Tinussie, de scratching is de 27e gepland. En dan vanaf daaropvolgende menstruatie progynova tabletjes slikken (nooit eerder gehad) en op naar de tp 😁🙏🏼🍀🙈
Emjo, nog even wachten dan, maar dan kun je gelukkig ook weer bijna gelijk van start. Hopelijk helpen de tabletjes. Ik ken het verder niet.
Hi Tinussie, hier gaat alles goed! Ben wel erg misselijk, elke keer net niet overgeven.. maar goed, alles voor het goede doel O en iets een humeurtje soms Met een weekje mag jij ook al weer testen, spannend! Voel je wat? Hi Emjo, ai progynova... word je ook niet veel stabieler van hahaha. slik het nu ook nog, moet volgens mij tot 3mnd. Het zijn pittige tabletjes in een onschuldig klein formaat
HIer ook tot en met week 12 aan de progynova. Het is eigenlijk een soort anticonceptiepil (neemt je cyclus over), zit ook in zo'n strip met de dagen erop. Ik had buiten wat hoofdpijn nergens last van. Op dag 11 mocht ik met de utro erbij beginnen toen was de hoofdpijn weg maar werd ik ontzettend moe. Liever de hoofdpijn dan die ontzettende vermoeidheid.
Hey meiden, heb weinig van me laten horen. Voelde me zo vreselijk onzeker.. vanmiddag echo gehad en er zitten 2 kindjes in mijn buik. Helaas maar 1 met hartactie. Het andere vruchtzakje had wel een dooierzakje met vruchtje maar er klopte heel traag wat. Kan alle kanten nog op gaan dus maar heel eerlijk is het een heel dubbel gevoel. Nu we ze beiden gezien hebben willen we heel graag dat ze het beiden halen...
Elise, klachten misschien niet altijd even leuk, maar inderdaad voor een goed doel Elocina, hoe gaat het? Is het bij bruinverlies gebleven of is het toch doorgezet? Emjo, nog een reactie op je email gehad? Lef, hoe gaat het met jou? Al testdrang of kun je jezelf nog bedwingen? Zelf denk ik de ene keer misschien gelukt en dan toch weer niet. Vandaag al de hele dag menstruatieachtige krampen en dacht ook twee keer een roze spikkeltje te spotten. Maar dan denk ik weer dat zou wel erg vroeg zijn. Ik gebruik nu naast de utro (en bloedverdunners ivm lichte stollingsafwijking) ook suprefact voor het eerst. Dit zou moeten voorkomen dat het baarmoederslijmvlies te vroeg afbreekt. Hopelijk doet dat goed zijn werk. Heeft iemand dat eigenlijk ook gebruikt na de tp (bij voorkeur met positieve ervaringen? Aan de ene kant zou ik zondag wel al een testje willen wagen (testte andere keren eigenlijk al vrij vroeg positief), maar aan de andere kant ben ik bang voor een negatieve test en houd ik dan toch nog liever even hoop. Nog even afwachten dus of ik mijzelf kan bedwingen.
Femke, oh nee wat erg te lezen dat het ene kindje nog een te trage hartactie heeft. Erg moeilijk. Mag je spoedig voor een vervolgecho? Edit: Is het misschien toch nog wat vroeg voor de echo, omdat ik net zie dat je 6 weken en 1 dag bent? Soms komt het hartje toch pas op gang met 6,5 week? Ik hoop dat dit voor jullie het geval is. Veel sterkte met dit onzekere wachten.
@Femke: wow, twee vruchtzakjes. Dat zal heel dubbel geweest zijn dat een vruchtje het misschien toch niet gaat redden. Hoop toch op een wondertje. Wanneer heb je de volgende echo?
He lieve Femke, ik herken je verhaal zo erg! Bij ons was het eerst ook een tweeling en bij ruim 8w stopte er 1, 4x hartje zien kloppen en ineens was het weg, geen leven meer niks... wat waren wij verdrietig toen daarentegen was het andere vruchtje ineens goed gegroeid.. zo dubbel was dat want daar waren we weer heel blij om.. Het is ontzettend spannend wat er nu gaat gebeuren. Hoeveel welen zit je nu? Ikduim heel hard voor je dat ze het beiden blijven doen want als je er eenmaal twee zit zitten zijn ze uiteraard beiden welkom. Ik duim voor je meid... Zal toch even een zware periode worden, tot je soort van zekerheid hebt.. Dikke knuffel
Ik ben 6.1 vandaag dus het hartje zou wel moeten kloppen. Maar ze moest sowieso bij allebei goed zoeken en na inzoomen zagen we bij kindje 1 echt duidelijk een hartje en kindje 2 had heel traag wat beweging. Ik ben bang dat het bij ons ook die kant op gaat Zowelkom, voor jullie een stuk meer verdriet denk ik omdat je het hartje toch al gezien had. Nu houden wij er al rekening mee maar hoop toch heel erg dat de tweede gewoon wat meer verstopt zat en het daarom lastig te zien was. Officieel hadden we pas volgende week vrijdag een echo bij de vk. Dit was bij een echopraktijk omdat ik geen geduld had. Baal er nu van, volgende week hadden we gewoon zekerheid gehad maar nu zou het nog kunnen. We mochten van haar ook volgende week terugkomen, misschien dat we die dinsdag doen...
Hier nog geen test gedaan. Ben te bang voor negatieve uitslag. Denk ook menstruatieachtige krampen te voelen. Moet dinsdag pas testen, maar verwacht elk moment een bloeding. Was sowieso helemaal van de kaart toen m'n zwager en schoonzus eergisteravond even langskwamen om te vertellen dat ze zwanger zijn. Ik dacht echt moet dat nu?? Wij zitten nu zo in de spanning... Femke ik hoop heel hard voor je dat het tweede hartje ook mooi gaat kloppen! Dat zou echt fantastisch zijn. Tinussie Ook succes met wachten. Wat duurt de tijd lang hè Andere vraag: m'n vriendin heeft (na 3 miskramen) net te horen gekregen dat ze niet natuurlijk zwanger mag proberen te worden, omdat ze hele grote kans heeft op miskramen en kinderen met ernstige handicaps. Er moet dus embryoselectie worden toegepast. Doen ze dat ook in DD? Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn er wachtlijsten? In NL moet ze bijvoorbeeld alleen al een half jaar wachten op een informerend gesprek...
Femke, 6.1 is wel vroeg hoor dus dat 1 hartje goed klopt is al heel mooi maar wellicht loopt ander kind iets acht. Ik ga je geen valse hoop geven want ik weet het uiteraard gewoon niet. Ik duim voor je! Voor jullie is dit net zo erg hoor, ook jij hebt nu wat zien kloppen en dan wil je gewoon dat dat zo blijft!! Lef spannend dat je het vol kan houden! 👍🏻 PGD bedoel je? Volgens mij doen ze dat niet in DD maar kan het helemaal mis hebben! Gent misschien wel.. Jeetje dat gaat ook een zwaar traject worden voor ze..
Tinussie en Lef, wat een spannende dagen voor jullie! Ik duim zo dat jullie beiden een positieve test krijgen 😃🍀 Lef, jij mag dinsdag? Ik herken je gevoel van niet eerder willen testen heel erg hoor ☺️ Je wil gewoon niet die witte test, en dat kan gebeuren bij vroegtesten terwijl je dan misschien wel zwanger kan zijn...bah, die onzekerheid 😓😬 Tinussie, wanneer mag jij testen? Femke, wat een schrik zal dat zijn geweeest! En die onzekerheid nu is natuurlijk ook killing 😓 Gaan jullie dinsdag weer? Ik hoop dat de 2e mee is gaan doen. En zo niet, wat heel verdrietig zou zijn, dat de eerste dan een mooi krachtige hartslag laat zien. Dat geeft jullie dan misschien weer wat moed en blijdschap 😘 Hier nog niks gehoord van DD. Gisteren wel weer heeeel lichte roze'verlies' gehad en ineens (sorry) een keer een heleboel afscheiding bij naar toilet gaan. Ik herken mijn lichaam nu niet en vind dit allemaal zo vreemd. Misschien is het heel normaal maar niet voor mij tot nu toe..
Nou, ik schreef de tekst hier en vervolgens heb ik een mail van DD: Dit is mogelijk het gevolg van de eerdere stimulatie. De cyclus kan daardoor wat ontregeld zijn, maar dit is niet van invloed op verdere behandeling. Ok, dan zal het wel goed zijn. Ik wacht de scratching de 27e af 🍀
Femke, een echo bij 6.1 is echt heel vroeg (dat is meteen het nadeel bij zo'n echo). De trage hartactie kan heel goed komen door de prilheid van de zwangerschap. Toen ik vorig jaar de eerste echo had, rond dezelfde termijn als jij nu, klopte het hartje ook nog niet op volle snelheid. Een week later was dat wel zo. En de zwangerschap is verder heel goed verlopen (en dochterlief alweer bijna 1 jaar). Wat ik maar wil zeggen: dit is absoluut nog niet kansloos! Sterkte!!!
Lef, kan mij voorstellen dat je niet op de zwangerschapsaankondiging van je schoonzus en zwager zat te wachten. Moeilijk is dat en zeker als je zelf dan ook nog in spanning zit. Ik duim dat je gevoel niet goed zit en jij binnenkort ook positief nieuws mag brengen aan je familie. Emjo, fijn dat je een reactie hebt en dat het erbij hoort. Misschien dat het ook nog wat langer duurt, omdat er toch wel iets was gebeurd in je lichaam. Hopelijk stopt het wel snel. Ik mag vrijdag testen, dus nog even proberen vol te houden
Lef: ach jeetje, en dan ook nog zo'n zwangerschapsaankondiging. Weten ze dat jullie in de MMM zitten?
Stiertje ja dat weten ze. En ze zijn pas 6 weken zwanger, dus vandaar dat ik dacht: had even gewacht...