ICSI in Düsseldorf deel 5

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Iedereen een goede jaarwisseling gehad? Ik vond het altijd een emotioneel moment om te beseffen dat het weer een jaar was zonder zwangerschap, maar kreeg 1 januari altijd weer zo'n hoopvol en strijdbaar gevoel dat dit toch het jaar zou gaan worden waarin het wèl zou gaan lukken. Hopelijk kunnen, diegenen die nog in afwachting zijn, ook met dit gevoel het nieuwe jaar tegemoet zien. En nog mooier zou zijn als dit jaar ook voor jullie hèt jaar mag worden, zoals 2014 voor mij was.

Vorig jaar ging ik zwanger het jaar uit en kon ik niet wachten tot het nieuwe jaar omdat dan mijn kindje geboren zou gaan worden. Gisteren toch een wat weemoedig gevoel, om het jaar af te sluiten waarin ik voor de tweede keer moeder werd. Het liefst wil je dan zo graag zo'n jaar zo lang mogelijk vasthouden. Maar besef me dat dat een luxe probleem is.:)
    Mijn man en ik zeiden ook tegen elkaar dat dit voor het eerst sinds jaren een begin van een nieuwjaar was, waarin het niet om een kinderwens of een kind krijgen ging. Ook wel weer bijzonder.

2. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.332
    688
    113
    Utrecht
    Ook ik wens jullie allemaal heel veel moois in 2015! Dat dit jaar jullie veel goeds mag brengen en dat vele wensen in vervulling mogen gaan!
    Meiden, voor jullie allen een knuffel en veel liefs!!

3. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Meiden allemaal een goed gezond gelukkig 2015!!! Dat er maar veel kindertjes geboren mogen worden in 2015 en veel zwangeren bijkomen !

Sneeuwmees hier the same... Ieder jaar dikke tranen met oud en nieuw ... Weer een jaar zonder kindje... Vorig jaar ook nig! Wie had gedacht dat ik 2 maanden later toch zwanger sou raken en nu een kindje zou hebben wauw!!! <3
    Hoe issie met je zoontje? Minder verdrietig? Nog een laptop gevonden? :)

@do goed nieuws meid!

@vlinder gaat goed meid! En met jou ??

@lets 20 weken alweer? Jeetje wat ga je snel zel! <3

@all zwaai zwaai

4. NTP

NTP Bekend lid

3 dec 2012
    537
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iedereen heel veel geluk in 2015! En bedankt voor alle lieve woorden, steun en medeleven.

5. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Iedereen heel veel geluk en gezondheid in 2015. Dat ieder z'n wens uit mag komen !

6. Fireangel

Fireangel Bekend lid

12 mei 2011
    585
    0
    16
    leerkracht speciaal onderwijs
    noord-brabant
    Hier nog te rustig. Afgelopen dagen wel regelmatig buikpijn/harde buiken. Aantal keer het idee gehad dat het die nacht wel zou beginnen. Maar helaas zwakt het steeds weer af. Hoop nog steeds stiekem dat de weeen beginnen voordat ik 6 jan weer naar de gyn moet. Maar word steeds banger dat het een ks wordt en zie daar erg tegenop.

Alles is al gepoetst (3x) gewassen en opgeruimd. Dus keukenkastjes poetsen heeft geen zin meer. Soms vraag ik mij af of ik het onbewust toch tegenhoud omdat ik nog niet klaar ben met het zwanger zijn. (Is zeer wasrschijnlijk toch echt de laatste keer).
    Nu maar genieten van het positieve dat ik nog de schopjes kan voelen en hopen dat het toch nog spontaan begint en ik natuurlijk mag/kan bevallen.

Voor iedereen nog de beste wensen. Dat ieders babywensen in ieder geval maar uit mogen komen!

7. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Iedereen een mooi en gezond 2015 gewenst. Dat er maar veel gezonde kindjes geboren mogen worden en dat er maar veel meiden zwanger mogen worden dit jaar!

Ntp; succes vandaag met de 20 weken echo!

8. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Hoooii dames,

Ik breek even in in jullie forum hopelijk is dat niet erg.
    Lets wees mij op dit forum.
    Ten eerste jullie allemaal een mooi en gezond nieuwjaar gewenst!!

Zoals jullie in mijn handtekening kunnen zien zijn wij al enige tijd bezig om onze grootste wens te verwezenlijken maar helaas nog zonder resultaat. In eerste instantie hadden we de keuze gemaakt om na de 2e IVF poging te stoppen en ons op andere dingen te richten maar ik kan het niet loslaten.. De wens is zo hardnekkig en ben er nog niet klaar mee. Zo de keuze gemaakt om onze grenzen weer te verleggen.
    We hebben geen vertrouwen meer in ons ziekenhuis in Nederland(Ede icm Nijmegen). Nu neigen wij heel erg naar Dusseldorf. Zelf denk ik baat te hebben bij assisted hatching omdat mijn embryo's op 1 na altijd van erg goede kwaliteit waren maar niet leidde tot een goede zwangerschap.
    Nu zit ik alleen nog met veel vragen en hoop dat jullie als ervaringsdeskundigen mij daar antwoord op kunnen geven.
    Mijn vragen:

Wachttijden:
    Zodra ik ga bellen hoe snel gaat dan alles?? Wachttijd voor intake en hoe snel start de behandeling? Hebben jullie een doorverwijzing gehad van fertiliteitsarts of huisarts?
    Alleen Dusseldorf of combinatie streekziekenhuis:
    Doen jullie alles in Dusseldorf of icm met eigen ziekenhuis voor de controle echo's en welke ziekenhuizen zijn dat?
    Hoe veel bezoeken maakte jullie gemiddeld voor een volledige behandeling? En is Dusseldorf flexibel qua dagen/tijden?
    Reizen:
    Iets waar ik tegenop zie.. Al is het niet extreem ong 1.45min. als ik helemaal alleen moet. Wil namelijk niet aan mijn man vragen met alle controles mee te gaan alleen belangrijke afspraken.
    Hoe doen en ervaren jullie dit? Heeft iemand van jullie wel eens met OV gereisd?
    Taalbarrière?
    Wij spreken geen woord Duits wel Engels maar hebben jullie hier problemen in ervaren?

Heb nog wel meer vragen merk ik maar hou het er even bij. Sorry voor mijn lange verhaal en vragen hopelijk kunnen jullie mij helpen...

9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Miekiej: welkom, hier. Zo te lezen inderdaad al een heftige tijd achter de rug. Ik denk dat je in DD wel aan het goede adres bent. De wachttijden waren normaal gesproken ruim 4 maanden. Maar heb gehoord dat er nu een 2e NL arts daar is en dat zou kunnen betekenen dat voor de NL artsen de wachttijden nu wat korter kunnen zijn. Als je voor een Duitse arts kiest zijn de wachttijden korter. Ons Duits is ook niet goed, maar merk dat ze heel veel moeite doen om zich verstaanbaar te maken. De NL artsen hebben een NL team aan assistentes. Dus als je daarheen belt, krijg je een NL sprekende assistente aan de lijn.
    Tijdens mijn poging daar heb ik alles in DD laten doen. Je krijgt een uitgangsecho en dan op cd dag 8. Normaal gesproken wordt dan de punctie in gepland, of moet je nog een keer terug. Ik had de pech dat het bij mij een beetje een twijfelgeval was, dus moest toen 3 keer die week naar DD voor een fm, toen de punctie en toen de tp. Voor ons was het 1,5 uur rijden en dat brak toen wel wat op, toen we een paar keer per week daarheen moesten. Ook omdat een fm amper 5 min. duurt. En je daarvoor dus wel 3 uur reistijd had. We hebben ook een paar keer een hotel geboekt, omdat je ook wel eens heel vroeg daar moet zijn.
    We hebben zelf nog met het OV gereisd, maar volgens mij is er wel een treinstation in de buurt. Maar ook daar moet je rekening houden dat je soms wel eens om bijv. 8.30 uur in DD moet zijn voor een fm (en dat moet wel te doen zijn met reistijd. Soms vertrekken er niet zo vroeg treinen bijv.).
    De tweede poging zou ik de fm daarom in NL laten doen. Maar toen bleek ik spontaan zwanger en waren de ritjes naar DD niet meer nodig. Maar hier zijn meer meiden die in NL de fm deden en dan de uitslagen doorbelden naar DD. Ik vond het zelf wel wat spannend, omdat op basis van deze uitslagen dr. S. wel moet bepalen wanneer een punctie gedaan kan worden, zonder dat hij het zelf beoordeeld heeft (dat was toen wel de overweging voor mij om de eerste keer alles in DD te laten doen). Maar dat is dus best pittig gezien de reistijd. Maar wij probeerden er toch wat van te maken. Ergens even stoppen, wat lekkers mee voor onderweg, een leuk hotelletje boeken. We zijn er nooit geweest, maar DD schijnt ook een leuk centrum te hebben. Zo kijken we toch terug op een bijzondere ervaring.

10. NTP

NTP Bekend lid

3 dec 2012
    537
    0
    0
    NULL
    NULL
    Miekie, misschien is Nij Barrahûs iets voor jullie?
    Hier een goede 20-weken echo gehad! Zo opgelucht op de één of andere manier. Nu echt genieten. We weten nog niet wat het wordt....maar goed ook, anders had ik ws vanmiddag de Babyplanet leeg geshopt.

11. Zon79

Zon79 Bekend lid

11 apr 2014
    727
    212
    43
    Vrouw
    Hoi lieve allemaal! Een heel gelukkig nieuwjaar gewenst voor iedereen. Laten we hopen op gezonde zwangerschappen en gezonde babies!

Miekiej 11-11 heb ik Düsseldorf voor het eerst gemaild dat ik een intake wilde. Op 08-12 heb ik de intake al gehad. Het is dus heel snel gegaan bij ons. A.s. Maandag krijg ik de uitslag van het bloed via een telefonische afspraak. Ik ga dan ook bespreken wat nu de verdere weg gaat zijn voor ons. Ik heb namelijk nog 7 cryo's.

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @NTP: wat fijn dat de echo goed was! Gefeliciteerd met deze bijzondere mijlpaal en nu officieel ook de zwangerschap over de helft heen. Willen jullie bewust niet weten wat het wordt? Wij hebben ons 2 keer ook laten verrassen en dat had wel wat. Wat is je eigen voorgevoel?

13. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Miekiej: wij doen de follikelmetingen in het ziekenhuis van Heerenveen. De uitslagen mail ik dan door. En ze faxen het ook nog een keer vanuit Heerenveen. Je krijgt een heel duidelijk schema mee waarop de arts die de echo doet alles kan invullen. Bij ons vandaan is DD meer dan 3 uur enkele reis. Niet te doen dus voor een echo'tje. Ik vind het al pittig als ik binnen een week 2x daar naartoe moet reizen voor punctie en terugplaatsing.
    Wij hebben geen doorverwijzing gehad, wij gingen naar DD voor second opinion, dat mag altijd zo.
    Ik heb destijds wel een paar maanden moeten wachten op de intake, maar er is laatst een Nederlandse arts bijgekomen, dus nu zijn er 2. Dat zal de wachttijd wel verkorten.

14. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Bedankt dat jullie de moeite hebben genomen mijn verhaal te lezen en voor de reacties. Dat helpt me heel erg.

@Sneeuwmees wat super en bijzonder dat jullie wonder spontaan kwam.
    @Zon dat is inderdaad vlot zou mooi zijn als dat bij ons ook het geval zou zijn.
    @Stiertje 3 uur dat is inderdaad wel erg lange reistijd. Fijn dat jullie ziekenhuis eraan mee wil werken scheelt een hoop.

Volgende week ga ik bellen voor een intake en dan zal ik het wel horen. Geloof dat dat woensdag en donderdag kan. Nieuwe nl arts wist ik nog niet nu hoor je veel over Scholtes en daarom snel geneigd hem graag als behandelend arts te willen hebben. Heeft iemand van jullie al ervaring of verhalen gehoord over deze nieuwe arts? En heeft iemand van jullie al meegemaakt dat eigen ziekenhuis weigerde mee te werken met controle echo's?? Bedankt nogmaals en al jullie ervaringen zijn meer dan welkom.

15. Zon79

Zon79 Bekend lid

11 apr 2014
    727
    212
    43
    Vrouw
    Ik had de afspraak met dr. Scholtes en daar ook specifiek om gevraagd.
    Ik had gemaild voor de intake en hij mailde mij zelf snel terug. Voor de afspraak werd ik gebeld op woensdag of donderdag.
    Ik wilde echt Scholtes na de verhalen van de dames hier.

16. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Hoi Mieke ik sluit me aan bij de rest. Wij hebben de eerste en lastste keer alles in DD laten doen die 2 keer er tussen niet in het ziekenhuis bij ons in de plaats, maar een ziekenhuis 20 km verderop wilde het wel doen, daar had ik verwijsbriefje van de ha voor nodig en werd dus gewoon vergoed door de verzekering ondanks dat het een zelf betaalde poging was. Ik belde het zelf door naar DD. En voor de punctie lekker in een hotelletje. Ze zijn allemaal super lief in DD. Succes.

17. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Miekiej: zie nu net dat we in hetzelfde zkh gelopen hebben. Dat was voor mij ook de reden om over te stappen. Ze zijn zo bang om buiten de lijntjes te kleuren en verder te kijken dan hun neus lang is. Allemaal protocollen. Ik heb twee pogingen in NL gehad die volgens dr S. geen kans van slagen hebben gehad door de combinatie van (voor mij) verkeerde medicijnen. Erg verhelderend om te horen. Ook kijken ze in DD verder met bijvoorbeeld immunologisch onderzoek. Dus ik zou je echt willen adviseren een afspraak in DD te maken. 'Ons' zkh wil evt wel mee werken om de fm te laten doen (en doen ze ook al vaker). Dus bellen, meid!!

18. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Sneeuwmees bedankt voor je reactie goed te horen dat ons ziekenhuis evt bereid is om mee te werken maar heb je het dan over Ede of Nijmegen. Ben namelijk in Ede in behandeling en alleen de punctie en tp is in Nijmegen. In Ede zou ik qua afstand wel graag echo controles willen maar ook heb ik soms de twijfels over de nauwkeurigheid van de echo's (metingen). Zit verschil in de 2 artsen..

19. do27

do27 Actief lid

6 mrt 2014
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    allemaal de allerbeste wensen voor 2015!!

miekiej88, wij hebbende echo's ook in DD laten doen, het was elke keer wel een hele rit, ongeveer uur en 3 kwartier, maar ik was bang voor miscommunicaties en eventuele verschillende beoordelingen, waardoor er wellicht de punctie te vroeg of te laat zou worden gepland! wij wouden geen enkel risico lopen en hebben daarom de fm enz allemaal in dd laten doen!

even over de nieuwe arts, ik heb een aantal keren met hem te maken gehad, heeft verschillende echo's en de laatste tp bij mij gedaan, tevens heb ik hem in zijn vakantie gebeld ivm bloedverlies om te vragen voor een extra echo, ik vind het een superfijne man, neemt alle tijd voor je en je bent nooit te veel! persoonlijk vind ik hem in de omgang prettiger dan dr S.
    Hij werkt heel veel samen met dr S. dus je zal hem vast tegenkomen, en ik denk dat de wachttijden daardoor nu ook minder zijn. ik heb in januari 2014 gebeld en waren begin juli aan de beurt, dus hebben bijna een half jaar gewacht... volgens mij gaat het nu een stuk sneller!!

ook ik denk dat je in DD aan het goede adres bent, wij hebben in NL 4 terugplaatsingen gehad, altijd zag alles er prima uit, prima baarmoeder slijmvlies, prima embryo's en toch wou het maar niet innestelen! ik dacht toen ook aan assisted hatching en dat dat de oplossing voor ons zou zijn. echter raadde dr S andere medicatie aan dan wat ik altijd gehad heb, de embryo's in de embryoscoop , en terugplaatsing op dag 5. de eerste keer in DD is helaas niet gelukt, daarna zijn wij doorgegaan met onze enigste cryo, met ondersteuning van progynova utrogestan en het intralipid infuus ben ik nu zwanger...

heel veel succes!!!

20. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik vind de nieuwe arts ook heel fijn in de omgang. Echter ik vind hem wel risicomijdender en behoudender dan dr. S. Ik vind dr. S. creatiever, hij denkt meer buiten de hokjes, als je begrijpt wat ik bedoel.

Deel Deze Pagina