ICSI in Düsseldorf deel 5

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Spannend Do
    Mij is het ook gelukt om 4 pogingen per jaar te hebben :(
    Klaasje geniet lekker door met je 2 hummels

2. NTP

NTP Bekend lid

3 dec 2012
    537
    0
    0
    NULL
    NULL
    Applaus Klaasje! BV geven aan twee baby's! Goed zeg dat je dat doet. Hopelijk knap je snel op en kun je lekker buiten gaan showen.

Tassie, het mooiste moment van een werkdag komt eraan! Je kindje ophalen. Hopelijk was het gezellig om je collega's weer te zien en viel het je wat mee.

Do, spannend weer. Ik duim voor jullie.

3. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Lets; jeetje meis, je bent helaas kind aan huis in het ziekenhuis vanwege het hematoom. Het is toch weer elke keer schrikken. Wel erg fijn dat je vrij snel gerustgesteld bent met een mooie echo van je gezonde baby.

@Klaasje; jemig meid, een geperforeerde blaas waarvoor langdurig een katheter. Poeh, zo ben je inderdaad niet echt heel erg mobiel. Ik vond het maar eng die katheter (2,5 dag gehad), vooral bij verliggen en bij het op de zij liggen. Brrr. Heb je ook pijn aan de blaas?
    Slapen je kindjes bij je op de kamer ivm de bv? Slapen ze eigenlijk bij elkaar in bed?

@ego; ik ben weer thuis! Het was enorm wennen weer vanmorgen, vooral dat ik mijn brood moest smeren om mee te nemen naar het werk. En inderdaad ik moest mij bijna weer voorstellen aan mijn collega's. Degenen die ik gezien heb waren best enthousiast dat ik weer terug ben en ook geïnteresseerd in mijn gezondheid en dat van ons meisje. Wel snapten ze niet dat ik geen foto's mee had, zelfs niet op mijn mobieltje. Hihi, ik heb echt helemaal niets met mijn mobieltje. Nu maar thuis wat foto's op een usb-stick zetten om mee te nemen naar mijn werk.
    En oh ik wist echt een aantal "dingen" niet meer en moest dus regelmatig om hulp vragen aan mijn collega's. Best genant:). En inderdaad kon ik niet inloggen en moest dus al direct de ICT bellen.
    En wat was ik blij toen ik naar huis kon.....heerlijk naar ons meisje en natuurlijk naar mijn man:p. Zo gezellig om weer thuis te zijn. Ik heb even geknuffeld met haar en haar daarna naar bed gebracht.
    En ik zit nu zelf ook bijna te slapen.....ik ga de laatste dagen om 20.30 uur naar bed, omdat ik echt omval van de slaap. Ik ben zo geen avondmens.

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tassie: fijn dat je de eerste werkdag weer gehad hebt (dat zijn de moeilijkste). En dan is het inderdaad heerlijk na een dagje werken met gierende banden naar huis te kunnen. Hoe vond je man het, z'n eerste papa-dag?

Hier een rustig dagje gehad. Heb wat thuis gewerkt. Heb nog steeds een achterstand en kom er niet meer door op het werk. En het einde van het jaar komt weer in zicht en dan moeten sommige dingen echt af zijn. Was het eigenlijk niet meer van plan om te doen, maar iedere dag de stapel hoger te zien worden en geen tijd op mijn werk om het weg te werken, geeft me ook een steeds rotter gevoel. En daarnaast lijkt het me wel fijn om een buffertje aan overuren te hebben, voor het geval ik die nodig mocht hebben. Mijn kolfrecht verloopt over een paar weken en de bv loopt nog steeds, dus zou wel graag nog in mijn lunchpauze mijn zoontje willen blijven voeden.

5. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Over het verlopen van kolfrecht heeft op mijn werk nog nooit iemand moeilijk gedaan. Zijn ze bij jou wel zo strak, sneeuwmees? Jammer hoor, is toch een beetje ontmoedigingsbeleid.

6. Zon79

Zon79 Bekend lid

11 apr 2014
    727
    212
    43
    Vrouw
    Zo, ik lees nu een tijdje mee maar het blijft een beetje lastig nog om te onthouden wie wie is. Maar ik doe mijn best en lees jullie allemaal.

Maandag heb ik een echo gehad en mijn bms was 8,5 dus ik heb morgen de terugplaatsing als een cryo goed ontdooit natuurlijk..
    Ik heb besloten om deze keer assisted hatching toe te laten passen, je weet maar nooit natuurlijk. (komt niet op de factuur gelukkig, heb veel geleerd van dit forum!)
    Ik hoop vandaag wel wat te horen van DD trouwens. Volgens de mail zou ik binnen 2 weken op een wo of do gebeld worden voor een afspraak en vandaag zijn die 2 weken voorbij.

Ik ben natuurlijk ook druk bezig met zoeken naar een goede verzekering. Nu ben ik bij FBTO en zij vergoeden DD tot Nederlands tarief.
    Ik wilde naar PNO maar ivm die medische selectie ga ik daar noooooit toegelaten worden. Heb natuurlijk hier op de voet gevolgd hoe jullie aan het mailen waren met ze en dat lijkt dus voor mij niet gunstig uit te pakken.
    Gelukkig voor diegene die er al wel zitten komt het toch goed! Alleen overstappen naar een duurder pakket dus niet.

7. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Zon: die medische selectie bij PNO geldt alleen voor de duurste aanvullende pakketten. Als je PNO budget kiest (de goedkoopste aanvullende verzekering, heb ik ook), hoef je geen vragen te beantwoorden en word je gewoon toegelaten. Dan krijg je tot max. 200% van het Nederlandse tarief vergoed.

8. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zon, bij PNO heb je alleen bij de hogere aanvullende pakketten een medische selectie.
    Bij de lagere heb je dit niet, maar wel dat je nog een keer 100% vergoeding extra krijgt bij de behandeling in DD, dus twee keer het nederlandse tarief.
    Je komt niet in aanmerking voor het hoogste pakket, hierin zit de 4e poging. Maar dit krijg je bij een andere verzekering ook niet.
    Wel de moeite waard om te bekijken.
    Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
    En natuurlijk heel veel succes bij je tp.

9. Zon79

Zon79 Bekend lid

11 apr 2014
    727
    212
    43
    Vrouw
    #949 Zon79, 27 nov 2014
    Laatst bewerkt: 27 nov 2014
    Ow! dat zou wel gunstig zijn!
    Ik ga direct weer kijken. Hopelijk heb ik geen 4e poging nodig.
    En als dat wel nodig is ga ik wel naar UMC, die vergoeden een 4e en 5e poging zonder medische selectie. Dus dat kan altijd nog mocht het nodig zijn. Ik zou niet weten of ik dat trek als er echt al 3 pogingen mislukt zijn om dan toch nog door te gaan voor een 4e of zelfs 5e poging.

10. Zon79

Zon79 Bekend lid

11 apr 2014
    727
    212
    43
    Vrouw
    Wat wel vervelend is, is dat mijn zoon een beugel heeft en ze maar vergoeden tot €500.-
    Die beugel heeft hij wel al 2,5 jaar dus hij zal er eerdaags wel een keer uitgaan....

11. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Dat is nu ook mijn strategie: eerst 3 pogingen bij PNO. Mocht dat niet het gewenste resultaat opleveren, dan per 2016 naar UMC. Als die dan niet ook de boel dichttimmeren (want die route zullen nu wel meer mensen gaan bewandelen). En inderdaad, wat je zegt: of ik daar dan nog puf voor heb. Geen idee. Zien we dan wel weer.
    Ik lees dat jij al een (grote) zoon hebt. Had je daar ook de MMM bij nodig? (Sorry hoor, nieuwsgierige vraag.)

12. Zon79

Zon79 Bekend lid

11 apr 2014
    727
    212
    43
    Vrouw
    Nee, geen mmm bij zoon (14) nodig gehad. Ik was nogal slordig met de pil slikken destijds en doordat ik erg mager was ook geen regelmatige cyclus. Had dus ook niet door dat ik "over tijd" was. Toen ik ineens rare harde schijven in mijn borsten voelde en al een paar dagen misselijk was schrok ik me een hoedje! Getest en hartstikke zwanger!
    Verloskundige gebeld en een echo gepland voor week of 4 later en toen bleek ik dus al 12 weken te zijn. Dus dat is mijn bonuszoon zeg ik altijd maar.... Des te vreemder dat het nu niet lukt. Wel een andere partner nu, maar zowel bij hem als bij mij is dus niets gevonden....

13. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties nog mbt het emailadres!

PNO: ik heb PNO extra. Zie nu dat die ook een medische selectie hebben. Gelukkig niet voor bestaande klanten...

Stiertje, in de mail die jij had gekregen stond dat je de toestemming voor een ICSI poging mee mocht nemen naar 2015. In mijn toestemming staat heel duidelijk dat het geldig is over 2014. Bij jou niet? Ik ga ze ook eens even mailen...

14. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Kiekske: weet ik niet, zou ik na moeten kijken (ben niet zo goed in administratie, dus dan moet ik een stapel papieren door).

15. Zon79

Zon79 Bekend lid

11 apr 2014
    727
    212
    43
    Vrouw
    Kregen jullie trouwens makkelijk toestemming van PNO?

16. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ja, geen enkel probleem. Ze hebben zo'n formulier voor behandelingen in het buitenland. Als je dat samen met de behandelend arts invult en opstuurt, heb je vrij snel toestemming. Bij mij duurde dat zo'n 2-3 weken.

17. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey, vandaag weer een mooie echo gehad van het kindje en zijn blijkbaar grote vriend hematoompje. Zat weer een nieuwe waarschijnlijk dus dat schiet ook niet echt op. Maar t kon toch geen kwaad voor net kindje zeiden ze.. Naja ik blijf maar gewoon vrij rustig aan doen. Kindje was nu 7,2cm. Geweldig mooi om al zoveel te kunnen zien!

18. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Jeetje Lets, dat is toch wat met die hematomen. Wat apart joh, dat er weer een nieuwe bij gekomen is. Gelukkig dat het kindje het goed doet. Ja, geweldig is dat he, zo'n minimensje op de echo. Rustig aan inderdaad, dat is het enige waar je zelf invloed op hebt!

19. NTP

NTP Bekend lid

3 dec 2012
    537
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn Lets! Jammer van het hematoom....

20. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Lets; jeetje, wat groeit je baby hard! En wat fijn dat jullie baby goed groeit en het gewoon goed naar zijn/haar zin heeft daar binnen. Wel gek, zeg, dat er nu een tweede hematoom bijgekomen is. Inderdaad nog maar rustig aan blijven doen de komende tijd. Hoe gaat het eigenlijk verder met je? Heb je nog last van specifieke kwaaltjes?

@ego; mijn moeder is vanmiddag langs geweest voor de laatste tips and tricks qua verzorging van ons meisje. Morgen gaat mijn moeder (en mijn vader) namelijk voor het eerst echt een lange dag zorgen voor ons meisje. Vanaf morgen elke vrijdag. Ik vind het ook spannend, maar ik heb veel vertrouwen in mijn moeder. En eerlijk gezegd heb ik eigenlijk geen echte regels of zo en moet mijn moeder zelf maar zien wat ze wil doen en wanneer. We laten nu ook eigenlijk ons meisje zelf komen voor drinken en slapen.
    Nou, ik had zojuist nog even gestreken. Hihi, dit is echt zo'n beetje de eerste keer dat ik gestreken heb enneh, ik had direct al ruzie met de strijkplank. Hihi, dat werd 'm dus niet....Gelukkig had mijn moeder zo'n mouwenstrijkplank gegeven..hoewel die ook al niet bleef staan en steeds weer inklapte. Nou ja, de kleertjes van onze madam zien er weer lekker strak uit. Ik ben helemaal trots.
    Verder heb ik geen zin in morgen.......het is zo saai op het werk.....slaapverwekkend. Maar ja, ik ben blij dat ik werk heb, zeker omdat er nog steeds medewerkers ontslagen worden. Tja, de zorg......daar wordt echt flink op bezuinigd.

Deel Deze Pagina