ICSI in Düsseldorf deel 5

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Do; Wat superspannend voor jullie!! Mijn duimen draaien voor een mooi ontdooide blasto!! Hoe laat staat de afspraak voor de tp?
    Heel veel succes!!

2. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Tassie, mijn gynaecoloog had het over 6 maanden wachten na ks ipv een jaar. Ik had gisteren een blaas echo met een gewoon echo apparaat en wenste alweer dat ik zwanger was...

Stiertje succes meid! Vallen ze een beetje goed de hormonen? Hoeveel spuit je?

Do, cryo's rocken zeg ik maar! Hoop zo ontzettend dat het raak mag zijn voor je.

Imke, wat balen dat je zo achter het net vist mbt verzekeringen. Iig heb je via UMC 1x het tarief eruit voor poging 4. Ga je in januari meteen van start?

3. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Denk dat ze oma belt :)
    Ik zal binnenkort weer even een foto van haar plaatsen. Ze loopt ook al heel parmantig achter haar loopkarretje. 't Is een boefje!
    @gebroken nachten: da's meer mijn ding. Mijn vriend kan er ook absoluut niet tegen, hij heeft migraine. Dus meestal ben ik de sjaak als ze 's nachts huilt. En dat is best wel regelmatig. Toevallig heeft ze vannacht de hele nacht wel doorgeslapen.

4. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik spuit 75 puregon 's ochtends en 150 menopur 's avonds. Vind het wel te doen, tot nu toe geen last. Ik ben alleen al 2 weken aan het kwakkelen met mijn gezondheid. Eerst zware verkoudheid, nu ontstoken holtes. Balen.
    @Tassie nog even: de dosering is hetzelfde als de vorige keer. We gaan alleen nu ICSI doen ipv IVF, omdat we vorige keer maar 2 embryo's hadden (terwijl er 10 rijpe eitjes geoogst waren).

Zo, nu smeer ik 'm hoor, heb een afspraak buiten de deur.
    Tot later!

5. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Stiertje; Oh, wat lijkt mij dat leuk om te zien dat je eigen kindje zo achter een loopkarretje loopt. Wat worden ze snel groot, hè?!
    Oh ja, dat was het....jij gaat ICSI doen. Ik ben benieuwd, meis! Hoe ga je het eigenlijk doen met de afspraken in DD? Gaat je meisje dan naar oma/opa?

@Klaasje; en, hoe gaat het nu met je blaas? Al hersteld of nog steeds herstellende? Ook wel spannend, hoor. Natuurlijk hoor of lees je wel dat de kans bestaat op een gescheurde blaas tijdens de ks, maar toch.....
    Heb je nog steeds de katheter of mag die er nu uit?
    Enneh, jij dus ook al? Hihi, ondanks alles toch weer die zwangerschapswens. Gek, hè, hoe het brein kan werken.
    Maar eh, tegen jou was dus 6 maanden gezegd door de gynaecoloog. Hmmm, misschien toch maar eens binnenkort bellen dan.
    Hoe gaat het verders met jou en je kindjes? Volgens mij ben ik nog geen vriendjes met jou en kan ik geen fotootjes bekijken. Ik ben wel heel erg benieuwd naar je kindjes, en naar de namen..:)

6. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @ klaasje ( en tassie en stiertje) haha nu al wens om weer zwanger te zijn ondsnks je zware bevalling en 2 kids hihihi
    Herken het wel hoor... Ik mis he getrappel!
    Gister fotoboek gemaakt van de bevalling en eerste fotos werd er helemaal emo van ... Gister is ook een vriendin bevallen en kreeg de fotos doorgestuurd uit het zkh helemaal stralend beide.. Dan denk ik terug aan ons moment ( alweer meer dan ee maand geleden) en denk ik ook echt wat mooj en bijzonder! Zo iets wil je geeoon nog eens meemaken allemaal!

Stiertje haha zal binnenkort eens even de tijd maken voor mn banner! Nog zo druk hier allemaal... Voor jou is het nu echt weer begonnen! Spannend!

Tassie wat leuk dat je meisje allemaal zo kletst! Heerlijk. Tegen mij zekden ze ook dst ik een jaar moest wachten .. En de verloskundige zei minimaal 9 maanden.. Nouja ik zei wl dat de kans groot was dat ik nooit meer voor een teeede ga! Moet zeggen ik mis mijn buik en de bijzondere ervaring... Maar een tweede kind is mij absoluut veelste zwaar dat zie ik bij vriendinnen wel! Een kindje is al vermoeiend !

@ doorslapen gek dat iedereen wat anders zegt! Hier zeiden ze dat ze gelijk al toen we thuis waren er 6uur tussen mocht zitten tussen de voedingen! 1x heeft ze zelfs 6,5 uur ertussen gelaten! Was natuurlijk ook best een flinke baby! Maar verloskundige kraamhulp en zkh zei dst er gewoon 6uur tussen mocht zitten hoor.. Bij mijn vriendin sliepen haar kids na de kraamweek al van 24.00-8.00.. Waren wel 9ponders ;)

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tassie: ons cb heeft nooit moeilijk gedaan over het wel of niet geven van een nachtvoeding. Onze oudste was een moeilijke drinker in het begin en wij maakten hem 's nachts altijd nog wakker voor een extra voeding. Maar het cb zei dat als hij uit zichzelf niet wakker werd, we dat ook niet meer hoefden te doen. Onze oudste sliep met 7 wkn door en kwam nooit 's nachts. De jongste daarentegen heeft een tijdje doorgeslapen, is sinds de zomer weer een paar maanden 's nachts een keer gekomen en slaapt nu weer door (even afkloppen). Toen ik dat laatst zei dat hij 's nachts zich nog meldde voor een voeding, haalde ze alleen maar haar schouders op, dat dat soms gewoon zo was. En ik zou ook 'tekenen' voor een voeding om 5.00 uur. Mijn zoontje heeft wel eens de neiging gehad om 6 uur te komen en dat is net te vroeg om op te staan, maar ook weer te kort om lekker te slapen. Dat is helemaal slopend. En ook ik denk wel eens verlangend aan het zwanger zijn (hoe vreselijk zwaar het ook was). Mijn zoontje zei vorige week dat hij toch nog graag een kindje wilde (alsof je die uit de hoge hoed tovert) en moet zeggen dat toen hij dat zei, het bij mij toch wel begon te kriebelen. Maar goed, moet reëel zijn, het is best pittig zo met werk, 2 kinderen. En ik ben ook niet geheel ongeschonden uit de laatste zwangerschap gekomen.
    @Stiertje: schattig, hè, hoe die kleintjes ons imiteren. Het verbaast me ook dat onze oudste ook al zo goed met een telefoon en computer kan omgaan. Hij scrollt ook echt met zijn vinger over het scherm heen. En dat kletsen is inderdaad heel aandoenlijk. Laatst vonden we nog filmpjes op onze laptop die we 2-3 jaar geleden hebben gemaakt van onze oudste. Gek hoe snel je zoiets weer vergeet, maar het was heel aandoenlijk om weer terug te zien (en vooral horen).
    @Do: spannend, meid! Hoe was de kerstmarkt? Hebben jullie vannacht nu weer een hotel geboekt?

8. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Wow, 6 uur Bbibi?! Ik voed iedere 3 uur, 8x per dag. Maar goed, beiden 2,5 kilo zijn ukjes natuurlijk.

Tassie, tegen mij zeiden ze dat het echt de allereerste keer dat ze het meegemaakt hebben. Nouja, ik ben dus dicht gemaakt met een lekke blaas en ben 2,5 dag helemaal volgelopen met urine wat de situatie levensgevaarlijk maakte. Ben in amper 36 uur 25 kilo aan vocht verloren. Al met al een zeer grove fout maar heb besloten het ziekenhuis niet aan te klagen, ik wil alleen een verwijzing voor DD van de gynae einde 2015 om gewoon 200% vergoeding te krijgen op een nieuw traject. Maar eerst genieten van dit moois!

9. Zon79

Zon79 Bekend lid

11 apr 2014
    727
    212
    43
    Vrouw
    Even gauw tussendoor.
    zojuist gebeld door Dusseldorf, ik kan a.s donderdag of maandag al terecht voor een intake! Maandag komt voor ons beter uit dus daar hebben we voor gekozen!
    Jeetje, spannend allemaal ineens...
    Moet ik die €165,- daar direct contact betalen? Of krijg je een factuur die overgemaakt mag worden?
    Ben heel benieuwd!

10. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ook voeden om de 3 hooguit 4 uren.

Heb even twee foto's in mijn album gezet.

11. lessie

lessie Actief lid

3 dec 2012
    279
    0
    16
    NULL
    Hi meiden, *ik breek even in* met een vraag.. Dusseldorf schrijft toch voor de man bepaalde vitaminen voor? Weet iemand misschien een recent lijstje?

Van ivf nu naar icsi. . :(

liefs Lessie

12. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Wij hebben een factuur gekregen van de intake en de bloedonderzoeken. Deze kwamen binnen een week na onze intake.

Vitaminelijst voor de man is:

B6 standaard multivitamine
    B12 "
    Foliumzuur 400 microgram
    Vitamine c 50-100 milligram
    Vitamine D3 2000 IE
    Vitamine E tot max 50 milligram
    Zink (erg belangrijk voorde man) 25-40 milligram
    selenium als sporenelement
    Omega 3 1000 milligram

13. Zon79

Zon79 Bekend lid

11 apr 2014
    727
    212
    43
    Vrouw
    Krijgen alle mannen dit standaard voorgeschreven?

14. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Volgens mij is dit een standaard lijstje! Hij staat ook al eerder in dit topic genoemd door iemand anders. Maar denk dat dat hetzelfde is.

15. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Voor de intake etc. krijg je een factuur.

16. Zon79

Zon79 Bekend lid

11 apr 2014
    727
    212
    43
    Vrouw
    En hoelang duurt zo'n afspraak ongeveer?
    Er staat in de mail dat de ingang op een ander adres is, is het lastig te vinden?

17. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Zon: ik vond de ingang toen ook wat lastig te vinden. Je rijdt een klein straatje in en gaat dan rechts door een kleine slagboom heen. Daar is de parkeerplaats van de kliniek (en dan zie je vanzelf al vrij snel de ingang). Bij ons duurde de intake zo'n 45 min.
    @Lessie: de vitaminen zijn inderdaad voor zowel de man als de vrouw. Volgens mij hoeft de vrouw geen zink te slikken en slikt de man meer vitamine C. Ook de man moet foliumzuur slikken.

18. lessie

lessie Actief lid

3 dec 2012
    279
    0
    16
    NULL
    Dank jullie. Ik heb nog even snel dit topic geopend toen ik voor De Tuinen stond. Echt super. THNKS ! Ik ga dit topic nog even teruglezen voor de hoeveelheden per dag.

19. do27

do27 Actief lid

6 mrt 2014
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Morgen om 11 uur hebben we de terugplaatsing!
    Sneeuwmees, gaan zaterdag naar de kerstmarkt! Eerst infuus om 8 uur en dan gelijk door, daar blijven we dan tot zondag!
    Vanmiddag nog een paar uurtjes op de ehbo gezeten met mijn man, hij had een ijzeren hek open gedaan, deze kwam tegen een steen en daardoor net zo hard weer terug, tegen zijn hoofd, een glip van 5 cm en heel heel erg veel bloed! Gelukkig was het een mooie rechte wond en hebben ze het kunnen lijmen, maar ben enorm geschrokken!!

20. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Do; jeetje, dat is schrikken. Hopelijk heeft je man er geen hoofdpijn aan overgehouden. Hij moet je natuurlijk wel supporteren vandaag:D. Heel veel succes vandaag! Enneh, ook een ontzettend leuk vooruitzicht voor zaterdag. Gezellig echt een uitje!

@Klaasje; Goh zeg, dat van je blaas, dat is inderdaad zoals jij het beschrijft niet echt een "klein risico foutje" meer........Maar als ik het goed heb gelezen geneest het wel? Heb je er pijn aan?
    Mag ik jou trouwens vragen om een vriendschapsverzoek? Ik kan helaas niet in je fotoalbum kijken en ik ben zo nieuwsgierig!

@ego; ik ben weer klaar om naar het werk te gaan. Ik vind het zoveel leuker om thuis te zijn.......maar ja, helaas pindakaas, er moet ook geld binnenkomen. Ik ga vandaag maar lopend naar het werk, is zo'n 15 minuten, even wat calorietjes verbranden. Want met de fiets duurt het zo'n 5 minuutjes. Dat doe ik vrijdag wel weer, want dan wil ik lekker snel thuis zijn....voor mijn moeder (ouders) en natuurlijk voor ons meisje. Vandaag is mijn man thuis met haar.....die laat ik lekker zo lang mogelijk genieten van haar.

Deel Deze Pagina