@Knorretje; ik heb even naar de foto's van je meisje gekeken: wat een plaatje, zeg!! Ze ligt er echt heel erg tevreden bij. Smelt, smelt. @Oh, hihi, m'n dametje is wakker geworden......tja, dan kom ik later terug meiden!!
Ik heb ook even naar de foto's gekeken, wat een plaatje knorretje!! Sneeuwmees, er zijn inderdaad nooit oorzaken gevonden van de miskramen. Hier in NL zeggen ze nog altijd domme pech, maar in DD geven ze aan dat mijn overactieve immuunsysteem er wel degelijk mee te maken kan hebben... Tassie hoeveel uren werk je nu per week? Hopelijk vliegen de dagen zodat je weer lekker bij je dochtertje kan zijn Do lekker hoor komend weekend over de kerstmarkt struinen, dit weer past er goed bij.
@Vlinderrr; Ik werk momenteel 16 uur (2 dagen) per week. Voorheen 3 dagen. Het is eigenlijk heel goed te doen. Morgen alweer het laatste dagje. Mijn moeder komt dan weer voor ons meisje zorgen. Ik hoop alleen dat het morgenochtend wat soepeler verloopt dan vorige week. Vandaag maar even wat opruimen in huis en nou ja, laat ik eens gek doen, meteen ook maar eens schoonmaken. Hihi, ik ben soms zo brak dat ik geen puf/zin heb. Vooral dat laatste eigenlijk. In ieder geval draait er alweer een wasje, de vaatwasser is uitgeruimd, de schone was opgevouwen en opgeborgen. Straks nog maar stof afnemen en stofzuigen en dan nog de wc's. Hihi, gezellig, hoor. Maar eerst even een kopje thee drinken met lekkere chocolade erbij. Mezelf maar even verwennen
Heerlijk toch! Ik heb mezelf ook net getrakteerd op een nieuw paar schoenen, vond dat ik dat wel had verdient
Do, succes met broeden. Vlinder, ik hoop dat DD jullie verder kunnen helpen door met de juiste medicatie om een miskraam te voorkomen.
Ow do, hoe spannend allemaal. Nu maar goed duimen! Succes met de lange wachtdagen! Vlinder, hopelijk kunnen ze iets doen. Ik gebruik nu ook prednisolon nog. Zijn ze hier in nederland overigens fel op tegen... En ik val in herhaling, maar gisteren weer mijn inmiddels wekelijkse ik-bloed-weer bezoekje aan het ziekenhuis gebracht, geen hele heftige bloeding maar bleef lang aanhouden. Met ons sterke kindje toch weer alles goed, maar pff wat wordt dit vermoeiend. Morgen even telefonische afspraak met gynaecoloog. Ik krijg steeds een andere (ook de geplande controlemomenten, die bezoekjes snachts is begrijpelijk) omdat ze het zo druk hebben. Maar daardoor heb ik niet het gevoel echt goed in de gaten gehouden te worden. Gedoe maar allemaal... Jammer dat dusseldorf de verdere controles niet kan doen...
@Och, Lets, alweer een bloeding....gelukkig wordt je elke keer weer gerustgesteld en zie je je kindje weer! Wel jammer inderdaad dat je meestal een andere arts krijgt te zien. Zie je het al zitten om een banner te plaatsen? Ik vergeet namelijk elke keer weer hoever je bent. @Hoe is het met de rest? Zwaai, zwaai!!
Het hoort blijkbaar 'gewoon' bij jouw zwangerschap. Maar fijn is het niet. Straks als je de baby voelt, ben je hopelijk wat geruster. Ik heb soms ook paniekmomentjes. Dan vliegt het me ineens aan; is alles wel goed?! Kan niet wachten op de eerte schopjes, dat vond ik de vorige keer erg geruststellend.
@Lets: jeetje meid, kan me goed voorstellen dat je elke keer behoorlijk schrikt. Gelukkig alles weer goed. Een kennis van mij had ook elke keer bloedingen in haar zwangerschap.
Lets, wat blijft het iedere keer schrikken zeg. Je bent dus toch doorgegaan met de prednison, ik zou het ook gedaan hebben. Maar je gaat wel snel hoor, 15 weken! Kan me voorstellen dat het voor jou misschien niet zo snel gaat. Ik heb overleg gehad met DD, ze adviseren om de prednison niet in natuurlijke cyclus te doen, maar hebben ook niet direct nee gezegd. Ik ben dus toch gewoon met de prednison (5mg) begonnen hihi. Dan heb ik tenminste het gevoel dat er iets gebeurd.
er werd mij van de week gevraagd wat wij nu betaalden voor de behandeling, heb net alles op zitten tellen... voor de behandeling incl. embryoscoop en IMSI zijn wij 4150 euro kwijt, daarbij komen nog de medicijnen, deze hebben wij in Belgie gehaald en kostte ons zo'n 800 euro, al met al ben je dus gewoon 5000 euro kwijt.
@Vlinderr: hopelijk mag je eigen initiatief positief beloond worden. @Lets: jemig, meid. Er blijft jou ook geen week bespaard zonder stress. En vandaag al weer 15 wkn!! Nog 5 weekjes en je zit al weer op de helft. Mijn man werd gisteren opgebeld door de assistente van de huisarts dat zijn bloeduitslagen binnen waren en toen zei ze dat ze zag dat hij morgen (vandaag dus) door de arts zelf gebeld zou worden. Mijn man zei toen dat als de waardes goed waren die arts toch niet meer hoefde te bellen, ook omdat hij zich langzaam aan beter begon te voelen. Maar die assistente zei dat er wel wat afwijkingen gevonden waren. Wat kon ze niet zeggen. Sinds dat telefoontje zaten mijn man en ik maar te piekeren wat dat dat kon zijn. En we zaten er toch wel over in. Snap ook zo'n assistente niet dat ze dan belt om te zeggen dat er afwijkende dingen zijn gevonden, maar dan verder niets mag zeggen. Vanmiddag belde de arts op. De leverwaardes waren inderdaad niet goed, maar het vermoeden bestaat dat de infectie (van de longontsteking) naar de lever is gegaan (gebeurd vaker) en dat daarom die waardes verhoogd waren. Dus er bleek niet zoveel aan de hand te zijn. Voor niets vannacht liggen piekeren. Maandag moet hij weer bloedprikken en dan waarschijnlijk een week later weer en zo gaan ze monitoren of de waardes dan langzaam naar beneden gaan (of dat hij evt. nog een kuur moet hebben). Verder alle dingen voor sinterklaas in huis. Ik moest nog een dingetje kopen en gisteren gingen we met het werk borrelen in de stad. Ik dacht nog dat het handig was, zodat ik na afloop even nog dat ene dingetje kon kopen, omdat het koopavond zou zijn. Tijdens de borrel toch nog even snel opgezocht of dat klopte, maar toen stond dat de intertoys gewoon om 1800 uur zou sluiten. Dat was balen, want dan moest ik vandaag alsnog de drukte in. Maar toen ik naar huis wilde gaan, zag ik toch dat de meeste winkels open waren. Dus snel nog wat chocoladeletters gekocht en besloten toch nog even snel naar de intratoys te gaan om te kijken of die toch open was. Dat bleek gelukkig zo te zijn. En maar goed ook, want het cadeautje wat ik nog moest kopen, bleek het allerlaatste te zijn. Vanmorgen dus rustig aan kunnen doen, mee naar school geweest om naar de komst van sinterklaas te kijken. Nu even een rustig middagje. Straks komen onze vrienden om sinterklaasavond te vieren!
Vandaag eerste FM gehad. Aan beide kanten zitten nu 4 follikels tussen de 10-12 mm. En nog wat klein spul. Maandag moet ik weer terugkomen voor de 2e FM. Vanaf vanavond de cetrotide bijspuiten, dus nu 3x per dag de naald erin
@Stiertje; Dat klinkt goed! Nu ferm toespreken dat ze maar goed groeien en dat er nog meer bijkomen. Heel veel succes, meid! @Sneeuwmees; veel plezier vanavond! @natuurlijk voor iedereen een hele fijne Pakjesavond!! Dat jullie maar veel kadootjes mogen krijgen. @ego; lekker weekend!! Jippie! Wij vieren dit jaar trouwens Sinterkerst. Een ideetje van mijn broer aangezien hij het vandaag zou vieren en er geen rekening mee had gehouden dat wij gewoon moeten werken én dat mijn moeder bij ons thuis is om voor ons meisje te zorgen. Ik vind het allemaal prima...dan maar met de Kerst Sinterklaas vieren.
De kraam hulp was vannochtend voor het laatst. Ik vind het wel een beetje spannend hoor. En daar helpen die stomme hormonen ook niet bij. Het gaat trouwens erg goed met ons. Ik ben al weer even buiten geweest. De kleine meid heeft waarschijnlijk nu haar regeldag. Ze wil vaker gevoed worden. Verder slaapt ze veel en is zeer tevreden.
@Knorretje; Spannend is dat, hè, dat je er nu helemaal "alleen" voor staat. Aan de ene kant kijk je er naar uit en aan de andere kant is het ook nog zo veilig met de kraamhulp die je helpt. Is je man ook nog thuis?
@Knorretje: ik vond het ook (beide keren) spannend toen de kraamhulp wegging. Maar volgens mij ga jij het prima redden zonder 'hulplijn'. Was nog vergeten te zeggen dat je een prachtig meisje hebt, zo gaaf en zo tevreden! @Tassie: klinkt leuk, sinterkerst! Onze kennissen hebben op de valreep nog een (gratis) piet geregeld die even binnen zal wippen. Dus ben heel benieuwd hoe met name ons zoontje erop reageert. Hij heeft een grote mond, maar oh wee, als zo'n piet dichtbij komt. @Stiertje: klinkt goed! 8 mooie gelijkmatige follikels. Daar moet toch een lucky ei (of 2) tussen zitten.
Het gaat ook wel lukken hoor. Het is alleen nog erg wennen. De laastse drie dagen was ze er ook nog maar tot 14:00 uuren de rest van de dag redden wij ons ook prima. Mijn man is nu nog thuis, maar ja..... die zal volgende week ook wel weer gaan werken. Hij is zzp-er dus kan wel een beetje zelf zijn planning maken. En de afgelopen dagen was hij ook al eens even voor een klein klusje weg of boodschappen doen dus ben ik ook al even helemaal alleen geweest met de kleine meid.