Zo meiden, ik ben er weer, met een mooie blasto aan boord en 2 in de vriezer. Nu maar flink broeden dus. Denk dat ik woensdag over een week een testje ga doen, dan is het 2 weken na de punctie.
Spannend Lets! Ik zeg ook een meisje 😊. Do, wanneer heb je nu echo? Bij mij was er dubbele hart actie te zien op 6+1. Zo'n prachtig moment! Stiertje, ga voor je duimen. Prachtig resultaat! Bbibi fijn dat het zo goed gaat! Hier is de tweeling alweer een maand. Ze doen het zo super en komn gestaag aan. Beiden nu de 3 kilo gepasseerd en het zijn modelbaby's qua slapen en eten. Een echte roze wolk dus.
Klaasje dat zal dus eerste week januari worden! Moet woensdag weer naar dd voor infuus dus zal dan ook de afspraak maken! Dr s had geadviseerd elke week infuus te doen tot 12 weken, maar dat kan dus ook niet ivm kerst! Is dit erg? Zou dan ruim 2 weken tussen gaan zitten!! Had net ineens heel drieerge buik krampen, pff vind het allemaal best eng en die krampen stelt me niet gerust
Je baarmoeder is heel hard aan het werk, do! Dat kan krampen geven. Ik had dat ook. Voelt heel spannend, maar hoort erbij. Wat ga je nu doen qua eerste echo? Lastig dat het net rond de feestdagen valt he, je wilt gewoon (nou ja, gewoon is het understatement van de eeuw natuurlijk) dat hartje zien kloppen!!
@Lets: dus toch nog even spannend wat het wordt! Zo'n vechtertje als jij hebt, dat moet haast wel een meisje (vrouw) zijn..hihi.. Wanneer is de herkansing? @Do: die krampen zijn vreselijk eng. Maar een (goed) teken dat je lichaam hard aan het werk is. Ik had tot ruim 11 wkn van die menstruatiekrampen. Ik vond dat zo eng. Maar de vk zei dat dat er allemaal bij hoorde. Ben je er al uit, gyn of vk? Als je verder geen medische zaken hebt, dan is een vk wel zo prettig (en kleinschalig). Zeker als je een mmm verleden hebt en vaak een zkh van binnen gezien hebt, kan zo'n knussere praktijk misschien wel prettig zijn. @Stiertje: wat een goed nieuws! En zelfs nog 2 in de vriezer! Lekker broeden, sokken aan in bed en granaatappelsap! Dan gaat het helemaal goedkomen volgende week! @Loontje: alvast gefeliciteerd met je kleine man! Goh, 2 jaar alweer (en volgens mij ook een trotse grote broer, of niet)? Lekker dat je binnenkort vakantie hebt. Na zo'n druk jaartje ben je daar wel aan toe. @Klaasje: fijn te horen dat de twee kleintjes het zo goed doen! Dan is het inderdaad echt genieten. Heb je nog een recente foto van de twee (ben gelukkig helemaal niet nieuwsgierig)
Haha, die sokken heb ik altijd al aan in de winter hoor! En granaatappelsap staat nu voor mij op tafel. Denk dat ik ook nog even een kruikje meeneem naar bed.
@Stiertje: heel goed! Kruikje ook altijd lekker. Die eerste paar glazen granaatappelsap zat ik te gruwelen, maar ben het zelfs lekker gaan vinden. Zo lekker dat ik het zelfs de eerste weken van mijn zwangerschap nog gedronken heb.
Woehoe Stiertje!! Ik duim heel hard voor jullie. Lets, fijn weer een goede echo! Ik heb ook een goede controle gehad. Baarmoeder was goed gegroeid en het hartje klopte stevig. 2/1 de 20-weken echo. Kon helaas. Niet meer eerder ivm feestdagen. Do, die krampen zijn wel normaal hoor. Had ik vooral mijn eerste zwangerschap ook. Alles wordt opgerekt. Maar begrijp je zorgen helemaal... Granaatappelsap...brrrrr. Heb het ook trouw gedronken, maar ben er ook snel weer mee gestopt..
Stiertje goed nieuws meid!! Do kan je de infuzen dan niet de zaterdsg ervoor en de maandag erna plannen? Dan zit er tenminste maar 1 week tussen... Klaasje fijn dat de kindjes het zo goed doen!! Ntp wanneer hebben jullie geslachtsbepaling? Mikka zwaai terug!! Lets wat fijn geen bloedingen!! Geslacht dus nog even geheim Loontje wooooow t.ygo alweer 2? Jeetje wat gaat het snel!! En wat een lekker ventje is het toch he. Sneeuwmees hoe gaatie met je man? Bij jou de RRR"s dus ook zo belangrijk ? Is dat nu nog steeds nu ook je tweede alweer ruim een half jaar oud is? Tassie hoe gaatie meis? Wat fijn dat je zo geniet van lieke! Gaat het goed de combi werken en moederschap? En kan je haar ook al goedmissen dan? Had jou man nou een papadag? ( reageer later ff op prive! Typt niet makkeljjk met kind op schoot hihihi)
Ik wil als alles goed gaat heel graag gewoon naar de vk!! Maar die eerste echo kan daar zeker niet? Of zal ik de stoute schoenen aan trekken en er morgen gewoon heen bellen?!?
Oh Bibi wat betreft Het infuus, ik weet niet precies wanneer ze dicht gaan? Werken ze tot de woensdag voor kerst, of zijn ze vanaf de maandag al dicht? Als dat zo is en ze blijven dicht tot na oud en nieuw is het zowiezo meer dan 2 weken.
@Bbibi: die rrr's werken inderdaad het beste, maar het is niet altijd mogelijk me daar heel strikt aan te houden. Maar ik doe mijn best. Als ze ouder worden en meer wakker zijn, willen ze hoe dan ook meer meemaken en wordt de wereld interessanter om hun heen. Maar dan nog merk ik dat, na een drukke dag, middag of wat dan ook, mijn zoontje blij is dat hij weer in zijn eigen bedje ligt. Ik noem het altijd dat hij even moet 'ontprikkelen'. Met mijn man gaat het goed, hij zou morgen weer moeten beginnen. Maar zijn baas belde op dat een collega vond dat hij te weinig uren had en had gevraagd of hij die dienst van mijn man mocht overnemen. Dus nu moet mijn man donderdag weer beginnen. Wel jammer, want het was 's avonds best fijn om samen de kinderen in bed en bad te kunnen doen. Maar goed, het kan niet altijd feest zijn. @NTP: fijn dat je weer een goede echo hebt gehad. Jammer dat je je afspraak niet kon vervroegen, maar hopelijk vind je genoeg afleiding met de feestdagen voor de deur. @Stiertje: die van POM vond ik ook het lekkerst! Onze jongste is vandaag al weer 9 maanden oud en tandje 1 lijkt nu echt doorgekomen te zijn. Hij had al dagen dat hij 's avonds ineens hard huilend wakker werd en amper te troosten was. Na een zetpilletje begon hij na een minuut of 10 weer vrolijk te worden en dan kon je hem weer gewoon terugleggen. Maar bevalling 1 is achter de rug. Nadeel met laat tanden krijgen is dat het nu waarschijnlijk wel allemaal achter elkaar gaat komen. Vind het ook wel wat spannend hoe het met de bv gaat als hij tanden krijgt. Ik kan al kippenvel bij het idee krijgen dat hij zijn tanden erin zet. Mijn oudste kreeg net tanden (ook met 9 maanden), maar toen was ik vlak ervoor net met bv gestopt. We gaan het meemaken. Maar het is een heerlijk ventje, waar we nu al de handen vol aan hebben. Hij is razendsnel met van alles om zich heen graaien en pakken. Dus rustig op schoot zitten is er niet meer bij. Verder ben ik druk op het werk. Alles moet en iedereen wil nog van alles voor het einde van het jaar. Maar zo aan het eind van het jaar is de sfeer lekker ongedwongen, dus dat is wel fijn. Ben nu ook druk bezig met het selecteren van foto's van 'ons jaarboek'. Heb dat vorig jaar ook gedaan, een soort bliksemvlucht van foto's door ons jaar heen als gezin en ben nu weer hetzelfde aan het doen. Maar ja, daar moet ik duizenden foto's voor selecteren en terugbrengen naar bijv. 250/300 en dat vind ik moeilijk, want ik zie in de meeste foto's altijd wel iets leuks terug.
@Do: ik zou even bellen. Wie weet hebben ze wel een beperkte openstelling voor 'noodgevallen' en dingen zoals infusen die gewoon door moeten gaan.
@Stiertje; Spannend, meis! Mijn duimen draaien! @Klaasje; wat ontzettend fijn dat het zo goed gaat met je kindjes. Echt genieten dus. Heerlijk, meis. Ook ik ben helemaal niet nieuwsgierig.....maar ehm, fotootjes? @Lets; hihi, een echt eigenwijsje dus. Hij/zij maakt het wel erg spannend. Gelukkig komen er nog meer echo's........hij/zij kan niet continu de beentjes ervoor hebben toch? @Sneeuwmees; Ook weer spannend dat je man weer aan het werk gaat. Ik kan mij voorstellen dat je hem zal missen.....is toch ook wel erg gezellig zo met elkaar en natuurlijk ook praktisch met de kinderen. En je jongste heeft dus eindelijk zijn tandje. Och, wat kunnen ze daar echt last van hebben, hè?! @Bbibi; ik ben benieuwd..... @ego; hmm, mijn man moest zaterdag "onverwacht" de hele dag werken (achterwacht) zodat ik hem alleen 's avonds gezien heb. En gisteren kwam hij laat thuis, omdat hij een achterwacht van een ander "moest" overnemen. Ik was eigenlijk heel erg moe, maar ben toch langer opgebleven, omdat ik dat toch ook wel gezellig vond. Ik had maar een pizza besteld (eigenlijk wel erg lekker), maar ons meisje werd net wakker zodat ik al spelend met haar mijn pizza heb opgegeten....in recordtijd.....met buikpijn tot gevolg. Hihi, zo gaat dat soms.
@Lets: Wat fijn dat de echo weer helemaal goed was. Haha hij/zij wilde het nog niet bekend maken dus . @Stiertje: Spannende tijd weer, ik ga heel hard voor je duimen. @Klaasje: Wat heerlijk om te horen dat het zo goed gaat met de tweeling. En ik ben ook helemaal niet nieuwsgierig hoor ..... Geniet ervan meid ! @Do: Krampen kunnen inderdaad komen, omdat je baarmoeder hard aan het werk is. Hoe gaat het nu ? @Sneeuwmees: Ja hij is zeker een hele trotse grote broer. Hij deelt alles met haar en wil echt al met haar spelen, maar dat lukt nog niet helemaal. Hij begrijpt niet dat hij niet bovenop haar kan vallen enzo . M heeft ook nog geen tandjes, maar bij je kleine komt de eerste dus nu door. Heel ander gezicht dat gelijk weer hé. Gaaf zo een jaarboek met foto's, heel leuk idee. @NTP: Ook weer fijn dat je een goede controle hebt gehad. Voor je het weet is het 2-1 ! @Bbibi: Het gaat super snel, echt niet te geloven. Maar ja wat is nou nog een week hé. Het leven is zo ontzettend druk dat het echt voorbij vliegt. Wat een heerlijke foto's in je album ! @Granaatappelsap: Ik heb het ook trouw gedronken tot een week of 8 geloof ik, maar was niet mijn lievelingsdrankje. Ik had die van healthy people ofzo. @Do: Ik zou gewoon even bellen, wie weet kan de vk al zo vroeg een echo doen. @Tassie: haha avondeten met je kleintje op schoot, hebben wij inderdaad ook in het begin gehad.
Ik ben mij aan het oriënteren voor DD. Ik vroeg mij af of jullie de volledige behandeling in DD doen of gecombineerd met NL? Daarmee bedoel ik bijvoorbeeld echo's in NL en punctie & tp in DD. En wat is jullie ervaring met combinatie DD & NL?
@Pinkflower; ik ben zelf alleen in DD onder behandeling geweest, dus niet ook in een NL's ziekenhuis. Er waren er wel die inderdaad de tussentijdse echo's in NL deden, ik weet niet meer precies wie. Wel weet ik dat de samenwerking dan niet altijd goed verloopt aangezien de werkwijze in DD en NL heel anders zijn.