Zon & Stiertje: Spannend weer een TP. Succes alvast!! Sneeuwmees: Bedankt voor je tips, ik ga maar eens wat vragen op papier zetten.. Do: Hoe is het?? Doe maar lekker rustig aan en wees lief voor jezelf!! Dikke knuffel. Weten jullie of ik een verwijzing nodig heb of komt dat niet zo nauw voor het gesprek en de zorgverzekeraar??
Mijn man en ik hebben het vanmiddag begraven en het klinkt voor jullie misschien vreemd maar we hebben dit gedaan bij mijn oma's graf... Ik wilde het een mooie plek geven waar we heen kunnen gaan als we daar behoefte aan hebben en dit voelde voor ons erg goed...
@Do: wat mooi dat je het vruchtje begraven hebt bij je oma. Je moet doen waar jullie je goed bij voelen en verwerken op jullie eigen manier. Ik heb het toen helaas niet op kunnen vangen en had toen later ineens ook behoefte aan een plekje. Ik heb toen buiten een kleurige vlinder aan de muur gehangen. Dat was 'mijn plekje'. Neem de tijd om het ook voor jullie een plekje te geven. @Stiertje: oh, wat spannend!! Ik ga voor je duimen!! @Zon: jij gaat er ook al weer voor. Kunnen jij en Stiertje elkaar steunen in de wachttijd tot het testen. @Miekiej: voor dat gesprek heb je niet gelijk toestemming nodig. Ik weet niet of het iets is wat dr. S. moet ondertekenen of een stempel voor nodig is. In dat geval kun je het bij de intake wel alvast meenemen. De kosten voor het gesprek kun je evt. later declareren en in het ergste geval moet je dit zelf betalen, maar zijn ook de kosten niet. Overigens is het wel aan te raden om een groen milieuvignet aan te schaffen. Deze heb je officieel nodig voor de binnenstad van DD. Die kun je via de ANWB aanschaffen, maar ook onderweg bij de Duitse benzinestations (volgens mij). Het zal niet zo'n vaart lopen de eerste keer, maar onthoudt het maar als je de behandeling gaat starten.
Oh Do wat een mooi gebaar, om het bij je oma's graf te begraven. Nogmaal een hele dikke knuffel Mieke wat fijn dat het zo vlug gaat. Lets hoe gaat het met jou nu? Alle andere Zwaai en knuffel
Do, ik vind het ook een mooi idee dat jullie t gegraven hebben... Heb dat net als sneeuwmees ook gemist dus dat is helemaal niet raar... Wij hebben t toen ook nog (wel pas veel later) een naam gegeven. Mijn schoonvader heeft soms bovennatuurlijke contacten met zijn overleden broer en vader en die hadden een meisjesbaby vast. Hoewel ik daar zelf veel te nuchter voor ben vond ik t wel een mooie gedachte... Ddees, hier gaat alles goed, heb er nu wel vertrouwen in na die mooie 20wk echo en heb t idee dat ik t ook voel. Ben nu volop op babyspullenjacht.. Hoe gaat het met jou en bij jou thuis? Miekiej, succes alvast!!
Ohw Do, wat verschrikkelijk voor je! Ik vind het ook helemaal niet raar, maar een mooie gedachte dat je kindje nu bij je oma is. Dikke knuffel voor jou, meis! Dit soort dingen zou verboden moeten worden en al helemaal na zoveel al doorgemaakte ellende. Dames, ik zal hier niet heel actief meeschrijven, omdat wij nog een poging gaan doen in het Radboud. Ik zal nog wel nu en dan eens bijlezen. Ik wens jullie heel veel sterkte, kracht en succes!
Zojuist gebeld door het lab van GG over onze cryo's. Alle drie goed gedeeld! Een 2-cellige een 3-cellige en een 4-cellige We hebben op dag 2 nog nooit een 4-cellige gehad! Ik hoop zo dat 1 van deze het gaat worden!! Wat mooi do dat jullie kleintje bij je oma is nu. Kunnen ze goed op elkaar passen daarboven!
@Do ik vind het ook mooi bij je oma als dat de plek is waar jullie je goed bij voelen is dat toch helemaal goed. Sterkte! @Lets wat heerlijk dat je nu gerust kan babyshoppen, geniet ervan!! @Hope2bmama Succes met je behandeling in het Radboud. @Zon wat dat alle 3 de cryo's goed zijn ontdooit, klinkt veelbelovend! @Sneeuwmees bedankt voor je tip, groen milieu vignet daar zou ik toch nooit aandenken. En de winterbanden niet te vergeten
@Do wat ongelofelijk k*t voor jullie zeg. Maar fijn dat er ook niet een hele medische molen nodig is om een miskraam op te wekken. En begraven bij je oma, helemaal geen gek idee. Heb al vaker gehoord dat mensen hun embryootje bij een geliefde begraven hebben. Heb je toch een plekje om naar terug te gaan! Het was toch eventjes jullie kindje.
@ego: Hier een lopende tijdbom. Afgelopen week weer naar de gyn geweest. Eigenlijk wilde ze nu echt een datum prikken voor een keizersnede, maar ik ben daar nog echt niet aan toe. Heb nog steeds de hoop/wil om het zelf te proberen. Ons kindje wordt met 40 wkn op 4500 gram geschat. De gyn verwacht niet dat het gaat passen en gaat er vanuit dat het sowieso een ks zal gaan worden maar mag het nog eventjes zelf proberen. Ik heb de hoop dat hij net wat kleiner uitvalt, dat hij door mijn bekkeninstabiliteit nu er zo uitvalt. Ik kan nog niet het stukje zelf proberen nog niet overslaan. Een geplande ks voelt als zo'n abrupt einde en ben bang dat ik dan altijd met de gedachte zou blijven lopen, had het toch niet gekund? Wil toch heel graag weten hoe het is om een kindje zelf op de wereld te brengen. Natuurlijk gaan we niks doen wat het kindje in gevaar brengt. Onze man is nog niet ingedaald, volgens gyn ook een teken dat hij niet door mijn bekken past (net als bij onze dochter). We wachten nog ff af, ondertussen genieten van de laatste week schopjes in mijn buik. Toch wel heel raar, zo lang bezig geweest met zwanger worden en nu echt de laatste week ooit zwanger! Verder dan de uitgerekende datum zullen ze mij niet laten lopen. Afgelopen dinsdag gestript. Veel slijmverlies, buikpijn en harde buiken, maar zet nog niet door. Vanavond nog een feestje waar ik graag nog bij wilde zijn dus wie weet dat we vanuit daar door kunnen naar het ziekenhuis.
Oh Fireangel....het wordt spannend! Snap heel goed dat je het zelf wilt proberen. Hoop dat het snel op gang komt en je de kans krijgt. Ik denk nu al steeds bewust erbij na dat dit de laatste zwangerschap ooit zal zijn.....wordt er erg emo van... Veel plezier op het feestje!
@Fireangel: wat spannend dat het nu niet lang meer zal gaan duren. Knap dat je ondanks de geschatte grootte het toch zelf wil gaan proberen. Ik had toen juist zoiets dat ik juist een ks wilde en absoluut niet over een natuurlijke bevalling wilde nadenken. Helaas ontkwam ik er niet aan, omdat mijn zoontje zich eerder meldde dan de geplande ks. Ik hoop dat je het toch mag gaan proberen en vooral dat je de hele bevalling goed doorkomt! Geniet nog even van je feestje!
Do, wat verschrikkelijk. Fireangel, spannend..... Ik ben overgestapt van bv op flesvoeding. Mijn productie was niet genoeg meer. Het liep terug doordat ik met de pil ben begonnen. Hierdoor dronk Jackie heel lang en onrustig. Waardoor ik pijnlijke tepels kreeg. De overgang ging trouwens wel erg snel omdat ik met kolven ook weinig melk had. Dus moest er al snel veel kv bij. Nu al helemaal over op de fles. Nu wel wat last van krampjes . Volgens de richtlijn moet ze 150 ml per kilo per 24 uur drinken. Jackie komt hier krap aan toe. Maar volgens het cb is het niet zo erg. Ze is helder, plast en poept goed. Volgende week maar eens extra wegen.
Jammer Knorretje, maar wel fijn dat ze de fles meteen pakt. Klovende tepels doet zeer 😳! Hoe voel jij je verder?
@Fireangel; wat superspannend meis! Ik hoop voor je, omdat jij dat graag wilt, dat je natuurlijk kunt bevallen (vaginaal). Maar als ik hoor hoe groot je kindje wordt geschat...poeh, dan lijkt mij een "gewone" bevalling best een uitdaging. @Dames.....even een ego bericht......Ik verkeer echt in shock momenteel. Gisteren ben ik op het matje geroepen bij mijn lg, omdat ik durfde te zeggen dat ik toe ben aan vakantie. Ik vroeg of ik bepaalde weken vrij kon krijgen voor de zomervakantie. Hoe haalde ik het in mijn hoofd om dat te zeggen. Begreep ik dan niet wat mijn collega's hebben doorgemaakt tijdens mijn afwezigheid/ziekteverlof? Ze zei nog net niet dat ik me moest schamen....Het blijkt dus dat meerdere collega's (wie allemaal geen idee) echt moeite hebben met mij en mijn afwezigheid tijdens mijn zwangerschap. Waar ik zo ontzettend van baal mbt mijzelf is dat ik ga janken bij dit soort dingen. Ik werd echt zwaar overstuur en kon bijna alleen nog maar wat mompelen. Ik heb zelfs mijn excuses aangeboden, terwijl ik echt niet vind dat ik iets verkeerd heb gedaan. Zij hebben geen contact met mij opgenomen tijdens mijn afwezigheid, ja 1 kaartje met tekstjes van mijn 4 directe collega's nadat ik al 4 weken thuis zat. De meesten kennen dit verhaal wel. Ik mag niet enthousiast doen over de zomervakantie, ik moet mij wat gedeisd houden. Dat is echt tegen mij gezegd. En nu.....ik ben echt laaiend, op mijzelf en op mijn collega's. Ik heb gisteravond gehuild bij mijn man die natuurlijk ook enorm kwaad is op mijn collega's. Ik heb echt het gevoel dat zij denken dat ik al een vakantie heb gehad of zo..... Ik wou zo dat ik niet meer hoefde te werken, dat wij het financieel wel redden met 1 salaris. Oh ja, ik zou heel graag een 2e kindje willen.....ik denk dat ik levend gevild wordt als ik dat zou vertellen. En ik wilde daar juist dit jaar weer voor gaan, gezien mijn leeftijd en die van mijn man. Verder willen ze (mijn directe collega's) uit eten gaan komende week. Ik heb niets gezegd...niet dat ik niet zo makkelijk 's avonds kan afspreken, omdat mijn man later thuis is. Zij willen altijd na het werk (16.30 uur). Ik durf gewoon niets te zeggen. Ik ben echt een zwakkeling wat dat betreft. Ik ben geen vechter........ Sorry voor mijn ego-bericht dames. Ik moet het echt even kwijt.
Ow tassie wat enorm vervelend zeg! Ik zou ook gaan huilen hoor, deed ik altijd op mijn werk als er weer eens iets oneerlijks gebeurde. Hebben je collega's zelf geen kinderen dat ze zo enorm lomp zijn? Sjonge, wat bizar zeg! Snap dat je daar effe flink van uit je doen vent hoor! Gelukkig steunt je man je en staat hij achter je. Voel je vooral niet schuldig. Leuk is het zeker niet! Hier vanmorgeb vroeg een positief telefoontje van het lab gehad. Alle drie de embryo's doen het het nog en zijn nu 6-cellig. Hebben jullie weleens een cryo tp gehad op dag 5 en zo ja was het toen al een blasto? Lijkt me dat dat haast niet kan als ze nu pas 6-cellig zijn. Morgen worden we niet gebeld, het is dus spannend nu tot maandag! Jammer van de bv Knorretje, maar gelukkig gaat fles goed! Voel jij je alweer ietsje beter? Fijn weekend lieve meiden!
Do; hoe gaat het nu met je? Tassie; jee wat een onbegrip van je collega's, maar je laat je collega's toch niet bepalen of en wanneer jullie een tweede willen? Zij beslissen daar niet over hoor. Je moet meer aan jezelf denken dan aan je collega's!!! Zij denken blijkbaar ook niet aan jou.
Jeetje Tassie wat een nare collega's. Jammer dat je niet kan stoppen met werken. Ik moet ook altijd huilen als er iets gebeurt. Heb me nu al zover dat ik pas ga huilen als ik alleen ben of als iemand dan wel aardig doet. Sterkte en onthoud alleen jij bent belangrijk. Knorretje fijn dat ze het goed doet, hoe voel jij je nu? Kom je er langzaam boven op?