Oeps....vergeten, even een ego-berichtje. Morgen heeft ons meisje weer een afspraak bij het CB. Ze krijgt dan 2 prikjes, de laatste tot 11 maanden. Mijn man gaat met haar alleen naar het CB aangezien ik dus werk. Zij halen mij dan op en dan gaan we naar mijn ouders. Mijn ouders zijn morgen 44 jaar getrouwd! Ik hoop dat ons meisje niet al te veel last krijgt van de prikjes, maar gelukkig is het niet ver reizen van mijn ouders naar huis. We zullen zien. Oh ja en ik krijg morgen mijn kerstpakket.
Ik heb in augustus de echo's in NL laten doen, maar achteraf is het mij niet zo goed bevallen. Tijdens de punctie kwamen ze erachter dat mijn follikels nog niet zo groot waren als doorgegeven. Verder kan ik dusseldorf alleen maar aanraden ...
Vannochtend naar de HA geweest. Mijn hb was wat laag, daar heb ik nu staalpillen voor . En ik ga weer aan de pil..... wel raar hoor, sind oktober 2010 heb ik de pil niet meer geslikt. Maar dan zijn mijn hormonen straks wel weer beter op regel. @ iedereen. Ik heb verder niets meer teruggelezen. Knuffels waar nodig een een zwaai.
Tassie, veel plezier vandaag! Knorretje, idd raar weer aan de pil.. Geeft toch niks als je nie bijleest..hebben wij alle begrip voor. Nou kom ik weer met een rare vraag, kun je je nagels eigenlijk lakken als je zwanger bent?
Ik heb nog steeds geen mail terug van dr Scholtes, hoelang duurt dat normaal gesproken ongeveer? Heb gisteren telefonisch consult gehad met huidige arts. Afgesproken dat ik 5 januari een echo heb en een week later tp. We gaan meerdere embryo's ontdooien en hopen dat er eentje het redt tot dag 5. Zo niet, geen terugplaatsing... Stiekum hoop ik dat DD mailt dat ik bij hun meteen door mag, dan doe ik dat liever.. Goeie vraag Lets, zou zeggen van wel eigenlijk...heb je al gegoogled?
@Lets: grappig dat je daar ineens over na gaat denken, hè? Ik heb ook wat af gegoogled toen ik zwanger was. Met name of ik mijn haren mocht verven tijdens de zwangerschap. Uiteindelijk zelfs de vk erover gebeld, omdat de meningen op internet natuurlijk verdeeld waren. Maar nagels lakken mag volgens mij best. Ik heb zelf altijd acrylnagels en ook tijdens mijn zwangerschappen (en ook dat mag gewoon). Dus lekker lakken, meid! @Knorretje: begrijpelijk dat je niet alles bij kan houden. De zorg voor een kindje kost veel energie en daarnaast heb je je energie nu ook voor jezelf nodig. Ik vond het ook wel tegenstrijdig toen ik een paar maanden geleden een spiraaltje liet plaatsen. Zo lang bezig geweest voor een kindje en dan ineens omschakelen naar een periode dat dat niet meer kan. @Loontje: ik had al de indruk dat jouw kleine ventje een trotse grote broer is. Onze oudste is nog een stukje ouder (en zou ook wijzer moeten zijn), maar ook die moeten we nog regelmatig waarschuwen dat hij toch echt wat voorzichtiger moet doen met zijn kleine broertje. Maar bij ons ook een echte trotse grote broer, dus dat maakt een hoop goed. En die tandjes. Ja, ze zijn nog niet echt zichtbaar, maar ik vind het ook altijd wel weer een raar gezicht met twee verdwaalde tandjes. Dan gaat dat baby-achtige er zo snel al vanaf (helaas). @Tassie: succes voor je man op het cb! Hopelijk weinig last van de bijwerkingen van het prikje. Ik mag vrijdag weer en ben toch wel erg nieuwsgierig hoe zwaar mijn zoontje weegt. Hij eet en drinkt als een bouwvakker, dus dat hij aangekomen is, is zeker. @Zon: ik zou gewoon even bellen. Mijn ervaring is dat dr. S. slecht op zijn mails reageert. Maar dat de NL assistentes (mail van I.) wel snel beantwoord wordt. Hier jullie een beetje verwaarloosd. Het is druk op het werk, iedereen wil nog van alles de deur uit of afgerond hebben. Mijn zoontje heeft de laatste week op school, met nog 2 kinderfeestjes en nog eens een kerstviering. Zelf niet helemaal fit en al 2 dagen koppijn. Vanmorgen neusverkouden, dus vermoed toch een griepvirusje. De jongste heeft een paar mindere dagen gehad door zijn tandjes, met 's avonds vaak huilend en ontroostbaar wakker worden. Na een borst en een zetpil gaat het na een tijdje wel weer, maar daardoor lag ik wat later in bed dan normaal. Sinds gisteren heeft de jongste ook nog eens het tijgeren (in een dag tijd) ontdekt. Dus dat is nu een ware ontdekkingsreiziger door de kamer heen. En wij komen handen, ogen en oren tekort, want hij heeft alles te pakken (behalve zijn speelgoed wat we voor hem klaarleggen). Dus niks is meer veilig. Pfff.... Vanavond kerstdiner op mijn werk en heb geen idee wat ik aan moet trekken. Ik ben normaal al niet zo'n kledingkoper, omdat ik een moeilijke maat had en vorig jaar was ik zwanger rond deze tijd. Dus heb ik alleen maar wat ruimvallende shirts gekocht. Nu ben ik nog steeds een paar kilo's te zwaar, dus wil eigenlijk ook niet echt veel kleding kopen omdat ik nog steeds van plan ben af te vallen als ik met de bv gestopt ben (maar wanneer dat is). Dus toch maar eens de kast doorspitten (en anders razendsnel toch nog maar wat proberen te kopen ergens).
Dames ff snel berichtje van mij.. Vanmorgen weer infuus gehad en toen ook bloed laten prikken, ben net gebeld dat de waarde 2062 is, is dit goed voor een termijn van 4 weken en 5 dagen???
@Do: dat is volgens mij hartstikke goed. Deze tabel vond ik op internet: Hcg-waarden tabel | Mens en Gezondheid: Zwangerschap
Dank je Sneeuwmees! Had zelf ook al een beetje zitten Googlen en er zijn er veel die met deze termijn nog een veel lagere waarde hebben!! Ik heb dinsdag weer een infuus, dat is de laatste dag dat ze open zijn, dan 2 januari weer! Ik kan dan ook de eerste echo doen, maar dan is Dr s er niets naar Dr marks?! Of ik moet 5 januari bij Dr s! Wat zouden jullie doen? Wachten op Dr s of gewoon bij die andere arts? Ik wil het liefst zo snel mogelijk natuurlijk en het zal ons ook een ritje schelen! Maar toch nog een beetje twijfel!
Haha!! Denk ook wel dat we dat doen! Kan haast niet wachten! Ik ben dan precies 7 weken dan zal er toch wel een kloppend hartje moeten zijn toch??
@Do: dat is een super goede waarde hoor. Ik had geloof ik met 5+1 een waarde van 2366, stuk lager dus
Do; Ik zou gewoon voor de eerste mogelijkheid voor een echo kiezen. Ik ben gegaan (moest wachten totdat dr. S. terug was van vakantie op 7 januari vorig jaar en was toen 7w6d zwanger. @Lets; hihi, wel erg herkenbaar hoor die onzekerheid tijdens de zwangerschap van wat mag wel en wat mag niet. @Zon; ik hoop dat je inmiddels een berichtje hebt gehad vanuit DD. Zou je rechtstreeks van dr. S. krijgen of via de administratie? @Sneeuwmees; Ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe het gisteravond is gegaan met het kerstdiner op je werk. Wat een stress kan dat geven, hè, om de juiste outfit te vinden....niet echt heel fijn met nog wat zwangerschapskilo's eraan. Jee, een je jongste kan al tijgeren. Hihi, ik zie het al voor me....en uiteraard zijn alleen de voorwerpen interessant die hij voor het eerst binnen handbereik heeft...dus geen speelgoed. @ego; gisteren is ons meisje dus naar het CB geweest. Zij is nu 61 cm lang en weegt nu iets meer dan 6 kg. Dus erg netjes. Eigenlijk ging het allemaal heel goed....de prikjes iets minder, vooral de 2e. Maar ja, ze was ook oververmoeid, omdat ze dus overdag nauwelijks geslapen had. Ik werd dus door hun opgehaald bij mijn werk (ik ging 15 minuutjes eerder weg) en we zijn direct naar mijn ouders gereden. Daar heeft ons meisje heel lang in de mc liggen slapen in de hal. Daarna werd ze heel naar wakker en heeft ze echt even liggen schreeuwen zoals ik nog niet eerder gehoord heb. Toen ze uiteindelijk de fles kreeg was ze weer stil en heeft ze nog bij mijn ouders lekker gespeeld en gekletst. En nu is ze weer wakker dus ik ga haar uit haar bedje halen.....de dag is immers begonnen!
Dames, ik schrijf niet structureel mee maar zit ook nog niet in DD en heb net positief getest van IVF2 maar helaas werden de testen maar heel langzaam donkerder en heb ik sinds gisteren beetje bruin. Dus ik kan me niet voorstellen dat het goed zit. We hebben over een maand de intake in DD voor IVF3 maar begin nu toch weer te twijfelen. Ik las namelijk ergens online dat DD beter is voor de stellen met zaadproblemen en als er geen bevruchtingen optreden en Gent juist weer beter als het gaat om innestelingsproblemen en herhaaldelijke miskramen. En mijn gevoel zegt dat ons probleem zit rondom innesteling en doorzetten daarvan. Maar Gent is veel inflexibeler met afspraken. de intake gesprekken zijn altijd om 11u en dan moet je er om 10u30 zijn en wij hebben een zorgintensief kind en kunnen niet zomaar opvang regelen. Wat is jullie ervaring? Is DD ook goed in problemen rond de innesteling/doorzetten zwangerschap? Of moet je dan echt in Gent zijn?
Zojuist bericht uit DD: emmy nummer 4 heeft het niet gered. Was te verwachten. Dus nu definitief 2 (blasto-)cryo's. En eentje in mijn buik. Ik voel echt nog niks. Bij de poging van mijn dochter had ik omstreeks deze wachtdag al krampjes. Nou ja, we wachten verder af.
Ik heb nog steeds niks gehoord van dr. S Ik heb de mail rechtstreeks aan hem gestuurd dus neem aan dat hij dan ook antwoordt?
@Boannan: DD doet ook vaak aanvullend immuun-onderzoek als er onverklaarbare problemen zijn voor het zwanger worden (of blijven). Dus ik denk wel dat je in DD aan het juiste adres bent. Overigens hoop ik gewoon dat het bruinverlies loos alarm is en dat je deze poging toch gewoon zwanger bent geraakt. @Stiertje: bij de zwangerschappen van mij voelde ik eigenlijk ook nooit wat. In tegenstelling tot vele maanden erom heen waar ik van alles voelde en er heilig van overtuigd was dat ik zwanger was. Dus je weet maar nooit. Jammer dat emmy 4 het niet gered heeft, maar je hebt nog een mooi stel reserves in de vriezer (al ga je die hopelijk niet meer nodig hebben). @Zon: ik heb ooit eens bijna 2 wkn later van hem een mail gehad. Je kunt beter de mail even naar zijn assistente I.H. doorsturen. Dan trekken zij hem wel aan de jas. @Tassie: het kerstdiner was op zich best gezellig, maar erg langdradig. Ieder uur kregen we een gang en om 20.20 uur begonnen we pas aan het voorgerecht. Was dus pas om half 12 thuis. Compleet gesloopt. De jongste had ook nog eens de hele avond lopen huilen, omdat die duidelijk niet gewend was (en niet wilde accepteren) dat mijn man hem naar bed bracht. Later bedachten wij dat ik dat ook meestal zelf doe. Ik was zo gefocused of hij wel een flesje wilde drinken als ik er niet was en zat daar zo over in. Dat ik over het naar bed brengen helemaal niet nagedacht heb. Ik voelde me dus best rot toen ik thuis kwam. 'Gelukkig' werd hij nog even wakker toen ik naar bed ging en heb ik hem alsnog even bij me laten drinken en zelf even in bed gelegd. Fijn dat je voorlopig weer even verlost bent van de prikken. En goed te horen dat je kleine meisje zo goed groeit.