@hopetobemama, bij welke arts sta je onder behandeling? Ik heb namelijk ook, voordat we naar DD gingen, in Nijmegen onder behandeling gestaan. Hoe vind je het daar gaan?
Ik heb trouwens een keer een foto in mijn album gezet, geen idee hoe dat werkt en of iemand hem kan zien?
@gein, het gaat met ups en downs! alleen sommige mensen snappen echt het leven niet... een opmerking als het was nog pril kan ik echt helemaal niets mee en die kreeg ik gisteren dus te horen... bah was helemaal uit het veld geslagen, hoe kunnen ze zoiets zeggen?! aan de andere kant hebben mijn man en ik het er gisteren over gehad, hoe nu verder en of we nog verder gaan! we moeten het natuurlijk weer zelf betalen dus er moet weer 5000 euro op tafel komen. maar we gaan het wel doen! moet zowiezo eerst een "normale cyclus" nu afwachten en de cyclus daarna mogen we verder, weet nog niet of we dat direct gaan doen... eerst dit een plekje geven en dan bekijken of we er aan toe zijn of niet. aan de ene kant wil ik zo snel mogelijk door, maar wil mezelf ook niet voorbij lopen en dit eerst verwerken.
@Tassie: ik heb met verbazing je verhaal gelezen. Ik vraag me af waar je leidinggevende het lef vandaan haalt om jouw hiervoor op de vingers te tikken. Het toont toch juist van goede wil, als je tijdig je verlof aan geeft, zodat je dat op elkaar kunt afstemmen? En ze moet toch ook snappen dat het leven toch ook doorgaat voor jou, dus dat is werken, maar ook gewoon vakantie van de zomer. Ik ben ook in juni teruggekomen van verlof en moest toen ook al gelijk over onze vakantieplannen beginnen, dat voelt wat raar na 4 maanden vrij geweest te zijn, maar dat is nu eenmaal zo. Snap dat het niet makkelijk is geweest voor je collega's, maar dat is jou niet aan te rekenen. Je hebt niet voor je lol thuis gezeten, toch? Ik moet ook wel eens harder werken als een collega afwezig, ziek of met vakantie is. Dat is nu eenmaal zo als je met elkaar werkt en zou jij omgekeerd ook doen als een collega van jou ziek is. Dat heet collegialiteit. Ik zou zelf ook in tranen uitbarsten. Ik ben wat dat betreft ook een echte jankerd. Maar dat maakt niet. Ze hebben je op je ziel getrapt en ook nog eens op een onredelijke manier en daar mag je best verdrietig om zijn. Ik hoop dat het je lukt hierboven te staan. Je doet echt niets verkeerds, dus laat dat niet aanpraten! Sterkte en een knuffel! @Do: fijn dat jullie er toch weer voor willen gaan! Maar laat je lichaam even op orde komen en probeer het geestelijk ook even een plekje te geven. Je zal waarschijnlijk merken dat dit met vallen en opstaan gaat. Het ene moment strijdvaardig dat je er weer voor wilt gaan en het volgende moment weer overmand door verdriet. Knuffel! @Mikka: ik heb je even een verzoekje gestuurd, want we waren nog geen vriendjes. Maar ben natuurlijk wel erg nieuwsgierig!
Tassie: nou já zeg. Het moet toch niet gekker worden. Zwangerschapsverlof is potdorie geen vakantie! Lg moet zich schamen en collega's ook. Ik zou gauw gaan solliciteren als ik jou was. En met zulke mensen zou ik zeker niet uit eten gaan. Mikka: mensen van wie jij een vriendschapsverzoek hebt geaccepteerd, kunnen jouw foto's bekijken. Zon: in DD waren mijn embryo's na 5 dagen idd blasto's. Er zijn er ook 2 als blasto ingevroren en daarvan krijg ik er hopelijk as. woensdag eentje teruggeplaatst (als ie goed ontdooit).
Do: dapper dat jullie er nog een keer voor willen gaan. Ik denk dat je hcg eerst ook weer op nul moet staan. Je bent zwanger geweest. Bij de een duurt dat dalen van het hcg langer dan bij de ander. Maar geef jezelf ook de tijd om hier emotioneel van bij te komen. Het is niet niks tenslotte. Knuf!!
Waren jouw embryo's ook op dag 1 ingevroren? Onze embryo's zijn in DD op dag 1 ingevroren. Vraag me af of die dan op dag 5 al een blasto kunnen worden.
Do gaan jullie nog onderzoeken doen voor die miskramen? zoals een immuun onderzoek ed Ik denk dat de intralipid infusen wel iets gedaan hebben, misschien ook nog prednison erbij? Dapper hoor dat je al weer vooruit kan kijken denk aan jezelf. Dikke knuffel Mikka ik wil ook vriendjes met je worden. Ben ook nieuwsgierig
Zon, een embryo is 2 cellig op dag 1 en vervolgens 4 cellig dag 2, 8 cellig dag 3, 16 cellig/murola dag 4 en dan blasto dag 5. Vervolgens heb je dan nog diverse kwaliteiten en fragmentaties. Kwaliteit is uitgedrukt in A/B/C en fragmentaties op schaal van 1 tot 3. Ingewikkeld he? Overigens is de allerbeste plek voor een embryo nog altijd de baarmoeder. Mijn tweeling was 4 cellig en 7 cellig op dag 3, dan lopen ze beiden achter. Do sterkte lieve meid, wat een mooie plek hebben jullie jullie wenskindje gegeven. Ik gun je ontzettend dat deze ellende en verdriet plaats mogen maken voor een zwangerschap met kindje als resultaat. Stiertje, succes aankomende dagen! Tassie, makkelijk gezegd maar laat ze l*llen deze mensen en laat je toekomstdroom van een tweede kindje al helemaal nooit tegenhouden. ddees, hoe is het met jullie? Met de tweeling hier gaat alles goed. Vandaag 8 weken oud en 4100 en 4000 gram en nog altijd op borstvoeding. Ze zijn nog steeds ubermakkelijk met z'n tweetjes, ik ben elke dag ontzettend dankbaar dat we hebben mogen verwelkomen.
Goed om te horen Klaasje! Knap hoor dat je BV geeft. Mooi gewicht ook! Tassie.....ongelofelijk! Voor jezelf opkomen hoor. Mijn 1e TP was een 6-cellig verse embryo op dag 3. Deze cryo was 4-cellig, dag 2 na ontdooiing, op dag 1 ingevroren. Volgens mij is een cryo binnen twee uur ontdooid en deelt dan meteen door (als het goed is...). Dus een blasto op dag 5 moet kunnen.
Nou ben benieuwd. Heb 1 x een verse gehad op dag 3 die waa 9-cellig. De 2 cryo's waren allebei 2-cellig een dag na ontdooien...
Do, neem alle tijd die je nodig hebt. Het is echt een achtbaan waar je je momenteel in bevindt. Snap dat je heel graag verder wilt en aan de andere kant dit ook een plekje wil geven. Doe vooral waar jij je goed bij voelt. Fireangel, wat knap van je! Heel veel succes met de laatste loodjes. Knorretje, hoe is het nu met je. Leveren de gesprekken je iets op? Tassie, ik ben het helemaal met de andere eens, laat je toekomst niet door je werk/collegas bepalen hoor. Denk aan jezelf! Ze hebben wel lef belachelijk gewoon. Dat etentje zou ik ook overslaan. Zon, nog even spannend voor morgen, hopelijk heel goed nieuws! Stiertje, voor jou ook succes de komende dagen. Bbibi, hoe is het met je meisje en natuurlijk met jou? Is jullie hondje helemaal gewend aan de gezinsuitbreiding? Klaasje, wat fijn dat het zo goed gaat. Heerlijk genieten zeg!! Ik heb nog een vraagje voor je, ik moet nl prednison gebruiken tijdens de behandeling. Ik moet daar dan op dag 8 mee starten. Ik wil gaan vragen of ik in aanmerking kom voor de pipelle. Nu lees ik meerdere malen dat prednison en piepte niet samengaan. Weet je nog hoe dat bij jou was? Moest je pas met de prednison starten na de terugplaatsing of ook al eerder, terwijl je toch een pipelle had laten doen? Of hebben anderen hier ervaring mee? Ik ben nu nog aan het wachten op de goedkeuring van PNO, zodra die er is gaan we gelijk weer van start.
@Mikka, ik sta onder behandeling van Dr. van Dongen, lieve vrouw. Ik vind ze allemaal erg aardig en meelevend. Hoe vond jij het daar? En hoeveel pogingen heb je daar gedaan? En wat waren je resultaten qua cryo's e.d.? En wat hebben ze in DD anders gedaan dat je nu wel zwanger bent geworden? En hoeveelste poging was het dat je zwanger was? Sorry voor de vele vragen......
Heb ik ook gelezen Vlinder, maar hier toch gebeurd en succes geweest. Hoe het hier ging: In juli '13 ivf gedaan, 2x2 tp van uitstekende en goede blasto's zonder resultaat en nog 2 dag 1 cryo's in de vriezer. In jan '14 besloten om aanvullend onderzoek te doen met een hysteroscopie en bloedafname voor immuun. Tegelijk gedaan op 29 januari. Toen ik bijkwam uit het roesje zei Dr S dat alles goed was op de hystero en hij alvast een pipelle gezet had. Ook had ik bloedafname gedaan. Uit het bloed bleek mijn IGE waarde hoog ( allergie) en kreeg ik 10 mg prednison voorgeschreven maar de pipelle was al gezet... En zo heb ik ze dus toch beiden gebruikt ( + intralipid). De tp van de tweeling was op 19 maart als 2x dag 3 embryo die als dag 1 cryo's waren ingevroren. Ik heb dus echt maar 1 ivf poging gehad. Lang verhaal zo 😉
Met mij gaat het goed. De gesprekken helpen mij echt. Ik weet niet meer wie mij er op attendeerde, maar het ging over veborgen reflux. Maar herken je het volgende ? Huilen na de fles. ( ze is dan klaar met drinken . Hoeft niet meer ) ook echt met vlagen dat ik denk dat ze pijn heeft. Soms echt ontroostbaar. Boeren waarbij kleine beetjes melk soms mee omhoog komen. Er komt niet altijd melk omhoog. Ook wel boeren laten een uur na de fles. Vaak de hik. Dit heeft ze dan overdag. 'S nachts huilt ze bijna nooit. Dan valt ze meestal tegen het eind van de voeding in slaap. En als ze overdag tijdens de voeding in slaap valt heeft ze er ook geen last van. Heel soms wordt ze er wel wakker van, als ze niet zo diep slaapt. Tips zijn van harte welkom.
Klaasje, wat fantastisch dat het zo goed gaat met jouw tweetal. En met de bv! Chapeau. Maar als 't goed gaat, gaat 't goed. En dan gaat 't ook min of meer vanzelf. Gewoon lekker doorgaan. @ego: sinds vrijdag weer aan de utrobollen. Blegh. Ben moe. En ook wel wat emo/hormonaal. Kan dat van die dingen komen? Vriendlief roept de hele tijd: je hebt last van de hormonen
Stiertje dat kan zeker van de bollen komen ik heb dat ook altijd naar als ik ze een aantal dagen tot een week heb gebruikt wordt het minder!! Hoop dat dat voor jou ook zo is!! Fireangel, hoe is het met jou?? Je hebt wel meldplicht hoor!! Ik ga Dr s vragen naar immuun onderzoek/ prednison en ook of we een hogere dosis mogen spuiten, ik had de vorige keer bij de punctie 6 eicellen en 3 embryo's hoop er de volgende keer toch wat meer te hebben ( dus meer cryo's hopelijk!)