ICSI in Düsseldorf deel 5

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. do27

do27 Actief lid

6 mrt 2014
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    gefeliciteerd knorretje!!!

2. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Jeeeej wat een leuk nieuuws proficiat knorretje! Idd leuke naam :)

Sneeuwmees lekker geshopt dus? Ik denk dst ik me ook niet in zou kunnen houden ! Moeilijk moeilijk! Wanneer vieren jullie het ? 5 december zelf?

Hoe gaatie voor de rest met iedereen?

Kan iemand mij advies geven! Morgen hebben we een doop maar wat geef je iemand die wordt gedoopt? Ik heb nu maar speelgoed gekocht want ik wist het absoluuuut niet maar wat is gebruikelijk?

@hier wooow mijn kind is SNEL!! Toen ze een paar uur uit mijn buik was tilde ze al continue haar nekje/hoofdje op! Bij CB zei die vrouw ook al wooow ze is snel en sterk heel bijzonder!
    Nou vandaag geloof het of niet : ROLLEN!!!! Kind is morgen pas een maand ! Had haar op haar buik gelegd ( tip CB) maar op de bank ik denk "even" flesje maken! Nou het was goed dat ik er in de buurt stond want mevrouw begon te rollen!!!!! 1 cm en ze lag van de bank af!!!! Dacht dat ik een hartverzakking kreeg! Pffff wijze les niet meer alleen op de bank laten liggen!

3. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @Bibbi: ik kan je niet helpen over de een doop. Maar kan wel wat over het rollen vertellen. Ik dacht ook dat T.ygo zo snel was, maar het komt waarschijnlijk omdat ze haar hoofdje op tilt en aangezien die tot verhouding van haar lichaam groot en zwaar is vallen ze om ;)

4. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @loontje ohh oke... Nou alsnog niet meer op de bank leggen dus ... Slik.... Haha

5. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Knorretje; Jaaahhhh! Van harte gefeliciteerd, meis, met jullie dochtertje. Wat een leuke naam. Enneh, kom maar lekker bij van alles en vooral heerlijk genieten van jullie meisje. Ik ben natuurlijk wel ontzettend benieuwd naar de foto's, maar eerst goed bijkomen. Heel veel geluk samen!!!

@Bbibi; Hier waren wij ook al redelijk snel overgegaan op maat 2 en ja het lijkt misschien wat groot...je houdt echt een stuk over aan de onderkant, maar het zit over de buik wel veel beter.

@ego; gisteren naar de Kerstmarkt geweest met mijn moeder. Vrijdagavond heb ik bij mijn ouders geslapen, ik was doodop en had echt even een rustige nacht nodig. En we moesten toch samen naar de ophaalplek. Het was gezellig, maar erg vermoeiend gisteren. Afgelopen nacht best goed geslapen en nu vanmorgen om 9.30 uur opgestaan. Heerlijk. Mijn meisje heb ik gisteravond heel kort gezien, ik heb haar de laatste fles gegeven en vanmorgen ook net toen ik opstond. Zij ging alweer slapen. Nou ja, straks als ze wakker is ga ik haar lekker knuffelen.

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bbibi: ik dacht ook een snelle jongen te hebben, maar als het er op aan komt doet hij alles precies op schema, wanneer het 'moet', maar ook geen week eerder. Ik was er van overtuigd dat hij met een maand of 5 al tandjes aan het krijgen was, maar dat lijkt nu pas (ruim 8 maanden) te gebeuren. Ze kunnen je aardig voor de 'gek' houden. Maar in ieder geval duidelijk dat je ze niet meer even alleen op de bank kan laten. ;)
    Schaam, schaam... ik zou dat moeten weten als katholiek :), maar heb geen idee, wat we toen aan onze neefjes/nichtjes hebben gegeven. Maar volgens mij kun je inderdaad prima speelgoed als cadeau geven. Net als bij communie e.d. Laten jullie je meisje t.z.t. ook dopen?
    @Tassie: fijn dat het dagje uit gezellig was. Maar het is toch een ander ritme dan je gewend bent en dus extra vermoeiend. Vandaag lekker bijkomen en extra knuffelen met je dochtertje. Ik voel me soms ook wel wat schuldig dat hij al vrij snel naar bed gaat als ik thuis kom van mijn werk, maar dan knuffel ik hem ook 10 x zoveel als ik een dag vrij ben. ;)

Sinds mijn man opgeknapt is (of aan het opknappen is), lijkt het net of er bij mij de vermoeidheid uit komt. 's Avonds om 9 uur lig ik knock out te slapen op de bank. En doordat mijn man nog snel moe is gaan we voor ons doen ook vroeg naar bed (om 11 uur al). En dan slaap ik ook nog eens de hele nacht door (als mijn zoontje het toelaat).;)
    Ik heb gisteren een poging gedaan foto's te maken voor de kerstkaarten die ik altijd zelf maak. Dus mijn man moest de slee tevoorschijn halen en de kinderen moesten verplicht in foute kerstkleren (stropdas en gilet). (Ik hoop dat ze het me ooit kunnen vergeven als ze ouder zijn;):)). Het is nog niet helemaal gelukt zoals ik wilde, want het is erg moeilijk een kleuter en een baby tegelijkertijd leuk in de camera te laten kijken. En dus na een tijdje hadden ze er allebei genoeg van. Dus 'normale' kleren weer aan en huis weer aan kant gemaakt.;)

7. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    @knorretje, van harte gefeliciteerd!! Wat een leuke stoere naam!! Ga lekker genieten en laat alles een beetje over je heen komen. En inderdaad, die onderkant komt wel weer goed :D.... Ik had ook een flinke knip en grote blauwe plek, ook echt wel paar weken last van gehad maar uiteindelijk komt het goed! Gewoon paracetamol slikken en "de boel laten luchten" :) haha..... Mijn zoontje was ook 3260 gr bij zijn geboorte.

Rest zwaai en een fijne zondag!!

8. do27

do27 Actief lid

6 mrt 2014
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames, ik lees hier en daar dat intralipid zelf gehaald moet worden bij de apotheek en dat je deze mee moet nemen?! Ik heb dat niet, ook geen recept of zo voor gekregen, hebben ze dit gewoon in dd? Of zijn ze vergeten mij een recept mee te geven???:$

9. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Do Bij ons hadden ze het gewoon in DD. Ze vonden het zelfs niet goed als je het zelf zou kopen.

10. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Proficiat Knorretje! Fijn dat jullie vurig gewenste kindje is geboren, geniet!

Do, je krijgt je medicatie gewoon in DD. No worries!

11. Vlinderrr

Vlinderrr Actief lid

21 sep 2012
    106
    1
    18
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Knorretje!!!!

12. do27

do27 Actief lid

6 mrt 2014
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig!! Was al bang, sta ik daar morgen om 8 uur kunnen we nog niets!

13. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Van harte gefeliciteerd Knorretje! Veel geluk met jullie kleine wonder!

Wat betreft zorgverzekeraar switchen ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik denk dat ik bij de Menzis blijf maar dan de zorgzo polis ga nemen. Ga een aanvullende zakken en kan collectiviteitskorting krijgen. Als we bij moeten betalen dan zei het zo.

14. Fireangel

Fireangel Bekend lid

12 mei 2011
    585
    0
    16
    leerkracht speciaal onderwijs
    noord-brabant
    Knorretje en knorretjeman van harte gefeliciteerd met jullie dochter!!

15. hope2Bmama

hope2Bmama Actief lid

20 jun 2012
    246
    8
    18
    Noorden v/h land
    Hallo DD dames,

Ik ben op onderzoek uit wat de beste optie voor ons is na 3 mislukte Pesa/Icsi pogingen in UMC Radboud. Daarom heb ik wat vragen voor jullie....

Hoelang is de wachttijd voor intake/second opion? Heb DD al gemaild, maar nog geen reactie, tja ben erg ongeduldig.

Iemand verzekerd bij UMC en ook 4e poging gehad? Wat heb je uiteindelijk zelf moeten betalen? Ik zie door de bomen het bos niet meer....

Heeft 1 van jullie toevallig een 'prijslijst' liggen van DD?

Hopelijk willen jullie me helpen aan een antwoord.

16. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Hoi, wachtlijst is tegenwoordig gauw zo'n 4-5 maanden. Tenzij je ook bij een Duitse dokter wilt, dan kun je sneller terecht. Mijn laatste behandeling is alweer 2 jaar geleden, dus actuele prijzen heb ik niet echt voor je. (Maar over een paar weken wel, net gisteren de eerste spuit weer gezet.) Een prijslijst is er ook niet echt. Op de website van de kliniek staat bij sommige behandelingen wat ze kosten. ICSI is meen ik 2300 euro. En de narcose bij de punctie 200-250 euro. Ik was aan medicijnen zo'n 1000 euro kwijt (Nederlandse apotheek). Verder sturen ze voor ieder telefonisch consult ook gewoon een rekening (bij mij stonden laatst zelfs portokosten op de rekening!). En je hebt natuurlijk nog bloedonderzoek. Kortom: ze weten wel van rekeningen sturen.

17. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Hope2bemama: de wachttijd voor dr. S. is inderdaad 4-5 maanden. Maar er is tegenwoordig een 2e NL arts, dus wie weet kan het nu sneller. Je kunt het beste even bellen voor een afspraak. Je krijgt altijd een NL sprekende assistente aan de lijn (en mijn ervaring is dat ze erg behulpzaam en aardig zijn). Ik dacht dat mijn ivf 1300 euro kostte. Maar je hebt in DD wel allerlei 'extra's' die je kunt krijgen (embryoscope, assisted hatching, imsi e.d.). Dus dat kan een poging duurder maken, maar ik was bij PNO verzekerd en die hebben dat allemaal betaald.

18. Vlinderrr

Vlinderrr Actief lid

21 sep 2012
    106
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben in totaal zo'n €5000 kwijt geweest voor een behandeling.
    Wij hebben gebruik gemaakt van ICSI, PICSI, embryoscope en dan nog de medicatie, bloedonderzoek, intralipid infusen, narcose etc.

Wij hebben helaas niet alles vergoed gekregen, zit bij menzis. Wij hebben ongeveer €1800 zelf moeten betalen.
    Ik ga overstappen naar pno, dat gaat voor mij toch voordeliger uitpakken.

19. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    De dagen gaan hier best snel. Vannochtend heb ik haar voor het eerst in het badje gedaan. Erg leuk en ze vind het ook erg lekker.
    De borstvoeding gaat ook al best wel goed. Verder is het een heel tevreden meisje, ze slaapt erg veel.

20. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Knorretje; wat heerlijk, meis! Vind jouw dochtertje het ook al zo lekker in bad? Ons meisje viel in het begin echt in slaap in bad. Nu niet meer, nu zit ze heel erg om zich heen te kijken en te kraaien.
    En wat fijn dat je zo geniet van jullie meisje en dat het goed met haar gaat.

@Stiertje; wow, wat een fijn nieuws dat de cyste weg is. Nu kunnen jullie eindelijk gaan beginnen voor een brusje.

@Bbibi; hoe gaat het bij jullie? Ik hoop dat jullie meisje zich snel wat beter voelt. Heeft ze misschien ook last van krampjes? Heb je daar medicijnen voor?

@Sneeuwmees; ben je een beetje bijgekomen? Je vertelde dat je heel erg moe was....ik hoop dat je weer wat energie hebt opgedaan nu je man zich weer wat beter voelt. Misschien de komende dagen, indien mogelijk, nog maar eerder naar bed gaan.

@Klaasje; hoe is het met jullie? Ben je al wat gewend?

@Ddees; hoe is het bij jullie thuis? Gaat het nog steeds goed met jullie dochter?

@Verder even een heel lui zwaaitje.....hihi, ik ben nu alweer moe. Vanavond maar weer vroeg naar bed. Ik hoop dat ons meisje straks wanneer ze pap mag drinken wat langer slaapt 's nachts. Ze komt nu nog steeds één keer 's nachts, meestal rond een uur of 4/5.
    Gelukkig is ze een heel lief en tevreden meisje.....ze lacht al echt met geluid en ze "kletst" steeds meer, hele verhalen. Zo gezellig en zo schattig.

Deel Deze Pagina