@Lets: wat een spanning. En Wow wat een hoge hcg waarde ! Ik ga echt zo hard duimen !! Succes straks !
@Lets: ben heel benieuwd hoe de echo is afgelopen. Toch een verrassing.. of in ieder geval echt af kunnen sluiten. Al hoop ik niet het laatste natuurlijk. Denk aan je! @Bbibi: fijn dat je man ook zo begripvol is. Mijn man en ik hadden het er tijdens de zwangerschap een keer over. Ik voelde me toch wat schuldig dat ik er geen behoefte aan had en toen zei mijn man ook dat hij het te eng vond. Dus dat was wel fijn dat we elkaar begrepen. Ik heb bij de bevalling wat hechtingen gehad en het is net of een hechting wat verdikt is gebleven down under. Ja, ik heb er een mooi mannetje voor teruggekregen, maar heb zelf nog wat 'restschade'...hihi...Komt vanzelf wel weer. @Arie: fijn weer even van je te horen en fijn dat je vriend eindelijk pijnvrij is. Denk nog vaak aan je. Logisch dat je even weinig zin in zp had. Ik ben nu thuis. Mijn zoontje zei gisterenavond dat hij naar school wilde vandaag. Maar hij had 39,6 dus zag dat niet echt gebeuren. Heb hem maar gerustgesteld dat we morgen even zouden kijken en of hij nog koorts had. Nou, het is inmiddels 9 uur en meneer slaapt nog steeds. Dus school gaat duidelijk niet lukken. Bij mijn man deed gisterenavond en vannacht ook alles pijn en bleek ook 38 koorts te hebben. Die moet vannacht de nachtdienst in, dus ben benieuwd of dat gaat lukken. Vrees het ergste. Hopelijk gaat de griep mijn deur even voorbij. Weet nu al niet hoe ik mijn werk af moet krijgen, dus laat staan als ik ook nog eens ziek wordt, maar goed, dat heb je niet in de hand. Dus vingers crossed maar.
@ arie geedt niet hoor meid begrijp het volkomen! Hier ook vaak geen behoefte gehad aan ZP! Trok het ook vaak niet! Dus voel je vooral niet verplicht! Vergeten doen we je niet hoor meis *knuf* @sm zo te horen dus ook een ontzettend lieve man! Fijn dat jullie daarbij ook op een lijn lagen! Tja ik denk dan, als een man maar Graag genoeg wilt! Ja toch? En jij dus alle zieke mogen verzorgen pfff meestal zo he als er een ziek is is gelijk iedereen ziek! Hier momenteel al mijn vrienden enz ook allemaal ziek dus ik loop ook al ruim een week met zere keel dichte neus en keel pffff en kreeg wl zo weinig lucht nu mijn longen in de verdrukking zitten hoop maar dat het weg is als ik moet gaan bevallen Lets succes vandaag meis!
Helemaal beduusd zijn wij weer terug uit Dusseldorf... Wat een wonder!!! er was echt nog een actieve zwangerschap te zien van een vruchtje van 6,3 mm met hartactiviteit. Het had zich heel goed verstopt. Verder zit er nog een hematoom (een bloeding) van zo'n 4 cm, wat wel nog voor een risico kan zorgen. Hierdoor was het vruchtje ook moeilijk te zien. Over een week weer terug voor een echo, helemaal verbaasd en tegelijkertijd toch ook weer angstig dat het alsnog mis kan gaan... Vooralsnog wel een beste nieuws wat we kunnen hebben! Dat krijg je toch gewoon niet verzonnen??
Ik kwam ook al even gluren naar nieuws van Lets. @Arie; ik begrijp het heel goed dat je even geen zin hebt/had in zp. Wat fijn dat je man pijnloos is! Ook ik moet nog regelmatig aan jou/jullie denken. @Mariska; Jee, dat is een behoorlijk pittige opleiding zo naast je gezin en je werk. En jullie huis is verkocht! Wat super. Hebben jullie al een ander huis op het oog? In een heel andere plaats? Spannend voor jullie en de komende tijd dus erg druk met inpakken, misschien nog laatste klusjes in huis. @Sneeuwmees; Ik hoop ook dat jij de dans ontspringt wat de griep betreft. Dat lijkt mij best lastig als de overige gezinsleden ziek zijn en je als enige (nog) niet ziek bent. Ik zat al te denken trouwens, vandaag is eigenlijk je werkdag. Doen ze op jouw werk lastig/moeilijk wanneer je aangeeft thuis te willen/moeten blijven omdat je kind ziek is? @Bbibi; Ik vind het nou wel spannend worden, hoor, zo die laatste loodjes bij jou. Ik ben benieuwd of je meisje uiteindelijk wel zo groot is als dat ze schatten. Je hoort nog weleens dat men er naast zit. Ik heb nu nog 6 weken verlof (3 weken verlof en 3 weken vakantie), ik begin 26 november weer met werken. Ik ga woensdag en vrijdag werken. Ik kan niet zeggen dat ik er naar uitkijk....het liefste zou ik lekker thuis blijven bij ons meisje. Ik vind het zo ontzettend fijn namelijk en het is iets wat ik altijd al wilde. Helaas zit dat er niet in. Maar ja, 2 dagen werken is zeker te overzien.
@Lets; wow, wat een onverwacht mooi, bijzonder en tegelijkertijd ook wel wat beangstigend bericht!! Die had zich dan inderdaad mooi verstopt de vorige keer. Jeetje, meis, ik kan mij voorstellen dat je beduusd bent. Wat een verschillende en tegenstrijdige berichten heb je gehad!! Ik hoop dat dit vruchtje lekker stevig blijft zitten en zich niets aantrekt van het hematoom. Waarschijnlijk zul je dan nog wel gaan bloeden denk ik? Wat lijkt mij dat eng, zeg. Maar wel heel positief nieuws!! En ook fijn dat je nu goed onder controle blijft de komende tijd. Mijn duimen blijven draaien voor jou en voor het vruchtje!!!!
@Lets: ach, lieverd, wat geweldig! Heb er tranen van in mijn ogen. Laat de kleine uk zich nog maar even lekker verstoppen de komende 5 wkn! Zo'n bijzonder wondertje moet gewoon goedkomen! @Tassie: dit is de eerste keer dat ik nu thuis ben vanwege een ziek kind. Normaal redden we ons altijd, omdat als ik er niet ben, mijn man thuis is. Maar omdat hij nachtdienst heeft, moet hij altijd 'vooruitslapen' om de nacht te kunnen maken. Normaal slaapt hij als de oudste naar school is, maar dat lukt nu dus niet. Het leek er op dat ze niet moeilijk deden, al zit ik nu weer met een collega te mailen, die me weer aardig op de nek zit te hijgen. Rust gunnen doen ze je nooit, lijkt het wel.
@Lets: Wat een geweldig nieuws !! Heb je nog iets van advies gekregen vanwege de hematoom ? Moet je extra rustig aan doen ? Ben zo blij voor je !
Lets, ongelofelijk! Ik ben zo blij voor jullie! Nu duimen en kaarsjes branden dat dit wondertje lekker blijft zitten. Knuf voor jou!!!
Lets, dat geeft goede hoop. Nu maar een winterslaap tot je uit de risico periode bent. Al die emoties.... ik hoop voor jou dat de weken om vliegen. En bedenk maar, dat je kindje elke dag groter en sterker wordt. Dat heeft mij erg geholpen de eerste weken door te komen.
Wow Lets!! Wat een geweldig nieuws. Dit embryo'tje is zo sterk, die moet het gewoon redden. Waren ze in DD ook verbaasd? Ik hoop heel erg voor je dat het lekker doorgroeit en dat je volgende week alweer veel meer kunt zien. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. @Arie, fijn dat het beter gaat met je vriend. Hopelijk voel jij je ook iets beter.
Lets wat een wonder! Wat is het advies mbt de hematoom, moet je bijvoorbeeld rust houden? Wat ben ik blij voor je zeg!
Wow Lets wat fantastisch al blijft het wat angstig maar dit kindje laat zien dat die sterk is!!!! Hopelijk volgende week een mooie echo!
Thanx lieverds! Knorretje, hopelijk zijn je kaarsjes dus nog lang niet op hihi Advies was om het rustig aan te doen, maar vraag me nu een beetje af wat nou precies rustig aan is. Ga deze week niet werken en de week erna is het toch al herfstvakantie. Wil nog wel af en toe een klein stukje wandelen of een dagje shoppen, of zou dat niet rustig aan genoeg zijn? Het heeft immers al een hele dag rondlopen door de regen in de stad met veel emoties van mij daarbij overleefd... Maar pff wat blijft het weer spannend zeg!
Bel voor de zekerheid even naar de assistentes en vraag of je kunt shoppen oid. Hier ook vriendinnetje met hematoom, die heeft echt tot een week of 13 rust gehouden binnenshuis. Nu is niet elke hematoom hetzelfde natuurlijk.
Wow Lets wat een wondertje draag jij bij je, het is nu al enorm groot vechtertje. Hoop heel erg voor je mee op een hele mooie echo volgende week. Wat een spanning zeg! Sneeuwmees, hopelijk gaat de griep aan je voorbij... Mariska, wat een dapper besluit om te stoppen met je opleiding. Ben je er nog uitgekomen qua zorgverzekering? Ik heb gisteren al de punctie gehad. IS erg snel gedaan allemaal, was nl nog maar dag 12. Op dag 8 had ik een controle en toen had ik 4 follikels van tussen de 10 en 13 mm. Twee dagen later op dag 10 was een van de follikels ineens al 23 mm en de andere 3 rond de 17/18 mm. Ik heb toen diezelfede avond nog pregnyl moeten zetten en gisteren dus de punctie gehad. Ik was zo bang dat ze al gesprongen waren. Follikeles waren erg onregelmatig qua groei en het waren er al niet veel. Uiteindelijk hebben ze er gisteren 6 gevonden. Vanochtend telefoon gehad dat er 5 bruikbaar waren voor ICSI/PICSI en er uiteindeljk maar 1 is bevrucht. Deze zit nu in de embryoscope. Niet echt een goede score, maar was wel opgelucht dat er in ieder geval 1 bevruchting bij zit. Ik blijf het erg raar dat ze op het laatst ineens zo veel gegroeid zijn, is dat wel goed? Heeft iemand hier ervaring mee? Als deze poging niets wordt, dan wil ik eerst overstappen naar PNO zodat ik hopelijk in januari gelijk verder kan. Ik begrijp dat je eerst goedkeuring van hen moet hebben, hoe zit dat dan? Kan ik daar nu al achteraan of kan dat pas op het moment dat ik ook daadwerkelijk bij hen verzekerd ben?
Lets, ik heb nog een heleboel kaarsjes on de kast En als ik jou was, zou ik ook rust nemen binnenshuis. Lekker op de bank met een boek of zoiets. En dus niet het hele huis gaan poetsen omdat je je verveeld. Misschien dat je moeder of een vriendin nog even langs kan komen om je gezelschap te houden. Hier ook in de rust vanwege de blaasontsteking. Maar het voelt al beter dan gisteren.
@Vlinderrr: ze gaan pas voor je aan 't werk als je daadwerkelijk bij hen verzekerd bent. Vanaf 1 januari dus. Ik had mijn toestemming binnen 2-3 weken na aanvraag. Ze hebben daar een speciaal formulier voor. Maarrrr, natuurlijk hoop ik dat je dat helemaal niet hoeft te doen en lekker zwanger wordt van deze tp!