@knorretje: heb je het bedje schuin staan ? Minimaal 20 min rechtop houden na de fles. Die 2 dingen hielpen hier al behoorlijk. Zijn wel nog meer leefregels bij reflux.
Loontje, heb vandaag het bedje schuin gedaan . En ik let er nu idd op dat ze eerst rechtop blijft na de voeding.
Heel herkenbaar Stiertje, moe en loom van de utro werd ik ook. Een soort slow motion stand en van de progynova erbij werd ik nogal hormonaal.... Tis voor het goede doel, je blasto naar huis halen! Do, zo herkenbaar dat je alles weer gaat overdenken wat je nog kunt verbeteren aan de vorige keer. Vraag het van het immuunonderzoek. Als hij het niet nodig acht zal hij je het ook niet aansmeren. Oorzaken van een miskraam zijn zo divers. Mocht je ze overwegen te doen, altijd indienen bij je verzekeraar want het is relatief prijzig ( 700E meen ik) Hope2bemama, ik ben nogal verbaasd over je vraag of ze in Duitsland dingen echt zo anders doen? Ja, natuurlijk! We gaan niet de grens over omdat we tijd over hebben en zin in vakantie . Google eens op Dr Scholtes, IVF Dusseldorf en dan klikken op video. Dan heb je uit zijn eerste hand een uitleg video over de mogelijkheden in Duitsland en de laatste technieken en het verschil met wat men in Nederland toepast. Een aardige arts is ook allemaal leuk en aardig maar doe mij er vooral eentje waar je ook zwanger van word. Ik zou minimaal een second opinion gaan halen voor je 4e poging, steeds hetzelfde doen geeft nooit een ander resultaat.
12:00 terugplaatsing! Ben zo benieuwd hoe de 3 embryo's het nou gedaan hebben en in welke fase ze nu zijn. De receptie belt altijd om te zeggen hoe laat je er moet zijn en zij weten helaas niets over de embryo's. Nog even geduld dus! Maar we zijn opgelucht dat we in ieder geval een terugplaatsing hebben! Fijne dag allemaal.
Heel veel succes Zon, zorg goed voor jezelf de aankomende wachtweken. Gaan ze 1 of 2 embryo's terugplaatsen?
Helaas maar eentje. Ik ben te jong en het is nog steeds uit onze eerste poging (stomme regels in Nederland!) Ik ga heel goed voor mezelf zorgen, drink trouw granaatappelsap! Wat deden jullie anders in de wachtweken? Qua eten, drinken of vitamines ofzo?
Ik denk dat ik je heb getipt op verborgen reflux. Ik gaf dan borstvoeding maar daarna idd veel huilen. Veel de hik en veel boeren. Melk omhoog soms maar niet heel erg opvallend. Bij ons was het huilen ook 's nachts. Echt minstens 10 uur per dag was ons meisje aan het huilen. Bed schuin hielp misschien ietsje, maar niet noemenswaardig. Maar aan de andere kant plat in de box of bed was een drama. Ons meisje heeft de box echt nauwelijks gebruikt. In de draagdoek een beetje overeind sliep ze soms nog. Ga op tijd naar de huisarts hoor! Blijf er niet te lang mee lopen en jezelf gek maken. Wij zijn uiteindelijk na 3 maanden naar de huisarts gegaan. Pas met 5/6 maanden de goede medicijnen en resultaat. Wat heb ik mij in die tijd vaak schuldig gevoeld omdat ik regelmatig heb gedacht, stop haar maar terug in mijn buik (toen was ze tenminste nog gezellig). En dat terwijl ik in de hele medische molen vond dat niemand mocht klagen over huilende kindjes.
@Zon, sokken aan in bed.... Haha..... Volgens mij geeft iedereen die tip en doet iedereen dat ook! (ik ook hoor). Maar verder gewoon gezond leven, en ik heb ook granaatappelsap gedronken, weet niet of het heeft geholpen maar kan in elk geval geen kwaad. @hope2Bmama, wij hadden ook Dokter van Dongen, inderdaad een aardige vrouw, maar daar raak je helaas niet zwanger van! Zoals hier al aangegeven, ga in elk geval voordat je een 4e poging gaat doen een second opinion aan in DD. Ons traject in het kort. IVF poging 1 (na 10 x iui): spuiten van puregon, ik dacht zo uit mijn hoofd 200cc per keer. Dat een x aantal dagen tot de punctie. Bij punctie bleek dat ik maar 2/3 follikels had maar werd ons toch geadviseerd om punctie te doen, wij dus punctie gedaan. Resultaat: 1 eicel die niet rijp was en 2 lege follikels, weg poging 1:x. IVF poging 2: spuiten van puregon, 225cc wat in nederland dus het maximale is. Resultaat bij de punctie, weer maar 2/3 follikels. Werden eigenlijk min of meer onder druk gezet van: ja je moet nu wel de punctie doen anders kunnen wij jullie hier misschien niet meer behandelen, en er zijn geen andere opties bla bla bla.... Na veel wikken en wegen en veel stress besloten om GEEN punctie te laten doen en escape iui. Daarna nog gesprek gehad en aangegeven dat we meer hormonen wilde gaan spuiten maar dat mocht dus niet. Werd ons vertelt dat we maar eens moesten gaan denken aan eiceldonatie of adoptie. Ze wilde nog wel 1 poging met ons doen maar dan konden we niet terugtrekken voor de punctie. Nou, dat hebben we dus mooi niet gedaan. Via via hier op het forum terecht gekomen en afspraak gemaakt in DD. Dokter S zag zeker wel mogelijkheden en heeft de hormonen opgevoerd: In de ochtend 225cc menopur en in de avond ook 225cc menopur. Dubbele dosis dus.... Resultaat: 11 follikels waarvan 8 eicellen, hiervan 4 bevrucht.... 1 in de vriezer en 1 tp. Daar is uiteindelijk ons manneke uit gekomen. Ik ben dus echt zo super blij dat wij wel die overstap hebben gemaakt!!! Dus echt mijn advies (en dat van andere) vraag een second opinion aan in DD voordat je in Nijmegen aan je 4e poging gaat starten. In nijmegen worden bv ook geen embryo's van kwaliteit b of c ingevroren, in DD als het enigszins kan vriezen ze alles in. In DD heb je bv ook de embryoscoop, ze doen picsi / imsi.... Zoveel meer technieken en opties. Echt.....
@mikka: *glimlach* denk dat je eenheden ipv cc's bedoelt. Anders kun je beter een infuus aanleggen En inderdaad: wij ook voor second opinion naar DD gegaan. Vooral vanwege protocollendwang van NL zkh. Ik zou misschien in NL ook wel zwanger geraakt zijn, maar na hoeveel pogingen? En die tijd hadden wij niet, gezien mijn leeftijd (ben nu 41).
Hallo dames, ben al een tijdje een stille meelezer. Komende woensdag hebben wij onze intake in DD. Hier in september al deze afspraak gemaakt, dus 4 maanden wachttijd. Maar wel lekker om er even niet mee bezig te zijn na de grote teleurstelling van onze ICSI poging. In het kort mijn verhaal: AMH: 1.3 ( februari 2013) 6x iUI gestimuleerd. 1x IVF: 3 rijpe eicellen, geen bevruchting. 175 eh gonal-f. 1x ICSI: 3 onrijpe en abnormale eicellen, geen poging. 225 eh menopur. Alles ondersteund met Utrogestan. Hier begint 8 dagen na de eisprong altijd al het eerste (bruin) bloedverlies. Ik denk zelf dat hier iets niet goed zit, mijn artsen zeggen dat het niets betekent. Heeft iemand nog tips voor vragen die ik aan dokter S. kan stellen? En volgens mij is er een kans dat ik een aantal van jullie woensdag misschien tegenkom? Wij hebben om 11.00 een afspraak en moeten om 10.30 aanwezig zijn. Graag schrijf ik met jullie mee om toch dit hele verhaal een plekje te kunnen geven en met mensen te praten die weten wat ik ga doormaken .
Ja, wij zijn er woensdag ook, Moekie. Om 10.50 hebben wij een cryo-terugplaatsing. Spannend dat jullie naar DD gaan. Jullie eerste pogingen zijn idd wel heel teleurstellend verlopen zeg. Heb je je dossier ook al opgestuurd/neem je het mee? Dr. S. ontleend daar altijd veel informatie aan. En mijn ervaring met alle verhalen hier in dit topic is dat hij altijd wel weer een verrassende invalshoek weet te vinden om toch een kans te creëren op een zwangerschap. Ik zou zeggen: stel gewoon alle vragen die in je opkomen (tip: schrijf ze op!). Bijvoorbeeld over dat bruinverlies. Hij zal jou ook een heleboel dingen vragen. En met alle info bij elkaar komt hij vast met een goed plan. Heb vertrouwen. Er zijn al heel wat DD-baby's geboren die in Nederland vast niet geboren zouden zijn. Hoe oud ben jij trouwens? AMH hangt ook met leeftijd samen.
Zooo voor het eerst in mijn icsi-carrière een blasto aan boord! Volgens de embryoloog was dit echt een topembryo. Nou we zullen het zien volgende week vrijdag als ik mag testen! Sokken aan in bed doe ik altijd al, erg he! Ben zo'n koukleum! (De andere 2 embryo's liepen wat achter op schema, een dag 3 en een dag 4. Morgen bekijken ze ze of ze bijgetrokken zijn, zo niet worden ze vernietigd, anders weer terug de vriezer in) Moekie, sta jij vanaf september op de wachtlijst joh? Ik heb in november gemaild en binnen 4 weken hadden we de intake, das ook apart! Ik hoop dat je een fijn gesprek zult hebben met dr. S. Wij vonden het een fijne man. We hebben vandaag onze laatste cryo terugplaatsing gehad in Nederland. Als deze mislukt gaan we naar Dusseldorf over met onze 4 cryo's.
@moekie: ik had ook altijd zo snel al bruinverlies (6 - 8 dagen na ovulatie). Bij mij heeft suprefact neusspray erg goed geholpen. Vanaf moment terugplaatsing tot aan eerste echo mocht ik dit gebruiken.
@wachtlijst: denk dat net in die periode de nieuwe NL arts is aangenomen. @sokken: hier ook altijd hoor! @zon: joepie! En nu broeden!
Hoe zit het ook al weer met die bloedtesten (HIV, hepatitis etc.)? Moet je voor elke cryo tp weer zo'n test? Of geldt dat alleen voor verse pogingen? (Dit wordt onze eerste cryo tp, vandaar ...)
@stiertje: ik moest het wel voor de eerste cryo-tp weer, mijn man niet. 2e cryo-tp na mislukte 1e poging hoefde het niet.
Stiertje ik heb het alleen voor de verse tp gehad en niet bij de cryo! Zon, lekker broeden nu, idd sokken aan, warme voeten is warme baarmoeder! De suprefact waar is dat ook al weer voor? Ik heb dit nooit gebruikt...
suprefact wordt gebruikt om je cyclus stil te leggen. Voor sommige vanaf dag van menstruatie ipv decapeptyl (volgens mij, ben er weer ff uit). Maar bij mij dus om cyclus uit te stellen (is dan in lagere dosering). Beide keren dat ik dit gebruikt heb geen bruinverlies gehad. Andere keren wel elke keer. Soms zelfs al 2 dgn na tp.