorstellen dat je overdonderd bent. Ik denk dat het niet uitmaakt of je nu met de medicatie begint of dat je wacht tot januari. Dokter S zal beide keren hetzelfde plan van aanpak kiezen. Als je nu doorpakt valt het nog wel mooi in dit verzekeringsjaar. Ga je in januari zit je gelijk alweer met je eigen risico van 375,- En ben je idd met de kerstdagen wel zwanger.... spannend