ICSI in Düsseldorf deel 6

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Willeke86, 8 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Ahaa helder loolaa en begrijpelijk. Denk niet dat dat voor mij al nodig is dan.

2. sylvia0611

4 sep 2016
    43
    5
    8
    NULL
    NULL
    Hoi dames. Een tijdje niet aanwezig geweest ivm vakantie. Volgende week donderdag in dd onze eerste echo maar we konden beide niet wachten en zijn gister naar een echobureau geweest. Het hartje klopte gelukkig mooi en we konden het ook al horen. Een hele opluchting. Ben nu 7w en 5d zwanger. Alleen op de echo waren allemaal blaasjes te zien waarschijnlijk in mijn eierstok dacht ze. Ze waren nog groter als bij de punctie! Zo maar snel dd bellen. Zou dit nog overstimulatie kunnen zijn? Het is nu bijna 6 weken na punctie. Ik was wel 2.5 kilo in gewicht aangekomen maar dat is er weer af aan het gaan. Dacht dat het door de zwangerschap kwam. Verder geen kwaaltjes.

3. Elocina

Elocina Actief lid

19 aug 2015
    472
    106
    43
    Wat fijn Sylvia dat de echo goed was! Van harte gefeliciteerd! Hopelijk geeft het het vertrouwen dat je nodig hebt, lijkt me lastig als je ook geen kwaaaltjes hebt en je beschermt jezelf gewoon dat is logisch. Volgende week donderdag dus nog een keertje? Wat spannend allemaal!
    Wisten ze van het echobureau niet wat de blaasjes kunnen zijn? Inderdaad DD even bellen of mailen zou ik doen. Sterkte meis!

4. Tinussie

Tinussie Actief lid

11 nov 2011
    151
    21
    18
    NULL
    NULL
    Sylvia, gefeliciteerd. Wat fijn dat jullie het hartje konden zien en horen. Qua de blaasjes heb ik geen idee. Inderdaad DD maar even bellen voor de zekerheid. Geniet van de zwangerschap!

Babs, vervelend te lezen dat de deling al vroeg gestopt was, maar gelukkig ziet Dr C. wel nog allerlei mogelijkheden. Wij hebben deze keer ook het calciumbadje voor de eicelactivatie gehad en PICSI. Ik neem aan dat de medicatie ook nog opgehoogd zal worden voor meer eicellen. Hopelijk werken deze combi's goed voor jou. Qua vitamines, kunnen sommige vitaminetekorten zoals bijv. D en B12 van invloed zijn op het zwanger worden/blijven. Voordat je het gaat slikken, zou je het ook bij de huisarts kunnen laten testen als je de waardes wilt weten (vraag dan wel de waarde na, want in Nederland zeggen ze vaak het is goed, maar in het buitenland houden ze soms hogere waardes aan). Een paar pagina's terug heb ik een foto geplaatst van het lijstje van Dr S indien je zou willen weten wat hij aanraadt. Succes en op naar de volgende poging!

Emjo, balen dat je niet gebeld bent zeg. Wel heel slordig!

Elocina, spannend zeg. Ga je nog eerder testen of wacht je het af?

Succes verder iedereen die op het wachtbankje zit of met de behandeling bezig is.

5. sylvia0611

4 sep 2016
    43
    5
    8
    NULL
    NULL
    Thnx allemaal. Net dd gebeld. Het zou nog overstimulatie kunnen zijn. Maar zo lang ik geen klachten heb kijken ze er volgende week donderdag na. Dus maar afwachten en hopelijk trekt het weg.

6. EmJo

EmJo Actief lid

12 okt 2012
    304
    12
    18
    NULL
    NULL
    Sylvia, fijn dat je al een mooie echo hebt gehad! En hopelijk trekken die blaasjes snel weg.

Morgenochtend word ik gebeld door doc C. Ik ben benieuwd 😅
    Heb even een yakkie vraagje (sorry....): hebben jullie ook zo lang last vd witte bollen? Het is al een week geleden dat ik de laatste gebruikte maar ik zag vandaag dat er nog wat naar buiten komt daarvan 😳 Herkent iemand dat??

7. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Dankje Tinussie! Idd de eenheden gaan ook omhoog om meer eitjes te krijgen!
    Emjo ik had er na een paar dagen geen last meer van. Misschien gewoon veel afscheiding door alle hormonen etc...!?

8. Figo

Figo Lid

5 sep 2016
    77
    6
    8
    NULL
    NULL
    Dames ik heb met de eerste poging gewoon bij de apotheek in Dusseldorf de spuiten gehaald. Ik hoorde dat VivaNeo met kliniek in Elsendorp samenwerkt. Is de medicatie (gonal en menopur) in Nederland goedkoper??? Zo ja, dan haal ik het met de 2e poging wel in Nederland.

9. EmJo

EmJo Actief lid

12 okt 2012
    304
    12
    18
    NULL
    NULL
    Babs, nee was wel echt de 'bollen substantie' 😬 Maar vanmorgen niets meer dus zal goed zijn.

Doc C heeft al gebeld, scratching is een dag naar voren gehaald ivm mijn korte cyclus. En even de poging doorgesproken, is toch even prettig.
    Blijft vreemd dat ze een aantal van die compleet patiënt-onvriendelijke assistentes hebben 😐 Daar valt ook niet normaal iets mee te bespreken; kon volgens haar alleen vroeg op vrijdag (terwijl ik de kortere cyclus aangaf..) en kon alleen heel vroeg. Manlief is dan in NL voor het werk dus dat was niet handig met m'n zoontje. Gelukkig nu dus een dag vroeger en om 11:30 :p Dan zin om m'n tong uit te steken naar die onaangename assistente ;)

10. Loolaa4

Loolaa4 Actief lid

4 aug 2016
    216
    21
    18
    Fijn dat je het even door hebt kunnen spreken Emjo. Maar hoe koet is jou cyclus dan en op welke dag heb je de scratching?

11. Lef

Lef Actief lid

1 sep 2016
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    EmJo wat zijn het toch een horken daar... Fijn, dat het uiteindelijk wel geregeld is. Soms moet je je poot even goed stijf houden 😊

Figo Ik weet niet of medicijnen duurder zijn in Duitsland. De drogist is daar bijvoorbeeld wel goedkoper (handig straks voor luiers, flesvoeding, etc. 😉) Mijn verzekering wilde perse dat de medicijnen via ApotheekZorg geleverd zouden worden. Maar goed, als je zelf in de buidel moet tasten is het wel fijn om te weten wat voordeliger is...

Elocina Zit jij in erge spanning voor het testen morgen? Ik heb een slecht gevoel over mijn teruggeplaatste embryo. Ik heb een korte cyclus, dus vanaf morgen zit ik echt in spanning; word ik ongesteld of niet? 😨

12. Elocina

Elocina Actief lid

19 aug 2015
    472
    106
    43
    EmJo fijn dat je dokter C even hebt kunnen spreken, geeft het wat rust?
    Wij hadden vanochtend nog een telefonische afspraak met S. nav de spermauitslagen. Hij was nu toch een stuk genuanceerder over het donorverhaal en zei dat we eerst maar eens met IMSI en/of Pisci gaan kijken wat we kunnen bereiken. Was toch wel even fijn om te horen. Mijn man gaat ook nog even zijn hormoonwaardes laten prikken, dat kan gewoon in de vivaneo zusterkliniek in leiderdorp (voor ons dichtbij).
    Verder toch best een beetje spanning. Aan de pms krampen vanochtend en de hoeveelheid chocolade die ik gisteren genuttigd heb word ik morgen gewoon ongesteld, maar iedere keer dat ik bij t afvegen nog niks zie groeit de hoop...jullie allemaal wel bekend denk ik. Je wil jezelf beschermen en niet hopen, maar toch....
    Ik zei vanochtend tegen mijn man 'als jij t nu wilt weten doe ik een test' maar hij wilde wachten tot de bloedtest morgen.
    Ik ben gewoon ook een beetje bang voor thuistesten omdat ze me zo teleurgesteld hebben altijd 😔
    Sterkte Lef met de spanning vanaf morgen!

13. Lef

Lef Actief lid

1 sep 2016
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Begrijp je helemaal!! Ik zeg ook tegen m'n vriend dat ik er de hele dag mee bezig ben. Alleen bij naar het toilet gaan al...

14. Elocina

Elocina Actief lid

19 aug 2015
    472
    106
    43
    #1994 Elocina, 13 okt 2016
    Laatst bewerkt: 13 okt 2016
    Eerste bruinverlies gespot hier, dus durf wel met 99% te zeggen dat het weer niet gelukt is... op naar Dusseldorf definitief voor ICSI 3. 😥

15. Lef

Lef Actief lid

1 sep 2016
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh neeee!! Wat balen 😢

16. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Balen elocina!!
    Lef spannend zeg!!

17. Elise33

Elise33 Actief lid

30 mei 2016
    316
    47
    28
    #1997 Elise33, 13 okt 2016
    Laatst bewerkt: 13 okt 2016
    Aaah Elocina wat k**!!! Lief zijn voor jezelf en je goed laten verwennen!

Spannend Lef! Hoop dat je gevoel het mis heeft! Ga je eerder testen?

18. EmJo

EmJo Actief lid

12 okt 2012
    304
    12
    18
    NULL
    NULL
    Elocina, bah wat naar en verdrietig. Dikke knuffel vanaf hier.

Lef, voor jullie nog even spannend 🍀 Ga je morgen testen?

Even praten met C was wel even prettig inderdaad. Maar ben helemaal vergeten te melden dat ik nog steeds wat roze bloedverlies heb dagelijks en dus tot gisteren die bollentroep nog zag 😳😓 Ik vind dat (lichte) bloedverlies nu wel lang duren... 🤔

19. Tinussie

Tinussie Actief lid

11 nov 2011
    151
    21
    18
    NULL
    NULL
    Elocina, oh nee toch geen bruinverlies!
    Wel fijn te lezen dat Dr S. toch nog mogelijkheden voor jullie ziet als picsi/imsi. Hopelijk lukt het daarmee. Sterkte.

Lef, spannend, hopelijk klopt je voorgevoel niet.

Emjo, vervelend dat de assistente niet echt meewerkend was aan de telefoon. Ik heb dat ook een keer gehad. Toch niet fijn, want het is allemaal al moeilijk genoeg. Wanneer is de scratching gepland? Qua lichte bloedverlies, misschien toch even mailen erover, want duurt wel erg lang inderdaad.

Elise, hoe gaat het met jou? Kun je het nog eeen beetje volhouden tot de echo?

Femke, hoe gaat het met jou? Heb je de echo al gehad of komt die nog?

20. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Emjo ik zou gewoon nu een mail sturen met de vraag en dat je dat vandaag vergeten was. Dan krijg je hopelijk morgenvroeg al antwoord.

Deel Deze Pagina