ICSI in Düsseldorf deel 6

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Willeke86, 8 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Willeke: zal inderdaad dubbel zijn. Een goede uitslag (waar je inderdaad normaal blij mee moet zijn), maar daarmee nog niet de oorzaak van de mk duidelijk is. Dus dat lijkt me dubbel. Waar hebben ze op geprikt (schildklier of ook meer immunologische dingen zoals t-cellen e.d.)? Veel plezier bij de sauna. Het belooft dit weekend ook heerlijk warm te worden, dus om te zweten hoef je dit weekend alleen maar naar buiten. ;)
    De heupoperatie had ik al in de planning voor dit najaar. Dus qua planning zal er niet veel veranderen, want het kwam al niet op een week. Ze gaan nu uit van half oktober. Dat was ook even slikken, want dat klonk toch best dichtbij al.

2. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey dames, loop weer s een beetje achter hier..
    Sneeuwmees, gelukkig het ergste is weer achter de rug...had echt zo met je te doen he....😘

Willeke haha ik moest stiekem wel lachen hoe je je boete hebt ontlopen, zou ook echt iets voor mij zijn zo!

Hoe zit t nu tegenwoordig met de medicatie als je bij pno zit?
    Las al dat je die bij geertgen op kunt halen dan?

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lets: dank je, meis. Lief van je. Maar komt wel goed met mij, hoor. Het was verdrietig en erg jammer. Maar tel mijn zegeningen maar (of twee zegeningen). Geen idee hoe het met PNO tegenwoordig zit. In 'mijn tijd' waren ze erg makkelijk en gul, maar begreep dat ze tegenwoordig aardig de broekriem aangetrokken hebben met regeltjes. Het schiet al weer aardig op voor jullie, hè?

4. Appeltje85

Appeltje85 Bekend lid

22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Even een snelle reactie mbt de vraag van lets, ik reageer later uitgebreider want er is hier weer veel gebeurd.
    Medicatie mocht ik in januari bij iedere apotheek ophalen. Ik heb zelfs tijdens de prikinstructie een tip gekregen over een apotheek in de buurt en ik mocht die ter plekke bellen of ze wilden meewerken. Daarna werd het recept gelijk door gefaxt. Ik moest dat vervolgens wel voorschieten dmv een machtiging en daarna declareren bij pno, maar dat ging verder probleemloos. Pno gaf aan dat ik bij iedere apotheek terecht kon. Je moet dus met name even nagaan welke apotheek ook wil meewerken hieraan.

5. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Via PNO kun je Geertgen ook laten bezorgen tegen 6,95 en op factuur. Heeft m'n zus vorige week nog gedaan.

6. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Thanx voor de info dames!

Wij wonen 15 min rijden van geertgen af dus dat is te doen;)
    Moet je het bij geertgen ook voorschieten?
    Want als dat niet hoeft zou dat natuurlijk ook super zijn!

Maar als het ook nog bij een andere apotheek kan, dan doe ik dat weer via onze ziekenhuisapotheek, die hebben de vorige keer ook prima meegeholpen! Alleen moest ik toen wel alles voorschieten steeds, dat kunnen we prima maar het is soms weer zo'n gezeur met wanneer ze het terugbetalen en zoveel formulieren..

7. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    @Lets, ik ben verzekerd bij DL en zij werken samen met een apotheek die aan huis komt bezorgen! Ideaal!! Gewoon het recept mailen en mijn medicatie paste door de brievenbus.

We hebben dinsdag de TP van onze blasto!! Hoop dat het ontdooien goed gaat, dan doen ze dan dinsdagochtend.
    Ben nu inmiddels begonnen met de utro, wel weer ff wennen hoor.
    En vind nu ook wel wat spannender worden, hoop dat we dinsdagochtend geen telefoontje krijgen, moet er niet aan denken.:(.

Allemaal fijn weekend!

8. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Pno is altijd voorschieten Lets, behalve als je de gehele behandeling in Nl zou doen.

9. Macan1

Macan1 Lid

25 nov 2015
    9
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en heb nog een hoop bij te lezen zie ik ☺️ 6 delen terug.
    Ik en mijn vriend willen na onze zomervakantie het icsi traject gaan opstarten. Hij heeft er al on gezeten met zijn ex vrouw, 1 poging gehad, niet geslaagd daarna uit elkaar gegaan.
    Hij wil niet meer naar dat ziekenhuis. Nu hoor ik over DD goede verhalen. Nu heb ik zelf wel nog wat vragen, hopelijk willen jullie deze beantwoorden.

- wat is de reden voor jullie om naar DD te gaan?
    - is er een wachtlijst om te starten?
    - ik begreep dat er 2 NLe artsen zijn en 1 NL e verpleegkundige, klopt dat?
    - vergoed de nl e zorgverzekering het traject in duitsland?

Wij wonen er ong een uurtje vandaan dus niet zo ver.

Ik ga weer verder met lezen ☺️ Succes iedereen in ieder geval, mijn kaarsje brand.

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Macan: de meesten van hier zijn naar DD gegaan omdat ze uitbehandeld waren in NL of niet tevreden waren over hun behandeling. DD staat bekend voor het leveren van persoonlijk maatwerk in tegenstelling tot in NL waar meer met protocollen (per leeftijdscategorie) uitgevoerd worden. Ook hebben ze meerdere technieken als de zaadkwaliteit te wensen over laat. Ik ben zelf een oud-DD-ganger (2013). Maar begreep dat er nu 2 NL artsen zijn (broer en zus). Maar dat de vrouwelijke NL arts langdurig ziek is en dat hierdoor de wachttijden weer wat opgelopen zijn. Als je redelijk Duits spreekt kun je ook bij een van de Duitse artsen terecht. Die wachttijden zijn soms wat korter. Ze hebben inderdaad een NL-assistente afdeling. In mijn tijd zaten er toen 3 NL sprekende assistentes. Als je dat nummer belt, krijg je direct een NL sprekende assistente aan de lijn.
    Er zit veel verschil in vergoeding per verzekeraar. PNO vergoedt 2 keer het NL tarief, anderen vaak een keer het NL tarief. Je zou dat van tevoren even goed moeten nakijken in je eigen kleine lettertjes van je eigen verzekering. Sommigen willen een verwijsbrief of toestemming vooraf als je naar DD overstapt. Bij andere verzekeraars kun je op eigen initiatief een afspraak maken.

11. Femke8

Femke8 Actief lid

9 apr 2016
    188
    0
    16
    Ook ik wil mij hier graag aansluiten. Wij hebben al een dochter van 2 waar ik na 28 maanden zwanger van was. Zaad bleek destijds iets onder de maat met een morfologie van 1 %. Zh noemde dat prima al twijfel ik daar zelf heel erg over en ik ben dan ook benieuwd wat Düsseldorf daar van vindt.

Afgelopen december wederom de standaard onderzoeken gehad omdat wij nu na onze dochter 2 jaar vruchteloos geprobeerd hebben. Nu zouden ze ook een AMH bepaling doen omdat ik een AFC van 7 en 11 bleek te hebben (2 cyclussen geteld). Uiteindelijk afgelopen april de uitslagen gehad en we mogen het nog een jaar proberen met 50-60% spontane kansen. Mijn AMH is 0.8 bij een FSH van 7.2. Ik ben 27 jaar.

Ik heb mailcontact gehad met dd en zij adviseren zsm te starten met ivf/icsi. Wij hebben ons intakegesprek staan op 21 juli, duurt nog eventjes maar er komt een hoop op ons af en we zullen die tijd ook wel nodig hebben om alles te regelen denk ik. Daarnaast vindt mijn vriend het nogal een grote stap.

Macan; ik werd eind mei gebeld om een intakegesprek te plannen en kon in juni al terecht. Voor ons te vlot en schuiven het nog een maandje op. Je kunt ook een formulier invullen op hun site, dan word je terug gebeld.

Ik heb de afgelopen dagen een aantal pagina's gelezen, ik las dat er een aantal miskramen zijn geweest, heel verdrietig. En dan ook nog (sorry ik weet de naam niet meer) een 3e miskraam in korte tijd. Wat vreselijk meid, heel veel sterkte allebei!

Daarnaast zag ik dat er iemand een tp heeft dinsdag, hier wordt mee geduimd op een goede ontdooiing!

12. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.326
    676
    113
    Utrecht
    @Mikka; spannend, zeg! Mijn duimen draaien.

@Macan; welkom hier. Spannend voor jullie, hoor.
    Wij zijn naar DD gegaan omdat wij vastliepen in NL. Het is voor ons 3 uur rijden, maar dat is het ons zeker waard. De artsen in DD zijn erg aardig. Ik heb zelf meestal afspraken bij dr. C. (de mannelijke) en af en toe ook bij dr. S. De verpleegkundigen en secretaresses zijn ook erg aardig. Verder voel ik mij absoluut geen nummer aangezien de behandeling op maat wordt aangeboden. Verder is het erg prettig dat de punctie onder (lichte) narcose plaatsvindt. De anesthesiste is ook ontzettend lief.
    Ik ben zelf bij UMC verzekerd waarbij de behandeling volgens NLe maatstaven vergoed wordt, dus 100%.

@Femke; ook jij welkom hier! Wij zijn ook bezig voor een 2e (nu alweer 1 jaar:(). Toch heb ik nog steeds wel vertrouwen dat het goed gaat komen.......helaas veel pech met de opbrengst en elke terugplaatsing is echt misgegaan, geen enkele zwangerschap gehad.
    Nu heb ik 20 juni weer een afspraak voor de uitgangsecho. Ik heb nog 2 cryo's, dus hopelijk hoef ik geen ivf-behandeling meer.
    Ik wil je heel veel succes wensen en ik hoop natuurlijk dat je snel zwanger mag zijn van een 2e kindje!

13. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mikka ik duim ook voor je!

Welkom hier Macan en Femke... (Helaas welkom eigenlijk he..)
    Wij zijn mede door dit geweldige forum meteen naar dusseldorf gegaan in 2013/2014.
    Wij wonen een uurtje rijden er vandaan, en omdat veel mensen dit als laatste optie zagen, dachten wij, waarom niet meteen naar een goede kliniek als de afstand voor ons net zo ver is als de afstand van de nederlandse ziekenhuizen waar icsi's gedaan worden...
    Altijd erg tevreden geweest, en na vier icsi's blij met het eindresultaat! Onze prachtige zoon...

Wij gaan in augustus weer starten en hebben volgende week weer ons eerste gesprek. Nou heb ik gevraagd naar onze duitse arts, die krijg je echter niet zomaar meer als je net begint! Omdat er nederlandse artsen bij zijn gekomen willen ze daar toch het liefst alle nederlanders. Hopelijk is de wachttijd dus niet al te lang...
    Succes alvast!

Tassie, jij 20 juni weer, de vijftiende was leuker geweest😉 Succes weer deze poging en hoop nu echt op meer geluk voor jullie!

14. Femke8

Femke8 Actief lid

9 apr 2016
    188
    0
    16
    Wij gaan in eerste instantie naar dd vanwege het feit dat het umcg ons niet wil helpen, ja volgend jaar april zouden we terug mogen komen voor iui. Nadat ik veel gelezen heb over het behandelbeleid tov dat van Düsseldorf zou ik niet eens meer een poging in nl willen doen.

Ik vind het erg fijn een forum te hebben gevonden waar zo actief wordt geschreven, nu heb ik ook fijne mensen om me heen maar het begrip is toch anders. Al heb ik wel een vriendin die in het verleden icsi gedaan heeft.

Tassie ik hoop voor je dat je genoeg hebt aan je cryo's. Jullie gaan wel een volledige nieuwe poging doen mocht dit niet lukken? Natuurlijk niet bij voorbaat al vanuit gaan, gewoon uit nieuwsgierigheid.

Lets; voor jullie is het een lange adem geweest begrijp ik, met 4 icsi's. Ik hoop voor je dat je straks in september positief mag testen!!

Wij starten ook rond die tijd denk ik... Al kan ik het me nog niet voorstellen en zit er nog een stemmetje in m'n hoofd die roept dat het spontaan misschien nog wel lukt.

15. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Femke: wij hebben 4 iui's gehad in het UMCG, en 1 mislukte ICSI. Groot gelijk dat je nu de overstap naar DD maakt.

16. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.326
    676
    113
    Utrecht
    @Femke; Ik heb het idee dat de ziekenhuizen in NL eerst willen beginnen met 6x IUI en dan pas verder willen kijken. Bij ons was dat dus ook het plan. Daar wilden wij liever niet op wachten, mede gezien mijn leeftijd.
    In DD werd direct gestart met IVF waarbij ik de eerste keer al zwanger raakte van mijn dochter, ik had toen geen cryo's over. Ik heb toen echt heel veel geluk gehad. Want nu wil het niet zo lukken. Ik wil eigenlijk niet denken aan weer een nieuwe IVF-behandeling en hoop dat het met deze laatste cryo's wel wil lukken.
    Ik hoop dat DD ook jullie dromen mag laten uitkomen. Ik vond het ook best eng die allereerste afspraak. Dr. S. was erg optimistisch en zijn optimisme en het gevoel dat er eindelijk iets gebeurde, zorgden ervoor dat ik weer hoop kreeg en het gevoel had dat we toen pas echt begonnen.

17. Femke8

Femke8 Actief lid

9 apr 2016
    188
    0
    16
    Inderdaad een geluk Tassie, meteen de eerste poging raak. Ik duim voor je dat de cryo's blijven plakken.

Mijn vriend heeft aangegeven in eerste instantie 1 poging te willen doen. Het is ook allemaal niet niks en zelf zit ik momenteel in twijfel of we het wel moeten doen. In eerste instantie wilde ik liever vandaag dan morgen heen maar nu het dichterbij komt slaat de twijfel toe. Hadden jullie dit ook? We moeten 3.5 uur reizen enkele reis, hebben natuurlijk al een dochter dus je stapt ook niet zo in de auto. Wil hier niemand mee voor het hoofd stoten maar het is wel iets meer geregel.

Stiertje: een vriendin heeft 2 mislukte icsi's gehad in het umcg. Een 3 en 4 cellige met heel veel fragmentatie. Het zh was enthousiast en wenste ze veel succes. Later bleek ze spontaan zwanger (zaad had ineens een opleving qua antistoffen en gingen het spontaan proberen) toen de gynaecoloog noemde dat de pogingen destijds eigenlijk geen kans van slagen hadden. Wat voel je je dan verraden. Ze horen -vind ik- gewoon eerlijk te zijn over je kansen. Tegen ons zei een arts assistent zelfs dat een misvormde zaadcel heus een eicel wel kon bevruchten. Het was een rechtstreekse 'test' vraag van mij. Ik wil gewoon weten waar het op staat en door dat antwoord was ik meteen alle geloofwaardigheid kwijt. Ik kan me er ook enorm over opwinden als stellen na 3 mislukte pogingen gaan adopteren omdat er geen behandelmogelijkheden meer zijn. En dan niet vanwege het adopteren -laat dat duidelijk zijn- maar omdat er in veel gevallen nog wél kansen zijn en wie weet was het In die 3 pogingen gelukt als Nederland eens verder kijkt dan protocollen.

Ik ben zelfs kwaad naar huis gegaan na ons uitslagen gesprek. Mijn vriend snapte er niks van want alles was toch goed? Tja, als je -in het algemeen- met het volste vertrouwen heel naïef alles gelooft wat zo'n arts zegt. Hoe durven ze je zo voor de gek te houden, ik kan me er nog kwaad om maken. En maar de schouders ophalen, vragen omzeilen en bij het weg gaan noemen dat we voor wen echo mogen komen als ik zwanger ben want die kans was toch wel groot. Bah. Ik stop maar met mijn relaas, ik denk dat het jullie wel duidelijk is hoe ik erover denk...

Mikka; hier wordt nog steeds geduimd op een goede ontdooiing morgen!!

18. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    @all: Bedankt voor het duimen draaien, nog ff volhouden tot morgenvroeg he?!

Iemand hier ervaring met het betalen van rekening voor de opslag?
    Ik meen me te herinneren dat er iemand was waarbij de rekening lager werd omdat ze maar voor 1 a 2 maanden de opslag hadden.
    Ik heb vorige week de rekening voor komend half jaar ontvangen (05-05-2016 / 05-11-2016) maar moet gewoon de volledige rekening betalen :x. Dacht dat iemand hier toch nog een stukje compensatie heeft gehad.

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Femke: welkom hier! Je hebt er goed aan gedaan voor DD te kiezen. Ook wij hadden al een zoontje die we steeds mee moesten nemen naar DD en mijn man had ook nog eens een onregelmatig werk rooster. Het was dus best een aanslag om alles ingepland en geregeld te krijgen. Zeker ook met de reistijden. Wij hebben regelmatig een hotel geboekt (ons zoontje was nog niet leerplichtig), om er toch wat van te maken en vanwege de stress van evt files als je heel vroeg in DD moet zijn. Hoop dat DD jullie droom uit mag laten komen. En wie weet heeft moeder natuur toch nog een verrassing in petto. (in afwachting van poging 4 in DD bleek ook ik alsnog spontaan zwanger).

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Mikka: duimen draaien hier nog even door. Spannend dat je vanaf morgen ook weer die spannende wachtweken in mag. Lijkt me na zo'n lange tijd ook wel weer onwerkelijk. Geen ervaring helaas met cryo opslag. Helaas nooit die luxe gehad! Succes morgen!

Deel Deze Pagina