Zo, dat schiet op Stiertje! Heel veel succes! Vandaag teruggebeld door de menzis. Ga overstappen op de zorgzo polis. Hoop hiermee een goede keus te hebben gemaakt. Volgende maand ook van start in Düsseldorf. Spannend hoor! Hier nog geen kerstboom, overmorgen krijgen we sleutel van het huis. Denk dat we volgende week een kerstboom gaan halen.
@Stiertje: wow, wat een mooi aantal! Genoeg voor een heel elftal (met kleine uk van jullie erbij geteld)! Veel succes en hopelijk ben je snel 'jezelf' weer als je hormoonvrij bent. Of weer vol met zwangerschapshormonen zit...hihi... @Zon: ben benieuwd hoe het gegaan is in DD. Jammer dat ze zo moeilijk doen over je dossier. Maar neem aan dat dr. S. ook al genoeg informatie heeft als jij hem even 'bijpraat'. Het bloedonderzoek doet hij toch liever nog een keer zelf in zijn eigen lab. @Mariska: bij ons ook nog geen kerstboom. Zou wel willen, maar nu nog met een box in huis, heb ik er geen ruimte voor. Ben al wel aan het nadenken over een alternatief, want een beetje sfeer in huis hoort er wel bij.
Lieve dames, De komende tijd zal ik niet veel aktief zijn hier. Ik zit best wel met mijn gevoelens in de knoop. Ik zal het maar gewoon benoemen. Er zijn toch wel een aantal gevoelens bij die passen bij een postnatale depressie. Ik krijg hier nu hulp voor. En het is zeker goed te behandelen. Dus als ik mij weer beter voel zullen jullie zeker weer van mij horen.
He Knorretje, dat zal niet makkelijk zijn. Maar goed van je dat je hulp hebt gezocht! Hoop dat je snel weer van alles mag genieten!
@Knorretje: wat heftig, meid. Maar goed dat je het zelf snel in de gaten had (en ook blijkbaar gelijk passende hulp krijgt). Ik hoop dat je je snel weer beter voelt. Knuffel!
Knorretje wat heftig! Goed dat je hulp hebt gezocht! Heet veel sterkte!! Stiertje, mooi aantal! Op naar een mooi aantal bevruchtingen! Succes met de punctie woensdag!! Hier een heerlijk weekend gehad, de kerstmarkt in oberhausen op zaterdag bezocht en op zondag de kerstmarkt in essen en in munster! Helemaal leuk! Vanmorgen zelf de kerstboom gehaald en die staat nu ook! Heerlijk dat sfeertje weer in huis! Zit nog even met een dilemma, bij zwangerschap moet ik wekelijks een intralipid infuus, nu heb ik afgelopen zaterdag gehad en mag ik aankomende zaterdag testen! Dan kan ik natuurlijk maandag pas bellen met de uitslag en dan dus pas op zijn vroegst dinsdag weer infuus! Of ik kan vragen of we gewoon zaterdag mogen komen, dat ze dan bloed afnemen voor de zwangerschapstest en gelijk infuus, maar dat kan dan dus ook voor niets zijn! Wat zouden jullie doen?
@Do: klinkt als een paar heerlijke dagen geheel in kerstsfeer. Ik heb zelf geen ervaring met zo'n infuus. Maar denk dat je het beste even naar DD kan bellen en overleggen. Ik dacht overigens wel dat ze zaterdagochtend ook aanwezig waren, dus misschien als je vroeg test dat je gelijk kunt bellen om een afspraak voor maandag te maken.
Knorretje....wat verdrietig voor je. Had zo op een enorme roze wolk voor je gehoopt. Goed dat je er zo open over bent en hulp hebt gezocht. Zal aan je denken. Stiettje: wow!!! Dat gaat lekker vlot. Succes alvast!
@Knorretje; jeetje, meis, wat ongelooflijk rot voor je (voor jullie). Het goede nieuws is dat je aan de bel hebt getrokken en dat je geholpen wordt. Neem vooral de tijd, meis, en als je je hart wilt luchten....dat kan altijd, hè! Heel veel sterkte, knuffels en liefs! @Sneeuwmees; hoe gaat het met je vermoeidheid? Heb je wat uit kunnen rusten de afgelopen dagen? En hoe gaat het met je man? Morgen in ieder geval weer vrij. @Zon; ook ik ben benieuwd hoe het is geweest in DD. Ik hoop dat je een goed en prettig gesprek hebt gehad. @Do; spannend, meis, maar ook ik weet niets van die infusen af. Misschien toch maar even overleggen met DD? Op zaterdag zijn ze open trouwens. @Bbibi; hoe is het bij jullie? @rest even snel zwaai.......mijn meisje is niet geheel tevreden op het moment en laat van zich horen
@Tassie: met mijn man gaat het langzaam aan beter. Gisteren weer bloed laten prikken, dus we zitten enigszins in spanning wat die leverwaardes nu laten zien. Als het zakt, is het goed, dan is het blijkbaar een virus geweest wat in de lever is geslagen. Is dat niet zo, dan krijgt hij aanvullende leveronderzoeken en daar moet ik nog maar even niet aan denken. Ik voel me zelf nog wel erg moe, maar ik denk dat het komt door de donkere dagen voor kerst. Ik heb daar altijd wel last van. We gaan veel eerder naar bed dan normaal, dus slapen allebei meer dan we doen, maar staan nog moe op. Nou, binnenkort heeft ons zoontje vakantie en hoeven we ook niet meer zo te haasten. Ik heb vandaag functioneringsgesprek op mijn werk en ben enorm zenuwachtig. Ik weet van mezelf dat ik goed functioneer en hard werk, maar bij ons op het werk kan dat zo ineens als een blad aan een boom omdraaien, dat je toch allemaal kritiek krijgt. Dus zal blij zijn als ik deze werkdag achter de rug heb.
Knorretje; wat heftig. Goed dat je hulp hebt. Hopelijk kun je snel weer genieten van je mooie meisje. Lets: hoe gaat het? Hoe gaat het met de bloedingen? Wil je natuurlijk niet bang maken en bedoel het goed maar heb niet zulke goede ervaringen met bloedverlies in mijn vorige zwangerschap. Misschien kun je vragen of ze je baarmoederhals lengte gaan opmeten vanaf week 16.
@Sneeuwmees; Nog steeds in spanning dus wat betreft de gezondheid van je man. Ik hoop en duim met je mee dat de leverwaarden genormaliseerd of in ieder geval gedaald zijn. En dan je werk.....pfoe, ik wil je heel veel sterkte wensen met je functioneringsgesprek. Ik kan mij voorstellen dat je, gezien hoe het eraan toegaat op je werk, met alles rekening houdt. Ik ben zo super blij dat wij geen functioneringsgesprekken hebben. Wij hebben eigenlijk nooit gesprekken, laat staan werkoverleg. Dat laatste mis ik wel, omdat er nooit overleg is en je ineens hoort dat een bepaalde manier van werken al een hele poos gewijzigd is in iets anders. Ik heb zelf bij mijn vorige baan (2 banen geleden) hele nare ervaringen met functioneringsgesprekken. Ik werd altijd finaal de grond ingetrapt met allemaal dingen die echt maanden daarvoor gebeurd waren. Op die momenten zelf werd er niet met mij over gesproken, maar heel fijn bewaard tot het functioneringsgesprek. Zo leuk altijd. Ik wist nooit meer waar het precies over ging en kon mij dus ook niet goed verdedigen. Ik moest echt bijna altijd wel huilen.....geen wonder dat ik op een gegeven moment een burn-out heb gehad (2 andere collega's ook). Brrr.....dus nee, functioneringsgesprekken mis ik echt totaal niet. Hmmmm, ik wilde je eigenlijk heel veel sterkte wensen en niet zo'n heel verhaal over mijn eigen ervaringen opschrijven. Nou ja.....ik denk aan je in ieder geval.
Er komt een verslag hoor meiden! Gisteren laat terug en moesten s'avonds weer weg. Nu een afspraak met m'n reïntegratie coach dan daarna snel door paard trainen. Hopelijk eind van de middag effe tijd voor verslagje! Kan wel vast zeggen dat ik dr Scholtes een prettige arts vind! Fine dag allemaal en sneeuwmees succes met je gesprek!
@Tassie: je maakt me niet bang, hoor. Maar dit soort situaties komen ook bij mij voor, dus vandaar dat ik geen pijl erop kan trekken waar ik me op moet voorbereiden. Ik laat het je weten.
Nou, hehe, eindelijk even tijd om een verslagje van gisteren te schrijven! We konden het gelukkig heel makkelijk vinden, maar parkeren was drama zeg! We moesten om 10:30 aanwezig zijn en om 11:00 waren we aan de beurt. We hebben een paar gegevens in moeten vullen, paspoorten hadden ze niet nodig. Het liep allemaal een beetje uit maar dat zijn we wel gewend want dat gebeurd bij Geertgen regelmatig. We hebben uitvoerig gesproken met Dr. Scholtes over alles wat er tot nu toe onderzocht is er welke stappen er al genomen zijn. Helaas was het medisch dossier nog niet binnen dus de echte details weet hij nog niet. Deze ga ik hem nog mailen zodra ik hem binnen heb. Hij vindt het nu op dit moment niet nodig om verder te gaan onderzoeken waarom het niet lukt. Hij denkt dat het komt omdat er waarschijnlijk nog geen goed embryo is teruggeplaatst. De eerste keer was op dag 3 en de 2 cryos waren van dag 2. Hij is van mening dat je pas op dag 5 kunt zien of een embryo goed is of niet. Hij stelde voor om de 7 cryos die ik nog heb bij Geertgen over te plaatsen naar hun en om ze daar te ontdooien per 3 en dan op dag 5 pas een terugplaatsing. Hij zei dat we er dan ook 2 mogen terugplaatsen als er 2 zijn die het redden tot dag 5.(van de nl verzekering mag dit toch niet? Maken ze dan een aparte factuur net zoals bij assisted hatching?) Ik zou dat heel graag willen maar manlief ziet dat(nog) niet zitten. Hij gaat erover nadenken. We gaan nu sowieso denken wat we willen, gaan we nu al overstappen of maken we de cryos op bij Geertgen. En hoe gaat dat met de verzekering. Ik wil overstappen naar PNO, maar hoe zit het dat ik een al gestartte icsi poging elders wil afmaken Al met al zijn we er dus nog niet uit. Wat mij vooral aansprak is die embryoscope, waar ik natuurlijk hier al veel over heb gelezen. Volgens hem vergroot je de slagingskans daarmee aanzienlijk..
Zon, fijn dat je een goede intake hebt gehad bij dr. S!! het voordeel bij een dag 5 embryo alleen de allersterksten het overleven en daardoor de slagingskans vergroot, ik denk dat ik de cryo's zou laten overplaatsen en het advies van dr. S zou opvolgen. Ik heb me laten vertellen dat veel embryo's na 8 cellen stoppen met delen, hier in Nl heb ik nooit een embryo teruggeplaatst gekregen die verder was dan 8 cellen (allemaal dag 3 embryo's) de laatste poging in NL waren er zelfs maar 5 en 6 cellen (2 emmy's terug laten plaatsen) het is natuurlijk niet zo dat dag 2 of 3 embryo's helemaal geen kans hebben, maar dag 5 embryo's hebben zeker een hogere slagingskans. wat betreft de factuur zou ik het even overleggen met dr. S, ik heb geen idee hoe dat gaat aangezien wij in DD alles zelf hebben betaald. ego: die wachtdagen.... ik vind het een verschrikking! het went echt helemaal nooit! de vorige keer ging het naar mijn gevoel sneller, maar toen had ik ook nog gewoon mijn baan, ik heb 2 weken geleden mijn ontslag gehad dit omdat de behandeling dus niet geslaagd was en er weer veel verzuim aan zat te komen, mijn teamleider kon dit niet meer verantwoorden naar hogerhand, en dus mijn ontslag... (als uitzendkracht lig je er zo uit) mijn teamleider vond het zelf niet menselijk en had echt heel erg zijn best gedaan, mja hogerhand kijkt alleen naar de cijfertjes natuurlijk!!
Hoi dames hoe gaatie hier? Er is zoveel gekletst mijn hoofd staat er niet na Zoveel te lezen momenteel! Dus krijg ik even een korte update van iedereen! Lieve knorretje wat erg meis! Goed dat je aan de bel hebt getrokken! Je hoort en leest het helaas toch vaak en voornamelijk bij dames die vruchtbaarheidsbehandelingen gehad hebben! Hier psychisch ook niet goed tijdens de zwangerschap! Nu erna ook weer niet helaas alleen bij mij andere reden echt door mijn ziekte ! Tassie hoe gaatie met jo gezondheid? Sneeuwmees hoe gaatie met je man ? Arie vraag me geregeld af hoe het met jou gaat en je man? Lets hoe gaatie met jou net bloedverlies? Klaasje weer helemaal hersteld na keizersnede? Stiertje alweer ver in je behandeling? Do vlinder hoe gaatie met behandelingen? Ntp en gein hoe gaatie met de pregnant ladies! Dees hoe gaatie met jou en je stiefdochter? @hier nie lekker! Gigantische terugval met mijn ziekte! Neuropatische pijnen momenteel en voel me psychisch daardoor echt een wrak! Dan snachts eruit en de zorg van ons kind breekt me echt op... Ik zou eigenlijk in ja. Weer moeten gaan werken maar zie het absoluut nog niet zitten dus weet nog niet of het gaat lukken! Door drukte en ellende weinig online maar denk wel aan jullie! Xx
@Zon: fijn dat je een goed gesprek hebt gehad. Ik zou zelf ik ook de cryo's laten overplaatsen. Met een embryscope heb je een goede kans op een zwangerschap en het scheelt je ook vele pogingen van terugplaatsen van embryo's die waarschijnlijk een (te) kleine kans geven op een zwangerschap (met alle teleurstelling en verdriet wat erbij hoort). En op een rekening van DD wordt (volgens mij) niet vermeld hoeveel embryo's er zijn teruggeplaatst. Dus in dat opzicht komt de verzekering er niet achter. @Bbibi: wat naar dat je nu zelf in de lappenmand zit. Kun je er iets tegen doen wat medicatie betreft? Gaat het wel beter met je dochtertje en de KMA? Sterkte en hopelijk voel je je snel weer beter. @Stiertje: veel succes morgen! Hopelijk een mooie oogst! Hier is het gesprek goed verlopen dus we zijn er weer een jaartje vanaf. Mijn man heeft vanmorgen weer contact gehad met de huisarts. De uitslagen bleken al binnen en ze vermoeden nu de ziekte van pfeiffer. Hierdoor kunnen ook de leverwaardes verhoogd zijn. Mijn man heeft dat al een keer gehad en normaal wordt gezegd dat je het niet voor een tweede keer kunt krijgen, maar dat blijkt dus toch wel te kunnen (blijkbaar). Mijn man had gevraagd om contact te hebben met de huisarts zelf en hij zou vanmiddag teruggebeld worden. Maar hij is niet teruggebeld. Morgen dus maar weer achteraan bellen. We willen graag de risico's weten (voor mij en evt. de kinderen). Ook al heb ik al zitten googlen dat kleine kinderen hier weinig tot geen last van hoeven te hebben. Morgen maar even afwachten.
Do; och, inderdaad die wachtweken zijn verschrikkelijk. Met name de 2e week! Wat ontzettend rot van je werk, zeg. Dat maakt het wel extra zwaar denk ik nu. Heel veel sterkte nog met het wachten, meid! Wanneer mag je ook alweer testen? @Zon; wat fijn dat je een prettig gesprek hebt gehad met dr. S. Enneh, dat parkeren kan daar echt een verschrikking zijn.....vooral erg vervelend als je er al een hele reis hebt opzitten (zoals bij ons 3 uur). Maar eh, ik hoor inderdaad heel veel goede verhalen over de embryoscope. Misschien toch maar kijken of de cryo's overgeplaatst kunnen worden naar DD. @Bbibi; jeetje, meis, wat ontzettend naar voor je dat je je zo rot voelt met zoveel pijn. Dat gecombineerd met slaapgebrek is natuurlijk helemaal slopend. Heb je veel hulp thuis? Probeer om naar bed te gaan wanneer je dochtertje ook slaapt (waarschijnlijk doe je dit al). Hoe gaat het eigenlijk met je dochtertje? Gaat het al wat beter nu ze andere voeding krijgt? Ze groeit vast al kool....Heb je nog nieuwe foto's van jullie meisje? @Sneeuwmees; pfoe, weer een heel jaar geen gesprek......Heerlijk gevoel is dat, hè?! Maar eh, wat een toestand met je man....waarschijnlijk de ziekte van Pfeiffer. Ik heb weleens gehoord dat deze ziekte inderdaad een 2e keer kan voorkomen. Heel veel sterkte, meis! @ego; ik zit weer klaar om naar m'n werk te gaan. Ik ga zo maar weer lopend......jammer dat het regent. Mijn broodjes mee. Hihi, ik kan er maar niet aan wennen. Gisteren een bleegh dagje gehad. Ik was (en ben nog steeds) heel erg moe van de gebroken nachten en gisteren was ons meisje ook niet heel erg duidelijk.....Wel slapen, niet slapen. Hihi, ze heeft al echt een heel duidelijk willetje. Wanneer ze iets niet wilt, dan laat ze zich goed horen. Wat een volume, zeg! Ik moet er wel om lachen, hoor, vooral om het gezichtje dat ze trekt. Maar ja......vandaag dus werken en mijn man mag maar lekker met haar aan de gang. Oeps.....ze is wakker, maar ik doe niets.....ik ga naar mijn werk!!!