ICSI in Düsseldorf deel 5

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Sneeuwmees: denk dat de blasto's per stuk worden ingevroren en dat ik er eentje terugkrijg. Hopelijk ontdooit ie goed. Weet niet wanneer ik 'm terugkrijg. Moet rond 8 januari een echo laten maken voor meting van het bms. En weet niet hoe lang er dan nog overheen gaat voor de tp. Zal wel een aantal dagen zijn.
    Ja, meiske heeft al een heel gebit. Neefje van 3 weken ouder heeft nog steeds maar 4 tanden :)
    Over neusspray: ik zou het houden bij zout water of een homeopatische spray (cinuforce of zoiets). En stomen met bv kamille. Ja, soms kan het even teveel worden allemaal.
    Over die kolf-uren. Dat je die opneemt, na ja, oke. Kun je weinig tegen inbrengen. Maar als je verder nog extra uren werkt, die schrijf je dan toch hopelijk wel op? Of werkt het alleen in het voordeel van je leidinggevende?

2. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik heb nog even 2 nieuwe foto's van ons meiske in mijn album gezet.

3. hope2Bmama

hope2Bmama Actief lid

20 jun 2012
    246
    8
    18
    Noorden v/h land
    Stiertje, Fijn dat je alweer snel kan starten. Succes en sterkte weer in de MMM. Ik zou ook alleen voor homeopathische middelen gaan. Wat goed dat je de BV al zolang volhoudt.

Do, idd erg spannend! Ik duim voor een TOP echo en dan eindelijk genieten!

Sorry voor alle anderen, had zoveel terug te lezen. Dikke knuffel voor een ieder die hem even nodig is.

Ego, eindelijk een besluit genomen qua zorgverzekering ivm 4e en 5e poging vergoedt. Wij gaan voor UMC zorgverzekering en dan het duurste pakket. Krijgen dan nog 4e en 5e poging vergoed. Willen toch alle kansen benutten voor een kindje van ons samen. Donor zijn we nog niet aan toe, nu de kansen er nog zijn. Hopelijk wordt 2015 een top jaar!

Iedereen alvast een mooi en gezellig uiteinde! Hopelijk kunnen we er toch van genieten (ook al doet het pijn, weer een jaar voorbij :( ) En op naar een 2015 vol positieve testen en gezonde kinderen!

4. do27

do27 Actief lid

6 mrt 2014
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    echo gehad!! en hebben ons kindje gezien, gyn. dacht een kloppend hartje te zien, en mijn man en ik zagen het ook, maar ze kreeg het maar moeilijk in beeld... ook zag ze nog wel wat bloed in de baarmoeder en dat verklaart het bruinverlies wat ik nog steeds (minimaal) heb!!
    maandag staat er weer een echo gepland in DD, dan moeten we het hartje echt goed zien kloppen, het blijft dus nog even spanning, maar voor nu zijn we toch opgelucht!!

5. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Spannend Do!!
    Hoop dat je maandag een mooi sterk hartje ziet kloppen!!

Meiden, ik heb zorgverzekering stress. Was overgestapt naar resitutiepolis van Menzis, maar betwijfel of ik daar goed aan doe:);) Wil nu toch op laatste moment nog de overstap maken naar pno, ik geloof de Budget.
    Alleen zit ik er mee dat ik dan nog een aanvraag moet doen voor goedkeuring dat ik de behandeling in DD ga volgen. Dit duurt ca 10 dagen. Graag jullie advies?????
    Zal ik overstappen en er van uit gaan dat ik die goedkeuring krijg??
    ik vind het allemaal zo moeilijk:)....zucht

6. Zon79

Zon79 Bekend lid

11 apr 2014
    727
    212
    43
    Vrouw
    Ik ben overgestapt op PNO, heb ze ook gebeld voor de zekerheid. Ze zeiden dat ik niet eens verplicht was om toestemming te vragen..
    Ga het wel doen hoor. Zou wel overstappen als ik jou was!

7. Vlinderrr

Vlinderrr Actief lid

21 sep 2012
    106
    1
    18
    NULL
    NULL
    Sneeuwmees, wat een drukke boel zeg en al helemaal als je dan zelf ook nog niet helemaal fit bent. En dan ook nog dat gedoe met de bv, respect hoor hoe je er allemaal mee omgaat.

Stiertje, wat een mooi meisje heb je. Hopelijk in 2015 nog zo’n wonder erbij.
    Begrijp ik het goed dat je nu voor je cryo geen extra hormonen hoeft te spuiten?

Do fijn dat je gerustgesteld bent, nog even spannend dus.

hope2bemama, mochten wij ook nog meerdere pogingen nodig hebben dan ga ik uiteindelijk ook naar imc maar hopelijk komt het zover niet. Voor mij is pon nu voordeliger omdat deze tot 2x het NL tarief vergoeden.

Tassie, kan me voorstellen dat je het rot vond voor je schoonmoeder, maar ach zo weinig aan te doen. Gelukkig heeft ze daarna haar slaap nog ingehaald.

Bbibi, hoe is het met je?

Klaasje, wat fijn dat ze het allebei zo goed doen.

Ego, lieve dames bedankt voor jullie steun en adviezen de afgelopen maanden. Ik heb deels met kerst gewerkt en ik vond het eigenlijk niet erg. Is toch een dubbel gevoel. Nu al 5 jaar zeggen we, zou dit dan de laatste kerst met zn tweetjes zijn….
    Hopelijk brengt 2015 veel positieve testen en gezonde kindjes.

Qua zorgverzekering ben ik overgestapt naar Pno. Ik werd afgewezen voor het aanvullende pakket ‘extra’ omdat ik in het verleden wel eens naar een osteopaat ben geweest… Ik kon wel naar budget, dus heb dat maar gedaan. Ben er niet blij mee, maar goed we hebben deze verzekering vooral nodig voor de icsi dus dat blijft het zelfde.
    Ik heb de aanvraag voor de nieuwe verzekering de deur uit, zodat we hopelijk in januari nog kunnen beginnen met de tweede poging. Mariska mij hebben ze telefonisch toegezegd dat het gewoon kan, ik heb twee dagen geleden de schriftelijke aanvraag de deur uit gedaan.
    Als het binnen je eerste 3 pogingen valt dan valt het binnen de basisverzekering en mogen ze het niet weigeren.

Ik wil gaan vragen naar een pipelle, heb er toch wel goede verhalen over gelezen, verder ben ik me nu aan het oriënteren op acupuntuur ter ondersteuning van de icsi. Heeft iemand hier ervaringen mee?

8. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Bedankt meiden voor jullie reactie. ;) Ga gelijk me aanmelden

9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Do: wat goed, dat alles er goed uitzag en dat waarschijnlijk het hartje al klopt. Maandag mag je gelukkig al weer! En dan geen twijfel meer!
    @Mariska: moeilijk, hè, die verzekeringen. Ik had het in 2012 ook. Overstappen en wat moet je kiezen. Ik had me ook al voor een verzekering aangemeld, maar heb toen die een paar dagen later weer opgezegd en me alsnog aangemeld bij PNO. Op zich is de toestemming voor behandeling buitenland vrij snel geregeld (tenminste bij mij toen wel). Ze hadden toen zo'n formulier wat dr. S. in moest vullen en dat moest je naar de verzekering opsturen. Maar zoals Zon zegt, misschien is dat nu niet meer nodig.
    @Vlinderr: het is zo belachelijk dat PNO niet meer de 4e poging vergoed voor mensen die al in de mmm zitten. Mensen die nog aan de mmm moeten beginnen zullen niet gelijk in het allerduurste pakket gaat zitten. Dus snap hun redenering niet zo goed om nu zo terughoudend te zijn en iets aan te bieden, als je daar praktisch nooit een beroep op kan doen. Ik heb zelf geen ervaring met pipelle, maar er wel goede verhalen over gehoord. Ik heb zelf wel accupunctuur gehad bij de ivf-poging. Ik ben er niet zwanger van geworden, maar kwaad kan het nooit en ook hier zijn vrouwen waar het wel succes bij had gehad.
    @Stiertje: ben op mijn werk wel zakelijker geworden, dus als ik overwerk, schrijf ik het op en neem ik er verlof voor op. Mijn stille hoop was dat ik mijn overwerk weg mocht strepen tegen het verlof van de bv. Maar goed, wie weet komt dat nog.

Hier vanavond drama met de oudste. We hadden voor ons zoontje een oude laptop opgepimpt in cars-thema. Hij was er zo ontzettend blij mee en sleepte hem overal mee naar toe.
    Vanavond zaten we aan tafel en hij had iets gezien wat hij aan mijn man wilde laten zien. Mijn man moest opschieten omdat hij naar zijn werk moest, dus het was wat gehaast allemaal. Toen zette mijn zoontje de laptop niet goed genoeg op tafel en die viel dus.
    En natuurlijk beeldscherm kapot en daarmee dus officieel naar z'n grootje.:( Mijn zoontje ontroostbaar. En ik dus ook, omdat ik weet hoe gek hij met die laptop was en hoe vervelend ook. Hij deed het natuurlijk ook niet met opzet. Het was ook ontroerend te zien hoe hij mee dacht over oplossingen door zijn tranen heen. Hij had bedacht om de tablet op het scherm te plakken met lijm, zodat hij toch weer een scherm had (en wilde zelfs al de lijmstift gaan zoeken;)). Nu dus druk op marktplaats aan het zoeken of er misschien voor weinig nog ergens een laptop te vinden is. Zo blijf je bezig. ;)

10. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @mariska: volgens mij kun je toch niet eerder toestemming vragen dan wanneer je echt klant bent van PNO. Ik zou dat wel echt gaan doen, want als je voor aanvang van de behandeling geen toestemming hebt gevraagd, duurt het volgens mij langer voordat je je geld terugkrijgt. Ze hebben daar een speciaal formulier voor. Maar wat Vlinder al zegt: als je binnen de 3 pogingen zit, kunnen ze het niet weigeren. Ik zou dus gewoon overstappen.
    @do: nog een paar spannende dagen dus. Ik duim dat je de volgende keer een mooi knipperlichtje ziet!
    @vlinder: dank je wel :). Ik hoef idd niet te spuiten voor een cryo. Maar ik gebruik wel progynova (pilletjes) om de tp in een kunstmatige cyclus te doen. Dan hebben we iets meer tijd voorafgaand aan de tp om oppas e.d. te regelen.
    De poging van mijn dochter heb ik direct voorafgaand en direct na de tp acupunctuur gehad in de kliniek in DD. Maar dat kan helaas nu niet meer. Dus nu ga ik het in NL doen, in combinatie met chinese kruiden.
    @hope2B: met BV bedoel je vast sneeuwmees, want ik ben er na 11 maanden mee gestopt (omdat we weer naar DD wilden gaan).
    @sneeuwmees: o jee, wat een drama met de laptop. Hopelijk snel een oplossing!

11. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hoi meiden, bedankt voor het meedenken. Ik heb me aangemeld vanavond bij pno, en heb het formulier voor aanvraag bij IVF in buitenland gedownload deze vul ik morgen in en dan stuur ik het gelijk op. Hoop dat het allemaal goed komt. Ik begreep op de site van pno dat zij mij afmelden bij menzis. Zal ik het dan ook nog moeten opzeggen?

wat balen van de laptop zeg! Kan me voorstellen dat de kleine man er erg verdrietig van is.

12. Zon79

Zon79 Bekend lid

11 apr 2014
    727
    212
    43
    Vrouw
    Opzeggen doen zij inderdaad. Ik kreeg na 2 dagen al bevestiging van fbto dat ik afgemeld was. Die zullen wel blij zijn dat ik weg ga, ik was een dure klant!

13. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Do, wat een fijn nieuws! Bij ons konden ze met 7 wk ook moeilijk het hartje zien kloppen...de week erna des te duidelijker dus hoop op goed nieuws maandag!

Ik leef nog hoor, zal me even melden voor het geval iemand zich zorgen maakt.
    Ook hier over op pno compleet.... Had ik in juni al omgezet, toen nog geen vragen over icsi. Ook niet nodig daarvoor komend jaar, maar was qua andere vergoedingen nog het beste. Naja het scheelde nie zoveel meer met extra voor mij.

Hier alles goed verder, beetje moe, maar lekker veel wat op pad geweest e.d. Eindelijk eens voor leuke dingen waar we al die tijd op gewacht hebben.
    Hier branden nu de kaarsjes voor alle wensmama's...
    Want daar denk ik nog veel aan...

Maandag hebben we de uitgebreide twintig weken echo. Ben zo benieuwd! Gisteren nog even het hartje gehoord, geen echo maar alleen het geluid. Dat was ook al fijn...

Lieve dames, alvast een goede jaarwisseling..en hopelijk gaat 2015 jullie jaar worden!

14. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Spannend, Lets. Willen jullie het geslacht weten? Kun je hem/haar al voelen? Was bij mij zo rond de 20 weken. En als de echo goed is, dan aan de banner? :D:D:D

15. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dan overweeg ik misschien een banner;)
    Ik voel denk ik nog niks... Maar ben supernieuwsgierig wat t wordt!

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lets: snap dat je het spannend vindt (had ik zelf ook, hoor), maar het zou leuk zijn als de 20 wkn echo goed is dat je ook een banner neemt, zodat we je een beetje kunnen volgen. Zijn jullie al wel aan het babyshoppen voor de babykamer e.d.? Of wacht je daar ook liever mee? Ik had het bijgeloof dat ik pas iets gekocht heb ná de goede 20 wkn echo! Zo hebben we allemaal wat...hihi..

17. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Dat iedere zijn wens mag uitkomen.

Bijgevoegde bestanden:

• 240-1.jpg
      240-1.jpg
      Bestandsgrootte:
      51,9 KB
      Weergaven:
      100
  18. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mooi Ddees... Xxx

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ddees: mooie tekst en kaartje. Ik sluit me helemaal bij je woorden aan. Fijne jaarwisseling!

20. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lieve dames, een heel goed 2015 toegewenst. En wat Ddees al zegt, dat ieder zijn wens uit mag komen.

En ik wens jullie ook heel veel liefde toe en voor de dames die (nog) met lege handen staan , veel sterkte en kracht.

Deel Deze Pagina