ICSI in Düsseldorf deel 5

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NTP

NTP Bekend lid

3 dec 2012
    537
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heftige longontsteking dus SM.... Logisch dat het af en toe wat te veel wordt.

Spannend Bbibi, voor het eerst naaar het CB. Ik vond dat toen een hele onderneming weet ik nog. Het was daar ook superwarm en mijn meisje huilde alles bij elkaar. Dan ook nog haar aan en uitkleden....je kon mij wel meteen onder de douche zetten 😉. Dure voeding! Hoop dat je het vergoed krijgt.

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bbibi: dat is inderdaad prijzige voeding, maar volgens mij krijg je het wel vergoed met een verwijzing. Dus zeker gaan vragen, want dat is anders niet te betalen. Ik had toen zelf ook curanol en dat verzachtte de pijn inderdaad. Maar duurde toch wel flink aantal weken voordat die helemaal weg was. Maar goed, als die pijn maar weg is, dat is het meest vervelende. En fijn dat het goed gaat met je kleine meid. Krijgt ze ook al gelijk de eerste prikjes dan? Ik zou me niet zo blind staren op het aantal cc's van de fles wat ze drinkt. Als het een tevreden meisje is en ze slaapt en plast goed, krijgt ze toch voldoende binnen.

Hier lijkt het met mijn man vandaag iets beter te gaan, maar we roepen maar niet te hard. De jongste is ook weer z'n ritme aan het verschuiven en niet echt handige tijden op het moment. Moet nog maar even kijken of we dat niet een beetje bij kunnen sturen. Hij weigert overdag vaak de borst en drinkt dan veel te weinig. Nadeel is dat hij ook niets anders wil drinken. Hij komt dan 's nachts vaak heel laat (eigenlijk vroeg in de morgen). Dus wil hem nu toch maar, voordat ik zelf naar bed ga, hem even wakker maken en toch nog proberen te voeden, in de hoop dat hij dan weer in de ochtend komt, op 'z'n oude tijd', voordat ik ga werken.

3. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Sneeuwmees; je man heeft het echt heel zwaar te pakken, zeg. Ik hoop dat zijn herstel nu toch echt begonnen is en hij zich steeds beter gaat voelen. Ik kan mij voorstellen dat het echt heel zwaar is voor jou om alles draaiende te houden in je eentje. Het is heel begrijpelijk dat je dan niet altijd meer kunt relativeren of even tot 10 kunt tellen.

@Bbibi; Als je dochtertje tevreden is, niet afvalt en goede plasluiers heeft, lijkt het mij dat ze genoeg binnen krijgt. Ons meisje was in het begin ook geen goede drinker. Ze liet ook heel veel staan elke keer. Met een week of 8 begon ze beter te drinken en nu drinkt ze gewoon goed. Wij schrijven nog steeds alles op (tijdstip drinken, wanneer poepluier, wanneer vit.D gegeven). Verder lijkt het mij ook dat bij KMA de voeding vergoed wordt.

@ego; ik ben vandaag voor het eerst alleen thuis. Mijn man is met ons meisje op visite bij zijn zus (1,5 uur rijden bij ons vandaan). Ik moest echt huilen bij het "afscheid". Toch is het ook wel lekker nu, want ik heb al wat geslapen vanmiddag en nu ben ik lekker aan het ontspannen. Het is wel stil in huis.....Ik zal ook wel erg blij zijn als ze weer thuis zijn....nou ja, vooral mijn meisje dan:).

4. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik voldoe even aan mijn meldplicht.
    Mijn man en ik zijn alletwee verkouden. Mijn man hoest al een paar weken en zit aan de AB. Bij mij is het nog te doen, maar ik hoop niet dat het erger wordt.
    De laatste loodjes zijn echt zwaar nu. :(

Ik heb even geen puf om op iedereen te reageren. Sorry.

5. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Knorretje; balen, meis! Knuffel...het is niet fijn zo op het eind van je zwangerschap.

6. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Knorretje ik hoop dat jullie wat opgeknapt zijn voordat de bevalling begint.

7. NTP

NTP Bekend lid

3 dec 2012
    537
    0
    0
    NULL
    NULL
    Knorretje....maar goed je rust pakken. Het kan nooit lang meer duren. Voel je de baby nu wel weer goed steeds?

8. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    NTP, ja ik voel de kleine nu wel steeds goed. Morgen weer op controle bij de vk. Ik wil vragen of ze me kan/wil strippen.
    Ik merk dat ik steeds vermoeider wordt, en dan moet ik ook nog een bevalling door. Ik ben benieuwd wat ze zegt want ik hoor wel vaak dat ze met 40 weken pas een poging doen.

9. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Vragen kan altijd, knorretje! En verkoudheid kost idd veel energie. Hier ook al 3 dagen lamlendig. De kleine meid is ook verkouden. En vriendlief had vandaag migraine. Dolle boel hier :D

10. Botala

Botala Actief lid

2 nov 2013
    167
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Klaasje gefeliciteerd heel veel geluk....

nogmaals iedereen bedankt voor het medeleven doet me echt heel goed... Ik probeer weer wat mee te gaan lezen en te gaan reageren..

Tassie ben heel benieuwd wat jou huisarts zegt... ook ik heb al sinds de bevalling pijnlijke gewrichten... maar ja ik dacht stress enz.. maar de huisarts heeft nu toch laten prikken op reuma. ik verwacht er niks van volgens mij is het echt een hormonen ding.. mogen maar even bellen of de bloeduitslagen binnen zijn...

Knorretje succes nog even met de laatste loodjes

x voor iedereen

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tassie: en is je kleine meid al weer terug. Leuk dat je man met haar op stap is geweest. Kan me voorstellen dat het even raar voelde (en inderdaad stil), maar je hebt je tijd goed benut hoor ik.
    @Botala: fijn dat je weer mee wilt lezen en reageren. Denk vaak aan je. Mijn gewrichten zijn ook gevoeliger en pijnlijker sinds een maandje. Vermoed dus ook dat de hormonen daar schuldig aan zijn. Maar ben benieuwd wat je huisarts ervan zegt.
    @Knorretje: balen dat je niet fit bent. De laatste loodjes zijn normaal al zwaar genoeg. Ik dacht dat ze alleen maar stripten als er iets werking in zat. Maar vragen kun je altijd. Nee, heb je... Maar zou het niet 'fijner' zijn als je je misschien met een paar dagen wat beter voelt om dan te strippen? Een bevalling (en de eerste tijd erna) is een behoorlijke uitputtingsslag. Dus als je nu zo beroerd bent is het ook niet prettig, lijkt me. Maar je moet doen wat voor jou het beste voelt, hoor. Snap dat je er onderhand doorheen zit.

12. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sneeuwmees, ik hou er ook rekening mee dat ze nog helemaal geen poging tot strippen willen doen, en het kan natuurlijk ook zo zijn dat alles nog zo dicht zit dat het niet kan.
    Maar de kleine meid ligt nog steeds zo strak tegen mijn ribben dat ik de hele dag last heb, en ook s'nachts niet kan slapen. En de verkoudheid werkt ook niet mee.
    Aan de ene kant weet ik dat het erg zwaar is, de bevalling en de eerste tijd met de kleine. Maar aan de andere kant, wil ik niet nog meer uitgeput raken en dan de zware tijd tegemoed.
    Maar ik ga af op het advies van de vk.

13. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Net bij de vk geweest. Ze doen pas een poging tot strippen met 40 weken.
    Eerder kan lang niet altijd omdat de baarmoedermond er nog niet klaar voor is, en als het wel kan is de kans dat het niets opleverd er ook nog.
    Dus hebben we afgesproken om volgende week een inwendig onderzoek te doen, en als het kan dan te strippen.
    Al hoop ik dat de bevalling spontaan eerder begint.
    Verder was alles prima trouwens.

14. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Knorretje: dat is jammer. Mijn opmerking was ook niet belerend bedoeld, hoor. Want snap heel goed dat het heel zwaar is nu en dat je er wel klaar mee bent. En dat je het liefst zo snel mogelijk je meisje in je armen wil hebben. Je kent onze succesformule hier, hè? Keukenkastjes gaan uit soppen. Succes gegarandeerd:D

15. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sneeuwmees, ik weet dat je het niet belerend bedoelde. En de keukenskastjes soppen moet er dan maar van komen. Al heb ik totaal geen nesteldrang. Ik ben op het moment eigenlijk best wel lui.
    Maar ik wil morgen eerst met de kerst versiering aan de slag. Ik weet dat het wel erg vroeg is, maar na de bevalling komt het er niet van en ik vind het altijd zo gezellig.

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Knorretje: wie weet hebben we straks een nieuwe succesformule, de kerstboom versieren..hihi.. Alleen lastig voor diegenen die 's zomers uitgeteld zijn.;) Ik was ook niet zo poetserig, maar ineens ergerde ik me toch aan de keukenkastjes. Ik heb er uiteindelijk maar 3 kunnen doen tot mijn zoontje zich spontaan aandiende.;)

17. NTP

NTP Bekend lid

3 dec 2012
    537
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, in mei de kerstboom opzetten.... Ik heb met weeën nig een cake gebakken 😁.
    Ananas eten en bitterlemon drinken Knorretje! Oh ja, het gezellig maken onder de dekens schijnt ook te helpen....

18. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Knorretje; ik vind het echt super spannend worden.....Ik hoop natuurlijk wel dat je je beter voelt zo voor de bevalling. Wat zeiden ze eigenlijk daarover? Het lijkt mij namelijk ook niet erg fijn als je helemaal uitgeput aan de bevalling moet beginnen. Ik hoop dan ook maar dat de baby zich snel aandient (wie weet helpt het om de kerstboom op te zetten) en anders dat ze je gaan strippen bij de volgende controle.

@Sneeuwmees; hoe gaat het met de ziekenboeg? Is je man alweer wat opgeknapt?

@Botala; meis, jij ook al die nare gewrichtsklachten?! Ik ben heel erg benieuwd wat er uit je bloedonderzoek is gekomen. Ik kon gisteren de huisarts niet meer te pakken krijgen.....ik was te druk met ons meisje op dat tijdstip. Ik moet namelijk bellen tussen 2 bepaalde tijden (een half uurtje in totaal) en dan belt de huisarts na zijn spreekuur terug. Wie weet lukt het vandaag.

@ego; wat was ik blij toen mijn man en ons meisje weer terugkwamen zondagavond (rond 18.00 uur). Ik heb haar extra geknuffeld. Hihi. Ze was total loss en heeft de hele avond geslapen.
    ehm....ik moet nu iemand uit bed halen, ik hoor protestliederen uit de babyfoon komen. Hihi.....

19. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Haha, de kerstboom optuigen als nieuwe bevallingsopwekker!
    Onze dochter heeft vannacht een nachtje bij mijn ouders geslapen. De gastouder is met vakantie, dus dat was 2 daagjes opa en oma achter elkaar. Dan is een nachtje logeren wel zo efficiënt ('t is toch omrijden om haar te brengen). Maar ik ben blij als ik haar straks weer kan ophalen hoor, het was wel stil in huis gisteravond.
    Gisteravond heb ik de laatste pil van mijn stripje geslikt. Nu wachten op de bloeding en dan weer een nieuwe echo. Hoop zo dat de cyste weg is en we kunnen beginnen!

20. Vlinderrr

Vlinderrr Actief lid

21 sep 2012
    106
    1
    18
    NULL
    NULL
    Knorretje spannend hoor, heel veel succes met de laatste loodjes.

Ik ben nog steeds de zorgverzekeringen uit aan het pluizen. Ik heb ook contact gehad met umc en daar worden een evt 4e en of 5e poging ook vergoed. Geen medische selectie vooraf en hij gaf ook niet aan dat je dan daar collectief verzekerd moet zijn. Dus als je al in de het traject zit, moet dit geen probleem zijn mits je een doorverwijzing van je gyn hebt. Bij het buitenland staat een vergoeding tot het NL tarief.
    Ik vraag me af of er geen addertje onder het gras zit....

Voor degene die ook over willen stappen, weten jullie al wat je doet?

Deel Deze Pagina