ICSI in Düsseldorf deel 5

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tassie: werkse vandaag! Ik vind mijn werk best leuk, maar sinds ik kinderen heb, merk je toch dat het thuisfront allemaal net even wat leuker is. Inderdaad een gedoe met mijn man. Mijn man had vorige week ook al tegen de huisarts gezegd, toen zij dat vermoeden uitsprak, dat hij het al gehad had en dat je het dan niet meer kon krijgen. Maar toen gaf de huisarts al aan dat de meningen daar toch over verdeeld waren. Blijkbaar heb je dan een broertje/zusje variant van het eerdere virus. We wachten maar weer af wat ze straks gaan zeggen.
    @Stiertje: nogmaals veel succes vandaag! Hoop dat het meevalt (de pijn dan, niet de opbrengst natuurlijk);)

Hier ook een kort nachtje gehad. Onze jongste heeft de laatste tijd vaker als je hem in bed legt, dat hij zich helemaal overstrekt en heel hard begint te huilen. Of er dan echt wat is, of dat hij het er niet mee eens is dat hij naar bed weet ik dan niet (want moe is hij wel, maar aan de andere kant is de wereld om hem heen ook veel te interessant dat hij er niets van wil missen).
    Vaak valt hij toch vrij snel in slaap. Gisterenavond was dat niet zo. Dus hem toch maar even eruit gehaald. Dat had onze oudste snel genoeg door, dus die kwam ook maar even uit bed met al zijn knuffels. Uiteindelijk om een uur of 10 allebei weer in bed gekregen. Ik was zelf bekaf en had al even op de bank geslapen toen we naar bed gingen. Mijn man was zo handig om weer even iets te hard naar mij te roepen en toen werd de jongste daardoor wakker.:x
    Dus weer uit bed, gedacht even de borst te geven en hem weer terug te leggen. Maar dat liep anders, want hij ging weer compleet over de rooie. Dus weer eruit. Maar hij bleef maar huilen en huilen. Zo kennen we hem helemaal niet. Uiteindelijk een zetpil gegeven en daar werd hij na een tijdje toch rustiger van en weer vrolijk.
    Maar goed, eer dat ik hem weer in bed had was het al bijna half 3. En ja, dan is het zo al weer ochtend en moeten we er uit voor de oudste die naar school moet.
    Blij dat ik niet hoef te werken vandaag. Zit nu nog in de zombie-mode op de bank (met laptop ;)).
    Mijn man zou gisteren teruggebeld worden door de huisarts, maar is niet gebeld. Hij had toen zelf geprobeerd, maar toen bleken ze al weg te zijn. Vanmorgen weer gebeld en toen kreeg hij van de assistente te horen dat hij zonder reden niet was komen opdagen gisteren. Mijn man zei dat hij een telefonische afspraak had en eind van de middag gebeld zou worden. Toen hij dat zei bleek dat ook zo in de computer te staan.:x Misverstand dus. Dus vandaag nieuwe poging om hem weer contact te laten hebben met de huisarts. Vermoed wel dat hij een paar weken nog uitgeschakeld is van zijn werk. Dus waarschijnlijk vandaag nog een ander vervelend telefoontje naar zijn baas. :(
    Vanmiddag dan toch ook maar hier de kerstboom opzetten. We hebben er eigenlijk geen plek voor omdat we niet al te ruim wonen en nu ook al een box in huis hebben (waar anders de kerstboom zou moeten staan). Maar de oudste wil het toch heel graag. Dus straks maar even verzinnen wat tijdelijk even verplaatst kan worden om ruimte te maken voor de boom. Als ik al weer aan die ellende van de boom en lampjes denk, dan zakt de moed me al weer in de schoenen. Maar goed....;)

2. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Even een zwaai naar iedereen !

Hier alles goed, maar ik red het niet om alles bij te houden met reageren. Echt respect voor degene die dat allemaal redden :).

@Zon: Ik heb niet alles bijgehouden, maar wij hebben ook onze cryo's vanuit NL naar DD verhuist om ze daar in de embryoscoop te doen. Wij hadden 11 cryo's meegenomen en daarvan is er maar 1 een blasto geworden. Ik was zo ontzettend blij dat we deze keus hebben gemaakt.

3. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Bij de punctie zijn 7 eicellen gevonden. Morgen word ik gebeld over de bevruchtingen. En dan maandag tp. Nu lichtelijk gaar, dus straks lekker naar bedje.

4. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Stiertje; wow, dat is een mooie opbrengst. Nu een stressvolle avond/nacht en dan morgenochtend hopelijk goed nieuws vanuit DD. Spannend is dat toch.

@Loontje; geeft helemaal niets, meis. Ik vind het wel leuk om wat van je te lezen/horen. Enneh, ik kan mij helemaal goed voorstellen dat je het super druk hebt met 2 kleine kindjes.

@Sneeuwmees; poeh, ik hoop dat de kinderen vanavond lekker slapen en dan natuurlijk het liefst de nacht ook. Het is echt een vreselijk gevoel om je als een zombie te voelen.....en dan ook nog eens moeten zorgen voor je kinderen. Heeft je zoontje misschien last van een sprongetje? Krijgt hij ook vast voedsel waardoor hij misschien last kan hebben van zijn darmen? Wel heel vervelend in ieder geval....je weet dat het zo goed is voor je kindje om te gaan slapen en dat hij ook moe is...
    En dan je man...natuurlijk ook heel vervelend om zijn baas te bellen om te vertellen dat hij voorlopig niet komt werken.
    Ik ben uiteraard ook heel benieuwd wat je bedacht hebt voor de kerstboom. Hebben jullie nepperd of haal je een echte? Wij hebben zelf een nepperd en daar ben ik heel blij mee. Het was nu ook even zoeken naar een plek, we hebben een grote plant verplaatst en de fauteuil naar boven gebracht.

@Botala; hoe gaat het met jou? Gaat het met je dochtertje al wat beter?

@Knorretje; knuffel, meis! heb je ook gesprekken met een psycholoog of zo? Ik hoop zo dat je je snel weer de oude voelt en je lekker kunt genieten van jullie meisje.

@ego; mijn man kwam als verrassing naar mijn werk toe met ons meisje. Zo leuk! We zijn gezellig lopend naar huis gegaan. Ik kon bijna niet wachten tot het tijd was om naar huis te gaan met z'n drietjes.

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Loontje: respect voor jou om een gezin met werk, huishouden en twee kleine kinderen draaiend te houden. Logisch dat je het allemaal niet bij kan houden.
    @Tassie: wat een leuke verrassing dat je man je op kwam halen met je dochtertje. Gaan het slapen en drinken nu wat beter?
    Vandaag dacht ik bij mijn zoontje overigens iets wits in zijn tandvlees gezien te hebben. Dus vermoed dat het huilen van gisteren weer een stapje op weg naar tandjes zijn. Vandaag was hij weer 'zichzelf'. Heb hem net naar bed gebracht en hij huilde weer, maar lijkt zich er nu al bij neergelegd te hebben.
    Ik heb overigens al jaren een nep-kerstboom. Dat was toen handig vanwege de twee katten die ik had (en nu vanwege de kinderen). Inmiddels staat hij weer, en moet zeggen dat het toch wel weer gezellig is.

Mijn man heeft inmiddels ook de uitslag. Hij heeft geen pfeiffer, maar een ander (minder besmettelijk) virus (CMV afgekort). Maar de waardes waren al iets aan het zakken, dus vermoedelijk over het hoogtepunt heen. Maar het kan in totaal wel enkele weken duren voor hij zich weer beter voelt. Hij mag wel werken, maar de arts adviseerde hem nog een weekje rustig aan te doen. Inmiddels zijn baas gesproken en die zal nog vervanging regelen voor aankomend weekend. Volgende week zien we wel verder.;)

6. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @ego: uit de 7 follikels zijn 5 eicellen gekomen. Hiervan zijn er 4 bevrucht. Die zitten nu gezellig met z'n allen in de embryoscope. Maandag 11.00 uur tp.

7. Zon79

Zon79 Bekend lid

11 apr 2014
    727
    212
    43
    Vrouw
    Fijn stiertje! Mooi restultaat toch?

8. do27

do27 Actief lid

6 mrt 2014
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooi resultaat stiertje!! Worden er 1 of 2 embryo's teruggeplaatst?

9. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Hangt van de kwaliteit af. Als het superkwaliteit is, dan 1. Anders 2.

10. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Stiertje, mooi resultaat!!! Spannend weer!

Knorretje, veel sterkte, hopelijk gaat t snel beter meid.

Rest, ff zwaai..
    Ik leef nog hoor, maar laatste dagen slecht geslapen en weinig puf te schrijven..
    Uitslag combinatietest was iig goed!

Xxx

11. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Hallo meiden, ik heb een vraag en hoop dat jullie die kunnen beantwoorden omdat jullie al in DD behandeld worden.

Ik vraag me af bij welke zorgverzekeraar jullie zitten en in hoeverre jullie het vergoed krijgen en zelf moeten bij betalen.
    Weten jullie wat een IVF gemiddeld kost in DD en wat een IVF kost in NL

Wij hebben nu 2x ivf gehad in NL zonder resultaat, daarom deze overstap. Hopelijk kunnen jullie mij iets wijzer maken.
    Bedankt alvast voor de moeite.

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Julia: de meesten hier zitten volgens mij bij PNO. Dit omdat deze 2x NL tarief vergoed en een gunstige regeling had voor vergoeding van een 4e poging. Voor 2015 heeft PNO de vergoedingen wel wat aangescherpt en ook strengere selectiecriteria voor de 4e poging. Als je ons topic een paar bladzijden terugleest, zijn er al meiden geweest die zich hier in verdiept hebben en wat de consequenties zijn voor ivf in DD via PNO. Ik ben een 'oud-DD-ganger' en mijn poging kostte toen (in 2012) 1300 euro. Daarnaast heb je in DD nog keuze uit extra's. De embryoscope die rond de 450 euro kostte (kreeg ik overigens wel vergoed via PNO) en diverse varianten van ICSI (IMSI en PICSI). Maar ga ervan uit dat de andere ervaringsdeskundigen nog aanvullende info voor je hebben.;)
    @Stiertje: mooie opbrengst! Ik hoop dat ze het allemaal gezellig blijven volhouden tot dag 5. ;)
    @Lets: zwaai terug! Fijn dat de 12 wkn echo goed was! Toch weer een mijlpaal erbij! Op naar het volgende level, de 20 wkn echo!

13. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Julia: ik zit zelf bij de menzis maar volgens mij kun je je beter verzekeren bij PNO. Die vergoeden meer. Wij hebben icsi gedaan en was alles bij elkaar ongeveer 4500 eur. Je kunt trouwens ook nog een redelijk bedrag van de belastingdienst terug krijgen. Hoop dat het "gouden ei" er voor jullie snel bij zit en je binnenkort een prachtige test in de handen hebt.

Sn; Hoe gaat het nu met je man? Hopelijk gaat hij zich gauw een stuk beter voelen. En zo te lezen houden jullie zoontjes jullie aardig bezig. Je staat er nu natuurlijk ff meer alleen voor omdat je man zo ziek is. Je houd alles goed draaiende zo te lezen. Respect.

ego; Ik ben vorige week begonnen met de proluton spuiten en ze houden mijn baarmoederhals lengte goed in de gaten. Tot nu toe is dit helemaal goed. Moet zeggen hoe meer de weken vorderen hoe zwaarder het begint te worden. Zal zo blij zijn als de kleine in mei gezond en wel in mijn armen ligt! Vind het geestelijk behoorlijk zwaar maar goed met de kleine gaat alles goed dus dan gaat het met mij ook wel goed. 23 dec hebben we de 20 weken echo. spannend moment weer!

14. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Gein; Ik ben helemaal in shock...wat ga je snel, meid! Voor jou duurt het natuurlijk erg lang, maar jeetje, dat had ik niet gedacht. En inderdaad spannend de 20-weken echo. Weet je het geslacht al en wil je het überhaupt weten?

@Julie; welkom hier! Ik ben zelf bij UMC verzekerd waarbij mijn IVF-poging vergoed werd tot het NLe tarief. Dit was zo'n 1300 Euro.
    Bij UMC worden de 4e en evt. ook de 5e poging vergoed, ligt eraan hoeveel aanvullend je verzekerd bent. Zoals Sneeuwmees zegt, een aantal pagina's terug staat een hoop informatie van andere clubleden over de diverse verzekeraars.

@Lets; wow, meis, wat heerlijk dat de 12-weken echo goed was. Hebben ze het geslacht al gezegd?

@Stiertje; Dat is een mooie opbrengst! En nu lekker laten broeden in de embryoscope. Spannend voor jullie!

@Ddees; hoe is het met jou, meis? Hoe gaat het thuis?

@rest; zwaai, zwaai!!

15. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Tassie; gaat snel he? Ja soms gaat het best snel voor mijn gevoel soms onwijs langzaam. Heb vanochtend te horen gekregen wat het word maar we houden dat nog ff voor ons zelf! Hoe is het met jou? En je kleine meisje?

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Gein: ja, jij gaat inderdaad als een speer. Maar weet uit ervaring dat dat bij een ander altijd zo lijkt. Snap dat met het verstrijken van de weken het voor jullie ook weer spannender en emotioneler wordt. Dus kan me voorstellen dat je blij zal zijn als het mei is. Durf je al een banner aan?

17. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Sn; nee dat durf ik nog niet. Dadelijk heb ik net een banner en gaat het mis. Hoezo bijgelovig haha

18. NTP

NTP Bekend lid

3 dec 2012
    537
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lets, fijn een goede uitslag!

Gein, we gaan mooi gelijk op. Groeit je buik al lekker? Blijft spannend tot de geboorte...en daarna is er wel weer van alles om je bezorgd over te maken....

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Gein: zo was ik ook, hoor! Snap het best dat je het moeilijk vindt. Ik had dan wel gelijk een banner gedaan, maar wij hadden hier vroeger een lijstje met ieders 'stand van zaken' en mij op dat lijstje onder het kopje zwanger met de uitgerekende datum erbij, was toch iets teveel van het goede.

Heb zojuist even flink kleren ingeslagen voor mijn oudste. Hij heeft ineens een groeispurt gemaakt en alles lijkt ineens te klein. Had gisteren al van alles in mijn winkelmandje zitten (waaronder 2 leuke foute shirts voor de kerst, voor de jongste en oudste). Was ik zo blij mee. Maar toen werd ik gestoord en moest ik afsluiten, vandaag niet meer aan toegekomen tot nu. Krijg ik ineens de melding dat een van die shirts uitverkocht is.:( Baal er zo van, dat ik gisteren niet mijn bestelling af heb kunnen maken. Ben net al overal aan het zoeken geweest of ik hem niet via een andere manier ergens kan bestellen, maar helaas. Misschien toch maar eens naar de winkel zelf, wie weet hangt er nog zo'n verdwaald shirt ergens. Kan mezelf wel voor de kop slaan.

20. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Ntp; hoe is het met jou? Hier groeit en bloeit alles goed. En bij jou? Jij hebt binnenkort ook de 20 weken echo of niet? Spannend blijft het zeker!

Sn; irritant is dat als je iets gezien hebt en een dag later is het weg. Hopelijk hebben ze er in de winkel nog 1 hangen ergens tussen de andere spullen!

Deel Deze Pagina