ICSI in Düsseldorf deel 5

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lets: ik zou het blijven slikken. Denk dat DD het niet voor niets adviseert om op te hogen en denk dat je het jezelf nooit vergeeft als je stopt en er gebeurd toch iets.
    @Stiertje: ik duim heel hard dat je cyste gekrompen is en dat je toch nog dit jaar van start kunt gaan.
    @Vlinderr: inderdaad een gedoe weer met de verzekeringen. Weet dat er hier veel met smart zaten te wachten om eind dit jaar over te kunnen stappen naar PNO. En zelfs daar hun behandeling even voor uitgesteld hebben. En dan gaan uitgerekend zij hun gunstige voorwaardes uitkleden.
    @Zon: je bent van harte welkom hier. Heb er zelf ook al in de aanloop naar de intake (inmiddels al weer 2 jaar geleden) heel veel aan gehad om hier mee te kletsen. Er komt zoveel op je af. En ook als je eenmaal in een behandeling zit is de steun van hier ook enorm prettig.
    @Tassie: wat zei de huisarts?
    @Bbibi: hoe is het nu met je kleine meisje (en hondje)?

2. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Zon; gezellig dat je mee kletst.

@Lets; Wat vervelend dat je precies tegenovergestelde adviezen krijgt wat de Prednison betreft. Bbibi heeft het ook heel lang gebruikt tijdens de zwangerschap. Ik denk dat we even moeten wachten totdat Bbibi reageert:).

@Stiertje; Hoe gaat het met je meisje? Ze gebruikt nu immers al geruime tijd geen ab meer. Ik hoop dat ze geen uwi's heeft gehad sindsdien en dat de operatie dus geslaagd is.
    Enneh, ik hoop en duim met je mee dat de cyste verdwenen is en je zo snel mogelijk kunt starten in DD.

@Do; jeetje wat een verrassing, meid! Hihi, ik kan mij voorstellen dat je helemaal in shock was op de terugweg. Dit had je absoluut niet zien aankomen. Wel erg fijn dat je nu al begonnen bent en inderdaad wie weet.......ben je straks zwanger met de feestdagen!

@Vlinderrr; wat ontzettend frustrerend, hè, dat gedoe met die verzekeringen. Zij hebben alle macht en kunnen dus lekker zelf bepalen wat ze wel of niet vergoeden. Ik kan je wat PNO betreft niet helpen aangezien ik bij een ander verzekerd ben (UMC).

@Sneeuwmees; jeetje, zeg, wat een drukte weer bij jullie thuis. Ik hoop dat je man snel opknapt want ik kan mij voorstellen dat hij zich super beroerd voelt. En je oudste zoontje had de woonkamer half verbouwd tot speelparadijs:) en zijn sporen achtergelaten. Je hebt het er maar druk mee, meis! Kun je anders geen hulp van je ouders vragen zodat je even een moment(je) voor jezelf hebt? Knuffel, meis!

@Klaasje; hoe gaat het met jullie, meis? Slapen je kindjes bij je op de kamer? Ik ben zo benieuwd naar de foto's en de namen:D.

@Ddees; hoe is het bij jullie thuis? Gaat het nog steeds vooruit met je dochter?

@ego; ik had gisteren ineens koorts en ik was dan ook ineens helemaal niet lekker. Voor het eerst sinds maanden weer 's middags geslapen met de kleine meid....wel allebei in ons eigen bed.
    Ons meisje had gisteren was verhoging en wat uitslag op haar hoofdhuid (ik denk nog van de vaccinatie) waarvoor ik een zetpil had gegeven waardoor ze lekker lang sliep. Ze probeert trouwens sinds enkele dagen op haar linker zij te draaien. Het lukt (nog) niet, maar het is echt leuk om te zien. Ze begint trouwens ook met een geluidje te lachen, zo grappig.
    Mijn huisarts is deze week afwezig zodat ik maandag contact opneem over de lichamelijke klachten. Ik ben benieuwd naar wat hij gaat zeggen.

3. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    *breek even in*

Meiden lees soms met jullie mee en zag de discussie over PNO voor volgend jaar. aangezien wij dit jaar uit Gent niks terug kregen van de huidige verzekering heb ik ze gebeld.

Dit is de link naar het document met alle gecontracteerde buitenlandse ziekenhuizen. Hier geldt (met de aanvullende complete of extra complete) de 200% vergoeding ook voor IVF (bij mijn huidige is Gent bijv wel in contract maar niet voor IVF...)

Hoop dat het helpt.

http://www.pnozorg.nl/Portals/0/downloads/Downloads%202015/Lijst%20zkh%2060%20km%20grens%20(versie%201%20januari%202015)%20%20PNO.pdf

4. zwolle123

zwolle123 Actief lid

5 mei 2010
    155
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Lets: ik zal vanavond proberen wat uitgebreider te reageren (moet nu weg). Heb ervaring met lang prednisolon slikken tijdens zwangerschap (nog in het "pfeiffer"-tijdperk) en heb nu ook precies hetzelfde advies gekregen als jij mbt hoogtes en duur van slikken (zijn bezig voor 2e kindje).

Ik zou voorlopig echt gewoon doorgaan!!

5. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Bedankt voor het lijstje! Zie DD er niet bij staan ... :x

6. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

nee idd!:x:x

7. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Stiertje, ik heb ook op het lijstje gekeken. DD staat er niet bij. Maar dit is het lijstje wat hoort bij de volledige vergoeding.

Nu nog zien uit te vogelen of de 2x het nederlandse tarief nog wel voor DD geldt.
    Ik heb van PNO nog geen antwoord gekregen.

8. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Nee, ik ook niet. Nog ff afwachten dus. Ik verwacht volgende week wel antwoord.

9. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jee, wat vervelend allemaal met die verzekeringen...ik baal helemaal met jullie mee! We zullen wel te duur zijn geweest zeker...

Hebben nu met de immunoloog gemaild in ons beste Duits. Praten is toch een stuk makkelijker dan schrijven...ben benieuwd wat ze als reactie gaan geven... Tot dan ga ik gewoon door met de prednisolon..

10. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Lets ik zou meer vertrouwen in DD hebben. Wat ik laats schreef van iemand die met vervroegde weeën in een Nederlands ziekenhuis terecht kwam en daar zeiden ze ook dat ze moest stoppen, maar de immuunarst. Dokter P.fei.ffer die met klem aanraadde vooral door te gaan met prednison. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

11. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Thanx voor jullie reacties!

Ik ben vooral benieuwd naar de redenering van de immunoloog. Dit omdat ik geen immunologisch onderzoek gehad heb. Dus ik wil graag weten waar ze het op baseren...

12. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Nog even @Tassie: meiske doet het heel goed zonder AB. Nog geen infecties gehad. Daar zijn we heel blij mee. Op dit moment zijn we wel allebei snipverkouden, dus das wat minder. Ik voel me erg lamlendig. En we snotteren heel wat af.
    Hoop idd dat we nog dit jaar kunnen beginnen voor een brusje!
    Hoe voel jij je nu?

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lets: kan me voorstellen dat je onderbouwing wilt, waarom je het gebruikt. Ik vind het zelf wel apart dat ze jou zonder vooronderzoek prednison voorgeschreven hebben en het nu zelfs opgehoogd willen. Maar goed, ik ga ervanuit dat ze een goede reden hebben en weten wat ze doen (al snap ik dat je wel die beweegreden zou willen weten). De NL artsen zeggen alleen dat ze er geen nut van inzien, maar kwaad kan het dus ook blijkbaar niet. Dus dan zou ik zelf maar het zekere voor het onzekere nemen en het door blijven slikken.

Wat een gedoe allemaal met die PNO. Wie weet zijn ze wel onaangenaam verrast geweest door de enorme hoos die naar DD uitwijkt (en daarvoor naar PNO is overgestapt) en ook die 4e poging was nogal populair. Misschien ook eens in DD aankaarten. Ze moeten volgens mij contracten afsluiten met zkh en misschien kan DD zelf wel bij PNO aangeven dat ze op die lijst willen. Er is ook voor hun een voordeel te behalen als vrouwen goed verzekerd zijn. Anders zullen hun het ook wel in klandizie merken. Als mensen veel zelf moeten bijbetalen (of geen 4e poging meer krijgen) zullen mensen eerder het bijltje erbij neergooien en stoppen met behandelen. Ik vind het echt zo'n afknapper van PNO.

Hier nog steeds een zieke man. Gisteren weer 39 graden koorts. Snap er niets van. Vandaag 2e hele dag dat hij penicilline moet slikken, dus verwacht hopelijk vandaag wel een omslagpunt. Dan kan het ook wel eens na 3 weken. Zometeen de kinderen maar eens klaarmaken en naar de sinterklaasintocht in ons dorp kijken. Heb er zin in, omdat mijn oudste er nu echt meer bewust ermee bezig is.

14. Vlinderrr

Vlinderrr Actief lid

21 sep 2012
    106
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb pno gebeld en ze geven inderdaad aan dat het om volledige vergoeding gaat als het een gecontracteerd ziekenhuis is. DD is dat inderdaad niet maar dan geldt wel de vergoeding tot 2x het nl tarief.
    Dus ik ben voorzichtig toch weer blij hier mee.

De 4e poging gaat m zeer waarschijnlijk niet worden omdat daar inderdaad medische selectie op zit. Maar goed, laat ik niet te ver vooruit kijken. Ik ben al lang blij met de 200% vergoeding.

15. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Dat lijkt idd goed nieuws! Maar ze maken het wel ingewikkeld zeg. Wie begrijpt dit nu nog? Ik vind het trouwens niet oké dat ze zo streng gaan selecteren voor het hoogste pakket. Je krijgt onbeperkt fysio en een 4e ivf. Maar je wordt niet geaccepteerd als je al fysio nodig hebt of in de MMM zit. Dus voor wie is die verzekering eigenlijk? Perfect gezonde mensen??

16. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    **Breek even snel in***

Botala, wat ontzettend heftig, gewoon kippevel. Heel veel sterkte met alles!!
    Klaasje, van harte gefeliciteerd met de geboorte van de twins.
    (beetje dubbel om dit zo onder elkaar te zetten, sorry.....).
    Je zult je handen wel vol hebben?? :D

Bbibi tip: Ga Hemoclin gebruiken!!!!! Echt een wondermiddel.
    Ik heb/had ook regelmatig last van aambeien en kon dan ook haast niet lopen/zitten en nachten wakker van de pijn.
    Via internet op Hemoclin gekomen en via internet te bestellen. Heel handig in gebruik en bij mij heeft het echt geholpen!!!

17. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Vlinderr: dat zou inderdaad goed nieuws zijn, maar dan ben ik inderdaad het spoor even bijster. Ze hebben dus een lijst met gecontracteerde zkh. Maar blijkbaar als een zkh daar niet op staat, krijg je toch 2 x NL tarief. Ik hoop het van harte dat het zo is, want dat zou voor veel meiden hier een enorme stress en zorg minder zijn.
    @Stiertje: ja, dan kunnen ze net zo goed niet een 4e poging aanbieden. Want als je al 4e pogingen nodig hebt, dan wil het al zeggen dat het niet gemakkelijk gaat. Maar ik blijf erbij dat voor een medische selectie een goed doorlopen zwangerschap (dus de wetenschap dat het kan) wel zwaar mee weegt.

Hier naar de sinterklaasintocht gegaan. Mijn man was koortsvrij en wilde mee. Ik had er al mijn twijfels over, maar hij zei dat als hij het rustig aan deed, het wel zou gaan.
    Het was heerlijk weer en een lekkere ongedwongen sfeer met veel muziek. Dus leuk om mee te maken.
    Maar het duurde allemaal wat lang. Er zou nog een optocht zijn vanaf het haventje naar het plein en we wilden net achteraan meelopen, toen mijn man niet goed werd. Het was toch allemaal net iets te veel van het goede geweest. Dus toen moest ik ipv mee met de optocht (waar ik me toch wel op verheugd had), heel snel met de kinderen naar huis lopen om de auto op te halen om mijn man op te halen.
    Toen hij thuis was, heb ik de jongste gevoed en in bed gelegd en ben ik nog met mijn oudste terug naar het dorp gegaan. Maar waar ik al bang voor was, was alles al weg.
    Ik ben toen naar een winkel gegaan waar ook allemaal sinterklaasactiviteiten zijn en pieten rondliepen. En daar waren ook wat kinderen van mijn zoontjes school. Dus hij heeft toch nog even lekker met hun kunnen rennen.
    Eenmaal thuisgekomen zat ik er even doorheen en ben een paar keer enorm hard uitgevallen tegen mijn oudste. Het is de hele tijd al, als ik linksaf zeg, hij rechtsaf gaat. Dus regelmatig strijd en zeker nu ik er al weken praktisch alleen voor sta, valt me dat soms zwaar.
    Snap dat het voor hem nu ook verwarrend is, nu mijn man al weken bijna onzichtbaar is en hij bij mij natuurlijk continue de grenzen aan het opzoeken is. Daarnaast kost de jongste meer energie, overdag weigert hij vaak de borst, dus dan is het ook met hem een soort van strijd om hem te laten drinken. Maar goed, vanavond barstte bij mij de bom even.
    Gelukkig kwam mijn man weer even naar beneden en nam het toen even over. Toen kon ik even op adem komen. Ben vlak nadat mijn zoontje naar bed is gegaan, ook op de bank in slaap gevallen.
    Net nog snel de schoencadeautjes ingepakt en bij de schoenen neergelegd. Nu ook naar bed. Over een paar uurtjes begint het circus weer.
    Hopelijk gaat het vanaf morgen, nu wel een keer beter met mijn man, al heb ik er een hard hoofd in. Vanavond had hij weer koorts en ik had verwacht dat hij nu onderhand toch wel het ergste gehad had.

18. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Mikka dank oor de tip! Helaas hier geen succed verhaal met hemoclin :( ook lidocainecreme niet... Nu aan de curanol dat helpt iig wel de pijn te verlichten! Al is het nog steeds vreselijk! :(
    Hoe gaatie met je kleine man?

Knorretje jou man dus ook zon last? Wat sneu! Van zwangere vrouwen hoor je het vaak ! Schijnbaar 70% heeft daar last van! Nu ben ik over alles altijd heel open en nu opeens AL mijn vriendinnen met kindjes ook allemaal die ellende schijnbaar haha... Zo zie je je denkt de enige te zijn en opeens echt iedereen gewoon! Ik snap alleen niet waarom er dan geen wondermiddel voor id als zooooo veel mensen er last van hebben :(

Sneeuwmees ook al zon leuke erfenis dus pfff ellende! Nu beter bij jou ? En wat sneu da je man zo ziek is! Kan me voorstellen dst het voor jou nu vreselijk zwaar is! Ik vind het al zwaar met een hondje en kindje nu ik "al" 2 dagen alles alleen heb moeten doen! Echt ik snap niet hoe andere mensen het met meer kinderen doen! Tijd voor jezelf is er absoluut niet meer bij gewoon :( dikke knuffel meis

Dees hoe gaatie met jou? En met je man en (stief) dochter?

Lets nogmaals je moet zelf weten maar ik zou ermee doorgaan ! De persoon waar dees het over heeft is Maartje van dit forum, zij is ju zwanger van een tweeling! Ook bij haar eerste had ze vroegtijdige weeen met ik geloof 24 weken toen ze stopte met prednison! Echt absoluut nie doen... De nadelen wegen niet op tegen de voordelen! En in nederland hbben ze absoluut geen verstand...

Do fijn dat je weer kunt beginnen! :)

NTP fijn dat de echo weer goed was meid!

Gein hoe gaatie met jou en je zwangerschap meid?

Vlinder hoe gaatie met jou meid?

@nieuwe dames zwaai en dank voor de tip wat betreft PNO!

Tassie wat vervelend dat het met jou ook zo beroerd gaat! Zou idd fybro kunnen zijn... ( fibro is eigenlijk de zustervariant van mijn ziekte ME/CVS, en van die van klaproos LYME) hoop niet voor je dat het dat is want dan valt er weinig aan te doen helaas... Hier ook nu weer meer pijnen als tijdens mijn zwangerschap! Heeft schijnbaar met dalen van hormonen te maken! Heel vervelend ... Weet hoe erg het kan zijn iedere dag met pijn te moeten leven! KNUF!

@klaproos hoe gaatie met jou lieverd?

@loontje fijne vakantie gehad meis? Hoe gaatie met de kids? :)

@hier gaat het mwah! Met F.ay gaat opzich goed! Alleen laat ze wel veel van de fles staan iedere keer 15-40ml ( van dr 100) .. Donderdag voor t eerst naar CB dus ff bespreken! Vd week ook maar langs huisarts voor recept van Neocate want 70/80euro per week voor alleen de voeding wordt me een beetje duur ...
    Met hondje gelukkig alles weer goed! Helemaal weer de oude gelukkig :)

19. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    @bbibi krijg je die voeding niet vergoed? Dacht dat dat bij KMA vergoed werd als je indient bij de verzekeraar, maar weet niet zeker.
    @sneeuwmees, wat pittig zeg....ppppffff...... Hoop dat je man snel beter is en hij jou ook weer wat "werk" uit handen kan nemen, zou fijn zijn als je niet alles "alleen" hoeft te doen. Hoe vind je zoontje het zo met sinterklaas? Spannend?

Met de kleine man (nou ja klein:D) gaat echt heel goed!! Hij is zooooo lief en tevreden. Natuurlijk af en toe ook wel eens zijn dag niet, maar die zijn echt op 1 hand te tellen. Hij is gewoon haast altijd vrolijk en begint nu echt geluiden te maken. Dus we genieten!!!

20. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @Bbibi: zeker langs de ha gaan hoor. Die kan een machtiging geven voor de voeding. Wij moesten eerst nog een provocatietest doen, maar hopelijk hoeven jullie dat niet !

Deel Deze Pagina