Jeetje Do wat een schrik. Kan je maandag niet even bellen met dokter S of de immuun arts. Mischien kan je ook nog prednison krijgen. Heel veel sterkte en ik duim mee dat het 2 mooie kindjes worden.
Ddees zou dat helpen prednison?? Ik ken de immuun arts niet, maar ga maandag zowiezo even bellen, ik las op internet dat het ook een miskraam van 1 kindje kan zijn! : (
Bij mij was na immuun onderzoek infusen en prednison geadviseerd. Hopelijk heb je snel duidelijkheid. Ja een miskraam of die paar mensen die hun hele zwangerschap bloedverlies hebben.
@Do: inderdaad bellen en volgens mij is een echo in DD nooit een probleem. Heb ook wel gelezen dat bloedverlies vaker voorkomt bij zwangerschappen door ivf. Knuffel en sterkte met de zenuwslopende dagen tot aan de volgende echo!
Do jeetje wat heftig!! Maar 2 vruchtjes ondanks 1 terugplaatsing bijzonder.... Volgens mij was dat bij gein ook toch hier van het forum? Helaas bij haar uiteindelijk ook maar een blijven zitten Sneeuwmees hihi je manneke uitvluchten aan het bedenken ja?? Heeft hij geen zin in het feestje dan?? En jij ook al ziek? Manlief ook al PFFFF Loontje alles goed dus bij CB... Was je meisje zon flinke ja?? Hoe zwaar weegt ze momenteel?? Ik zit nog steeds in dilemma... Dinsdag naar CB voor spuitjes... Twijfel überhaupt nog steeds om ze wel of niet te geven... Maar nu is mijn man zwaar verkouden/griep, is het dan wel handig haar haar spuitjes te geven? Wat als mijn man haar aansteekt? Dan heeft ze dat ziekte vaccin gehad en dan nog miss de griep.... Ik twijfel zo... Hoekspiegels met de rest van alle dames ? Lets tassie NTP Gein dees zon en de rest die ik vergeet zwaai zwaaI Stiertje spannend woensdag meid!! Goed gevoel over??
Jee Do, wat een schrik. Fijn dat je een rechtstreeks nummer hebt gekregen. Hoop dat beide vruchtzakjes zich gewoon verder ontwikkelen en dat dit iets onverklaarbaars was. Hier gaat het goed! Voell de baby steeds vaker, dat stelt me wel gerust steeds. 2/1 de 20-weken echo!
Erg druk gehad de laatste 2 weken. We zijn inmiddels verhuisd en komen weer en beetje tot rust. Alhoewel ons dochter een beetje van streek lijkt te zijn met al die druktes van sinterklaas ed. Ze is nu smorgens om half zes al wakker Wat een spanning hier zeg! Stiertje heel veel succes woensdag testen las ik. Ik duim voor je!!! Do, wat een schrik zeg!! Hoop dat ze lekker bij je blijven zitten en dat het bloeden niet doorzet. Weet uit ervaring hoe slopend dit is. Kalm aan meis. Hier net weer mijn laatste menstruatie van het jaar gehad Nog 1 menstruatie te gaan en dan mogen wij hopelijk los. Dan gaan we Düsseldorf bellen om te gaan starten
Tsja, goed gevoel, ik weet het eigenlijk niet. Voelde vanaf donderdag een heel vaag drukkend, zeurend gevoel in m'n buik. Dat stelde me wel een beetje gerust, volgens mij had ik zoiets bij m'n dochter ook. Maar nu begint het gevoel wat nadrukkelijker te worden, iets meer richting naderende menstruatie. Daar word ik dan weer wat minder blij van. Na ja, het zegt ook allemaal net weer niks. Zolang er geen bloed te zien is, houden we hoop. Nog 4 dagen afzien! Do, jeetje wat schrikken. En dan ook nog 2 vruchtzakjes zien, een eeneiïge tweeling. Hopelijk blijven ze allebei bij je! Mariska: in de drukke decembermaand ook nog even verhuizen. Hopelijk nu rustig naar het einde van het jaar en het begin van het nieuwe jaar!
@Do: jeetje wat schrikken zeg. Hopelijk stopt het bloeden snel en blijven ze beide lekker bij je zitten. @Sneeuwmees: ze eet eigenlijk helemaal niet zo veel. Naast 4 flessen, die ze bijna nooit leegdrinkt alleen een fruit en groentehapje. Brood starten we heel langzaam mee. Af en toe krijgt ze eens een stukje. Beterschap voor jou ! @Bbibi: ze weegt nu 9250 gram Qua vaccinatie kan je altijd even op cb overleggen. Zelf zou ik het wel gewoon doen.
Lieve Do, gewoon 2 kindjes! Snap je angst mbt bloedingen maar dat komt heel veel voor in een tweelingzwangerschap. Bij vanishing twins of miskraam van 1 van de 2 is dat in bijna alle gevallen zonder bloedverlies. Snap je enorme angst maar blijf positief, enne 2 is te gek!!!
@Do; wat een zenuwslopende toestand, zeg! Ik hoop zo dat het bloedverlies is opgehouden en dat je in ieder geval 1 gezond mini-mensje aan boord hebt! Jeetje, 2 vruchtzakjes......wow, wat bijzonder, meis. @Stiertje; oei, ook voor jou spannende tijden nu! Ik hoop en duim met je mee dat je woensdag een positieve test in handen hebt! @ego; ik leef nog, hoor. Ik heb niet alles bij gelezen. Hier gaat het eigenlijk best goed. Ik heb vanmorgen weer voor het eerst sinds heel lang lekker lang geslapen. Mijn man heeft ons meisje vanmorgen uit bed gehaald zodat ik kon blijven liggen. Meestal sta ik op 's morgens, omdat ik eigenlijk meer een ochtendmens ben en niet zo van het langer uitslapen. Gisteren en zeer waarschijnlijk ook eergisteren heeft ons meisje voor het eerst geschaterlacht. Zo leuk en aandoenlijk, zeg! Mijn moeder zei het ook al vrijdag......maar ja, daar waren wij niet bij. Mijn man is morgen en overmorgen ook vrij zodat we lekker 4 dagen met z'n drietjes zijn. Heerlijk! Nu nog kerstinkopen doen, want mijn broer en zijn gezin komen en mijn ouders....en wij zouden alles regelen. Hihi, we moeten nog bedenken wat we precies gaan eten.
Hoi meiden, ik breek even in. Heeft een van jullie ervaring met icsi in dd en umc zorgverzekering? Vergoeden ze bijvoorbeeld ook de medicatie en zo ja waar moet je deze halen?
Ow do, meid wat spannend! En twee vruchtzakjes... Hopelijk blijven ze beiden bij je... En lijk je gewoon op mij wat bloed betreft, dat er ondanks bloedingen toch niks aan de hand is...maar brrrr doodeng...sterkte en succes meid! Dus ik duim voor je dat het een gesprongen bloedvaatje is en niks anders...maar ow ik voel je spanning helemaal mee... Ben vrijdag nl. Ook weer s na twee weken bloedvrij naar het ziekenhuis gegaan, toch weer (gelukkig redelijk licht) bloedverlies.. Maar verder weer niks aan de hand, alles gecheckt, baarmoedermond, placenta, vruchtwater, etc.. Zag er allemaal prima uit.. Zojuist wel een bloedNEUS gehad, haha die heb ik ook echt nooit, maar goed, die heb ik een stuk liever dan het andere bloedverlies... De rest:zwaaaaai
@Marjon: ik heb geen ervaring met UMC, maar ga ervan uit dat de medicijnen gewoon uit de basisverzekering vergoed worden. Ik was bij PNO en zou beginnen met de 4e poging (en had alle medicijnen al in huis) toen ik zwanger bleek. Heb nooit wat bij hoeven of terug hoeven te betalen. Ga ervan uit dat het bij de 4e en 5e poging van UMC ook zo werkt. @Tassie: wat lekker dat je even wat langer kon blijven liggen. Ik heb vorige week zo waar ook een uurtje langer door kunnen slapen en dat was toch wel erg lekker. Was er eigenlijk niet van gekomen sinds hij geboren is (en dat is al weer 9 maanden geleden). En dat schaterlachen is inderdaad heerlijk en vooral heel aanstekelijk. Onze kleine man kan ook van die lachbuien hebben, vooral als zijn grote broer bij hem in de buurt is. Veel succes met de voorbereidingen voor de kerst. Wij doen het makkelijk. Eerste dag bij mijn ouders eten, tweede dag gaan we thuis gourmetten met ons gezin (hoe origineel). Maar daarvoor moet ik nog wel inkopen doen. @Lets: goh, jij toch weer even de zkh-muren van binnen gezien, maar fijn dat het toch bij licht bloedverlies blijft. Bloedneusen schijnen vaker in de zwangerschap voor te kunnen komen. Maar kan me voorstellen dat je liever een bloedneus hebt, dan iets anders.
Dames bedankt voor jullie lieve meelevende en opbeurende reacties! Het gaat redelijk nu, vind het natuurlijk vreselijk eng maar we kunnen niets anders dan afwachten, het bloeden is veel en veel minder, ben gisteren behoorlijk wat verloren het leek echt op een normale menstruatie! Heb geen pijn meer, eigenlijk al niet meer sinds we gisteren in het ziekenhuis waren! Het is echt afwachten! @ lets toen ik naar het ziekenhuis ging dacht ik al aan jou, misschien heb ik ook wel een hematoom en komt het daarvan!! Dus door jou verhaal was ik gelijk hoopvoller helemaal toen we de 2 vruchtzakjes zagen! Mijn man is er ook vreselijk verdrietig en gespannen van, hij moest zelfs huilen toen we gisteren weg reden uit het ziekenhuis! En hij huilt normaal nooit!
@Do: het is ook zo gekmakend spannend allemaal. Hopelijk mogen jullie snel weer huilen van blijdschap! Goed teken dat het bloedverlies al stukken minder is.
Jeetje do wat een spanning. Wij waren ook zwanger van een tweeling en heb in het begin enkele druppels bloedverlies gehad maar dat was bijna nihil niet zoals dat van jou. Maar het kan heel goed zijn dat je bloedverlies hebt van een vanishing twin! Komt heel vaak voor helaas dat vertelde ze ons ook toen wij erachter kwamen dat 1 kindje was gestopt met groeien, maar goed het kan ook gewoon goed gaan. Je hoort wel vaker dat mensen iedere maand bloedverlies hebben en naar 9 maanden gezonde kinderen krijgen. Doe het rustig aan en sterkte. Hopelijk heb je over acht maanden twee prachtige kindjes in je armen liggen. Houd moed!
Bloedverlies en hematoom zijn bij mij ook nog twee verschillende dingen soms. Mijn hematoom komt en gaat, is nu vrijwel weg, maar dan soms toch weer bloedverlies. Dan is het een gesprongen bloedvaatje En idd bij ons ook een vanishing twin en na ivf/icsi meer kans op bloedverlies... Kan alle kanten op dus nog...we hopen maar bij jou op de beste kant! Ik heb trouwens wel een beetje een hekel aan de kleur rood gekregen....
Overigens...ter aanvulling...ik had wel geen buikpijn/krampen bij al de keren bloedverlies en dat was wel gunstig zeiden ze....