ICSI in Düsseldorf deel 5

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Sneeuwmees Wat een &*^%$$ baas. Mijn collega (man) gaat elke dag thuis lunchen. Het is toch je eigen tijd lunchtijd. Je zit anders toch in de kantine? Ik snap best dat je er verschrikkelijk moe van wordt. Dikke knuffel hou vol . . . .
    Tassie wat erg van je oma, die ellendige bezuinigingen. Fijn dat je er kan gaan helpen. Is erg lastig dat ze zo ver weg woont.
    Unicorn lekker broeden.
    Ik moest de Gonal F altijd gekoeld bewaren. Als ik weg ging deed ik het in een speciaal koeltasje met een koel element erbij.

2. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Sneeuwmees, is er niet iemand die je kan helpen hierbij? Een hogere manager, vertrouwenspersoon, arbo, vakbond? Het lijkt erop dat jouw leidinggevende meer aan het treiteren is dat dat ze er last van heeft.

3. unicornbaby

unicornbaby Bekend lid

15 dec 2014
    759
    1
    18
    haha nee dat wordt dan beetje lastig ;)
    ik heb geen idee meer hoe ze heette, ze had wel een bril maar het maakt niet uit haha, ze deed haar werk iig erg goed! :D

4. unicornbaby

unicornbaby Bekend lid

15 dec 2014
    759
    1
    18
    Bedankt voor het opzoeken! Vreemd, ik heb deze brochure ook (niet in gekeken haha) omdat DD mij vertelde dat ik het altijd goed koel moest bewaren en ik de spuit naar de FM's mee moest nemen in een koeltasje met koelelement zodat ik ev. daar nog terplekke kon spuiten. Dat heb ik dan ook altijd netjes gedaan.. Toch tegenstrijdig :D

5. unicornbaby

unicornbaby Bekend lid

15 dec 2014
    759
    1
    18
    Eline; fijn dat het spuiten zo vlekkeloos verloopt! Ik vond het de ene dag beter gaan dan de andere en de ene spuit ging er makkelijker in dan de andere. Ach ja, goed doel goed doel goed doel dacht ik altijd ;) Hou vol!

Sneeuwmees; granaatappelsap? Die is nieuw voor mij! Helpt dat? Vers of in een verpakking? Waar haal ik dat? Haha, ik wil geen enkel risico lopen dus ik doe nu echt alles wat ik kan doen :) Ben nog nooit zo dichtbij geweest!!
    Balen van je werk zeg, het klinkt niet goed. Ben het met Stiertje eens; kijk of je de bond kunt inschakelen of een vertrouwenspersoon of iemand van HR. Dit mag volgens mij wettelijk niet eens. Als jij jouw pauze gewoon neemt en er zelfs verlof voor opneemt, dan valt er niks over te zeuren... Jouw pauze is jouw pauze daar heeft niemand wat over te zeggen.

Tassie; herkenbaar van NL/DD. Ik was in NL uitbehandeld maar in DD geven ze het nog een kans. Fijn, dat zo'n kliniek (met zo'n dr. S.) bestaat!

6. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @ego; Nou, om 16 uur waren we weer terug. Ik ben toch best geschrokken van mijn oma. Ze ligt nog steeds in bed en slaapt veelal. Ze ziet er echt verzwakt uit, vooral met d'r scheef gezicht (na CVA) zo in bed liggend. Ze drinkt slecht en eten doet ze ook niet goed. Ze lag te slapen toen wij binnenkwamen. Een verzorgster heeft haar voorzichtig wakker gemaakt voor ons. Ze was verder wel helder, maar d'r ogen bleven dichtvallen. Ze ontkende trouwens dat ze moe was:). Ze was erg blij verrast dat wij er waren en ze vond het erg leuk om ons meisje weer te zien.
    Verder hebben wij de kasten en spulletjes heel goed schoongemaakt, het ruikt weer lekker fris. Enneh, het was echt heel erg nodig......er lag echt heel veel stof echt een hele dikke laag die echt op de grond neer dwarrelde. Echt ongezond....Wij zijn een uurtje gebleven, oma was echt heel moe en ons meisje werd wat moe. We zijn toen naar een restaurant gegaan en hebben heerlijke pannenkoeken gegeten. Ons meisje heeft daar d'r fruithapje gegeten en wat gedronken en daarna zijn we naar huis gegaan.
    Als ik geweest ben moet ik echt even omschakelen. Het doet mij best veel pijn om haar zo te zien. Ze woonde op 91e jaar nog zelfstandig en deed bijna alles zelf, ook boodschappen doen. Ze had 1x per week een hulp voor de zwaarste huishoudelijke klusjes. En toen pats boem, een groot CVA waardoor ze vanuit het ziekenhuis direct in het verpleeghuis terecht kwam. Dit jaar wordt ze 95 jaar. Ik ben echt even verdrietig nu:(

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Unicorn: granaatappelsap schijnt een gunstige uitwerking te kunnen hebben. Natuurlijk is het geen garantie. Je kan het gewoon bij de supermarkt kopen (van POM), maar het is best prijzig. Maar ik heb het toen ook gedronken, omdat ik voor mijn gevoel alles gedaan wilde hebben. Ik heb het bij de 3e ivf poging gedronken en ben daar niet zwanger van geraakt. Wel de rustmaand tussen poging 3 en 4 (en toen dronk ik nog steeds de granaatappelsap ;)).
    @Tassie: snap je gevoel als je zo iemand weer achter laat. Ik heb toen ook schrijnende gevallen meegemaakt en ook ik nam het altijd mee naar huis. Gelukkig heeft ze jullie weer gezien (en heeft haar dat toch gelukkig gemaakt). Als al haar familie inmiddels in N-H woont, is er dan geen verpleeghuis dichterbij jullie?

En mijn werk. Ja, het is ook gewoon machtsmisbruik. Een schrale troost is dat ze het bij alle collega's flikt. Zo had ze al een collega gevraagd of die haar operatie niet uit kon stellen en een andere collega gevraagd of ze niet een paar weken eerder kon gaan trouwen, omdat die periode wel heel ongelukkig uitkwam. Probleem is dat ze best hoog in de boom zit en dat de baas boven haar wel gelijk de hele grote baas is. En het probleem is dat het gezicht naar buiten toe heel anders is, dan intern naar onze afdeling. Dus veel mensen zullen het ook niet geloven, ben ik bang.

8. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Sneeuwmees; Dat klinkt echt als een gezellige madam, zeg! Gelukkig heeft ze het dus niet alleen op jou gemunt. Maar ja, dat maakt het nog niet makkelijker voor je. En dan heeft ze ook nog 2 gezichten. Wat ontzettend lastig. Misschien sta je sterker als je met meerderen gaat klagen hogerop. Ik neem aan dat je collega's ook echt moeite met haar hebben.
    Wij hebben inderdaad gedacht om mijn oma naar N-H te halen, maar hier kent ze helemaal niemand. De cultuur is hier toch anders en de manier van praten ook (dialect). Verder heeft ze wel nichtjes (ook al dames op behoorlijke leeftijd) en wat familie van mijn opa die ook wel langskomen.
    Hier zou ze echt alleen op ons steunen en nu heeft ze dus ook bezoek van anderen. Ze zit daar toch wel goed. Ze heeft het best naar d'r zin daar. Vandaag zei ze ook heel vaak dat ze zo aardig voor haar zijn daar. De verzorging komt vaak langs en verzorgt haar ook prima.
    De afstand is echt ontzettend rot, maar ze zit daar echt beter dan wanneer ze hier zou wonen in een verpleeghuis.

9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tassie: ja, sommige boompjes kun je inderdaad maar beter niet meer verpotten. Dat ze verder goed verzorgd wordt, is ook erg belangrijk. Dan maar af en toe verplicht op visite met de stofdoek. Maar 95, wel bijzonder zo'n hoge leeftijd en dan nog zo helder.

10. unicornbaby

unicornbaby Bekend lid

15 dec 2014
    759
    1
    18
    Tassie; als ze zo goed verzorgd wordt, is het idd beter haar daar te laten. 95 is een prachtige leeftijd en nog zo helder.. jammer van de afstand en rot dat je zo verdrietig bent om haar toch achter te laten (al begrijp ik het volkomen) :( Wanneer zie je haar weer?

Sneeuwmees; pfff dat soort types kan ik écht niet tegen.. wat vreselijk!! Je gaat toch niet aan iemand vragen om de operatie uit te stellen???? Of om je trouwdatum AAN te passen aan je werk? Uit welk tijdperk komt ze? Hier kun je echt wel de vakbond voor aanspreken hoor, zou zeker kijken of je het niet op een andere manier kunt insteken.. wat een rot mens :( bah!

11. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tassie, wat jammer dat je oma zo ver weg woont ja...is toch al snel een heel gedoe erheen te gaan. Superlief dat jullie dat toch gewoon doen!

Sneeuwmees, wat een baas heb jij..vreselijk...hoort die soms bij die collega's van tassie ofzo?

Vriendin van me wel geloof ik..was heel afstandelijk de laatste tijd dus ik belde haar laatst op, nu blijkt dat zij er nog last van heeft dat ik vorig jaar in het icsi traject zat en zij haar zwangerschapsmomentjes niet met me kon delen, heb ik haar toen uitgebreid uitgelegd waarom niet...snap dat dat toen niet leuk voor der was, maar ik snap niet zo goed waarom zij daar nu nog steeds last van heeft en wat ik daar nu nog aan kan veranderen....

12. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Lets; jammer van je vriendin dat zij nu nog steeds moeite heeft met het feit dat zij haar eigen zwangerschapsmomentjes niet of nauwelijks heeft kunnen delen met jou. Misschien ben jij de enige vriendin en heeft ze niemand anders bij wie ze haar verhalen kwijt kon. Ik weet het natuurlijk ook niet.
    En nu? Vind ze het moeilijk om jou nu aandacht te geven nu jij zwanger bent? Lastig, hoor. Toch wel goed om erover te praten, denk ik.

@ego; vandaag een heerlijk dagje thuis gehad. Mijn man moest nog naar zijn werk en ik ben toen met ons meisje naar de Kruidvat geweest. Wij hadden nog wat potjes eten nodig. Ik heb wat gekocht voor 4+ en 6+.
    Ze heeft trouwens nog steeds last van obstipatie terwijl ze nu alweer 3 weken Lactulose gebruikt. Ze slaat vaak 2 dagen over waarna ze eerst echt harde en droge ontlasting heeft, een drolletje, en daarna komt meestal de rest. Vandaag ook.......hihi, ik had haar vanmiddag in bed gelegd, omdat ze tijdens de fles in slaap was gevallen en zelfs nog half sliep terwijl ik haar naar boven droeg. Nou, eenmaal in bed heeft ze flink liggen keten. De babyfoon die beneden staat, sloeg helemaal uit. Ze had echt megapret in d'r uppie. Toen ik boven kwam, omdat ze op een gegeven moment toch wat begon te huilen, rook ik een vreselijke poeplucht alsof d'r luieremmer open had gestaan. Echt alles zat onder de poep. Madam lag vrolijk te lachen in d'r bedje toen ik binnenkwam.
    Hihi, ik wist even niet hoe ik haar moest oppakken. Echt, stinken!!
    Nou ja, ik heb alles uitgedaan (slaapzak en rompertje), het bed afgehaald en mevrouw gewassen. Tja, ze was inmiddels echt goed wakker, dus heb haar mee naar beneden genomen.
    Nu staat alles te weken in een emmer met sop. Morgen maar even wassen.

13. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Jakkie! Wij hadden gister zo'n poepincident. Alles eronder. Meisje meteen maar in bad gezet en de kleertjes in de was.

14. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

28 jul 2011
    1.462
    0
    0
    Oude Pekela
    Hier balen als een stekker, nog niet ongesteld. Ik word meestal op zaterdag ongesteld, maar het idee alleen al dat ik nog zolang moet wachten, is echt kak !

15. unicornbaby

unicornbaby Bekend lid

15 dec 2014
    759
    1
    18
    Lets; wat een vriendin zeg.. kan ze er nu wel met je over praten? Als jij er NU niks meer aan kan veranderen, wat wil zij dan NU van je? Raar hoor...

Imke; bah :( ik duim voor je dat het zo snel mogelijk komt. Vervelend is dat.. wil je dat het komt, komt het niet!! Grrrr... Ik hoop toch echt zo snel mogelijk!

Tassie; ieuww hahaha knijper op je neus gedaan? ;) lekker in het sopje laten weten, komt het helemaal goed. Ik doe dat ook als een van m'n honden weer iets onder heeft gekotst of gepoept haha

16. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Owjee haha die poepverhalen.. Staat me nog heel wat te wachten;)

Imke hoe irritant is dat ja.. Wil je eens ongesteld worden, wordt je t nie... Hopelijk komt t nu snel en daarna voorlopig met goede reden niet meer.

Sja die vriendin van me heeft nog wel anderen gehad om t mee te delen hoor.. Maar als we over iets moeilijks praten komt t van mij uit... En dan hoor ik als ik er flink aan trek pas dat t moeilijk was ofzo. Maarja om me dan te negeren.. Net of ik nu teruggestraft moet worden nu ik zwanger ben ofzo? Naja ik kan t nu ook nie meer helpen.. Die mmm maakt toch een hoop kapot he...krijg je er ook nog bij...

17. unicornbaby

unicornbaby Bekend lid

15 dec 2014
    759
    1
    18
    Lets, in ieder geval weet je dan wel wie je ECHTE vrienden zijn... 'dankzij' die mmm
    Zo zie ik het tenminste..
    Een vriendin van mij zei in december toen ik haar een paar dagen ervoor had verteld dat we wellicht een IVF poging gingen ondernemen in DD 'zeg nog even over dat IVF.. ik zou het niet doen als ik jou was.. we weten allebei hoe je op hormonen reageert en dat kun je er nu niet bij hebben in je leven. Als ik jou was zou ik het zeker niet doen en in ieder geval nog een jaar mee wachten'.
    Ik was op z'n zachtst gezegd flabbergasted en heel erg gekwetst. Dit komt uit de mond van een van m'n beste vriendinnen.. Ik weet dat zij ook graag kinderen wil maar haar vriend (nu ex) is vreemd gegaan en ze is nu alleen. Wellicht dat ze jaloers is en het daarom zei in de hoop dat ik nog niet zwanger word maar ze weet dat dit zo'n grote wens is van mij, hoe kun je zoiets zeggen, denk ik dan. Ik zou zeker jaloers zijn als zij nu zwanger zou worden maar ik ben daar eerlijk in en daarnaast gun ik het haar wel. Meer dan zelfs omdat ik weet dat zij het ook zo graag wil..

Ik weet nu, dankzij de mmm, in ieder geval wat ik aan haar heb. Niet veel. Dus ik doe het wel alleen, samen met ML. En jullie, van het forum :D

18. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik las het op je blog ja unicorn...verbaasde mij daar ook al over! Jee zeg dan gewoon eerlijk dat je jaloers bent als het bij jou zou lukken toch? Dat is nog wat anders...vind ik dan..
    Klopt hoor wat je zegt, dat je dat gelijk weet...maar beetje confronterend dat t er dan ook maar heel weinig blijken te zijn...
    Maar idd gelukkig veel steun hier!

19. Eline83

Eline83 Actief lid

14 feb 2014
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Tassie. Van het poetsen bij je oma, naar het bedje verschonen van je kleine. Geweldig! Zo erg heb ik ze niet meegemaakt, wel tot in de nek, maar niet het hele bedje!!

@Lets, kan je vriendin niet gewoon blij voor je zijn, nu!?

@Unicorn, the same als tegen Lets. Wat is dat toch met die vriendinnen?

En dan die baas van Sneeuwmees!? Voor zo iemand ging ik niet meer werken met dat gezeik.

Oh Imke, balen dat wachten hè, hoop voor je dat het snel doorkomt.

Hier gaat het goed. Heb geen last van de spuiten. ML vandaag ziek, heb lekker met de kinderen pyjamadag gehad. Heerlijk, niks moet, af en toe is dat zo fijn.

20. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Stiertje; hihi, jouw meisje dus ook al. We worden wel aan het werk gezet:D.

@Imke; hè bah, zul je net zien...zit je op een menstruatie te wachten (ja, nu heel graag zelfs) en komt het niet. Meis, ik hoop dat je snel kunt beginnen met de spuiten zetten!

@Unicornbaby; jeetje, jij ook al zo'n meelevende en begripvolle vriendin. Ik snap er werkelijk niets van eigenlijk. Alsof ze niet beseffen dat het voor jou (en voor ons allemaal hier) de enige manier is om überhaupt een kans te hebben op een zwangerschap en dat het juist fijn is als je gesteund wordt bij het proces.
    Je hebt ook helemaal gelijk, je leert wel je echte vriendinnen kennen. Maar het blijft wrang.

@Lets; hihi, er staat je vast wel het een ander aan viezigheid te wachten.....maar veel en veel meer mooie, bijzondere, ontroerende en liefdevolle momenten!
    Ik ben zo benieuwd naar het geslacht van jullie kindje:).
    Hoe gaat het eigenlijk met je? Heb je nog veel last van kwaaltjes?

@Eline; Beterschap voor je man. Klinkt trouwens wel gezellig zo'n pyjamadag met je kinderen.

Deel Deze Pagina