Daar gaan we dan... IUI?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Mobymo, 14 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mobymo

Mobymo Nieuw lid

14 apr 2017
    1
    0
    1
    :)
    Alkmaar
    Hoi allemaal

ik zit al enige tijd mee te lezen.

Na heel lang twijfelen, de ziekenhuisbezoeken van vorig jaar even helemaal zat, hebben wij vandaag de knoop doorgehakt. Het is eindelijk privé even rustig en we kunnen weer wat afspraken plannen. Dus de 1e afspraak die gepland staat is een informatief gesprek over IUI.

Even kort over mij of ons;
    Ik ben Monica, 28 jaar. Ik ben samen met mijn verloofde (jeetje wat klinkt dat) sinds augustus 2011 en sinds vorig jaar verloofd. De bruiloft vindt plaats in oktober 2017.
    Beide wilden al heel gauw kindjes. Maar helaas. Na 5 jaar mocht het nog niet zo wezen en zijn wij naar de huisarts gegaan. Deze heeft ons doorverwezen naar het ziekenhuis. En na vele testen, onderzoeken, hsg behandeling en nog meer onderzoeken was ik volledig gesloopt. Het nieuws dat wij het nog maar gewoon moesten proberen en anders begin dit jaar een afspraak mochten maken voor IUI zorgde ervoor dat ik emotioneel heel slecht zat. Daarnaast kreeg ik een nieuwe baan, er gebeurde privé dingen die veel impact hadden en ik raakte daardoor zo gestresst. Hierdoor hebben wij besloten om de boel even te laten voor wat het is. Inmiddels ben ik de spanningen rond om mijn nieuwe baan kwijt en heb ik wat meer rust gevonden.

Daarom vandaag een afspraak gemaakt voor een informatief gesprek over IUI. Deze vindt plaats op 11 mei. Vooral benieuwd wat me te wachten staat en hoe ik me kan voorbereiden op dit gesprek. Tips zijn daarom welkom.

Wij gaan er in elk geval weer vol tegenaan!

Ik vind het fijn hier gewoon even mijn ding kwijt te kunnen. :)

Ervaringen mogen uiteraard gedeeld worden hier. Ik ben blij met alle info.

Liefs Monica :)

2. Zonnebloem6

Zonnebloem6 Actief lid

12 aug 2015
    206
    12
    18
    Noord Brabant
    Hoi Monica,
    Ik ben nu met mijn 3e IUI bezig. Ik merk dat niet iedere iui hetzelfde verloopt als ik de verhalen hier op het forum lees. Ik kan je wel mijn traject vertellen. Op de eerste dag van mijn menstruatie moet ik naar het ziekenhuis bellen om een echo afspraak te maken. Meestal is dat op dag 10. Mijn ei groei was de eerste 2 iui's heel snel, dus bij de 3e IUI moest ik op dag 8 komen. Op cd 3 moet ik beginnen met spuiten (ik weet niet of jullie het met of zonder hormonen gaan doen). Ik moest fostimon 75 eh spuiten. Dan kreeg ik op dag 10 een inwendige echo om te kijken hoe de groei is van mijn eitjes. Die waren de eerste 2 keer zo groot dat ik thuis gelijk pregnyl 5000 (om eisprong op te wekken) moest spuiten en de dag erop had ik de inseminatie. Nu de laatste ronde wilde mijn eitjes niet groeien en heb ik meerdere echo's gehad. Moet nu ook meer hormonen spuiten, namelijk 112,5 eh. Gisteren laatste echo gehad op cd15 en gelukkig een eitje van 15mm. Nu moet ik zondagavond pregnyl spuiten en heb ik dinsdag de inseminatie. Voel je overigens niets van. De eendenbek is het vervelendste.

Ik vind het zelf ook best zwaar, vooral als er al 2 mislukt zijn. Mijn hoop wordt steeds kleiner en ivf komt steeds dichterbij. Ik vind het ook lastig om steeds vrij te vragen op mijn werk. Ze weten er wel van, maar vind het toch vervelend.

3. Jolijn83

Jolijn83 Actief lid

16 nov 2016
    199
    58
    28
    Vrouw
    NULL
    Hoi Monica,

De intake op zich valt best mee, er word uitgelegd hoe een behandeling loopt, hoeveel kans er is op een zwangerschap met IUI en wanneer je moet bellen voor een afspraak.

Wij zitten ook in de wachtweken na de 3e IUI behandeling.
    We zitten wel in ronde 4 met hormonen, maar in de eerste maand werd er een cyste gevonden in mijn eierstok van 8 cm doorsnee.
    Dus werd de behandeling gecanceld en moest ik eerst onder de MRI scan om uit te sluiten of het kwaadaardig was of niet. Dit was niet het geval dus we mochten weer verder als we dat wilden. Ik mocht ook kiezen voor een operatie maar moet hoogstwaarschijnlijk mijn eierstok eruit en moet ik 3 maanden revalideren voor we weer verder kunnen. Dus ik heb er voor gekozen om dit niet te doen en de cyste goed in de gaten te houden.
    De eerste IUI was er eentje volgens het boekje, 3 grote Follikels (hier zitten de eitjes in) en 18 miljoen levende zaadcellen na opwerking in het lab. Maar helaas zonder resultaat. De teleurstelling was mega groot, omdat ik heel veel hoop had. Ook de 2e behandeling is niet gelukt (wederom 3 follikels en 19 miljoen zaadcellen)
    Ik slik van dag 3 tm dag 7 van de cyclus Clomid, 100 mg (2 pilletjes per dag) en afgelopen keer ging dit helemaal niet goed. Ik werd er depressief van!
    Afgelopen woensdag (de 12e) heb ik de 3e IUI gehad en als deze ook niet lukt nemen we een maand pauze en ga ik daarna met een ander hormoon beginnen. (GLONAL F, dit zijn injecties en ik moet een keer extra naar het ziekenhuis, maar dat heb ik er voor over) Zodat ik me hopelijk nooit meer zo down ga voelen.
    De IUI cyclus:
    Dag 1 van menstruatie: ziekenhuis bellen voor echo
    Dag 3 : Uitgangsecho, maar dit is afhankelijk van het soort hormoon wat je gebruikt
    Dag 3: start Hormoonkuur
    Dag 10: Follikelmeting (controle van de Eiblaasjes en de dikte van het baarmoederslijmvlies)
    Ong 36 uur voor de behandeling zet je een injectie in je buik om de eisprong te plannen (pregnyl)
    Dag 12/14: Zaad inleveren, 1,5 uur later weer ophalen en daarna vind de behandeling meteen plaats.

Je moet het niet onderschatten, het is niet niks.
    Alle spanning, extra hormonen, teleurstelling, je word aardig uitgetest.
    Aan de andere kant, dit is de eerste behandeling, en tevens de minst heftige. Dus op zich goed om je voor te bereiden op IVF.
    SUCCES!!!!

Deel Deze Pagina